• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • طرح ویژه نوروزی تعزیرات برای آرایشگاه‌های زنانه

    تقدیمی هدف:

    طرح ویژه نوروزی تعزیرات برای آرایشگاه‌های زنانه/ جریمه ۲۶۰۰میلیارد تومانی در یک سال

    جامعه > قضایی – سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد سالانه بیش از نیم میلیون پرونده تخلف و قاچاق در سازمان تعزیرات تشکیل می شود که فقط در امسال بیش از ۲۶۰۰میلیارد تومان حکم درباره تخلفات صادر شده.

    سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود به تشریح اقدامات این سازمان برای کنترل بازار در شب عید و جلوگیری از تخلفات صنفی پرداخت. عبدالعلی میرکوهی که صندلی خود را در فاصله قابل ملاحظه ای از خبرنگاران قرار داده بود، حاضر نشد طبق رسم معمول نشستهای خبری به صورت مستقیم با خبرنگاران پرسش و پاسخ مستقیم کند و حتی میکروفن های مرسوم روی میزها را برداشته بودند تا احیانا کسی به میان سخنرانی او نرود.

    او در نشست خود، درباره تکلیف سازمان تعزیرات به سامان دهی بازار گفت ما موظف به اجرای قانون هستیم و برای سامان یافتن بازار تکلیف نداریم.

    . بازار اسلامی باید حفظ مصلحت نظام و رضایت مشتریان را مد نظر قرار داشته باشد که باعث خیر و برکت برای کسبه و مردم می شود.

    او در سخنان ابتدایی خود، در آستانه تعطیلات نوروز به برخی کسبه بی انصاف تذکر داد که گرانفروشی نکنند. میرکوهی توضیح داد: اگر رعایت قانون در توزیع و عرضه کالا نشود، بازرسان و همکاران ما سریع برخورد می کنند. از مردم هم تقاضا داریم به محضی که تخلفی را در مراکز کسب و ارائه خدمات و کالا مشاهده کردند، موارد را به شعب سیار یا سامانه 135 تعزیرات اعلام کنند. همکاران ما آمادگی دارند در تمامی شبانه روز، گزارشها را وصول و به سرعت رسیدگی، صدور و اجرای حکم صورت گیرد.

    میرکوهی در بیان عملکرد سازمان خود گفت: در سال 94، تعداد پرونده های تشکیل شده در این سازمان 503 هزار و 333 فقره بوده است. در 11 ماهه سال 95 نیز 465 هزار و 171 فقره شکایت، پرونده و گزارش تخلفات وارد سازمان تعزیرات شده که 503 هزار و 939 فقره پرونده تخلف و جرایم در سازمان رسیدگی و منجر به رای شده که 2629 میلیارد تومان محکومیت صادر شده است. درباره قاچاق 47 هزار و 898 فقره امسال در تعزیرات پرونده تشکیل شده که منجر به مجازاتهایی مانند حبس و جریمه شده است. توسط تعزیرات 1646 میلیارد تومان حکم جریمه در این باره صادر شده است. همچنین در روزهای اخیر 60 دستگاه اتومبیل جدید برای گشتهای سیار تعزیرات در تهران و استانها اختصاص یافته است.

    پس از آن میرکوهی به ارائه پاسخ به پرسشهای خبرنگاران پرداخت که در ادامه می خوانید:

    خلاصه پرسش رسانه خلاصه پاسخ
    تعدادی از مخاطبان ما از برخی سازمانها مانند آب و فاضلاب گلایه دارند چرا تعرفه های را رعایت نمی کنند و وجوه بیشتری از مردم دریافت می کنند؟ خبرگزاری خبرهدف اگر بخشهایی که تعرفه دارند و مراجع قانونی مانند هیات وزیران تصویب کرده اند و دستگاه های عمومی مکلف به مراجعه هستند، از این نظر خیلی ذی نفع نیستند. معمولا خیلی با تخطی از این وجوه روبرو نیستم. برخی جاها شرکت هستند و حوزه درآمدزایی دارند، اگر تخلفی احراز شود، قانون حتی برخی جاها مشخص کرده که پرونده در مراجع قضایی می رود و مجازات دارد و برخی نیز مانند سایر تخلفات به سازمان تعزیرات می شود.
    برنامه شما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز چیست؟ تکلیف خودروهای لوکس توقیفی چه شد؟   در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موارد تعیین تکلیف شده و آیین نامه های مرتبط هم تکمیل شده است.

    درباره خودروهای لوکس طبیعتا صادر می شود و از وجوهی که به خزانه دولت واریز می شود برای تقویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده می شود. اگر هم خودروها قابل صادر کردن نباشد، اصل بر امحای آنهاست و نباید فرصت استفاده از آن در بازار داخلی داده شود.

