رکورد شکنی گالری‌های تهران در آخرین روزهای پاییز

چاپ

رکورد شکنی گالری‌های تهران در آخرین روزهای پاییز

هفته شلوغ برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی با افتتاح ۴۴ نمایشگاه

فرهنگ > تجسمی – گالری‌های تهرانی با افتتاح 44 نمایشگاه در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی در آخرین روزهای پاییز رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کردند.

 در سومین جمعه آذرماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شدند تا آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند.

این هفته، با 44 افتتاحیه، گالری‌های تهران با دستانی پر نسبت به هفته‌های گذشته میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

همچون گذشته هنر نقاشی با برپایی 24 نمایشگاه بسیار پرشورتر از هفته‌های گذشته به استقبال مخاطبان خود می‌رود. این نقاشی‌ها شامل نقاشی‌خط، کمیک و کاریکاتور، آبرنگ و طراحی است.

به دلیل افتتاح نمایشگاه‌های رویداد «۱۰ روز با عکاسان» باید این هفته را هفته عکاسان نام نهاد. نمایشگاه‌های عکاسی شامل عکس‌های روایتی، طبیعت، مستند و اینستاگرامی می‌شود. عکاسی همچنان با 11 نمایشگاه دومین هنر پرمخاطب تهران است.

نمایشگاه‌های این هفته عمدتا نمایشگاه‌های گروهی هنرمندان نقاش و مجسمه ساز هستند و در رشته‌های خوشنویسی، میکس مدیا و چیدمان نیز این هفته یک نمایشگاه برگزار می‌‌شود.

در ادامه با برنامه این نمایشگاه ها بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری آتبین: نمایشگاه «تنهایی» جمعه ۱۹ آذر در گالری آتبین افتتاح می‌شود تا آثار مجسمه محمد مروستی، آذر شیخ بهاالدین‌زاده، حمیدرضا صادق‌زاده و نگین باقری به مدت یک هفته به نمایش درآید.

نگارخانه آتشزاد: نگارخانه آتشزاد نمایشگاه نقاشی صنم اسلامیه را از 19 آذر ماه میزبانی می‌کند. این نمایشگاه به مدت ده روز برقرار است.

گالری آیریک: این گالری از 19تا 25 آذر نمایشگاه نقاشی‌های پریسا شماخی را برپا می‌کند.

گالری احسان: محمد باقر اشرفیان نقاشی‌های خود را با عنوان «شازده» از 19 تا 24 آذرماه در گالری احسان به نمایش می‌گذارد.

پردیس ملت: نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط از هنرمندان منتخب سراسر کشور با عنوان «ایرانشهر» و با حمایت آرتیبشن در گالری پردیس ملت برپا می‌شود. این نمایشگاه که مورد حمایت برخی از گالری‌ها، مجموعه‌داران، هنرمندان و اساتید بنام قرار گرفته است، روز جمعه 19 آذرماه ساعت ۱۶ در گالری پردیس ملت گشایش می‌یابد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا سوم دی‌ماه به گالری پردیس ملت دو مراجعه کنند.

گالری دلگشا: نقاشی‌های آرشین آگشته 19 تا 29 آذرماه با عنوان «پالایش» در گالری دلگشا تماشا در می‌آید.

گالری دید: سومین نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط با عنوان «هنگام نو 2» با ارائه آثاری از هنرمندان پیشکسوت 19 آذر تا هفتم دی‌ماه در گالری دید به نمایش در می‌آید.

گالری راه ابریشم: بزرگمهر حسین پور که در مجموعه کارهاى او کمیک استریپ‌هاى «ساندویچ»، «من گوساله‌ام»، «قر و قمبیل»، کتاب‌های «شهر هرت» و… به چشم می‌خورد، روز جمعه ١٩ آذر در گالرى راه ابریشم مجموعه «پدرسگ‌ها» را براى اولین بار رونمایى می‌کند. این مجموعه شامل ١٤ تابلو در قطعات مختلف است که با رنگ روغن، آکریلیک و پاستل روى بوم نقاشى شده‌اند. این نمایشگاه تا پایان آذر در گالرى راه ابریشم برقرار است و افتتاحیه آن، روز جمعه از ساعت ١٦ تا ٢٠ ادامه دارد.

