• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • قالیباف قهر کرده است؟/ رایزنی بی‌نتیجه جمنا با سعید جلیلی

    تقدیمی هدف:

    قالیباف قهر کرده است؟/ رایزنی بی‌نتیجه جمنا با سعید جلیلی

    سروری: جمنا نماینده جریان اصولگرا نیست | رأی‌گیری جبهه مردمی از بین لیست ۱۴نفره نیست

    سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: رئیسی سازوکار جبهه مردمی را خوب می‌داند، در صورتی‌که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود باید به سازوکار جبهه مردمی تن بدهد و براساس این سازوکار اقدام کند.

    امید کرمانی‌ها: 17 فروردین زمانی است که مجمع عمومی جمنا 5 چهره را بر می گزیند تا نامزد نهایی خود را از میان آنها انتخاب کند، کاندیداهایی که هنوز مشخص نیست براساس چه سازوکاری قرار است به یک نفر برسند، رای گیری در شورای مرکزی، نظرسنجی یا …
    تلاش های اصولگرایان در قالب جمنا درحالی دنبال می شود که سوی دیگر ماجرا یعنی سعید جلیلی هنوز حاضر به همراه شدن با این سازوکار نشده است،زمزمه هایی هم می گوید قالیباف دلخور است و قهر کرده، موتلفه هم با وجود آنکه دبیرکل خود را در شورای مرکزی جمنا دارد اما همچنان اصرار دارد بگوید که عضوی از جمنا نیست.

    در همین راستا خبرگزاری خبرهدف با پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفتگو کرد، او معتقد است، همه جریانات و افراد درون جمنا به فرایند آن ملتزم هستند، حتی رئیسی اگر بیاید در قالب جمنا عمل می کند، او که تاکید دارد قالیباف نیز قهر نکرده است، این را هم می گوید که اگر نامزد شود در قالب سازوکار جبهه مردمی حرکت خواهد کرد.

    مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

    ***

    7 روز تا ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است، وضعیت وحدت در جریان اصولگرا خصوصا جبهه مردمی را چطور ارزیابی می کنید؟ مثلا همین 14 نفری که به عنوان کاندیداهای جمنا معرفی شدند فکر می کنید بدون دردسر به 5 نفر برسند؟

    نمی دانم اسامی 14 نفر را چه کسی معرفی کرد چون رسما نام این 14 نفر از طرف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام نشد. البته 14 نفر کسانی بودند که حائز رأی شدند اما اینکه اعلام کنند روز 17 فروردین قرار است در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی نام  14 نفر رأی گیری  شود، خیر این طور نیست. طبق قرار قبلی 10 نفر به مجمع عمومی 3 هزار نفری می آیند و برنامه های خودشان را اعلام می کنند تا براساس رأی گیری 5 نفر انتخاب شوند.

    10 نفری که قرار است در مجمع عمومی دوم نیروهای انقلاب اسلامی برنامه های خود را تشریح کنند مشخص شدند؟

    بله 10 نفر مشخص شدند ولی قرار است روابط عمومی جبهه نام آنها را اعلام کند.

    چه زمانی نام آنها اعلام می شود؟

    دقیق نمی دانم ولی قبل از روز 17 فروردین این کار صورت خواهد گرفت و فرایند طبق برنامه های از پیش تعیین شده ادامه خواهد یافت.

    همه 10 نفر مکانیزم جمنا را پذیرفتند که در این قالب باید به یک نامزد برسند و بقیه به نفع نامزد نهایی کنار بروند؟

    بله، اساسا اگر هر یک از اعضا این فرایند را قبول نکند و سازوکار جمنا را نپذیرد عملا نمی تواند در همایش حضور پیدا کند.

    یعنی 10 نفری که روز 17 فروردین روی نام آنها رأی گیری می شود همه مکانیزم جمنا را پذیرفتند؟

    آنهایی که معرفی می شوند بله پذیرفتند.

    الان مطرح می شود حضور آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و خیلی از اصولگرایان معتقدند اگر بیاید اجماع کامل روی نام او است و دیگر نیازی به تعریف مکانیزم و انتخاب مرحله ای میان نامزدها برای رسیدن به نامزد نهایی نیست، نظر شما چیست؟

    اینها گمانه هایی است که مطرح می شود. تا الان آقای رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نکرده است بنابراین تا الان نمی دانیم او در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد یا خیر. در صورتی که حضور پیدا کند فرایند جبهه مردمی هیچ تغییری نخواهد کرد و آقای رئیسی جزء 10 نفر خواهد بود که براساس آرای اعضای مجمع اگر در بین 5 نفر قرار بگیرد طبیعتا آن فرایند توسط شورای مرکزی ادامه پیدا خواهد کرد تا نهایتا به یک گزینه برسیم.

    چه طور وقتی معلوم نیست آقای رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود یا خیر، نامش در بین 10 نفری که می خواهد نام شان به مجموع عمومی جمنا معرفی شود حضور دارد؟ این نشان می دهد که با آقای رئیسی رایزنی داشتید؟

    ما رایزنی کردیم آقای رئیسی سازوکار جبهه مردمی را خوب می داند اما در مورد خودشان که شرکت می کند یا خیر بحث دیگری است. در صورتی که شرکت کند باید به سازوکار جبهه تن بدهد و براساس این سازوکار اقدام کند.

    برخی چهره های نزدیک به ابراهیم رئیسی اعلام می کنند “قطعا آقای رئیسی می آید اما هیچ یک از احزاب و گروه های موجود همچون جمنا، پایداری، ایثارگران و… را در صحنه انتخابات نمایندگی نمی‌کند او یک چهره فراجناحی و انقلابی است”.

