• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اختلافِ انتخاباتی پایداری‌ها/ رقابت قم و تهران بالا گرفت چرا پایداری‌ها هنوز از نامزد نهایی خود رونمایی نکرده‌اند؟ | سردرگمی بعد از کناره‌گیری جلیلی

    تقدیمی هدف:

    اختلافِ انتخاباتی پایداری‌ها/ رقابت قم و تهران بالا گرفت

    چرا پایداری‌ها هنوز از نامزد نهایی خود رونمایی نکرده‌اند؟ | سردرگمی بعد از کناره‌گیری جلیلی

    سیاست > انتخابات – سکوت سنگین جبهه پایداری در این چندهفته اخیر، بسیار غیر منتظره، عجیب و خارج از روال موجود است. به نظر می رسد همین جا باید یک فرضیه تازه را مطرح کرد؛ دوران جدید برای پایداری ها شروع شده است . اختلاف احتمالی بر سر هر چه که باشد این تنها یک بهانه است.

    مصطفی صادقی: جبهه پایداری حتما یکی از پدیده های انتخابات ریاست جمهوری این دوره است. عجیب تر از همیشه شده اند؛ از قم یک صدا می آید و از تهران یک صدای دیگر . در قم فرمان حمایت از یک کاندیدا از ماه ها پیش صادر شده؛ اینجا در تهران اما به طرز شگفت آوری مقاومت هایی وجود داشته است. کاملا محسوس ست که اتفاقات مهمی درباره این جبهه در پیش است . شاید یک پوست اندازی تازه در راه باشد؛ شاید همین انتخابات دو دل ها را در این تشکل سیاسی به تصمیم گیری نهایی نزدیک کند. کسی چه می‌داند شاید پایداری‌ها که در آستانه یک انتخابات به وجود آمده بودند حالا در آستانه انتخاباتی دیگر با سرنوشتی متفاوت مواجه شوند.

    یک بیاینیه یک تکذیب
    تازه ترین تحول همین امروز رخ داده؛ ابتدا جبهه پایداری چنین بیانیه ای را در اختیار رسانه ها قرار داد:« شورای مرکزی جبهه پایداری از همه اعضا و هواداران پرتلاش و خستگی ناپذیر و بی ادعا و خدوم خود در سراسر کشور دعوت می نماید صادقانه و خالصانه با مدد از ارواح پاک و طیبه شهیدان برای معرفی نامزد اصلح انقلاب حضرت آیت الله رئیسی به هر طریق شرعی ممکن تلاش نموده و همه اطرافیان و دوستان را به این مهم تشویق و ترغیب نمایند.ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

    اتفاق غیر منتظره ای نبوده ؛ همه در انتظار چنین بیانیه ای بودند . حتی برخی هم در فضای سیاسی تحلیل می کردند که تاخیر در صدور این بیانیه لابد نشانه ای است از بروز اختلاف یا وجود یک تاکتیک . ظهر امروز بالاخره بیانیه صادر شد. رسانه های اصولگرا هم آن را بازتاب دادند تا دیگر شکی نماند که پایداری ها تصمیم خود را گرفته اند و آن را هم رسانه ای کردند .

    ناگهان اما خبر دیگری تعجب همه را برانگیخت .آقا تهرانی، دبیر کل جبهه پایداری در متنی که از او در سرانه ها به صورت یک شکل انتشار یافت اعلام کرد:« پایداری فعلاً از هیچ گزینه‌ای به شکل رسمی اعلام حمایت نکرده است.دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه پایداری فعلاً از هیچ گزینه‌ای به شکل رسمی اعلام حمایت نکرده است، گفت: ما در زمان مناسب، فرد اصلح را با صدور بیانیه‌ای معرفی خواهیم کرد.»

    حالا سوال مهم این است که چه اتفاقی در جبهه پایداری رخ داده که به فاصله یک ساعت بیانیه شورای مرکزی توسط دبیر کل جبهه تکذیب می شود ؟ شاید در سطحی از تحلیل ماجرا با توجه به اینکه هنوزاخبار دقیق از آنچه در جبهه می گذرد وجود ندارد بتوان این گمانه ها را برشمرد :

    1- اگر با دیده خوشبینانه به ماجرا نگاه شود می توان گفت که جبهه پایداری برای حمایت از یک گزینه به اجماع رسیده اما بنا نبوده است که در این تاریخ این اعلام ، رسانه ای شود. کسانی که به چنین ایده ای اعتقاد دارند برای خود توجیحاتی را هم ردیف می کنند . اشاره آنها به سخنان برخی اعضای جبهه پایداری است که از نظر آیت الله مصباح برای حمایت از یک گزینه انتخاباتی خبر داده اند. آنها همچنین به حضور برخی چهره های این جبهه در ستاد انتخاباتی این نامزد نیز برای بیان درست بودن گزاره مدنظر خود اشاره می کنند.
    این فرضیه می گوید که پایداری بنا ندارد حمایت خودش را فعلا به صورت رسمی اعلام کند . دلیلش هم این است که آنها نمی خواهند شهره شود که این گزینه توسط پایداری ها به عرصه آمده است . آنها می دانند چنین گزاره ای بار منفی برای این گزینه خواهد داشت چرا که پایداری منتقدان بی شمار و سفت و سختی در میان اصولگرایان دارد .

