• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • قالیباف: دولت کنونی نه کارآمد است و نه انقلابی/دولت مستقر نتوانست از ظرفیت‎های برجام استفاده کند

    تقدیمی هدف:

    قالیباف: دولت کنونی نه کارآمد است و نه انقلابی/دولت مستقر نتوانست از ظرفیت‎های برجام استفاده کند

    سیاست > انتخابات – نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با ارائه تعریفی از انقلاب و انقلابی گری مدعی شد که دولت مستقر نه کارآمد است و نه انقلابی.

    به گزارش خبرهدف ، محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی امشب شبکه خبر، در پاسخ به سوالاتی که خودش برای این برنامه انتخاب کرده بود؛ در تشریح انقلاب و انقلاب گری، گفت: با توجه به نگاه های رهبری و خواست های مردم، “انقلاب” یعنی مجموعه کارهایی که در چارچوب خواست های امام برای خدمت به مردم انجام می شود. “انقلابی” هم کسی است که بتواند این کار را انجام دهد و کارآمدی دین در اداره جامعه را برای مردم عزیز با اولویت محرومین پیش ببرد.

    به گفته وی، کسی نمی تواند بگوید “انقلابی” است اما به توده ها توجه نکند. افرادی در جامعه هستند که تافته جدا بافته اند. قانون شکنی کرده و اعمال نفوذ می کنند و از رانت ها استفاده کرده و ویژه خوار هستند. اینها مشکلات قابل توجهی هم برای مردم ایجاد می کنند. انقلابی کسی است که بتواند مشکلات معیشت مردم را مرتفع کند.

    قالیباف با اشاره به اینکه فرد انقلابی نمی تواند بگوید “نداریم، نمی توانیم و نمی شود”؛ ادامه داد: قطعا به پشتوانه جوانان خلاق می شود کارهای بسیاری انجام دهیم. هدف اصلی ما خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی است. یک انقلابی باید روحیه مبارزه با رانت و فساد و آن 4 درصد را داشته باشد. یکی از مراکزی که به مردم و تولید کننده و کارخانه‎دار فشار می آورد؛ قاچاقچی های کالا هستند. 25 هزار میلیارد دلار قاچاق می شود. اینها ضد انقلاب هستند چون خلاف منافع مردم و انقلاب کار می کنند. دلال‎هایی هستند که دسترنج کارگر و کشاورز را با سود خودشان مبادله می کنند. اگر توفیق خدمت بیابم، این امور را در راس کار “دولت مردم” قرار می دهم و روحیه انقلابی را ترویج می کنم.

    وی با اعتقاد بر اینکه اختیارات قانونی رئیس جمهور، نظرات مقام معظم رهبری و کارایی و مدیریت فردی در امر ریاست جمهوری مهم است، افزود: برای مسئولیت قوه مجریه که اداره کشور را برای چهار سال بر عهده دارد، باید کارنامه مشخص اجرایی داشت. فقدان توان لازم، سه فاکتور یاد شده را زیر سوال می برد و آن فرد نمی تواند دغدغه های مردم و رهبری را پیش ببرد و به وظایف قانونی خود عمل کند. ضعف کارآمدی دولت را در مهمترین چالشی که مردم با آن روبرو هستند، می بینم؛ در ایجاد اشتغال و درآمد زایی. حتی کسانی که شاغل هستند هم امنیت شغلی ندارند.

    این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضعف کارآمدی دولت کنونی؛ از رشد جمعیتی کشور و افزایش سالانه جمعیت بیکار سخن گفت و افزود: به این ترتیب نمی توانیم بگوییم که دولت کنونی دولت کارآمد و انقلابی است. اما ما در “دولت مردم”، برای این امور برنامه داریم. ما امروز با ناامیدی و از بین رفتن نشاط روبرو هستیم. اولویت اول ما تحول و ایجاد امید است. باید اورژانسی به آن 25 درصد مردم محروم رسیدگی کنیم و در یک دوره چهار ساله، 5 میلیون شغل با کمک مردم و کارآفرینان و صنعت گران ایجاد کنیم.

    وی افزود: امروز با شاخص های بانک مرکزی باید قدرت خرید جامعه کم درآمد را افزایش دهیم، امروز اگر کسی 150 هزار تومان دریافت کند، معادل 45 هزار تومان سال 89 است. برای کسانی که امروز سرکار بوده و فردا بیکار شوند؛ برنامه ای برای پرداخت کارانه داریم. در همه کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای پیشرفته وقتی مردم با چالش روبه رو می شود بلافاصله دولت سیاست های جبرانی را اعمال می کند و ما می خواهیم چنین کاری انجام دهیم.

    قالیباف درباره دور ماندن دولتش از حاشیه ها و پرهیز از دامن زدن به حاشیه ها نیز گفت: کسانی به حاشیه می روند که ضعف در مدیریت دارند یا دغدغه شان مردم نیست. ما تمام وقتمان را برای خدمت به مردم می گذاریم.

