• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • توافق هسته ای چگونه در مجلس بررسی می شود؟

    تقدیمی هدف:

    نمایندگان مجلس می گویند که تصویب متن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در صورت تائید شورای عالی امنیت ملی در بهارستان نیز به تصویب می رسد.

    پس از تصویب توافق هسته ای ایران و شش کشور جهانی که اکثریت آن ها را غربی ها تشکیل می دهند، یکی از مراحل این توافق بررسی متن این توافق در کنگره آمریکا و متقابلا مجلس شورای اسلامی در ایران است.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که تصویب متن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در صورت تائید شورای عالی امنیت ملی مبنی بر رعایت خطوط قرمز، در صحن علنی بهارستان نیز به تصویب خواهد رسید.

    نحوه بررسی توافق در بهارستان

    گفته می شود که براساس قانون صیانت ا‌زدستاوردهای هسته‌ای که در مجلس پیش از انعقاد توافق در وین تصویب شد متن توافق مورد تایید تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ بایدبه مجلس ارائه شود، تا نمایندگان آن را بررسی و ارزیابی کنند.

    همچنین براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات هسته ای باید به مجلس ارائه شود، علاوه بر این وزیر امورخارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس گزارش کند.

    در همین حال، مقرر شده است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز هر شش ماه گزارش کم و کیف اجرای روند توافق را به نمایندگان مجلس ارائه کند.

    متن توافق بعد از بررسی در کمیسیون به صحن می آید

    در همین حال، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه خانه ملت در گفتگو با خبرآنلاین می گوید که موضوع بررسی و تصویب متن توافق نامه ایران با گروه 1+5 (برجام) هنوز در هیئت رئیسه مطرح نشده و هنوز گزارشی رسما به مجلس نرسیده و هنوز صحبتی در این رابطه نیز نشده است و فقط از طریق رسانه‌ها مسائلی مطرح شده است.

    وی همچنین بررسی کامل متن توافق در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را مقدمه مطرح شدن آن از سوی هیئت رئیسه عنوان کرد.

    3 هفته؛ زمان بررسی متن توافق در کمیسیون امنیت ملی

    این در حالی است که سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار ارسال متن برجام به مجلس و شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت بلافاصله و در سریع ترین زمان ممکن شده و گفته است که بررسی این متن در کمیسیون حدود سه هفته (21 روز) به طول خواهد انجامید.

    نقوی حسینی افزود: طبق قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، دولت باید «برجام» را به طور همزمان به شورای عالی امنیت ملی و مجلس ارسال کند و پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی به صحن علنی مجلس تقدیم می‌شود.

    منتظر بررسی متن توافق در کنگره آمریکا نمی مانیم

    همچنین حجت الاسلام وحید احمدی، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره به خبرآنلاین گفت:‌ مجلس براساس مصوبه الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای که اخیرا در صحن علنی تصویب و به تائید شورای نگهبان نیز رسید و همچنین با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهور مطرح فرمودند، باید متن توافق را مورد بررسی قرار دهد که حتما به زودی این کار را انجام خواهد داد و وارد بررسی متن (برجام) خواهد شد.

    وی افزود: در جریان بررسی متن توافق در مجلس، با توجه به معیارهای قانونی و همچنین حفظ منافع ملی، اگر چنانچه این ملاحظات در متن مراعات شده باشد، قطعا مجلس توجه خوبی به آن خواهد داشت و اگر چنانچه احیانا قسمتی از آن، در تضاد با منافع ملی باشد، حتما مجلس تصمیمات مقتضی را متناسب با آن اتخاذ می کند.

    احمدی تاکید کرد: با توجه به مصوبه مجلس درباره الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای، در قبال این توافق، مرّ همان قانونی که در مجلس به تصویب رسیده، اجرا خواهد شد و مورد توجه قرار می گیرد. یعنی آن بخشی که در اختیارات و حیطه وظایف شورای عالی امنیت ملی است،هر تصمیمی که شورا بگیرد، قابل پذیرش است و آن بخشی که مجلس باید درباره آن اظهار نظر کند،درباره آن نیز تصمیم لازم را خواهد گرفت؛ هرچند که باید اجازه دهیم که متن به طور جدی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره زمان بررسی متن توافق هسته ای در مجلس نیز خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قطعا به عنوان کمیسیون تخصصی صبر نخواهد کرد که ببیند آمریکایی ها در کنگره می خواهند این متن را طی یک دوره زمانی در کنگره بررسی کنند بلکه ما بررسی های خودمان را انجام می دهیم و اعلام نتیجه آن بستگی دارد به اینکه ببینیم منافع ملی چه چیزی را ایجاب می کند.

