• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اکبر نبوی: شمقدری گره‌افکنی کرد، ایوبی اعتمادسازی

    تقدیمی هدف:

    اکبر نبوی: شمقدری گره‌افکنی کرد، ایوبی اعتمادسازی

    اکبر نبوی بر این باور است که با توجه به سابقه رییس جدید سازمان سینمایی انتظارات از او بالاست

    فرهنگ > سینما – نبوی با وجود انتقادهایش به زمان مدیریت حجت‌الله ایوبی بر سازمان سینمایی در مجموع کارنامه کاری دوران ایوبی را مثبت ارزیابی می‌کند و به او نمره قبولی می‌دهد.

    کبر نبوی معتقد است محمدمهدی حیدریان از مدیران سینمایی است که در شکل‌گیری سینمای پس از انقلاب نقش به سزایی داشته و به واسطه کارنامه کاری او انتظار و توقع از او در منصب جدیدش نیز بالاست.  این منتقد و نویسنده سینما در گفتکو با خبرهدف ، درباره انتصاب حیدریان به عنوان رییس جدید سازمان سینمایی و همچنین دوران ریاست ایوبی در این سازمان گفته است.

    آقای نبوی ابتدا می‌خواستیم نظرتان را درباره دوره مدیریتی حجت‌الله ایوبی بدانیم؟

    من اگر بخواهم از ویژگی‌های مثبت آقای ایوبی بگویم، چون در زمان مدیریت ایشان عضو شورای پروانه ساخت و همچنین داور جشنواره بودم عده‌ای تصور می‌کنند که من می‌خواهم از ایشان تعریف و تمجید کنم. اما حرف و نقل دیگران برایم مهم نیست. واقعیت این است که وقتی به کارنامه آقای ایوبی نگاه می‌کنم در مجموع حتی با وجود نقطه ضعف‌ها و ایرادهایی که به لحاظ مدیریتی داشتند و من هم به ایشان گفته بودم اما در نهایت به کارنامه ایشان نمره ی مثبت می‌دهم.

    به چه دلیل نمره و ارزیابی‌تان از کارنامه حجت‌الله ایوبی مثبت است؟

    به چند دلیل، اگر یادمان باشد که در دوره ی مسئولیت آقای شمقدری چه بر سر سینما آمد و چقدر سینما با گره افکنی های نابخردانه آزار دید، با گره‌هایی که ساده بود و بیخود کورشد زخم برداشت. تعطیلی خانه سینما و آزرده کردن عاطفه و روان خانواده  سینما یادمان نرفته است. یادمان نرفته است که آقای شمقدری و دوستان اش در ایجاد اختلاف های کاذب و براه انداختن امواج هیجانی سحطی و کودکانه چقدر انرژی مثبت و مفید سینما را در راه های منفی و ضد فرهنگ هزینه کردند. یک نمونه کوچک از این رفتارهای ضد فرهنگ، نامه معروف آقای شمقدری است که با آیه استرجاع شروع شده بود. پیرو همان نامه عجیب و شگفت آور من به آقای شمقدری تلفن کردم و گفتم مگر چه اتفاق ضد دین و ضد ملی و ضد مردمی رخ داده است که شما از این آیه استفاده کرده ای؟ مراجع بزرگ دینی در طول دوران غیبت ده بار هم از این آیه در باره موضوعات اجتماعی استفاده نکرده اند، چطور شما به همین راحتی و برای موضوعی ساده و پیش پا افتاده از مفاهیم بلند دینی سواستفاده می کنی؟ و… رفتار مدیریتی آقای شمقدری رنگ و لعاب حزبی و سیاسی داشت و به هیچ روی از خاستگاه فرهنگی و هنری برخوردار نبود. البته این نکته را هم ناگفته نگذارم که پاره ای از سخنان و یکی از نامه هایی که مدیر عامل وقت خانه ی سینما ( آقای عسگرپور) گفت و نوشت در ملتهب کردن فضا و ارائه ی پاس گل به آقای شمقدری، مناسب شوون موقعیت کلی سینما نبود. به هر حال با مرور بر آن چند سال سخت، به این نتیجه می رسیم که اوضاع در زمان مدیریت آقای ایوبی خیلی بهتر از گذشته شد. به نظر من مهمترین و فرهنگی ترین کاری که آقای ایوبی کرد گره گشایی در امر سینما و فرونشاندن آتش اختلاف های بی مورد و بی دلیلی بود که در نتیجه ی مدیریت قبل بوجود آمده بود. اینها در زمان آقای ایوبی هر چه کوشیدند تا فضا را غبار آلود کنند و فرصت سوزی کنند، کمتر راه به جایی بردند. اینها خشم و مشکل فردی خود را بروز می دهند و مطمئن باشید با حضور آقای حیدریان هم نمی توانند به اهداف ضد فرهنگی خود برسند.

    در واقع معتقدید در جریان مدیریت اخیر اتفاق‌های بهتری در عرصه سینما افتاد؟

    همینطور است. عرض کردم با مقایسه با دروه پیش از آقای ایوبی می توانیم به قضاوت نسبتا منطقی و درستی در باره ی کارنامه آقای ایوبی برسیم. در دوره آقای ایوبی چند اتفاق مهم افتاد. اولین اتفاق بازگشت نوعی از آرامش، اعتماد و احترام به خانواده سینما بود. از طرف دیگر وقتی به تولیدات سینمای ایران نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم معدل آثار تولید شده در طول سه سال اخیر وضع بهتری پیدا کرده است و سینما گام های خوبی برای ارتقای درک و بینش خود برداشته است.

