• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • بیانیه وزیر راه در باره خرید هواپیماهای جدید

    تقدیمی هدف:

    بیانیه وزیر راه در باره خرید هواپیماهای جدید

    خرید ۸۰ فروند بوئینگ و ۱۰۰ فروند ایرباس و ۲۰ فروند ATR بزودی تکمیل خواهدشد

    اقتصاد > صنعت – وزیر راه و شهرسازی در بیانیه ای نوشت: امضای این قراردادها در این شرایط که برنامه جامع اقدام مشترک در فضای سیاسی در مرحله تردید جدی قرار گرفته است، یکبار دیگر اهمیت حفاظت و مراقبت از دستاوردهای بدست آمده را گوشزد می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف روز گذشته شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قرارداد نهایی خرید یکصد هواپیمای میان‌برد و دوربرد را با شرکت ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک منعقد نمود.

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بیانیه ای در این خصوص نوشت:

    قطعا این اقدام در کنار خرید هشتاد فروند هواپیمای بوئینگ تاریخی‌ترین اقدام در تاریخ صنعت هوانوردی و از آن فراتر، اقتصاد ملی ایران است. بی‌گمان، این قراردادها ظرفیت اثرگذاری جدی برصنعت حمل ونقل هوایی، گردشگری، توسعه ملی و بهبود جایگاه ایران درسطح اقتصاد جهانی دارند.

    فزون‌تر آنکه این تدبیر گامی مؤثر در توسعه و پایداری امنیت ایران، هم‌چنین منطقه وجهان است. این قراردادها که در این سطح گسترده پس از ۴۱ سال بین “هما” و بوئینگ و “هما” و ایرباس امضاء شدند، یک پیام روشن برای جهان داشتند و آن اینکه ایران مصمم است که سهم خود را از اقتصاد جهانی بازپس گیرد.

    ورود ایران به اقتصاد جهانی در این دوران، ورودی عزتمندانه و غرورآفرین ایران و در خور تمدن‌ ایران‌شهری خواهد بود. دولت در کلیت خود و من و تمام همکارانم در وزارت راه و شهرسازی با همکاری تمام فعالان حرفه‌ای در بخش خصوصی به عنوان نیروهای ملی یکبار دیگر تلاش خواهیم کرد که جایگاه ایران را در منطقه و جهان در جهت ارتقا مورد بازخوانی قرار دهیم.

    همه‌روزه هزاران ایرانی برای مقاصد تجاری، اداری، گردشگری، زیارتی و دیدارهای فامیلی به گوشه‌گوشه ایران و اقصا نقاط جهان مسافرت می‌کنند. ایرانیان شایسته داشتن بهترین خطوط هواپیمایی در سطح منطقه و جهان هستند.

    آنان دوست دارند که این سفرها را با ناوگان ملی و خطوط هوایی ایرانی انجام دهند و  منفعتی که از این طریق حاصل می‌شود، موجب توسعه ایران عزیز شود. همه می‌دانند که تحریم‌های ظالمانه در کنار بی‎تدبیرها موجب محرومیت طولانی مدت ایرانیان عزیز از این اولیه‌ترین خواسته آنها شده بود. اینک این اولین گام در جهت پاسخ به این خواست ملی بود. من توجه دارم که در کنار آن، باید کل صنعت هوانوردی شامل خدمات فرودگاه‌های و هوانوردی نیز به موازات مدرن شوند و ارتقا پیدا کنند. در این ارتباط گام‎های مهمی برداشته شده‌است و اقدامات مؤثری صورت گرفته که بطور جداگانه به سمع و نظر مردم عزیز خواهدرسید.

    نکته مهمی که در ارتباط به این دادوستد باید به مردم عزیز گوشزد کنم، نحوه‌ی گفتگو و انجام توافق با طرف‌هایی است که رابطه‌ی رسمی با آنها برای مدتی حدود 40 ساله قطع شده بود، می‌باشد. پذیرش آنان برای تامین مالی مستقیم بخشی از هواپیماها در کنار تامین مالی الباقی قرارداد در سطح بازار مالی بین‌المللی و اعتماد به ظرفیت تجاری “هما” بدون اتکا به تضامین رسمی دولت افتخاری است برای ایران که هنوز این چنین در سطح جهان دارای اعتبار است.

    برای رسیدن به اهداف پیش‌گفته، نکته مهم، فهم ما از تحولات جهانی و دیدن و گسترش روابط تجاری با  کسانی است که علی‌رغم تمام این غوغاسالاری‌ها در پیِ پادار کردن منطق مبادله‌ی اقتصادی در یک فضای صلح‌آمیز جهانی در برابر منطق زورگویی، گردن‌کشی و استکباری هستند. اقدام به موقع نیز بسیار مهم است.

    فعالان اقتصادی، بازرگانان و صنعت‌گران همواره هوادار این منطق بوده‌اند. آنان سیاست‌مداران را به سوی استقرار صلح و گسترش آن و کاهش هزینه‌ی مبادلات بین‌المللی دعوت می‌کنند. در این میان فعالان صنعت حمل و نقل به دلیل فهم ژرفی که از ارتباطات دارند همواره پیشتاز بوده و هستند. این بار نیز، امضاکنندگان این قراردادها این علامت را به جهان می‌دهند که ما پشتیبان صلح، آرامش، امنیت و توسعه روابط انسان دوستانه و همچنین اقدام بر مبنای سیاست برد- برد هستیم.

