• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • زنان ایران راهنمایان جهانی گردشگری را شگفت‌زده کردند

    تقدیمی هدف:

    جان فیلیپ وقتی که داشت وارد دخمه یزد شد، فریاد می‌زد: «Iran the best in the world»

    جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – تنها او نیست که وقتی نام ترامپ را می‌شنود، نمی تواند خشم خود پنهان کند. ماری از اتریش یکی از آن هاست. او می‌گوید که ترامپ دیوانه است و بهتر است درباره‌ی او صحبت نکند. چون در ایران است و دارد از لحظه لحظه سفرش لذت می‌برد و نمی‌خواهد که این لذت از بین برود.»

    فاطمه علی‌اصغر: جان فیلیپ وقتی که داشت وارد دخمه یزد می‌شد، جایی که زرتشیان مرده های خودشان را به پرندگان گوشت خوار می‌سپردند، فریاد می‌زد: «Iran the best in the world»

    برف و باد امانش را بریده بود. دست هایش یخ زده اما خودش را به بالای دخمه رساند. جان که برای نخسین بار همراه با 320 راهنمای گردشگری از 45 کشور دنیا، به ایران آمده است، تا کنون کویر و برف را با هم ندیده و حالا در بهمن سال 95 شهر کویری سرد را در زمستان تجربه می کند. یزدی ها می گویند:« باد برفوک یزد بعد از سالیان طولانی، همین امروز به شهر زده.» سرمای بی سابقه که حتی باعث افزایش ذرات شهر به دو برابر حد مجاز رسیده. با این حال گردشگران در کوچه پس کوچه های بافت تاریخی قدم می زنند و بی تابند که مسجد جامع یزد را ببینند. با آن که آن سوی دنیا ترامپ می خواهد درهای آمریکا را ببندد و موزه لوور پاریس از سوی تروریست ها مورد تهدید قرار گرفته، گردشگران دنیا برای نشان دادن صلح و دوستی مهمان ایرانی ها شده اند.
    مایکل یکی از آمریکایی های همراه کنوانسیون است که به شدت از قانونی که ترامپ گذاشته عصبانی است.

    او وقتی درباره ترامپ حرف می زند، سرش را به شدت تکان می دهد و دست هایش را به نشانه مخالفت با این قانون بالا می آورد:«این نگاه ترامپ مغایر با نگاه گردشگران است. ما می خواهیم که به همه کشورها برویم و با هم دوست شویم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که امیدوارم به زودی این قانون لغو شود و همه کشورهای دنیا به راحتی به آمریکا بیایند.»

    «اسم ترامپ را نیاورید، بگذارید لذت ببریم»
    تنها او نیست که وقتی نام ترامپ را می شنود، نمی تواند خشم خود پنهان کند. ماری از اتریش یکی از آن هاست. او می گوید که ترامپ دیوانه است و بهتر است درباره ی او صحبت نکند. چون در ایران است و دارد از لحظه لحظه سفرش لذت می برد و نمی خواهد که این لذت از بین برود.»

    یکی از اسپانیایی های گروه هم رفتارهای ترامپ را دیوانگی می داند، دیوانگی که باعث نمی شود، مردم دنیا به هم گل ندهند و لبخند نزنند. این در واقع پیام بسیاری از راهنمایان گردشگری است که خود را سفیران صلح می دانند و به همین مناسبت وقتی مهمان نارین قلعه میبد می شوند، در محوطه این بنای تاریخی که ریشه مادی دارد، با پلاکاردهای سفید، لغت سفیران صلح را به صورت نمادین می سازند و تصاویر آن ها در همه رسانه ها ثبت می شود.

     

     

    دگرگونی تصویرها
    بیش از 80 درصد راهنمایان گردشگری برای نخستین بار است که همراه کنوانسیون گردشگری به ایران آمده اند. کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است. این رویداد دوسالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. معرفی و بازدید جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورهای میزبان و توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتباط میان راهنمایان گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه‌ای آنها بر اساس استانداردهای جهانی جزو اهداف کنوانسیون است. در پانزدهمین فدارسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در جمهوری چک برگزار شد، از میان یازده کشور نامزد سه کشور ایران، سنگاپور و دانمارک به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب و در نهایت امر کشور ایران برای اولین بار، با ۱۸ رای موافق میزبانی سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.