    پس در مجموع نظر شما درباره دوره مدیریت حجت‌الله ایوبی مثبت است؟

    بله حتما این دوره را مثبت ارزیابی می‌کنم، وقتی بخواهیم از دوره آقای ایوبی معدل بگیریم در مجموع نظر من مثبت است.  نمونه‌اش همین جشنواره امسال و جشنواره سال گذشته بود. در جشنواره فیلم فجر امسال تعداد فیلم‌های خوب و متوسط کم نبودند، البته فیلم ضعیف هم داشتیم مثل همه سال‌هایی که اینجور فیلم‌ها هم در جشنواره حضور دارند. اما حجم تعداد فیلم‌های خوب امسال به نظر قابل توجه است. در جشنواره امسال هم فیلم‌های اجتماعی، هم فیلم‌های مربوط به حوزه فرهنگی به علاوه چند اثر کمدی داشتیم. سینمای ایران از کمبود و فقر آثار کمدی رنج می‌برد و گرایش به ساخت آثار کمدی موضوع قابل توجهی است و امیدوارم سال‌های بعد هم این روند رو به رشد و مثبت ادامه پیدا کند.

    انتظارات و توقع شما به عنوان یک متخصص حوزه سینما از محمدمهدی حیدریان در سمت جدیدش چیست؟

    ما از آقای حیدریان پیشینه‌ای در ذهنمان داریم، همه ما که از دهه شصت پیگیر جدی سینما هستیم آقای حیدریان را می‌شناسیم. ایشان در مجموع جزو هسته ای از مدیران سینمایی کشور است که نقش‌ مهم و موئری در نوع شکل‌گیری سینمای پس از انقلاب داشته اند. ایشان همراه با آقای بهشتی و آقای انوار در واقع به عنوان یک مثلث بلامنازع، یازده سال سکان هدایت سینمای کشور را در اختیار داشتند و این 11 سال مشحون از سیاست‌های درست و بعضا نادرست، فیلم‌های بسیار خوب، فیلم های خوب، فیلم‌های متوسط و فیلم‌های ضعیف بوده. در نتیجه آقای حیدریان کارنامه‌ای در گذشته دارد که قابل توجه است. ضمن اینکه دو سال و نیم هم در دوره آقای مسجدجامعی معاون سینمایی بوده از طرف دیگر در تلویزیون هم مسئولیت داشته است. همه ی اینها شرایطی فراهم می کند  که توقعات ما را از ایشان خیلی افزایش می‌دهد و این قضیه به نظرم سختی کار آقای حیدریان در این دوره است. البته من حتما این نکته را در ذهن خودم دارم که آقای حیدریان برای اعمال تدبیر و اقدام در زمینه برخی از سیاست‌های بنیادی، اصولی و پیش‌برنده برای سینما خیلی زمان ندارد.

    به دلیل انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تغییر احتمالی وزرا این را می‌گویید؟

    بله، به هر حال تا چندی دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، به تجربه هم ثابت شده انتخابات ایران مثل سیبی است که در آسمان پرتاب می‌شود و تا به زمین برسد هزاران چرخ می‌خورد. با فرض اینکه در دور بعد هم آقای روحانی رای بیاورند و آقای صالحی امیری هم وزیر ارشاد باشند، در این شرایط آقای حیدریان می‌تواند برنامه‌ریزی کند و مبتنی بر مسیر آمده در طول این سی و اندی سال که از شکل‌گیری سینمای پس از انقلاب می‌گذرد ضعف‌ها را برطرف کند، نقاط قوت را محکم‌تر نماید و اقتضائات زمان چه داخلی و اقتضائات بین‌المللی سینمای ایران را در سیاست‌ گذاری‌هایش در نظر بگیرد و آهنگ رشد سینمای ایران را سرعت ببخشد.

    به نظرتان انتظاری که در حوزه‌های تخصصی سینما از ایشان می‌رود چیست؟

    آنچه در بالا عرض کردم انتظارات راهبردی من از ایشان است. اما اشاره کردم باید اجازه بدهیم این چند ماه بگذرد و به شرایط ثبات و تثبیت برسیم. به همین خاطر در این فرصت چند ماهه بیشتر دوست دارم به آقای حیدریان خوش‌آمد بگویم و برای شان آرزوی موفقیت بکنم. منطقا تا سه- چهار ماه آینده توقع خیلی خاصی از ایشان نداریم. ایشان در همین حد که بتوانند یک مقدار اعتبارات سینما را افزایش دهد و تعامل مبارک و مثبتی را که در زمان آقای ایوبی با خانه ی سینما شکل گرفته بود حفظ کند و افزایش دهد و همچنان تخریب گران و غوغاسالاران را در حاشیه نگه دارد ( که منش ایشان هم چنین است و برای این افراد وجاهت فرهنگی قائل نیست ) زمان مناسبی فراهم می شود تا در شرایط جدید که پس از انتخابات ریاست جمهوری فراهم می شود، بتواند به اقدامات زیرساختی خود بپردازد.

    صحبت پایانی شما …

    به آقای ایوبی خدا قوت بلند و از ته دل می گویم و به آقای حیدریان نیز خوش‌آمد. امیدوارم آقای ایوبی هر کجا که خدمت می‌کند موفق باشد و آقای حیدریان هم با استفاده از شرایط مناسبی که هست، پیروز باشد و کامیاب.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.