    در زمان جلیلی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد

    احمدی در پاسخ به اینکه دلیل اینکه در دوره قبل شاهد چنین اتفاقی نبودیم که تصمیمات هسته ای نیازمند تصویب مجلس باشد چیست؟ تصریح کرد: در دوره قبل که سعید جلیلی مسئولیت تیم مذاکره را برعهده داشت، عملا هیچ اتفاق خاصی نیفتاد بنابراین در حال حاضر و در طول دورانی که مذاکره کنندگان مشغول مذاکره بودند، مجلس ورود پیدا نکرد؛ اگرچه سعی کرده همیشه از اتفاقاتی که در مذاکرات می گذرد، مطلع باشد اما آنچه که مجلس برآن مصمم است، این است که به موجب اصولی از قانون اساسی، هر گونه قراردای که موجب تعهد برای جمهوری اسلامی شود، باید نهاد قانون گذاری کشور درباره آن اظهار نظر کند.

    تصویب توافق در مجلس با تائید شورای عالی امنیت ملی

    اما جواد کریمی قدوسی ، نماینده مردم مشهد در مجلس که سابقه درگیری لفظی با محمد جواد ظریف را داشته سخن گفتن درمورد «دلواپسان» را در شرایط کنونی توافق مذاکرات وین به مصلحت ندانست و گفت: بگذارید وحدتی بین مردم وجود داشته باشد و شیرینی این توافق به دهان مردم خوش آید.

    این عضو جبهه پایداری خاطر نشان کرد: در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای تاکید بر نقش شورای عالی امنیت ملی شده است، و اگر در این شورا تصویب و به تایید رهبر انقلاب برسد، مجلس نیز ماده واحده آن را که دولت بصورت لایحه به مجلس ارایه خواهد کرد، تایید خواهد کرد.

    وی ادامه داد: اگر بخش هایی از نتیجه توافق ابهام یا از خط قرمزها عبور کرده بود، مجلس ایراد می گیرد؛ البته بنای مجلس بر این نیست که توافق را لغو یا رد کند، بلکه دوباره این لایحه به دولت بازخواهد گشت تا مذاکره کنندگان به وین بازگردند و ایرادات را برطرف کنند، اما آنچه که در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی می رسد، مجلس نیز آن را تصویب می کند.

    این در حالی است که کریمی قدوسی چندی قبل با تهیه طرحی سه فوریتی که تعدادی از امضاهای آن مخدوش بود و مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفت، خواهان توقف مذاکرات هسته ای شده بود.

    در همین حال؛ شامگاه روز توافق بود که مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با ایشان از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ تیم هسته‌ای در جریان مذاکرات طولانی و نفس گیر، قدردانی و تشکر کردند.همچنین ایشان در دیدار با مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی نیز بر حفظ یکپارچگی و وحدت تأکید داشتند و فرمودند: ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته ای بوسیله مسئولان مربوطه خود در حال پیگیری است و مسئولان بدنبال منافع ملی هستند.

    در همین رابطه، منصور حقیقت پو، نماینده مردم اردبیل خانه ملت، اظهار نظر برخی نمایندگان نسبت به روند مذاکرات هسته ای را مناسب ندانست و گفت: برخی اظهارات دلواپسانه منجر به خالی شدن دل مردم می شود که به نفع نظام و منافع و مصالح آن نیست.

    همچنین بهروز نعمتی، نماینده مردم اسدآباد تصریح کرد: در موضوع مهمی مانند توافق نامه هسته ای، نظام جمهوری اسلامی بصورت منسجم تصمیم می گیرد ، بنابراین باید همه بدانند که تصمیم گیری درباره مذاکرات هسته ای یک تصمیم فرا قوه ای است.وی یادآور شد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید با کسانی که در موضوع هسته ای مطالب تفرقه انگیز مطرح می کنند برخورد کنند.

    حال، باید منتظر ماند و دید حال که این متن، گام به گام در حال طی کردن مراحل قانونی و مورد توافق طرفین است و امروز نیز به تصویب شورای امنیت سازمان ملل و تائید اتحادیه اروپا رسیده، در ایران نیز چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و مجلس و شورای عالی امنیت ملی با آن چه برخوردی خواهند داشت؟

    aa

    aa

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.