• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • مشخصات فنی موشک بالستیک کره‌شمالی که ترامپ برایش خط و نشان کشید

    تقدیمی هدف:

    مشخصات فنی موشک بالستیک کره‌شمالی که ترامپ برایش خط و نشان کشید

    کارشناسان نظامی می‌گویند این موشک با سوخت جامد به‌عمد در آزمایش برای طی مسافت کمتر تنظیم شده بود

    دانش > فناوری – کره‌شمالی به صورت رسمی اعلام کرده که به صورت موفقیت آمیز موشک سطح به سطح بالستیک جدید خود را آزمایش کرده است. این موشک که به عنوان قدمی جهت رسیدن به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما توصیف می‌شود اما چه مشخصاتی دارد ؟

    به گزارش خبرهدف انتشار خبر آزمایش این موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای زمانی صورت گرفت که شینزو آبه،نخست وزیر ژاپن مشغول بازی گلف با دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا بود. ترامپ به دنبال اولین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در زمان ریاست جمهوری او به کره شمالی هشدار داد و اعلام کرد که «آمریکا صد در صد از ژاپن حمایت می‌کند.»

    کیم جونگ اون،رهبر جوان کره شمالی شخصا در محل پرتاب این موشک حضور داشته و دستور شلیک آن را شلیک کرده است. او ماه گذشته اعلام کرده بود که کشورش به فناوری تولید موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بسیار نزدیک شده است.

    آمریکا به همراه کره‌جنوبی و ژاپن هم از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند در واکنش به آزمایش موشکی پیونگ یانگ، جلسه اضطراری تشکیل دهد.
    پیش از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، او در واکنش به پیام سال نوی رهبر کره شمالی مبنی بر شلیک موشک بالستیک قاره پیما، در توئیتی نوشته بود «چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.»
    کره شمالی اعلام کرده که در این آزمایش موشک پوگ گوک سونگ 2 ( Pukguksong-2 ) پرتاب شده و به گفته پیونگ یانگ نسل جدید تسلیحات استراتژیک موشکی این کشور است که قابلیت حمل کلاهک اتمی را داراست.


    جزئیات فنی زیادی از این موشک گزارش نشده است اما برخی اعتقاد دارند که این موشک بالستیک از نسل کی.ان.سی.ای ۲ است که از موتوری با سوخت جامد استفاده می‌کند؛ سوختی که به موشک‌های بالستیک قدرت و برد بیشتری می‌بخشد.
    بر اساس گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی این موشک در آزمایش خود به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری از سطح زمین رسیده و برد ۵۰۰ کیلومتری را طی کرده است.

    نکته مهم درباره این موشک استفاده از سوخت جامد است. سوخت جامد به موشک امکان طی مسافت بیشتر را می‌دهد و امکان رهگیری آن را بسیار دشوارتر می‌کند. موشک با سوخت جامد موشکی است که نیروی محرکه آن از خروج گازهای داغ ناشی از سوختن یک ماده جامد تأمین می شود. ساختمان موشک های با سوخت جامد ساده و نگهداری آنها آسان بوده و از این رو کاربردهای گسترده ای در عرصه های نظامی و غیر نظامی دارند.

    ژاپن و کره جنوبی هر دو مسیر شلیک این موشک را به سوی شرق دریای ژاپن و در مسافتی ۵۰۰ کیلومتری گزارش کرده‌اند. اما این برد نهایی این موشک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد بسیار بیشتر از مسافت طی شده در این آزمایش است. کارشناسان می‌گویند در این آزمایش موشک برای طی مسافت کوتاه‌تری تنظیم شده بوده است تا از فرود آن در خاک ژاپن جلوگیری شود.
    کاپیتان کودی چیلز، سخنگوی فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام چندی پیش هشدار داده بود که کره شمالی قصد چنین آزمایشی را دارد. به گزارش سی ان ان، او اعلام کرده سیستم ردیابی موشک آمریکا از زمان شلیک تا فرود موشک بالستیک کره شمالی،‌ آن را زیر نظر داشته است.

    کره جنوبی اعلام کرده که موشک آزمایش شده توسط کره شمالی، از نوع موشک های بالستیک بلند برد (IRBM) بود که احتمالا حدود ۵۰۰ کیلومتر طی کرده است.

    مقام‌های کره شمالی اما می‌گویند آزمایش این موشک از قدم‌های این کشور برای آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیماست. کره شمالی می‌گوید در آخرین مراحل رسیدن به موشک‌های قاره‌پیماست اما کارشناسان نظامی غربی می‌گویند این کشور تازه در مرحله اول فناوری ساخت چنین موشک‌هایی است. موشک بالستیک قاره‌پیما به موشک‌های بالستیکی گفته می‌شود که برد مفیدی بیش از ۵۵۰۰ کلیومتر دارند. این نوع موشک‌ها اصولاً برای شلیک بمب هسته‌ای ساخته شده و قادر به حمل یک یا چند کلاهک هسته‌ای هستند اما به کلاهک‌های جنگی متعارف، شیمیایی یا میکروبی نیز می‌توانند مسلح شوند.

    بیشتر موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای امروزی از قابلیت هدف‌گیری مستقل چندگانه بهره‌مند هستند یعنی به چندین کلاهک مسلح می‌شوند که هر یک از آن‌ها می‌تواند به هدف جداگانه‌ای برخورد می‌کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.