• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • توافق هسته ای بر موضوع جزایر سه گانه هم تاثیر می گذارد

    تقدیمی هدف:

    محبعلی: توافق هسته ای بر موضوع جزایر سه گانه هم تاثیر می گذارد

    بین الملل > دیپلماسی – مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفتگو با خبرآنلاین ابعاد تاثیر توافق هسته ای بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را بررسی می کند.

    سعید جعفری – حصول توافق هسته ای ایران و ۵+۱ مواضع متفاوتی را در میان کشورهای عربی برانگیخته است. از سویی عربستان سعودی با تندترین ادبیات نسبت به نظم جدید ابراز ناراحتی کرده و در مقابل عمان خود یکی از موثرترین نقش ها را برای حصول این توافق ایفا کرده است. قاسم محبعلی معتقد است به مرور زمان روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم بهبود خواهد یافت و می توان نسبت به حصول این تغییر امیدوار بود. در ادامه مشروح گفتگوی خبرآنلاین با مدیرکل پیشین وزارت خارجه را می خوانید:

    واکنش های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در قبال توافق هسته ای ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

    برخی از این واکنش ها طبیعی است و از قبل می توانستیم انتظار این اظهار نظرها را داشته باشیم. چرا که برخی از کشورهای عربی نمی خواهند روابط ایران و غرب بهبود یابد و نگران هستند با این بهبود قدرت ایران در منطقه افزایش یابد و برآوردشان این است این افزایش قدرت ایران به موقعیت آنها لطمه وارد می کند. در این راستا بیشتر از همه هم عربستان سعودی در صدر این لیست قرار دارد و پس از آن امارات و بحرین. عمان که یک استثنا به شمار می رود و کویت هم تقریبا مشکل چندانی با تغییرات ایجاد شده در منطقه ندارد.

    قطر در این میان چگونه می اندیشد؟ سران این شیخ نشین نسبتا خیلی زود از توافق با ایران استقبال کردند و مواضع سازنده ای در قبال تحولات تازه منطقه از خود بروز دادند. رفتار این بازیگر چگونه قابل تحلیل است؟

    قطر سعی می کند بازی خودش را انجام دهد و در عین حال در هر دو طرف بازی می کند. یعنی هم در مواقعی هم راستا با سعودی عمل می کند و در هم مواردی با ایران هم نوا می شود. قطر هم طبیعتا نگرانی هایی در این رابطه دارد و می داند اگر توان ایران آزاد شود و تحریم ها برداشته شود قراردادهای گازی و نفتی که با ایران بسته می شود میزان بهره برداری ایران از میادین پارس جنوبی افزایش می یابد و این موضوع طبیعتا به سود قطر نیست. اما در عین حال این شیخ نشین تمایل دارد که خود را به عنوان بازیگری مستقل در تحولات منطقه ای نمایش دهد. در مورد بحرین هم مسئله قدری به بحران های داخلی این کشور باز می گردد. با توجه به اینکه به تدریج موج دموکراسی خواهی در این کشور قوی تر می شود و احتمالا کشورهای غربی هم با ادامه اقتدارگرایی حکومت بحرین مشکل خواهند داشت می توان تصور کرد که مسئله بحرین خیلی مهم و حاد نباشد.

    ما پیشتر هم شاهد بودیم که بحران ها و اختلافات در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس شدت یافته و حتی به فراخوانی سفرای این کشورها از دوحه هم انجامید. حالا و با توجه به اینکه دوباره چندگانگی در میان اعضا در قابل نحوه برخورد با توافق هسته ای ایران مشاهده می شود آیا می توان انتظار جدی تر شدن بحران در میان این اعضا را داشت؟

    همانطور که خودتان اشاره کردید این مشکل قدیمی است و محدود به امروز و دیروز هم نمی شود. ضمن اینکه همیشه این نوسانات در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وجود داشته است. بخشی هم به اختلافات اعضا با عربستان باز می گردد. کشورهای عضو خیلی نمی خواهند تحت سیطره کامل ریاض باشند و خواهان نقش آفرینی مستقل تری در معادلات منطقه ای هستند. از آن سو قطر هم سعی دارد بازی مستقل خود را ارائه دهد و از سیطره کامل عربستان بر معادلات خلیج فارس نگران است. ضمن اینکه البته این نگرانی در مورد ایران هم وجود دارد. به این معنا که کشورهای عربی از تسلط ایران هم می هراسند و ترجیح می دهند یک وضعیت بینابینی میان ایران و عربستان در معادلات و مجادلات منطقه ای ایجاد شود که هیچ یک نتوانند همه امور را در کنترل خود داشته باشند.