گالری زرنا: الهام رهایی شرقی نقاشی‌خط‌های خود بر روی کاشی را با عنوان «رهایی درون» از 19 تا 24 آذر در گالری زرنا به نمایش می‌گذارد.



گالری سایه: «عروسک» نمایشگاه نقاشی‌، چیدمان ساحل طلیس‌چی است که از 19 تا 24 آذر در گالری سایه برپاست.

گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی و طراحی و مجسمه امید شایان در گالری سهراب جمعه ۱۹ آذر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 24 آذرماه میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شکوه: نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» بهمن نیکو به همراه جمعی از هنرجویان عصر جمعه 19 آذرماه در گالری شکوه برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۳۲ نقاشی آبرنگ که کوچک‌ترین آن‌ها ۵۰×۳۵ و بزرگ‌ترین‌شان ۷۰×۵۰ سانتی‌متر است از ۲۵ هنرجو در کنار سه نقاشی آبرنگ از بهمن نیکو که دو اثر آن از طبیعت به صورت رئال و دیگری در فضایی سورئال کار شده روی دیوار آویخته می‌شوند. این نمایشگاه تا ۳۰ آذرماه در گالری شکوه برپاست.

گالری شیرین دو: محمد اعظم‌زاده نقاشی‌های خود با عنوان «درات نور» را از 19 آذر تا یکم دی ماه در گالری شیرین به تماشا می‌گذارد.

گالری صا: نقاشی‌های سینا یعقوبی با عنوان «قرینه زدایی از یک امکان» از 19 تا 28 آذر میزبان علاقمندان است.

نگارخانه کبیری: نگارخانه کبیری نقاشی‌های الهه محسنیان با عنوان «شورزندگی» را از 19 تا 24 آذرماه به نمایش در می‌آورد.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی نازنین رجب‌دوست از 19 تا 24 آذر در گالری گلستان به نمایش می‌گذارد.

گالری لاله: نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی افشاری و مرتضی اسدی در نگارخانه لاله برپا می شود. در این نمایشگاه، دو هنرمند که از یک نسل به شمار می‌آیند، آثار خود را حول سوژه ای مشترک اما با دو نگاه متفاوت شکل داده و به نمایش خواهند گذاشت. منظره پردازی و توجه به چشم اندازهای طبیعی، موضوع مشترک این هنرمندان بوده که در آثار مرتضی افشاری با مطالعه‌ وفادارانه طبیعت روبرو هستیم. ولی در آثار مرتضی اسدی که همان زوایا را مورد آفرینش هنری خود قرار داده است، با نگاهی تغزلی در قالب فرم و فضای خلاصه شده تر مواجه هستیم. نمایشگاه از۲۰تا  ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

گالری نگر: نقاشی‌های مریم نقشینه با عنوان «صیاد رویا» از 19 تا 24 آذر ماه در گالری نگر به نمایش درمی‌آید.

گالری نیاوران دو: نمایشگاه نقاشی با عنوان «بی‌کرانه» آثار نقاشی عاطفه حسینی از روز جمعه ۱۹ آذرماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران میزبان ۱۶ تابلوی نقاشی به سبک آبستره انتزاعی با تکنیک اکرولیک از عاطفه حسینی خواهد بود. این نمایشگاه تا ٢٧ آذر  در این مکان برپا خواهد بود.

گالری نیوان: نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی با عنوان «اولین رخداد» از 19 تا   26 آذرماه در گالری نیوان برقرار است.

