• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کارنامه بازار ارز و سکه در دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد

    تقدیمی هدف:

    کارنامه بازار ارز و سکه در دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد

    در طول ۸ سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد، قیمت سکه ۹۸۲.۹ درصد رشد پیدا کرد

    اقتصاد > بازار مالی – در طول عمر دولت روحانی، قیمت سکه 6 درصد کاهش داشته است.

     «ما شاهد هستیم که دلار بعد از چند ماه به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می‌کند، مشکل کجاست؟ مشکل عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور و بی‌ثباتی‌ها است. چقدر ما در این 7، 8 سال گذشته شاهد تغییر پیاپی مدیران بودیم؟» این بخشی از توضیحات حسن روحانی در سخنرانی‌های انتخاباتی اش است که حدود 4 سال پیش انتشار پیدا کرد.

    این سخنان از آنجا نشات می‌گرفت که در دولت نهم و دهم بازار ارز و سکه با بی‌ثباتی شدیدی روبه‌رو شده بود؛ تا جایی که آمارها حاکی از آن است که طی 4 سال اول دولت محمود احمدی‌نژاد قیمت سکه حدود 87.7 درصد افزایش پیدا کرد.

    گزارش‌های رسمی دولت نیز بیانگر آن است که که در طول سال‌های 1384 تا 1392 قیمت سکه 116 هزار و 988 تومان به یک میلیون و 266 هزار و 872 تومان افزایش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که در طول 8 سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد، قیمت سکه 982.9 درصد رشد پیدا کرده است.

    این در حالی است که دولت روحانی با سکه یک میلیون و 266 هزار تومانی آغاز به کار کرد و پس از گذشت نزدیک به 4 سال، هم‌اکنون قیمت سکه یک میلیون و 190 هزار تومان است. به عبارتی در طول عمر دولت روحانی، قیمت سکه 6 درصد کاهش داشته است.

    در حال حاضر وضعیت بازار این‌گونه است که هم‌اکنون قیمت سکه متناسب با قیمت طلای جهانی در بازار نوسان پیدا می‌کند و تنها در دوره‌هایی که تنش‌های ترامپ در بازار به وجود آمد، سکه نوسان ناگهانی داشت.

    بازار ارز در دولت روحانی و احمدی‌نژاد

    در بازار ارز نیز نوسان قیمت‌ها در دوران دولت قبل شدید بود. دلار طی 8 سال دولت نهم و دهم 298.5 درصد گران شد. به عبارتی، در زمانی که محمود احمدی‌نژاد در خردادماه سال 1384 به عنوان رییس دولت نهم انتخاب شد، دلار 898 تومان بود و 8 سال بعد و در زمانی که حسن روحانی در انتخابات سال 1392 رییس‌جمهور شد، نرخ دلار به حدود سه برابر افزایش یافت؛ به طوری که متوسط قیمت نرخ دلار براساس گزارش بانک مرکزی در خردادماه 1392، 3579 تومان بود.  این در حالی است که هم‌اکنون قیمت دلار 3 هزار و 750 تومان است. به عبارتی در دوران دولت یازدهم، قیمت دلار 4 درصد افزایش داشته است.

    در همین خصوص، اصغر سمیعی، رییس اسبق کانون صرافان در گفت‌و گو با خبرگزاری خبرهدف  می‌گوید: «نوسان شدید قیمت ارز از سال 86 که تحریم‌ها شروع شد، آغاز شد. دوازده سال قبل فنر ارز جمع شده بود. دولت‌ها براساس مصوبه تشخیص مصلحت نظام موظف بودند هر سال تفاضل نرخ تورم داخلی کشور از تورم آمریکا را به نرخ ارز اضافه کنند. اما این کار انجام نشد و سال 89 فنر ارز حرکت کرد و دلار 4 برابر شد.»

    وی می‌افزاید: «اتفاق بد این بود که نوسان و تلاطم در بازار ایجاد شود. اگر با یک شیب ملایم دلار افزایش قیمت داشته باشد، مشکلی پیش نمی‌آید. نرخ تورم باعث می‌شود که قیمت دلار افزایش پیدا کند و این رویدادی طبیعی است. باید قیمت دلار بالا رود.»

     

    سمیعی با بررسی نرخ واقعی ارز در سال 96، عنوان می‌کند: «سال 92 که سکان بانک مرکزی در دستان ولی‌الله سیف آمد، در مصاحبه‌ای در سال 92 گفت دلار 3 هزار و 200 تومانی قیمت طبیعی و واقعی است. در این چهار سال نرخ تورم نیز وجود داشته و با توجه به تورم 4 درصدی آمریکا نرخ ارز باید  16 درصد اضافه شود. به عبارت دیگر قیمت واقعی ارز باید حدود  4 هزار و 929 تومان باشد. در واقع همچنان این فنر را نگه داشتند.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.