• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تلف شدن عمر ایرانی ها در تصادفات

    تقدیمی هدف:

    تلف شدن عمر ایرانی ها در تصادفات/ رضایت مردم از طرح تحول سلامت

    خنگوی وزارت بهداشت، گفت: وقوع حوادث ترافیکی در کشور، علت اصلی سال های از دست رفته عمر ایرانی ها است.

    به گزارش خبرنگار هدف، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت حوادث در ایران و جهان پرداخت و اظهارداشت: طبق آمار جهانی مرگ ناشی از حوادث بیش از ۲ برابر مرگ ناشی از سه بیماری عفونی ایدز، سل و مالاریا در جهان است.

    وی افزود: سوانح و حوادث نهمین علت فوت در سال ٢٠١٢ در دنیاست است و علیرغم این که کشورهای توسعه یافته در صدد کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث هستند، پیش بینی می شود مرگ ناشی از حوادث همچنان افزایش یافته و به هفتمین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

    حریرچی گفت: برخلاف اینکه مرگ و میر ناشی از خودکشی در زنان بیشتر از مردان است در حوادث برعکس است و مردان بیشتر از زنان به دلیل وقوع حوادث فوت می کنند.

    سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در ایران سالانه ٣٣ هزار و ٥٠٠ نفر به دلیل حوادث مختلف جان خود را از دست می دهند، ادامه داد: در حال حاضر از نظر مرگ به دلیل حوادث ترافیکی هشتمین رتبه جهان را به نسبت جمعیت دارا هستیم.

    حریرچی از کاهش آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور خبر داد و گفت: مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ از ۱۶ هزارو ۸۷۲ نفر به ۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر کاهش یافته است.

    سخنگوی وزارت بهداشت، یکی از اهداف توسعه پایدار را کاهش ۵۰ درصدی مرگ و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی تا سال۲۰۳۰ عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف دیگر توسعه پایدار دستیابی به سیستم حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه و دسترسی پایدار برای کلیه کاربران است.

    حریرچی یادآور شد: در کشور ما علت اصلی سال های از دست رفته عمر ناشی از حوادث ترافیکی است و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ پس از سکته های قلبی و مغزی است.

    سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: کاهش میانگین سرعت ترافیک به میزان یک کیلومتر ٤ تا ٥ درصد تصادفات را کاهش می دهد و بستن کمربند ایمنی نیز باعث کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی صدمات می شود.

    به گفته حریرچی، استفاده از صندلی کودک ۷۱ درصد مرگ ناشی از تصادفات را کاهش می دهد همچنین استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی مرگ ناشی از تصادف را ۷۰ درصد کاهش می دهد .

    سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط هر ٣١ دقیقه یک نفر بر اثر حوادث ترافیکی در کشور تلف می شود، افزود: تلفات حوادث ترافیکی در دراز مدت حدود ٥ درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می برد.

    اجرای طرح تحول سلامت قانونی است

    حریرچی در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت بر اساس سیاستهای کلان سلامت و مطابق قانون برنامه توسعه تنظیم و اجرا شده و مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از این طرح حمایت کرده اند و رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

    وی افزود: تلاش های زیادی شده که طرح تحول سلامت را به یک دوره از وزارت بهداشت تقلیل دهند درحالی که این طرح با یک وفاق ملی در سطوح بالا شروع شد و از آرمان وزرای سابق و کمیسیون های بهداشت و درمان مجلس نیز بوده و من از مخالفان این طرح می پرسم آیا کاهش پرداخت از جیب مردم از ۳۷ درصد به ۶ درصد در بیمارستان های دولتی کار اشتباهی بوده است.

    حریرچی گفت: کسانی که مخالف طرح تحول سلامت هستند، بگویند آیا می خواهند خدمت رسانی به حاشیه شهر متوقف شود یا بیمه شدگان جدید حذف شوند.

    وی افزود: آیا بردن خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها برای اولین بار اشتباه بود، یا بیمه کردن حدود ۱۰ میلیون نفر که هیچ بیمه ای نداشتنند، کار نادرستی بود. آیا اینکه با ۱۵ درصد هزینه و اصلاح تعرفه ها، زیرمیزی هایی که بین ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است و از این طریق مشکل زیرمیزی ها را حل کرده ایم، کار اشتباهی بوده است.

    سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: در زمانی که طرح تحول سلامت شروع شد، فقط ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ پزشک در روستاها داشتیم که ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق می گرفتند اما در حال حاضر با حقوق ۴ تا ۱۲ میلیون تومان در حدود ۶۸۰۰ پزشک در روستاها داریم.

    حریرچی افزود: در موارد استثنایی پزشکان شاغل در نقطه صفر مرزی که هفت روز هفته را کار می‌کنند ۱۲ میلیون تومان دریافتی دارند.

    وی تصریح کرد: بدهی بیمه ها و تاخیر در پرداخت ها هیچ ربطی به اصل طرح تحول سلامت ندارد و افرادی که از هدر رفتن منابع صحبت می کنند، خودشان می دانند که در بهترین کشورهای دنیا نیز حدود ۲۰درصد منابع سلامت به علت هزینه های القایی و مسائل دیگر هدر می رود و این مسائل به طرح تحول سلامت مربوط نمی شود.

    حریرچی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اجرا شده و بعد از آن هیچ تعهد و هزینه اضافه بر خلاف مصوبه این شورا به بیمه ها تحمیل نشده است.

    وی ادامه داد: اتقاقا در مورد سازمان بیمه تامین اجتماعی وزارت بهداشت مدعی است که این سازمان برخلاف قانون ۹ بیست و هفتم سهم حق بیمه کارگران را برای سلامت آنها هزینه نمی کند و همین سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از این درآمد در جاهای دیگر از جمله پرداخت مستمری هزینه شده است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.