    جمنا خود یک جبهه فراجناحی است. جمنا حزب و گروه نیست. در واقع مجموعه نیروهای انقلاب و نیروهای کارآمد نظام برای چاره اندیشی درباره نحوه برون رفت از وضعیت فعلی کشور دور هم جمع شدند. جمنا نه جریان اصولگرا و نه جریان اصلاح طلب است یک جریان کاملا مردمی است که برای اولین بار از پایین به بالا جوشش پیدا کرد و یک فرایند قوی را  به وجود آورد. طبیعتا تا آنجا که من اطلاع دارم در صورتی که آقای رئیسی شرکت کند این سازوکار مورد قبول او خواهد بود اما اگر شرکت نکند طبیعتا آن موضوع دیگری است. .

    اما اگر آقای رئیسی قبول نکند که نامزد جمنا یا مجموعه و تشکل دیگری باشد جمنا به سمت آقای رئیسی نخواهد رفت؟

    به طور طبیعی هر کسی که مورد حمایت جبهه مردمی قرار می گیرد باید سازوکار تعیین شده را بپذیرد.

    یعنی جمنا به سمت فردگرایی نخواهد رفت؟

    بله همین طور است. ما سازوکار جمنا را منطقی و بسیار مترقی می دانیم و معتقدیم از دل این سازوکار باید گزینه نهایی بیرون بیاید.

    اگر فردگرایی بشود مثلا آقای رئیسی بگوید چون مورد اجماع جمنا، پایداری و سایر تشکل های اصولگرا هستم پس من باید محور قرار بگیرم چنین روالی ضرر دارد یا حسن محسوب می شود؟

    تا آنجا که من اطلاع دارم، شخصیتی مثل آقای رئیسی در صورت حضور در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در مقام نفی سازوکار جبهه مردمی نخواهد بود. ضمن آنکه مبنای شورای مرکزی جبهه مردمی نیز آن است که هر کس سازوکار تعریف شده جمنا را پذیرفت می تواند نامزد این مجموعه باشد.

    آیا در رایزنی با آقای جلیلی به نتیجه ای رسیدید؟

    خیر، هنوز مذاکرات با آقای جلیلی ادامه دارد. امیدوارم ایشان هم سازوکار جبهه مردمی را به طور کامل بپذیرد و جزء نامزدهای جبهه باشد اما تا الان اطلاع ندارم که ایشان سازوکار را پذیرفته باشد.

    نظرتان درباره دوگانه رئیسی-جلیلی که این روزها مطرح می شود چیست؟

    من روی این اظهارنظری نمی کنم ولی می گویم فرآیند جبهه مردمی کامل است و خردجمعی را به دنبال خود دارد بنابراین بهترین مدل است.

    منظور آن است که اگر دو گانه ای در جریان انتخابات میان آقای رئیسی و جلیلی اتفاق بیفتد هم افزایی ایجاد می کند یا از سبد رأی نیروهای انقلاب می کاهد؟

    ما الان از سازوکار جبهه مردمی دفاع می کنیم چون فرایندی را دنبال می کند که به یک گزینه می رسد.

    5 نفری که در مجمع عمومی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب انتخاب می شوند نام آنها همان روز 17 فروردین اعلام می شود یا باز هم قرار است محرمانه بماند

    قرار است همان روز اعلام شود.

    احتمال ندارد یکی از آن تشکل های اصولگرا بازی را به هم بزند چون موتلفه از مجمع عمومی اسفندماه رضایت نداشت؟

    فکر نمی کنم همدلی و هم افزایی بین نیروهای جبهه وجود دارد. طبیعتا هر کدام از این جریانات به دنبال گزینه خودشان هستند تا او نامزد نهایی باشد اما همه پذیرفتند در کنار این علاقه مندی، فرایند جبهه را مقدم بر علاقه مندی خود بدانند.

    آقای قالیباف کجای این ائتلاف خواهد بود؟ به نظر می رسد بعد از مجمع عمومی 5 اسفند جبهه مردمی نیروهای انقلاب قهر کرده است؟

    خیر، چنین چیزی ندیدم. در روحیات آقای قالیباف هم مطلقا نمی بینیم. آقای قالیباف یک چهره شناخته شده ای است فکر نمی کنم این موضوع درباره او صدق کند. قطعا اگر آقای قالیباف تصمیم بگیرد شرکت کند فرآیند جبهه را تن خواهد داد و در این فرایند حرکت خواهد کرد. البته تا الان هنوز دقیقا نمی دانم آقای قالیباف می خواهد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود یا خیر اما برداشتم این است اگر تصمیم بگیرد نامزد شود با فرایند جبهه مردمی همراه خواهد بود.

    5 نفر منتخب مجمع دوم جمنا چه زمانی به یک نفر می رسد قبل از مناظرات انتخاباتی نامزدها یا بعد از آن؟

    این را شورای مرکزی جمنا تعیین می کند. قرار است درباره این موضوع بحث کند هنوز به جمع بندی در این زمینه نرسیده است. اول قرار است به این 5 نفر برسیم بعد شورای مرکزی جمنا تعیین تکلیف می کند که 5 نفر، 3 نفر یا یک نفر شرکت کند.

    نحوه انتخاب هم با شورای مرکزی خواهد بود؟

    حالا این را باید مجمع عمومی تعیین تکلیف کند.

    یعنی مکانیزم انتخاب نامزد نهایی از میان 5 نفر هنوز مشخص نیست؟

    بله، به مجمع عمومی پیشنهاد می شود و مجمع تصمیم می گیرد.

    اما زمانش را شورای مرکزی معین می کند؟

    نه خود فرایند را مجمع تصمیم می گیرد. یعنی ممکن است مجمع این را به شورای مرکزی واگذار کند یا مدل های دیگر.

    مثل نظرسنجی؟

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.