• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • انتقاد از سریال‌های ترکیه و علاقه به سینمای ایران

    تقدیمی هدف:

    انتقاد از سریال‌های ترکیه و علاقه به سینمای ایران

    تابلوهای من سرشار از افسانه‌های شرقی و غربی‌اند | کیارستمی و فروغ فرخزاد را دوست دارم

    فرهنگ > تجسمی – حوا مارتا، نقاش با تجربه ترکیه‌ای باحضور در خبرهدف، از ویژگی مجموعه جدید آثارش گفت و درباره نگاهی که به اسطوره در فرهنگ ایرانی و شرقی دارد و تاثیری که از ادبیات ایرانی در آثارش گرفته است، توضیح داد.

      حوا مارتا، نقاش ترکیه‌ای چندی پیش مهمان خبر هدف بود. بهانه این گفت‌و‌گو، مجموعه آثار نقاشی او تحت عنوان «سیمرغ و دیگر چیزها» بود که در ابعاد بزرگ و بر اساس داستان‌ها و قصه‌های کهن از این پرنده افسانه‌ای خلق شده‌اند.

    نقاشی‌های مارتا از سیمرغ، بیشتر جنبه اسطوره‌ای دارند، نه به معنای عام و کلی آن بلکه به نحوی که این هنرمند آن‌ها را خیال کرده و ترسیم خیال اوست که در نهایت بر روی بوم جلوه می‌کند.

    با این هنرمند درباره تاثیری که در آثارش از ادبیات و شاعران ایرانی گرفته است و همچنین اوضاع فعلی هنر در ترکیه به گفت وگو نشسته‌ایم که می‌خوانید.

    استفاده از رنگ‌ها یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آثار شماست چطور این رنگ‌ها را انتخاب می‌کنید و آن چیزی که جسارت استفاده از رنگ‌های متنوع را به شما می‌دهد، چیست؟

    رنگ برای من یک حس است، در سال‌های تحصیل در دانشگاه شیوه استفاده از رنگ را آموختم. بعد از یادگیری تکنیک کار با رنگ روغن استفاده از رنگ‌های متضاد را در کنار هم شروع کردم. آنچه که در زمینه استفاده از رنگ‌ها آموختم همواره در پس زمینه ذهنم قرار دارد اما هنگامی که می‌خواهم آن را روی تابلوی نقاشی بیاورم خودم را کاملا آزاد می‌گذارم و با این رنگ‌ها روحم را به نمایش می‌گذارم.

    اگر در فلسفه هنر ما به دنبال ایجاد تعادل در دنیا هستیم من هم بر روی تابلوی نقاشی به دنبال ایجاد این تعادل هستم.

    واقعیت این است که از هیچ چیز نمی‌ترسم و از اینکه فلسفه هنر را به ترتیبی که در ذهنم است روی تابلوی نقاشی به نمایش بگذارم نمی ترسم.

    فلسفه‌ای که در نقاشی‌هایتان دنبال می‌کنید از کجا می‌آید؟

    بعد از آنکه یک مجموعه از نقاشی‌هایم تمام شد، قبل از اینکه سراغ مجموعه‌ای جدید بروم، معمولا تحت تاثیر یک جمله، کار جدیدم را شروع می‌کنم، جمله‌ای می شنوم و به دنبالش می‌روم، تحقیق می‌کنم و درباره‌اش می‌خوانم. در اصل زمانی که من درباره موضوعی شروع به مطالعه می‌کنم کار نقاشی‌ام را شروع کردم. مجموعه‌ای از ویرجینیای ولف به اسم «فانوس دریایی و موج‌ها» را خواندم و تحت تاثیر آن و تاثیر رنگ‌هایی که از این نوشته گرفتم مجموعه‌ای را آماده کردم. در این مجموعه رنگ‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    هیچ علاقه‌ای به این کار ندارم که موضوعات را به صورت گل درشت به مخاطب ارائه دهم دوست دارم حرفم را در لفافه و در لایه‌های زیرین اثر بگویم.

    مجموعه سیمرغ را چه زمانی آماده کردید؟

    حدود هشت سال پیش.

    این مجموعه را به صورت کامل به ایران آوردید؟

    این مجموعه که شامل چهارده اثر بود، برای اولین بار در دانشگاه نبراسکا به نمایش گذاشتم، اما تعدادی از تابلوها به فروش رفت و بخشی از آن را به ایران آوردم. در این مجموعه هر فرم و رنگ، متضاد خود را در تابلویی دیگر دارد به این ترتیب که تابلوها به صورت جفت هستند.

    در صحبت هایتان اشاره کردید علاقه‌مند هستید حرف‌هایتان را در لفافه و به صورت سمبلیک بیان کنید، سیمرغ که در اشعار عطار در ایران مطرح شده خود حاصل نگاه یک شاعر با نگاه سمبلیک است. هیچ احساس نزدیکی به اشعار و نگاه عطار و نگاه خودتان احساس کردید؟

    علاوه بر اینکه این نگاه را نزدیک می‌بینم، احساس می کنم باید بپذیریم دنیا پر از انسان، گیاه و حیوانات با رنگ‌های متنوع است و سیمرغ بخشی از این تنوع رنگ است. سیمرغ در ترکیه و ادبیات ترکیه و حتی سایر کشورها نیز جای گرفته و با تفاوتی اندک در توصیف به فرهنگ این کشورها نیز راه یافته است. از نگاه من سیمرغ نمایانگر تنوع موجود در جهان است و من از این منظر به سیمرغ نزدیک شدم.