    نکته حائز اهمیت و قابل توجه آنکه این موفقیت‌ها در حالی به‌دست آمده‌اند که اسرائیل و نیروهای داعشی و پشتیبانانشان درمنطقه سعی ‌داشتند و دارند که با جنگ افروزی‌های گسترده و دسیسه‌های مختلف مانع موفقیت‌های ما شوند.این اقدام نشان داد که این تدبیر یک راهکار مؤثر برای مقابله با توطئه‌های آنان و خنثی کردن آنها است. و باز لازم به تاکیداست که امضای این قراردادها در این شرایط که برنامه جامع اقدام مشترک در فضای سیاسی در مرحله تردید جدی قرار گرفته است، یکبار دیگر اهمیت حفاظت و مراقبت از دستاوردهای بدست آمده را گوشزد می‌کند.

    ما امیدواریم علی‌رغم تغییر و تحول در دولت آمریکا که درآینده نزدیک ایجاد خواهد شد، این کشور همچنان به تعهدات خود پایبند باشد. فعالان اقتصادی در سطح جهان؛ به‌ویژه اروپائیان و آمریکائیان با امضاء این‌گونه قراردادها و ایجاد تعهد بلندمدت برای خودشان این خواسته را آشکارا بیان می‌دارند.

    هم چنانکه مدیران بوئینگ و ایرباس اعلام داشته‌اند، تمام مراحل اخذ مجوزهای قانونی در مذاکرات و امضای این قراردادها ملحوظ شده‌اند. بنابراین، در هر دو قرارداد تعهد به مفاد آنها برای طرفین الزامی است. ما امیدواریم این پختگی و مسئولیت‌پذیری در جامعه سیاسی آمریکا حاصل شده باشد که فضایی فراهم کنند که دنیا باور کند و جهان امیدوار باشد که با گفتگو نیز می‌توان به صلح رسید.

    به هر روی، این قراردادها اقداماتی تاریخی برای صنعت هوانوردی ایران هستند. ما اولین گام را برای نوسازی ناوگان هوایی برداشتیم. خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس و ۲۰ فروند ATR که قرارداد آن بزودی تکمیل خواهدشد، نشان از عزم جدی ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران دارد.

    مبنای کار ما در این ارتباط استفاده از ظرفیت مزیت‌های نسبی ایران، افزایش قدرتِ رقابت‌پذیری در صنعت هوانوردی و بازپس‌گیری سهم ایران از صنعت حمل و نقل هوایی منطقه و جهان است. برای حصول به این هدف، سیاست ما رقابت تجاری درسطح بین‌المللی از طریق افزایش کارایی و خدمت بهتر به مردم ایران و جهان، کسب رضایت آنان و تکمیل زنجیره‌ی ارزش این صنعت در ایران و جهان است.

    میزان صندلی خریداری شده طی این قراردادها معادل ۵۰ هزار  صندلی است که بیش از دو برابر تمام صندلی‌های ناوگان فعال موجود است. توجه داشته باشیم که سن ناوگان هواپیمایی ایران حدود 23 سال است. این بدین معنی است که اغلب آنها یا سن بازنشستگی خود را طی کرده‌اند و یا بزودی به آن می‌رسند.

    بنابراین، باید توجه داشت که ظرف 10 سال آتی اکثریت مطلق آنها باید از چرخه‌ی فعالیت خارج شوند. این گام نخست برای بازسازی ساختاری “هما” به عنوان هواپیمایی ملی و حامل پرچم ایران عزیز بود. این شرکت باید خود را برای یک دوره‌ی جدید با سطح متمایزی از کارایی و خدمت رسانی به مشتریان آماده سازد. درآینده‌ی نزدیک، به منظور افزایش کارایی و  بهره‌وری ازسرمایه‌های مادی و انسانی “هما”، ما آن را از حیث حقوقی و مالی نیز بازسازی ساختاری نموده و سهم آن را در بازار بورس اوراق بهادار ایران و یا حتی بازارهای بین‌المللی درصورت اخذ مجوزهای قانونی عرضه خواهیم کرد.

    صرفا” طی این قراردادها درصنعت هوانوردی بیش از 20 هزار شغل شامل مشاغل فنی، خلبانی، مهمانداری، مهندسی و تعمیرات ایجاد خواهد شد. افزون بر این ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم دیگر در حوزه‌های بازرگانی، گردشگری و خدمات وابسته به آن‌ها و هم‌چنین خدمات متعدد حمل‌ونقلی در مبدا و مقصد و در شهرهای دور دست ایران شکل خواهد گرفت. در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوعات دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیرات و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری می‌شود. به گمان ما این راهکار بنیادین برای مقاوم‌کردن اقتصاد ایران در برابر تکانه‌های ملی و بین‌المللی است.

    در پایان باید از زحمات مدیریت و تمام نیروهای کارشناسی، فنی، حقوقی و بازرگانی “هما”؛ به‌ویژه جناب آقای مهندس فرهاد پرورش و سازمان هواپیمایی کشوری به ویژه شخص جناب آقای مهندس علی عابدزاده و هم چنین قائم‌مقام خود در امور بین‌الملل جناب اقای دکتر اصغر فخریه کاشان که این قراردادهای تاریخی را به ثمر رساندند سپاس بگویم. هم چنین لازم می‌دانم از همکاری‌های مدیران ارشد و کارشناسان وزرات محترم امورخارجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز صمیمانه تشکر داشته باشم. در نهایت باید از راهنمایی و پشتیبانی‌های شخص آقای رییس جمهور جناب آقای دکتر روحانی که در تمام این فرآیند همراه ما بودند سپاسگزاری نمایم. به امید توسعه و آبادانی ایران و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.