• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • رستمی: فضای پس از تحریم شرایط جدیدی را برای جوانان به وجود آورده است

    تقدیمی هدف:

    رستمی: فضای پس از تحریم شرایط جدیدی را برای جوانان به وجود آورده است

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در دوره جدیدی که پس از تحریم به وجود آمده باید شرایط را برای حضور جوانان فراهم کنیم و در این زمینه آماده حمایت از طرحهای جوانان در این زمینه است.

    محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اولین نشست خبری گفت: خوشبختانه پس از توافق هسته ای در ایران، وارد فصل جدیدی در کشور شدیم که بهره بردار اصلی آن جوانان هستند و لازم است در این شرایط با یک نگاه روشن نسبت به فضای بین اللملی برنامه ریزی کنیم.

    او تاکید کرد: این فضای جدید شرایطی را برای جوانان به وجود آورده که چون تجربه آن را ندارند باید ملزومات این فضای جدید گفتمان را ایجاد کنیم.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: خروج ما از تحریم، گفتمان جدیدی ایجاد می‌کند و فرصت‌های رقابتی جدید شکل می‌گیرد. در حال حاضر خیلی از جامعه جوان ما از عنصر اولیه آموزش زبان انگلیسی برخوردار نیست؛ باید در این زمینه‌ها فکر شود.

    پیشنهادهای پسا تحریم

    رستمی گفت: در مذاکرات اخیر شاهد یک رفتار دیپلماتیک ویژه بودیم که منجر به اتفاق تاریخی بی‌نظیر شد و این روند قابل تبدیل شدن به یک بازی با عنوان «بازی عمومی» تحت عنوان «بازی مذاکره» را دارد که به صورت دستی یا کامپیوتری طراحی شود و توانمندی در ارتباطات برای بازی برد برد را بالا ببرد. ما آمادگی حمایت از بازی مذاکره را که بتواند با استانداردهای جهانی به عنوان بازی راهبردی ارائه شود، داریم.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از حمایت معاونت جوانان از فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای و سریال‌های آماتور که جوانان با موبایل‌ها و دوربین‌های خاص آماده‌ کرده‌اند، برای فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای جوانان اعلام کرد و گفت: در حوزه موسیقی و شعر نیز از اشعار اختصاصی پیروزی مذاکره که برای ما ارسال شود، حمایت می‌کنیم.

    حضور زنان در ورزشگاه

    رستمی گفت: قاعدتا ما مخالف حضور زنان در ورزشگاه نیستیم اما این موضوع باید قانونی و شرعی در کشور باشد تا بتوانیم از آن حمایت کنیم.

    او با بیان اینکه در تمام دنیا یک تغییر اجتماعی نیاز به تفاهم های ملی دارد گفت: هیچ تغییر احتماعی در دنیا بدون مانع انجام نشده و نیاز به یک روند زمانی دارد.

    جدایی ورزش و جوانان

    رستمی در پاسخ به جدایی وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع ارتباطی به من ندارد و وزیر از ابتدای وزارتش این موضوع را مطرح کرد و اکنون از سطح وزارتخانه‌ فراتر رفته و باید هیت دولت نظر خود را مطرح کند.

    او ادامه داد: البته پیش‌بینی من این است که به دلیل تغییرات سیاسی، انتخابات مجلس و درگیری‌های موجود، این طرح در این دوره مجلس مطرح نشود.

    توسعه نهادهای مدنی

    رستمی با تاکید بر حضور فعال جوانان گفت: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم، تنها ۵۰ NGO نهاد مدنی جوانان وجود داشت اما در زمان تحویل دولت، ۴۵۰۰ NGO داشتیم.

    او ادامه داد: سال گذشته تعداد NGOها به ۵۰۰ رسید و می‌خواهیم تا پایان سال ۹۶ به ازای هر پنج هزار جوان، یک NGO داشته باشیم. البته استاندارد جهانی به ازای هر ۱۰۰ جوان، یک NGO است که به دلیل وقفه موجود، تلاش می‌کنیم به همان رقم برسیم.

    او در مورد حمایت هایی که از این نهادهای مدنی می شود گفت: با مقام صدا و سیما درباره پروژه IPTV (تلویزیون‌های تعاملی و مشارکتی) در حال ایجاد تفاهمی هستیم تا سازمان‌های مردم نهاد جوانان بتوانند وارد عرصه اجرایی در تلویزیون شوند و باید در این باره به تفاهم مشترک برسیم.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بنده معتقدم که جوانان در مناطق محروم نیز به NGOها دسترسی دارند. در دورترین روستاها دسترسی به انواع اینترنت فراهم بوده است و اگر اهمیت، جایگاه و شان NGOها رعایت شود، پایدارترین روش هستند.