گالری والی: سهیلا حقیقت نقاشی‌های خود با عنوان «گم گشته در مه» 19 تا 30 آذرماه در گالری والی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

گالری ویستا: سمیرا دریا مجسمه و نقاشی‌هایش را با نام «آویزش» از روز جمعه ۱۹ آذرماه به مدت ۱۰ روز در گالری ویستا به نمایش می‌گذارد.

نگارخانه آوا: سهیل عباسی نمایشگاه نقاشی های خود را تحت عنوان «لاین در مد» از 19 تا 30 آذرماه در نگارخانه آوا برگزار می کند. او در معرفی نمایشگاه خود اینگونه می نویسد: «در این نمایشگاه هدفم ارایه لاینی است هدفمند به دنیای مد، دنیای زیبا و توهم برانگیز لاین در حشرات و برگ‌ها. انواع این لاین ها می تواند در تولیدات کیف و کفش، زیورالات و حتی خود طراحی لباس و پارچه مورد استفاده قرار گیرد. لاین جهانی است بی انتها که میتواند مد را اشکالی زیبا ببخشد.»

گالری هنر امروز: این گالری میزبان نمایشگاه نقاشی های داریوش تحت عنوان «طرح هایی در سفر و اقامت کوتاه» است. این نمایشگاه از 19 تا 30 آذرماه میزبان علاقه مندان است.

گالری هما: نمایشگاه نقاشی‎های امیر ناصر اخلاقی با عنوان «اکنون موقع پذیرفتن است» 19 تا 30 آذرماه در گالری هما برقرار است.

گالری‌های اُ، آران، پروژه‌های آران، بنیاد لاجوردی: پروژه مشترک «چهره/ تصویری از خود» نمایشگاهی با انتخاب عکس، طراحی و نقاشی به انتخاب فریدون آو برگزار می‌شود. نمایشی از مجموعه شخصی فریدون آو با عنوان «چهره‌ها» در بنیاد لاجوردی افتتاح می‌شود. این مجموعه شامل آثاری گوناگون از چیدمان اسباب و لوازم گرفته تا آثار مجسمه، نقاشی و عکاسی است و آثار نسل‌های مختلف با گرایش‌های متنوعِ سبکی را در برمی‌گیرد. در کنار نمایش «چهره‌ها»، همزمان نمایشی با عنوان «تصویری از خود» به \در گالری‌های اُ و آران برگزار می‌شود که شامل آثار نقاشی، طراحی، حجم، ویدیو، موسیقی و… است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ دی ماه از این نمایشگاه در بنیاد لاجوردی گالری «اُ» گالری آران و گالری پروژه‌های آران دیدن کنند.

گالری تم: «سایه بی‌رنگ» عنوان نمایشگاه عکس‌های آثار فارغ‌التحصیلان دوره عکاسی دیجیتال موسسه سروش مشهد که توسط کیارنگ اعلایی گردآوری شده از 19 آذر تا یکم دی‌ماه در گالری تم برقرار است.

خانه هنرمندان ایران: خانه هنرمندان ایران از جمعه ۱۹ آذرماه به مدت ۱۰ روز میزبان همایش «۱۰ روز با عکاسان» است که با مشارکت انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان تبلیغاتی صنعتی ایران، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان سینمای ایران، انجمن عکاسان خانه تئاتر، انجمن عکاسان نگاه و خانه عکاسان حوزه هنری برپا می‌شود. آثار بیش از ۲۵۰ عکاس عضو انجمن‌ها و عکاسان آزاد در این مدت نمایش داده می‌شود. در سالن شهناز صبح و عصر برنامه‌های علمی و کارگاه‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. آثار انجمن عکاسان ایران در گالری زمستان، آثار انجمن عکاسان تبلیغاتی، صنعتی در گالری تابستان، آثار انجمن میراث فرهنگی در نگارخانه پاییز، آثار انجمن انقلاب و دفاع مقدس در گالری ممیز، آثار عکاسان تئاتر در نگارخانه نامی و آثار عکاسان سینمای ایران در گالری بهار به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری دنا: نمایشگاه انفرادی عکاسی «سندروم آکواریومی» که آثار زهرا خرمی را شامل می‌شود از 19 تا 29 آذر در گالری دنا برپا می‌شود.

