• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • مشخصات فنی هواپیماهای ایرباس که قرارداد خریدشان نهایی شد

    تقدیمی هدف:

    دانش > فناوری – اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه ایران از نهایی شدن قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری ایرباس خبر داده است. هواپیماهای مدنظر ایران اما چه مشخصات فنی دارند؟

    مقامات ایرباس برای نهایی کردن قرار داد خود با ایران هفته گذشته به تهران سفر کرده بودند. بر اساس قرارداد نهايي شده شرکت ایرباس، چهار مدل هواپیمای ای- ۳۲۰، ۳۲۱، ۳۳۰ و ۳۵۰ را به ایران تحویل می‌دهد. دو مدل اول میان برد و دو مدل دیگر دوربرد هستند.
    گزارش شده است که اولین هواپیماهای ایرباس از اوایل سال آینده میلادی وارد ایران خواهند شد. همزمان فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفته است که هفت تا هشت فروند از این هواپیما در سال ۲۰۱۷ تحویل می‌شود.

    خانواده‌اي به نام 320

    خانواده ایرباس ای۳۲۰ خانواده‌ای از هواپیمای لاغر پیکر از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری ای۳۲۰ به حساب می‌آید. دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس ای۳۱۸، ایرباس ای۳۱۹ و ایرباس ای۳۲۱.

    مشخصات فني اي 320

    ایرباس ای۳۲۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
    فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
    طول: ۳۷٫۶ متر
    ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
    ظرفیت مسافر: ۱۸۰ نفر
    بیشینه سرعت: 0.82 ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)

    محدوده پرواز:۵۱۸۵

    مشخصات فني اي 321

    ايرباس آي 321 كه تصاوير آن با آرم ايران‌اير منتشر شده شباهت زیادی با ایرباس آ-۳۲۰ دارد اما دارای بدنهٔ کشیده‌تری است و توانایی جابجایی تعداد بیشتری مسافر را دارا است. ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز درآمد.

    ایرباس آ-۳۲۱ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
    فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
    طول: ۴۴٫۵ متر
    ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
    ظرفیت مسافر: ۲۲۰ نفر
    بیشینه سرعت: 0.82 ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
    محدوده پرواز: ۴۳۰۶ کیلومتر

    پرواز بين‌المللي با اي 330

    ایرباس ای-۳۳۰ یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما از نوع هواپیماهای پهن‌پیکر بزرگ است که توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد. کاربرد آن بیشتر در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است.


    ساخت ایرباس آ-۳۳۰ از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین بار در ۲ نوامبر ۱۹۹۲ به پرواز درآمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۴۰ انجام شد و گمان می‌رود در آینده، هواپیمای ایرباس آ-۳۵۰ جای آن را بگیرد. ایرباس آ-۳۳۰ در دو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ ارائه می‌شود. مدل ۲۰۰ که کوتاهتر می‌باشد برای پرواز در بردهای کوتاه تا بلند طراحی شده است. این مدل قابلیت حمل ۲۵۳ نفر در ۲ کلاس را برای مسیرهای طولانی با کابین بسیار بی صدا و راحت فراهم کرده است. این مدل قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد. در مدل ۳۰۰ که مدل کشیده تر می‌باشد قابلیت حمل ۳۰۰ مسافر در ۲کلاس برای برد ۵۴۵۰ ناتیکال مایل (۱۰۰۹۳ کیلومتر) را در یک کابین بسیار مرفه دارد. همچنین هردو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ برای خدمه کابین محل استراحت بسیار راحت را دارد. لازم است ذکر شود خلبان‌های مدل آ۳۳۰ چه ۲۰۰ چه ۳۰۰ قادر به پرواز با ایرباس آ-۳۴۰ که ۴ موتوره  است هستند.

    ايرباس اي-350،رقیب دیرینه بوئینگ ۷۸۷

    ایرباس آ-۳۵۰ یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شد و نخستین نمونه آن در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد. ده سال قبل زمانی که نخستین زمزمه های برنامه بوئینگ 787 به رسانه‌ها رسید، ایرباس برای جا نماندن از رقیب خود،طرح ایرباس 350 را رونمایی کرد.
    در فهرستی که شرکت ایرباس از ۱۱۸ فروند هواپیمای خریداری شده توسط ایران منتشر کرده آمده است که ۱۶ فروند آنها A350-1000 هستند.
    هواپیمای آ-۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنهٔ آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صعنت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است.

    این هواپیما را در سایت‌های هوانوردی در ترازوی مقایسه با بوئینگ ۷۸۷ می‌گذارند. ایرباس اما می‌گوید که مصرف سوخت و هزینه عملیاتی آن بسیار کمتر از بوئینگ ۷۸۷ است.

    مدل A350-1000 که ایران از آن خریداری کرده است دارای ظرفیت ۳۵۰ نفر برای مسیرهای بیش از ۸۰۰۰ ناتیکال مایل (۱۴۸۱۶ کیلومتر) طراحی شده است. طول این مدل از دماغه تا دم ۷۴٫۳ متر می‌باشد که بیشترین مقدار در همه هواپیماهای ایرباس می‌باشد.

    ایرباس 350 در سه مدل 800، 900 و 1000 با توانایی حمل 240 تا 400 مسافر ارائه می شود که مدل 1000 می‌تواند تا 100 مسافر بیشتر از 787 با خود حمل کند و این یعنی در کلاسی مشابه بوئینگ 777 جای می‌گیرد.

    ایرباس 350 همانند رقیبش بوئینگ ۷۸۷ صاحب بدنه‌ای است که عمدتاً از فیبرهای کربن تقویت شده با پلاستیک ساخته شده البته با این تفاوت که سهم مواد مرکب در بدنه A350 سه درصد بیشتر از هواپیمای رقیب است. ضمن آنکه ایرباس مدعی است که نسبت به بوئینگ دقت بیشتری در شیوه استفاده از مواد مرکب به کار برده است. ترکیب مواد به کار رفته در ایرباس A350 موجب شده تا 10% هزینه نگهداری بدنه نسبت به هواپیمای رقیب کمتر شود.

    ضمن آنکه هواپیما 25 درصد نسبت به هواپیماهای مسافربری امروزی سوخت کمتری هم می‌سوزاند. پهنای بال‌های هواپیما در مدل پایه خود اندکی کمتر از بوئینگ 777 است و به انتهایی باز زاویه خمیدگی 31.9 درجه ای ختم می‌شود. این در نوع خودش نخستین باری است که ایرباس از چنین الگویی در طراحی بال هواپیماهای خود استفاده می‌کند.
    مسئله مهم که بازار ایرباس را داغ کرد نشت باتری‌های لیتیوم یون بوئینگ ۷۸۷ بود. ۷۸۷ بیشتر از تمامی هواپیمای گذشته روی استفاده از تجهیزات الکترونیک به جای مکانیکی تکیه دارد. ایرباس در مقابل می‌گوید A350 این شرکت کمتر به تجهیزات الکترونیکی وابسته است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.