    او ادامه داد: توسعه ارتباط مشارکت جوانان در فضای مجازی یکی دیگر از موضوعات مدنظر ماست و قرار است هر ماه یک کمپین اختصاصی را در فضای مجازی با مشارکت جوانان برگزار کنیم که نخستین کمپین در مرداد ماه برگزار شده و این کمپین‌ها متناسب با نیازهای جوانان در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن قصد داریم شبکه اجتماعی مجازی زنان را راه اندازی کنیم.

    تغییر سیاستها

    رستمی با بیان اینکه در حوزه جوانان، وزارت ورزش و جوانان نباید رویکرد فردی داشته باشد گفت: بلکه باید رویکرد اجتماعی در حوزه جوانان داشته و بُرش‌های جوانان را در حوزه‌های مختلف ایجاد کند.

    او تاکید کرد:حوزه‌های فردی در کانال‌های خود دنبال می‌شوند و این معاونت متولی ارزش اجتماعی است و بر همین اساس نیز رویکردهایی از گذشته که جنبه فردی داشته باشند را کمتر دنبال می‌کنیم. به طور مثال تاکنون سه یا چهار مورد مراکز کنترل خشم راه‌اندازی شده است که خشم یکی از موارد هیجانی جوانان است و با رویکرد اجتماعی فاصله دارد. صدور مجوز برای مراکز کنترل خشم، نیازمند طی شدن مراحل قانونی است که باید در شورای ملی جوانان مصوبه بگیرد.

    رستمی تاکید کرد: ما حوزه‌های فردی که توسط وزارت ورزش طراحی شده‌اند را به مراکز مربوطه مانند شهرداری‌ها واگذار می‌کنیم.
    رستمی گفت: در یک ماه گذشته یک آسیب‌شناسی انجام داده‌ایم که مشخص شده از پایان سال ۸۴ تاکنون در سازمان ملی جوانان آن زمان و بعدها در وزارت ورزش ۱۳ برنامه در شورای ملی جوانان مصوب شده که بعضی از آنها در دولت هم مصوبه گرفته است اما در عمل بسیاری از این مصوبات اجرایی نشده‌اند.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این در حالی است که معاونت ساماندهی هیچ‌گونه ضمانت اجرایی در اختیار ندارد و تنها هماهنگ‌کننده است. اگر قرار است‌ برنامه‌های حوزه جوانان ضمانت اجرایی پیدا کنند، دستگاه‌های متولی که دارای سند ملی نیز هستند، اقدامات مربوط به جوانان را انجام دهند و نیازی نیست که ما سند مجزایی در این باره ایجاد کنیم و تنها باید بُرش جوانان با مشارکت دستگاه‌ها، ذیل همان سند به اجرا دربیاید. در حقیقت دستگاه‌ها اجرا می‌کنند و ما بحث‌های هماهنگی را انجام می‌دهیم.

    او درباره نحوه مشارکت معاونت ساماندهی امور جوانان در زمینه سایت همسان گزینی تا همسری، گفت: نیازی نیست این مسئله را ادامه دهیم چون این کار الگویی بوده و انجام شده است و قرار است سازمان تبلیغات اسلامی آن را اجرایی کند.

    سبک زندگی در عصر رسانه

    رستمی در مورد طرح ملی «سبک زندگی در عصر رسانه» گفت: این طرح شامل سه حوزه آموزش، پژوهش و ترویج و تبلیغ است. این طرح در حوزه آموزش به سواد رسانه‌ای، مدیریت موبایل در خانواده، مدیریت بازی‌های کامپیوتری و مدیریت تلویزیون و ماهواره در خانواده پرداخته است.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مدیریت را روی مادران متمرکز کرده‌ایم، ادامه داد: از آنجایی که کاربری رسانه‌ها از کودکی آغاز می‌شود و کودکان تا ۱۸سالگی با مادران بیشتر مأنوس هستند، تمرکز را روی مادر گذاشته‌ایم و بر این اساس در تمام استان‌ها، ادارات وزارت ورزش و جوانان، آموزش را برای کارکنان خود از مرداد ماه آغاز می‌کنند و سایر وزارتخانه‌ها نیز برای کارمندان خود چنین دوره‌های آموزشی را خواهند داشت.

    او گفت: در گام بعدی این طرح از سوی شهرداری‌ها برای همه خانواده‌ها اجرا می‌شود که اولین شهر برای انجام این طرح، سبزوار خواهد بود که از پایان مرداد ماه اجرای آن آغاز می‌شود.