    دلیل شما برای در کنار هم قرار دادن اسطوره‌های مختلف از فرهنگ‌های مختلف چیست؟ با توجه به این که اسطوره‌ها  با خوانشی شخصی هم همراه شده است؟

    در نمایشگاهم در ایران برخی از آثارم را هم از افسانه‌های شرق و هم غرب برگزیدم و از مجموعه‌هایی است که بر آن‌ها تاکید دارم. در فرهنگ‌های مختلف هر چقدر تفاوت کند و یا اسم‌های گوناگونی بگیرد، شخصیت‌ها و حوادث مشابه است. سیمرغ که افسانه‌ای پارسی است در آنادولو (منطقه‌ای در ترکیه) با کمی تفاوت به شکل عنقا در آمده است. افسانه‌ها موجودیت‌هایی هستند که راه را به انسان‌ها نشان می‌دهند. هدف من از انتخاب رنگ و سمبل و شخصیت  از افسانه‌های غربی و شرقی که سعی در فهماندن در کمپوزوسیون‌هایم دارم استفاده از آن به عنوان ابزار است. هدف من هم انعکاس این پیام‌های بیدارکننده و آگاه کننده است. ما تک تک فرد هستیم و همه ما جمع را تشکیل می‌دهد. فقط ابتدا بایست آن چه از فلسفه زندگی می‌خواهیم را با هدف‌مان مشخص کنیم تا جمع دنیا در این ساحت آشفته جست و جو کند و خواستش را پیدا کند.  



    با آثار شاعران ایرانی آشنا هستید؟

    فروغ فرخزاد را خیلی دوست دارم.

    چرا؟

    جایگاه او را به عنوان یک شاعر زن و سینماگر می‌پسندم و آن چیزی که ناراحت کننده است جدایی زود هنگام او از ماست.

    سینمای ایران را دنبال می‌کنید؟

    بله، نگاه موجود در سینمای ایران را دوست دارم.

    از میان سینماگران ایرانی آثار عباس کیارستمی را دیده‌ام و می‌پسندم. سینمای ایران در دنیا جایگاه بسیار بالایی دارد، دختر من در رشته سینما تحصیل می‌کند و تز استاد او درباره سینمای ایران بود. همینطور اشعار خیام را بسیار دوست دارم. ترجمه‌های اشعار خیام را با علاقه بسیار دنبال می کنم. البته برای یافتن ترجمه کتاب‌های داستان ایرانی در ترکیه به مشکل برخوردم و نتوانستم اثری را بیابم.

    در ایران سریال های ترکیه‌ای را مردم با دقت دنبال می‌کنند. نظر شما درباره این سریال‌ها چیست؟ آیا در ترکیه هم از این سریال‌ها استقبال می‌شود؟

    من هیچ وقت تلویزیون نمی‌بینم و به نظرم تماشای تلویزیون و این سریال ها بیشتر ایجاد مشغولیت بی دلیل برای افراد است.

    یعنی به نظر شما تماشای سریال‌ها در اصل سرگرم کردن ذهن‌هاست؟

    بله همینطور است و اصلا نمی‌پسندم کل زندگی ما صرف تماشای چنین برنامه‌های بشود. واقعیت این است که این تمام زندگی نیست. در دنیا اتفاقات مهم‌تری هست که می‌توانیم به آن توجه کنیم. من نمی‌توانم بپذیرم یک ذهن اسیر همچین چیزهایی شود.



    وضعیت توجه به هنرمندان در ترکیه به چه ترتیب است؟

    اگر بخواهم مقایسه‌ای میان وضعیت توجه به هنرمندان در ایران یا ترکیه داشته باشم، با این را بگویم که در ایران توجه بیشتری به هنرمندان می شود. من در ترکیه در شهر ازمیر زندگی می‌کنم و در آنجا مردم توجه زیادی به هنر دارند. یک هنرمند در ترکیه حتی اگر دانشجو هم باشد مجبور است با گالری‌دارها وارد گفت وگو شود و اجازه ارائه اثر خود را بیاید اما در ایران مدیریت دولتی شرایط بهتری برای هنرمندان به وجود می آورد.

    در پایان بگویید مواجهه مخاطبان ایرانی با آثار شما چطور بوده است؟

    نکته قابل توجهی که در این میان دیدم برداشت‌های خوب مخاطبان ایرانی از آثار است. آن‌ها درباره حرفی که من در اثرم زدم از من سوال می کردند و اتفاقا برداشت‌های درستی داشتند در اصل مخاطب ایرانی به دنبال یافتن پس زمینه موجود در اثر است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.