    به وضعیت کویت اشاره ای نکردید. به نظر شما این بازیگر می تواند به تنهایی بازیگر تاثیر گذاری در معادلات باشد؟

    فکر نمی کنم مشکل زیادی با کویت داشته باشیم. ضمن اینکه این اواخر داعش اعلام کرده که کویت را به عنوان یکی ا اهداف احتمالی اش تعریف کرده و در نتیجه همین موضوع می تواند کویت را به ما نزدیک تر کند. چرا که مباحثی مانند تروریسم، افراط گرایی مذهبی و خطرات امنیتی به تهدیدهای مشترک تبدیل شده که می تواند زمینه های نزدیک تر کردن کشورها را به یکدیگر فراهم سازد. از سوی دیگر جامعه قدرتمند شیعی و ایرانی که در کویت وجود دارند فضای مناسبی برای بهبود رابطه ایران و کویت فراهم می سازد. در نتیجه به نظر من مشکلات ما با عربستان و امارات جدی تر است و خیلی نباید از جانب کویت نگرانی داشته باشیم.

    به امارات هم اشاره کردید. پیامی که سران این شیخ نشین پس از حصول توافق هسته ای دادند با نوعی تهدید همراه بود و ابراز امیدواری کردند که ایران از بی ثبات سازی منطقه دست بردارند. در نتیجه امارات همچنان مواضع تند خود را در قبال ایران ادامه می دهد. وضعیت مناسبات با این شیخ نشین را چگونه می بینید؟

    همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم این موضع عمومی کشورهای منطقه است. روابط ما با امارات هم می تواند بهبود یابد چرا که مناسبات تجاری ما با دبی قابل توجه بوده است و دبی علاقه دارد که پس از رفع تحریم ها این روابط اقتصادی دوباره احیا شود. در مورد جزایر سه گانه هم من فکر می کنم بعد از این توافق دوباره فضا مثبت می شود چرا که امارات و دیگر کشورهای عربی هم وقتی ببینند ایران مشکلاتش را با جهان حل کرده کمتر می توانند این ادعاها را طرح کنند چون دیگر حمایت های بین المللی همچون گذشته باقی نمی ماند.

    به عنوان آخرین سوال به نظر شما ایران برای پیشبرد سیاست هایش در منطقه در شرایط پس از توافق چه اقداماتی را باید انجام دهد؟

    در درجه اول ایران باید از موضع بزرگ منشانه و گذشت وارد دیپلماسی منطقه ای خود شود و از ابزار تهدید و فشار بر کشورهای غربی خودداری ورزد. شاید در روزگاری که ایران در تحریم بوده این کشورها رفتارهای مناسبی نداشتند اما به سود ما نیست که بخواهیم به تنش ها دامن بزنیم. در درجه دوم اینکه ما باید تلاش کنیم با هر یک از این کشورها به صورت مجزا و تک تک گفتگو کنیم. نباید رابطه هر یک از کشورها را به رابطه با دیگری موکول کنیم. سومین موضوع اینکه باید با عربستان دیالوگ برقرار کنیم. عربستان و نقش این کشور در معادلات منطقه قابل انکار نیست. هرچند ممکن است اختلافاتی میان ما و ریاض وجود داشته باشد اما مدیریت این تنش ها عقلانی ترین گزینه موجود است. به عبارت دیگر ما باید تلاش کنیم این تنش ها را به سطح محدود و قابل کنترلی تبدیل کنیم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    شرط ایران برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ترامپ

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.