    حالا این راهنمایان گردشگری در ایران هستند، شهرهای قزوین، زنجان، همدان، تهران، شیراز، یزد و اصفهان را دیده اند. یکی از آمریکایی های همراه این گروه می گوید:«پیش از آنکه راهی این سفر شود، تصویری گنگ و ناآشنا از ایران داشتم، اصلا نمی دانستم ایران چه شکلی است و مردمش چگونه هستند، اما حالا خیلی چیزها برایم تغییر کرد. مردم دنیا باید بیایند و مردم ایران را ببینند. مردمی که با مهربانی به گردشگران لبخند می زنند.»

    یکی از اسپانیایی ها هم از تصویرهای تلخ ذهنی اش پیش از سفر به ایران تعریف می کند، اینکه باورش نمی شود زنان ایران اینقدر قدرتمند، زیبا و فعال هستند.

    کمتر کسی در میان راهنماها هست که از فرهنگ، بناهای تاریخی و محیط زیست ایران هیجان زده نشود. کاترین از کشور فرانسه اما می گوید:«کشور ایران مجموعه ای از تضادهاست. تضاد میان سنت و مدرنیته، تضاد میان فرهنگ به ویژه در میان سبک زندگی زنان در ایران به وضوح این تضاد پیداست.»

    چرا رازهای کویر ایران به گوش جهانیان نرسیده؟
    اعضای کنوانسیون گردشگری در ایران توانستند با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی برنامه راهنمایان گردشگری را به جشنی برای گردشگران تبدیل کنند و البته دستاوردی مهم برای گردشگری ایران. چنانچه گردشگران بعد از دیدار از یزد و میبد وقتی در راه اصفهان، چند ساعتی در روستای کوهپایه اصفهان به کاروانسرای صفوی آن وارد می شوند، صدای دف را می شوند و ریتم آن را می گیرند. چای می خورند و آش. عکس سلفی می گیرند و بر فراز کاروانسرا، بافت قدیمی را دیدار می کنند.

    یکی از راهنماهای اسپانیایی می گوید که غذاهای ایران بسیار خوشمزه است و لذتبخش به خصوص برنج. آن ها وقتی نان چیپاتی داغ را به دست می گیرند و در روغن سنتی میبد می زنند، از خوشحالی جیغ می زنند. آن ها عاشق زعفران و پسته ایرانی شدند.

    آسوکیس، یکی از مدرسان راهنمای گردشگری با اینکه بسیار از دیدار ایران هیجان زده است؛ بر نکات ظریفی تاکید می کند، اینکه نباید تهران را از فهرست گردشگری به خاطر ترافیک و آلودگی حذف کرد. به خاطر اینکه تهران شهر گالری و جوانان است. شهری که می تواند در آن پاریس تا آفریقا را دید.

    او نیاز شهرهای ایران را نقشه های گردشگری می داند که فاقد آنند، نقشه هایی که در شهرهای شناخته شده گردشگری چون بارسلونا به تعداد بسیاری وجود دارد. او موزه های ایران را فاقد پارک مناسب برای گردشگران عنوان می کند.

    مسئله ای که برای این استاد دانشگاه جالب است، این است که راهنمایان گردشگری زمانی آن ها را برای نشان دادن دخمه یزد بردند، از تاریخ این بنا گفتند و در مورد آیین زرتشت اما قصه کویر را فراموش کردند. قصه ای که برای گردشگران خارجی عجیب است.
    او کویر ایران را بسیار جذاب و گیرا برای گردشگران به شمار می آورد و می گوید که ایرانی ها می توانند با تقویت این بخش بسیار به گردشگری خودشان کمک کنند.

    این راهنما که اهل چک است، پیشنهاد می کند که یزدی ها با توجه به نوع کوچه ها و فضاهای شهری که دارند به جای اینکه به افزایش تعداد گردشگر فکر کنند، سعی کنند گردشگری گران تر و با کیفیت تری داشته باشند.

    او می گوید، عجیب است در فیلم هایی که ایرانیان برای معرفی شهرهای خود می سازند بیشتر مردان و زنان پیر را نشان می دهند در حالی که من می بینم ایران پر از جوان است. پر از انرژی و زیبایی. این ها باید به دنیا نشان داده شود اگر ایرانی ها می خواهند گردشگری شان رونق بگیرد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.