    رستمی ادامه داد: اساسا هرگونه اقدام برای محدود سازی و مقابله با فضای مجازی محکوم به شکست است و الان دوره ای نیست که اتنظار داشته باشسم افکارمان را تحمیل کنیم.

    او با بیان  اینکه اکنون عصر تولید محتوا است ادامه داد: هر قدر مقابل بروز محتوای رسمی مانند کنسرت و فیلم سینمایی را بگیریم نباید تردید کنیم که محتوای غیر رسمی در ابعاد متنوع تر در فضای مجازی منتشر می شود.

    طرحهای اقتصادی برای جوانان

    رستمی در مورد حمایتعای اقتصادی از جوانان گفت: «بانک حامی جوانان» و «بیمه حامی جوانان»، در چهار سطح با بیمه‌ و بانک‌ها وارد همکاری می‌شود و ما تا پایان مرداد ماه رونمایی از بیمه جوانان را خواهیم داشت که به این ترتیب تمام بیمه‌ها با تخفیف ویژه به جامعه جوان ۱۴ تا ۲۴ سال خدمات ارائه می‌دهد و از جامعه جوان توانمندسازی شده در صنعت بیمه در هر شهر، یک گروه مجوز نمایندگی بیمه خاص با شرایط خاص را خواهند داشت.

    وام ازدواج جوانان

    او با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب تحریم‌ها در کشور به لحاظ اقتصادی، موانعی برای پرداخت‌ وام‌های ازدواج ایجاد کرده بود ادامه داد: به عقیده من زمانی که مشکل دارایی‌های دولت حل شود، این موضوعات حل خواهد شد چرا که اشتغال و ازدواج دو اولویت اصلی دولت هستند.

    رستمی گفت: به نظر من به جای وام سه میلیون تومانی به جوانان که در شهرهای بزرگ کاربردی ندارد، مجموعه وام‌ها در جهت توسعه مشارکت جوانان استفاده شود و بیان کرد که این طرح هنوز در مرحله کارشناسی است.

    او ادامه داد: با کمک بخش اتاق اصناف و نظام بانکی برای تامین اقلام و تجهیزات یک زندگی مشترک قرار است یک وام 10 میلیون تومانی با سود 4 درصد در اختیار جوانان قرار دهیم.

    آمار ازدواج و طلاق

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۲۴ میلیون جوان در کشور وجود دارد که بر اساس ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۳ که ازدواج‌های بالای ۱۵ سال هستند، از ۲۴ میلیون نفر، ۳.۵ درصد در سال گذشته ازدواج کرده‌اند که معادل ۷۴۰ هزار نفر است.

    رستمی گفت: بر این اساس نزدیک به ۹۵ درصد از جوان‌هایی که می‌توانند ازدواج کنند، ازدواج نکرده‌اند که باید به دنبال دلایل و ریشه‌های این جریان باشیم که نمی‌‌تواند صرفا اقتصادی باشد.

    او با بیان اینکه به ازای هر ۴.۴ ازدواج به طور میانگین یک طلاق در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در پنج سال اول اتفاق می‌افتد ادامه داد: در استانی مانند سیستان و بلوچستان که مشکلات اقتصادی وجود دارد، نسبت ازدواج به طلاق ۱۵ به یک است اما در تهران تقریبا از هر سه ازدواج، یک طلاق رخ می‌دهد.

    رستمی گفت: متاسفانه در این سالها مراکز مشاوره با سوء مدیریت متوقف شدند اما باید دید که در حوزه اجتماعی چرا ۹۵ درصد از کسانی که در سن ازدواج هستند، ازدواج نمی‌کنند و ارزش ازدواج و نگاه به ارزش خانواده افول پیدا کرده است. در حقیقت رقبای ازدواج اکنون در دسترس‌تر و کم‌هزینه‌تر هستند و باید این موضوع بررسی شود.

    ازدواج آسان

    او در مورد فعالیتهای این معاونت برای ازدواج آسان گفت: جلساتی را با مجمع ملی خیرین شروع کرده‌ایم و در سه اولویت به توافق رسیده‌ایم که اگر قرار باشد این مجمع به عنوان یک نهاد ملی به ازدواج کمک کند، نباید تنها به بحث جهیزیه بپردازد و باید بحث آموزش، توانمندسازی جوانان و موضوعات فرهنگی و ارزش‌های خانواده مورد توجه قرار گیرد.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم از طریق بخش خصوصی بتوانیم اقلام و تجهیزات زندگی مشترک را در اختیار جوانان قرار دهیم که البته برنامه خرید اعتباری ۱۰ میلیون تومانی برای زوجین نیز در دستور کار است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    علت گرایش خانواده ها به قلیان کشی

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.