    2- اما در این میان یک گزاره دیگر هم وجود دارد . گزاره ای که از وجود اختلافات در میان طیف رهبری پایداری ها حکایت دارد . همان اختلافاتی که یکبار موجب پدید آمدن انشعاب و شکل گرفتن شاخه تهران و قم شد و در نهایت به جدایی چند چهره شاخص هم کشیده شد .

    این فرضیه می گوید حتی با رفتن آن اعضا هم اختلافات به کلی حل نشده است . می گویند میان نظر آیت الله مصباح یزدی و شاگردانش در قم با اعضای دیگر اختلاف عقیده وجود دارد. آنها اگر چه در یک مساله یعنی عدم ائتلاف با جبهه مردمی هم نظر بودند اما در مساله ای مهمتر ، یعنی رسیدن به مصداق شبیه هم فکر نمی کردند . مصباح یزدی همین اواخر به موتلفه ای هایی که به دیدارش در قم رفته بودند چنین گفته بود:«بنده به دنبال شناخت وظیفه‌ای هستم که بتوانم در مقابل خدا جواب بدهم؛ هر گاه تشخیص بدهم کسی اصلح است، از او حمایت می‌کنم، اگر رسید به جایی که قرار است کسی رأی بیاورد که ضررش بیشتر است و رأی به رقیب، سبب دفع ضرر بیشتر می‌شود، دفع افسد به فاسد می‌کنم؛ اما قرار نیست از اول فاسد را ترویج کنم؛ در صورتی می‌توانم رأی بدهم که بینی و بین الله بدانم بین افراد، فردی اصلح است؛ به قول کسی هم نمی توانم اعتماد کنم و هیچ ائتلافی هم نمی پذیرم، چون این امور شوخی بردار نیست و باید روزی پاسخ آن را در برابر خدا بدهم؛ آری؛ رفت و آمد، بحث و گفتگو با دوستان گرامی را با کمال میل انجام می‌دهم، اما نمی‌توانم به کسی قولی بدهم که از فلانی حمایت می‌کنم؛ چون حجتی پیش خدا ندارم.»

    کسان دیگری از پایداری هم حرف های زده بودند شبیه همین حرف های مصباح یزدی ؛ از جنس سخنانی که حاکی از عدم تمایل برای ائتلاف بود

    تا اینجای کار کسی در مورد اختلاف در جبهه پایداری نه خبری داشت و نه نشانه ای که بتواند بر اساس آن درستی ادعایش را ثابت کند . اما گویا زمان به نفع پایداری ها پیش نرفت؛ یک اتفاق مهم رخ داده بود .در میان افرادی که درجمع نامزدهای احتمالی برای حضور در انتخابات وجود داشتند ؛ دو گزینه از سایرین به آنها نزدیک تر بودند.ابراهیم رییسی و سعید جلیلی . پس این مشکل اول بود که رخ نمایی کرد.

    بخشی از آنها از مدت ها پیش طرفدار سعید جلیلی بودند و بخشی دیگر به تازگی به جمع حامیان آقای رییسی پیوسته بودند . پس وجود دو دستگی در جبهه پایداری بعد از آن حضور هم زمان، طبیعی به نظر می رسید . نکته اما این است که وقتی سعید جلیلی صحنه رقابت را ترک کرد و از نامزدی انصراف داد چرا این اختلاف همچنان در میان پایداری ها باقی مانده است ؟

    یک سوال تعیین کننده ، که پاسخ آن می تواند تصویر کاملا روشنی از آنچه این روزها در پایداری رخ می دهد را نمایان کند . سکوت سنگین آنها در این چندهفته اخیر ، بسیار غیر منتظره ، عجیب و خارج از روال موجود است. به نظر می رسد همین جا باید یک فرضیه تازه را مطرح کرد؛ دوران جدید برای پایداری ها شروع شده است . اختلاف احتمالی بر سر هر چه که باشد این تنها یک بهانه است .

    کسانی می مانند و کسان دیگری دوباره می روند ؛ ریزشی در راه و زایشی در پیش است . بهار 96 ؛ زمان ظهور پایداری جدید است . یک جبهه با مختصات جدید ؛ باید دید کدام طیف قدرت بیشتری می گیرد ؛ تهرانی ها یا قم نشین ها .

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.