    برای افزایش جرایم گرانفروشی چه برنامه ای دارید؟ درباره تخلفات صنفی، قانون دارای قدمت زیادی است و جرایم تناسبی با مسایل روز ندارد. طرحی در دست تهیه است که امیدواریم زودتر تصویب شود تا نرخهای جدید هرچه زودتر اعمال شود. تا جایی هم مقدور است همکاران ما جریمه حداکثری را اعمال می کنند.
    برای برخورد با کالاهای ضدارزشی وارداتی چه اقدامی می شود؟ اینها در قانون، جزء کالاهای ممنوعه هستند و باید امحا شوند. در شعب تعزیرات هم این احکام صادر می شود. سازمان تعزیرات برای حفظ سلامت خود، تدابیری مانند کنترل سیستمی را در اختیار دارد.
    با توجه به شب عید، قیمتها نجومی افزایش می یابد، سامانه شکایت مردم در 135 را تشریح کنید.   اقدامات کنترل بازار نوروز 17 روز زودتر شروع شده است. حدود 137 اکیپ گشت مشترک بین تعزیرات و سایر واحدهای نظارتی فعال شده اند. تاکنون 2725 گشت نوروزی انجام شده که 8803 مورد بازرسی انجام دادیم که منجر به کشف 4772 تخلف و تشکیل پرونده که 1.5 میلیارد تومان از این طریق حکم صادر شده. سامانه 135 برقرار است و به صورت کامل استفاده می شود. مردم حتی با تلفن همراه می توانند شکایت خود را به تعزیرات اعلام کنند وپس از پیگیری، نتیجه به شاکی اعلام می شود.
    برخورد با قاچاق کالا و ارز در سطح مغازه ها به اصناف سپرده شده بود. آیا برخوردهای سطح عرضه به تعزیرات برگشت؟ نظارت بر سطح عرضه بیشتر با واحدهای ن

    ظارتی است ولی برای شعب گشت سیار تعزیرات، اگر محرز شود جنسی قاچاق است، در هر مرحله ای که باشد، تعزیرات رسیدگی می کند.

    برای برخورد با کسبه ناصرخسرو برنامه ای دارید؟   دربازار 95 درصد داروهای عادی توزیع می شود. برخی داروهای خاص مانند کنترل اعتیاد و برخی برای مکمل و تقویتی هستند. درباره داروهای عادی برخورد می شود و وضع بدی در بازار نداریم. مشکل درباره داروهای تقویتی است که برخی تقلبی است. بعضا در داروهای خاص هم مشکل داریم که تدابیر لازم اتخاذ شده و مشکلی نداریم.
    برای برخورد با تخلفات درباره مسافرتهای نوروزی هوایی و زمینی چه برنامه ای دارد؟   با سازمانهای ذیربط، همکاری داریم و اگر تخلفی اعلام شود و اگر خودمان مواردی را مشاهده کردیم، قطعا با تخلفات در عرصه مسافرت و حمل و نقل نوروزی برخورد خواهیم کرد.
    چرا جریمه های اندک در واحدهای صنفی صادر می شود و کسبه متخلف جریمه را نقدا پرداخته و به تخلف ادامه می دهند؟   جریمه ها باید متناسب سازی شود. برای برخی نیز قوانین جدید تصویب شده و مجازاتها شدیدتر خواهد شد. برخی از مجازاتهای تعزیرات مشمول متناسب سازی با نرخ تورم نیست. مشکل را قبول داریم و درست است برخی جرایم تاثیری در تخلف ندارد. دستگاه تعزیرات باید وظیفه خود را طبق قانون انجام دهد ولی دستگاه تکلیف ندارد نتیجه کار را ببیند که بازار سامان گرفته است یا مردم راضی باشند. این بستگی به عوامل و دستگاه های مختلف دارد که خارج از ید دستگاه های نظارتی است. مقامات کشور و دستگاه های مسئول تلاش می کنند تنظیم بازار صورت گیرد ولی عوامل مختلفی است که نمی شود گفت آیا کار سازمان تعزیرات نتیجه دارد و بازار تنظیم شد یا همه چیز رعایت می شود یا نه. باید مردم، دستگاه ها و رسانه ها دست به دست دهند و کمک کنند تا بازار به وضع مطلوب برسد.
    برای برخورد با قاچاق موبایل چه برنامه ای دارید؟   چیزی در ارتباط با کشف و تعقیب قاچاق کالا تغییر نکرده. تلاش داریم سامانه های کنترلی را دقیق تر کنیم. آمار قاچاق موبایل کاهش یافته و سیر نزولی در سالهای اخیر داشته که نشان دهنده اثرگذاری مبارزه با قاچاق بوده است.
    آیا دنبال افزایش صلاحیت تعزیرات برای قاچاق هستید؟   بالای 90 درصد پرونده های قاچاق در صلاحیت رسیدگی شعب تعزیرات است. منتهی مبالغ مکشوف، در پرونده های تعزیرات، سطح پایینی دارد و تا 10 میلیون تومان است ولی حجم آن زیاد است. دولت لایحه ای به مجلس داده تا ایرادات قانون فعلی از جمله ضعیف بودن مجازاتها و اصلاح برخی روشها برای برخورد قوی تر پیش بینی شده.
    قرار است تغییری در تعزیرات با توجه به برنامه ششم توسعه به وجود آید؟   کاهش عناوین مجرمانه و تبدیل آن به تخلفات در برنامه ششم پیش بینی شده. طبیعتا تخلفات به سازمان تعزیرات ارجاع میشود.قانون هنوز ابلاغ نشده ولی با دستگاه قضایی صحبت کردیم و آنها هم اعلام آمادگی کرده اند فهرست موارد را تهیه واعلام می کنیم. قطعا حجم کار ما بیشتر خوهد شد برای همین امسال 350 نیروی قاضی شعبه استخدام کرده ایم.
    در ارتباط با تخلفات نرخ در آرایشگاه های زنانه در نوروز چه اقدامی می کنید؟   درباره آرایشگاه های زنانه، طرح ویژه ای در دست داریم که از آبانماه سال جاری شروع شده تا نظارت بیشتری شود و با تخلفات، برخورد جدیتر شود. در نوروز هم این طرح به صورت ویژه ادامه خواهد داشت و امیدواریم موثر باشد.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.