• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا: سامانه گمرکی حذف‌شدنی نیست

    تقدیمی هدف:

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا: سامانه گمرکی حذف‌شدنی نیست

    به گفته خورشیدی کشف قاچاق با 120 درصد افزایش در 10 ماه نخست امسال به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافت

    اقتصاد > اقتصاد کلان – سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه‌ جامع امور گمرکی سامانه پیشرو در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اتفاقاً جزء افتخارات گمرک کشور است، بنابراین به هیچ عنوان قابل حذف نیست.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف قاسم خورشیدی صبح امروز در نشستی خبری، از 256 هزار بازرسی در سطح عرضه خبر داد و گفت: بازرسی ها نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته که در این زمینه 12 هزار پرونده تشکیل شده است.

    وی حجم قاچاق کالا در سال های 1392 و 1393 را به ترتیب 25 و 19 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: این رقم پارسال به 15.5 میلیارد دلار کاهش یافت.

    خورشیدی گفت: دستگاه های کاشف در سال های 1393 و 1394 به ترتیب یک هزار و 800 و پنج هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردند که این رقم با 120 درصد افزایش در 10 ماه نخست امسال به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره امحای کالاهای قاچاق مکشوفه گفت: سال قبل 14 میلیارد تومان کالای مکشوفه قاچاق امحا شد و این رقم در 10 ماه نخست امسال به بیش ا ز74 میلیارد تومان رسیده است.

    طرح کددار کردن گوشی تلفن همراه

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در مورد طرح کددارکردن گوشی های تلفن همراه گفت: این طرح اکنون کاملا مورد تائید دستگاه های متولی قرار گرفته و فراهم سازی مقدمات آن از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون، تجهیزات لازم برای اجرای این طرح آماده سازی، تست ها انجام و پاسخ‌های لازم اخذ شده است.

    خورشیدی تاکید کرد: طرح رجیستری از ابتدای تیرماه سال آینده بطور کامل عملیاتی می شود.

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در 10 ماه نخست امسال 210 هزار دستگاه گوشی تلفن توسط دستگاه های عضو ستاد کشف شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

    وی افزود: با اجرای طرح رجیستری، به طور کامل از واردات گوشی تلفن همراه قاچاق به کشور جلوگیری می‌شود.

    ساماندهی کول‌بری برای تکریم مرزنشینان

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در میان مجموعه ورودی کالاهای قاچاق، «سواحل 2500 کیلیومتری جنوب کشور و خلاهای مرزی»، «مبادی رسمی با احتساب معافیت های ملوانی و مرزنشین ها»، «معابر کوله بری» و «مناطق آزاد» بیشترین سهم را دارند.

    وی با بیان اینکه کارگروه ویژه مرزنشینان وزارت کشور 12 معبر کول‌بری را مشخص کرده است گفت: به دنبال مسایل و مشکلاتی که در مورد کول‌بری اتفاق افتاد؛ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهادی را به دولت تقدیم کرده است؛ همچنین مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را برای ساماندهی معابر کول‌بری به هیات رئیسه داده است که امیدواریم با تصویب این طرح ها، شرایط کوله بری در کشور ساماندهی شود.

    وی ادامه داد: مرزنشینان حق دارند از تجارت قانونی و مزیت های مرزی برخوردار شوند؛ آنچه اکنون اتفاق می افتد، سواستفاده برخی افراد سرمایه داری است که با اجیرکردن کوله بران، از آنها سواستفاده می کنند.

    میزان جرایم ناشی از قاچاق کالا و ارز

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در خصوص میزان وصولی جرایم ناشی از قاچاق کالا و ارز را اعلام کرد و گفت: درآمدهای حاصل از این بخش که به خزانه واریز می شود در سال های اخیر رشدی قابل ملاحظه داشته است و در حالی که وصول جرایم در سال 1392 کمتر از یک درصد بود، به بیش از 27 درصد در سال جاری رسیده است.

    راهی برای مبارزه با قاچاق ارز

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین درباره بخشنامه بانک مرکزی در مورد نقل و انتقال ارز گفت: نقل و انتقالات ارزی کشور در گذشته به سبب تحریم‌های بین المللی توسط صرافی‌ها انجام می‌شد که این امر با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، این اختیار از صرافی ها سلب شده است.

    وی اظهار کرد: اکنون سقف انتقال ارز توسط صرافی‌ها معین شده است و چنانچه هر صرافی بیش از سقف مجاز انتقال انجام دهد با آن برخورد خواهد شد.

    خورشیدی گفت: سامانه های پورتال ارزی کشور ساماندهی شده و دو سایت سنای 1 و سنای 2 به این امر اختصاص پیدا کرده است. بر این اساس، کل صرافی‌ها باید معاملات خود را در سنای 2 ثبت کنند.

    وی افزود: با این سامانه این امکان وجود دارد که بانک مرکزی تعهدات ارزی فعالان اقتصادی را پایش کند و به صورت آنلاین (برخط) آمار میزان واردات کالا توسط تاجران را داشته باشد و حتی می‌تواند میزان باقیمانده ارز آنها را در سیستم خود داشته باشد. بانک عامل نیز به این اطلاعات دسترسی دارند.