گالری شیرین: هامون علی‌پور «لایه‌های تاریکی» را در گالری شیرین نمایش می‌دهد. نمایش فوتومونتاژهای هامون علی‌پور از روز جمعه ۱۹ آذر ماه در گالری شیرین گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه تا یکم دی ماه ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند گالری شیرین مراجعه کنند.

گالری علیها: گالری علیها از 19 آذر میزبان نمایشگاه عکس‌های محمد شمس با عنوان «هرچه می‌خواهد ذهن عریضت ببین» است. در گالری علیها برقرار است.

گالری نک: عکس‌های ندا محمدی با عنوان «جمهوری» 19 آذر تا سوم دی در گالری نک به نمایش در می‌آید.

گالری هپتا: نمایشگاه «منظر» از جمله نمایشگاه‌های فصلی گالری هپتا است که هر فصل با حضور شماری از عکاسان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از مهدی وثوق‌نیا، تورج خامنه‌زاده، هامد جابرها، نجف شکری، حامد نوری، امیر علیمی، صالح تسبیحی، مهران فرید، پویان جلیلوند، هستی ظهیری، کورش ادیم، مهدی مرادپور، علی رنجبران و مهری رحیم‌زاده به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۴ آذر هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هپتا برقرار است.

گالری هرندی: نمایشگاه عکس با عنوان «منظره‌ها» که فرشید آذرنگ آن را جمع آوری کرده است 19 تا 26 آذر در گالری مریم فصیحی هرندی به تماشا در می‌آید.

کافه گالری مارکوف: نمایشگاه گروهی عکس‌های اینستاگرام از 19 تا 30 آذرماه در گالری مارکوف برقرار است. پروژه‌‌ی Direct vision، مواجهه‌ واقعی با اینستاگرام و اتفاقاتی است، که در آن رخ می‌دهد .در این پروژه از کیوریت آرام که روشی تدریجی و زمان‌مند است، استفاده شده است.

نگارخانه نقش جهان: «چشم گشت» عنوان نمایشگاه عکس‌های سودابه غمامی است که از 19 تا 24 آذرماه در نگارخانه نقش جهان میزبان علاقه‌مندان است. غمامی در این نمایشگاه تعداد 40 اثر که در اندازه‌های متفاوت از 10*20 تا 30*40 و با موضوع طبیعت کار شده را به معرض نمایش علاقه‌مندان خواهد گذاشت.

گالری کارگاه هنر: داود اکبرزاده ابکنار نمایشگاه عکس‌های خود را با عنوان «روز دهم» در گالری کارگاه هنر برگزار می‌کند. این نمایشگاه از 19 تا یکم دی ماه میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آریانا: نمایشگاه کاوه امینی با عنوان «بانوی خیال» از 19 تا 25 آذر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری ایران‌شهر: «ریفکتور» اولین نمایشگاه چیدمان صدا و تصویر است که با ارائه اثری مشترک از نیگزاد عربشاهی و وداد فامور زاده از 19 تا 26 آذر در گالری ایرانشهر میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری هفت ثمر: دهمین گذار نمایشگاه گروهی به یاد ایرج زند جمعه این هفته ۱۹ آذر در گالری هفت ثمر برپا می‌شود و تا یکم دی‌ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه ۴۸ هنرمند از جمله حسینعلی ذابحی، بهرام دبیری، هادی جمالی، ایرج اسکندری، رضا هدایت، محمد ابراهیم جعفری آثارشان به نمایش می‌گذراند.

گالری نیاوران یک: گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان «همراز عشق» میزبان بیش از ۵۰ تابلوی خط نستعلیق، خوشنویسی کلاسیک، قطعه، چلیپا و جلی از رسول مرادی و مجتبی سبزه خواهد بود.