    وی درباره الزام اعضای دولت خود برای اعلام دارایی هایشان گفت: وزرا موظفند قبل و بعد از مسئولیت، دارایی های خود را اعلام کنند. چون این موضوع قانون است و باید انجام شود، اگر کسانی از دولت های گذشته دارایی هایشان را اعلام نکردند؛ شاید برای این بوده که رویشان نشده که اعلام کنند!! چون می بییند مردم در سختی هستند، اما آنها ثروت میلیاردی دارند. اگر توفیق پیدا کنم، اعضای کابینه و حتی استاندارانم باید دارایی های خود را به اطلاع عموم مردم و قوه قضائیه برسانند.

    این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه دولت خود برای رفع نقاط ضعف گذشته گفت: “دولت مردم” برنامه مشخص و روشن دارد. این برنامه منطبق بر سند چشم انداز و برنامه ششم است. البته دولت یازدهم در دادن لایحه برنامه به مجلس، خوب عمل نکرد و وقتی مجلس نیز برنامه را تصویب کرد، دولت ابلاغ نکرد و رئیس مجلس این کار را انجام داد. برنامه ما براساس سندچشم انداز و برنامه ششم است.

    وی ادامه داد: برنامه روشنی درباره حل چالش های امروز داریم. نقطه قوت ما این است که ما در کشور، ظرفیت بالای مردم را داریم. در دولت مردم کارمان این است که مردم را به عرصه های تصمیم گیری و مشارکت پایدار وارد کنیم. امام همیشه می گفتند کاری را که مردم می توانند انجام دهند؛ دولت در آن دخالت نکند. رهبر انقلاب نیز فرمودند دولت آینده یک روز هم نباید برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی معطل کند. امروز ما مردم را از اقتصاد بیرون کرده‎ایم. امروز مردم ما یک‎صدا می گویند ما منابع داریم؛ می شود کارهایی بکنیم، چون نیروهای جوان و متخصص داریم. بنابراین دولت مردم با 4 درصدی که مانع تولید و صادرات و رشد کشور هستند و قدرت نفوذ زیادی دارند و واردات بی‌رویه و قاچاق انجام می دهند برخورد می‎کند.

    وی در پاسخ به سوالی که به توصیه رهبری به نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر پرهیز از نگاه به خارج اشاره داشت؛ گفت: من همینجا متعهد می شوم که به این توصیه توجه کنم. نیروهای جوانی برای پیشرفت داریم و توان اجرا هم داریم، چه ضرورتی دارد که نگاهی به بیرون داشته باشیم؟ معنی این حرف آن نیست که دور کشو دیوار بکشیم. ما قطعا با دیگر کشورها با اولویت همسایه‎ها ارتباط خواهیم داشت. تجارت با کشورها را در حوزه سیاست خارجی دنبال می کنیم. سفارتخانه ها به جای فروش کالاهای خارجی در ایران باید زمینه صادرات کالاهای ایرانی را به دیگر کشورها فراهم کنند.

    قالیباف با تاکید بر اینکه همسایگان و منطقه را در اولویت دیپلماسی خود قرار می دهد، بر لزوم تقویت اقتصاد درونی ایران تاکید کرد و افزود: در سیاست خارجی اولویتمان منطقه و بعد دیگر کشورها با تاکید بر صادرات کالای داخلی خواهد بود تا قدرت اول منطقه بشویم.

    او درباره برجام نیز خاطرنشان کرد: برجام یک تعهدنامه و قرارداد بین ایران و کشورهای دیگر است. هیچ دولتی نمی تواند بگوید آن را قبول ندارد. همه ما به آن متعهد هستیم و طرف مقابل هم باید به آن متعهد باشد. اما دولت مستقر نتوانست از ظرفیت‎های برجام استفاده کند و تعهدات آن طرف را به اجرا در آورد. «دولت مردم» بر روی تعهدات آن طرف می ایستد و آن را محقق می کند. دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده است و باید تلاش کنیم که این بخش برجام را محقق کنیم. الان کالاهای کشورهای اروپایی و دیگر کشورها وارد کشور ما می شود و آنها از این امتیاز استفاده می کنند. در حالیکه این به ضرر تولید ملی ما است. اما در برگشت پول نفت به کشور، دولت کنونی ضعیف عمل کرده است.

    این نامزد ریاست جمهوری در پایان از ملت ایران تشکر کرد که در محفل صمیمی خانواده یا محیط کارشان حرف های او را گوش دادند. او به مردم گفت که با ظرفیت های بالای اقتصادی ایران و جوانان متخصص بانشاط و آماده به کار، دست به دست هم در کنار تجار بزرگ که در واردات ضروری می توانند کمک حال باشند؛ تحولی بزرگ را به وجود خواهد آورد. او خطاب به مردم گفت: من به شما متعهد می شوم؛ سوابق مرا بنگرید هر جا هم متعهد شدم، شرمسار شما نشده ام. در کنار شما این تحول بزرگ اقتصادی را می توانیم به وجود بیاوریم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.