    وی در مورد میزان کشفیات ارز قاچاق گفت: در 10 ماه نخست امسال 10 میلیون دلار به صورت فیزیکی کشفیات ارز داشتیم و در بخش معاملات غیرقانونی ارزی نیز با همکاری وزارت اطلاعات سه میلیارد دلار کشفیات داشتیم.

    کمبود انبار برای کالاهای مکشوفه

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اتمام تاریخ کالاهای مکشوفه و تخریب آنها در انبارها گفت: کالاهای مکشوفه در انبارهای عمومی کشور مربوط به سال های پیش از 1391 و حتی برخی کالاها مربوط به سال های 1384 و 1358 است.

    وی ادامه داد: در این زمینه به تازگی کمیته ای با مسئولیت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و ماموریت یافته است که مجموعه کالاهایی که در انبارهای عمومی نگهداری می شوند را تعیین تکلیف کند.

    خورشیدی با اشاره به اینکه با کمبود انبار برای نگهداری کالاهای مکشوفه مواجه ایم، گفت: کالاهای مکشوفه اکنون در انبارهای سازمان اموال تملیکی، گمرک و انبارهای عمومی نگهداری می شود و حتی در برخی شهرستان ها به دلیل نبود انبار، اماکنی برای انبار کرایه می شود.
    وی گفت: براساس قانون، پرونده های قاچاق باید حداکثر در مدت یک ماه تعیین تکلیف شود اما واقعیت اینکه اکنون متوسط رسیدگی به پرونده های قاچاق حدود 2.5 ماه است.

    سامانه جامع امور گمرکی، شفاف‌سازی تجارت

    خورشیدی در مورد سامانه جامع تجارت نیز گفت: این سامانه از جمله اصلی ترین موضوع مواد پنج و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالاست که مجموعه گردش تجاری کشور به صورت شفاف در آن ذکر می شود و به هیچ عنوان قرار نیست، در مجموعه معماری این سامانه گمرک اطلاعات خودش را در اختیار سامانه جامع تجارت قرار دهد.

    سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گمرک هم یکی از حلقه‌های اصلی پیوند مجموعه گردش تجاری کشور است، بیان داشت: بنابراین گمرک جمهوری اسلامی ایران باید نیازمندی‌های خودش را در ارتباط با فعالیت فعالان تجاری از طریق سامانه جامع تجارت تأمین کند و به عبارتی به جای اینکه این اطلاعات را مستقیم از تجار مطالبه و دریافت کند، اطلاعات را از سامانه جامع تجارت اخذ کند.

    خورشیدی افزود: سامانه‌ جامع امور گمرکی سامانه پیشرو در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اتفاقاً جزء افتخارات گمرک کشور است، بنابراین به هیچ عنوان قابل حذف نیست.

    وی با تاکید بر اینکه برداشت هایی نادرستی از مکاتبات وزارت صنعت و اقتصاد به وجود آمده است گفت: سامانه جامع امور گمرکی به هیچ عنوان حذف نمی شود؛ این سامانه در بین سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله سامانه های پیشروست.

    ماجرای قاچاق خاک از هرمز

    خورشیدی در پاسخ به پرسشی در مورد قاچاق خاک که از طرف رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است، گفت: صادرات مواد و خاک های معدنی از جمله کلینکر (مواد اولیه تولید سیمان) قانونی بوده و با توجه به تحقیقات انجام شده، هیچ موضوعی در ارتباط با قاچاق خاک گزارش نشده است.

    وی گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست شده است که مستندات خود را مبنی بر قاچاق خاک به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارایه کند اما تاکنون، هیچ اطلاعاتی از این سازمان دریافت نکرده ایم.

    قاچاق از طریق فضای مجازی

    وی در مورد اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از قاچاق از طریق فضای مجازی گفت: امسال شفاف سازی و اخذ نماد اعتماد الکترونیک را توسط عرضه کنندگان غیرحضوری اجباری کردیم. به این ترتیب هیچ فروشگاهی بدون نماد نمی‌تواند به عرضه کالا مبادرت ورزد.

    خورشیدی گفت: هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است که در صورت مشاهده عرضه غیرحضوری بدون اخذ نماد اعتماد الکترونیک، پایگاه عرضه مجازی آنها مسدود شود. همچنین با شرکت ملی پست نیز توافق نامه ای امضا کرده ایم، کالاهایی که قانونی بودن آن برای پست محرز نشده است را جابه جا نکند.

    وی افزود: علاوه بر این، با اتحادیه هایی که در زمینه پیک و ارسال محموله ها فعالیت می کنند نیز هماهنگی هایی انجام شده است که آنها پیش از انتقال محموله، نسبت به قانونی بودن محموله اطمینان یابند.

    خورشیدی اضافه کرد: با رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز مکاتباتی صورت گرفته است که در تبلیغ عرضه کالاها به صورت غیرحضوری، نسبت به قانونی بودن کالا اطمینان حاصل کنند.

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: علاوه بر این، پلیس فتا و وزارت اطلاعات نیز موظف شده اند ضمن پایش پیوسته فضای مجازی، سایت های فعال در این بخش را شناسایی کنند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.