• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • پیش‌بینی اسداله عسگراولادی از اقتصاد پس از تحریم

    تقدیمی هدف:

    پیش‌بینی اسداله عسگراولادی از اقتصاد پس از تحریم

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: «به نق زن‌هایی که با توافق هسته‌ای مخالفت دارند، اعلام می‌کنم که هیچ وقت نباید از رهبری جلوتر حرکت کنند. مقام معظم رهبری بهتر از ما انقلاب را می‌شناسد و وقتی از تیم مذاکره کننده تقدیر کرده بنابراین دیگران نیز نبایند جلوتر از رهبر حرکت کنند.»

    اسداله عسگراولادی، تاجر قدیمی و باسابقه کشور شب گذشته با حضور در برنامه پایش اظهار کرد: «ما احتیاج داریم از حالت سنتی به علمی حرکت کرده و به علم و فناوری بیشتر بها دهیم. صنایع داخلی خودشان برای مسایل درمانی و سلامت می‌توانند به خوبی تکاپو کنند، ولی اگر علم تقویت شود، مساله سلامت، اشتغال و درآمد خود به خود حل خواهد شد. ما در قرن 21 و عصر فناوری هستیم، بنابراین باید به علم و فناوری بیشتر اهمیت داده و پول‌هایی که از بلوکه خارج می‌شوند را در این زمینه هزینه کنیم.»

    عسگراولادی افزود: «بعد از پایان بحران جنگ جهانی دوم در سال 1326 بهترین فرصت را داشتیم تا برای رونق تولید و بازسازی صنایع کاری انجام دهیم که این کار این کار به ظاهر بوده و عملی نشد. مدتی هم کشور به سمت کشاورزی رفت، ولی در این بخش هم توفیقی حاصل نکرد.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: «اگر به فناوری رسیدگی می‌کردیم، در حال حاضر جلو بودیم، ولی در واقع 20 سال است که کشور به علم روی آورده که خوشبختانه 50 سال هم در زمینه فناوری جلو افتادیم. در حال حاضر کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های خوبی با فناوری جدید داریم که در خاورمیانه بی‌نظیر است.»

    عسگراولادی بیان کرد: «اگر به سمت فضانوردی، راه‌سازی و راه‌آهن حرکت کنیم، به فناوری نیاز داریم. دیگر راه‌آهن را به شکل سنتی نمی‌توانیم بسازیم و 50 هزار کیومتر خط ریلی جدیدی که کشور به راه‌آهن نیاز دارد، باید با فناوری جدید ساخته شود.»

    وی عنوان کرد: «دلارها از چهار ماه دیگر به تدریج آزاد می‌شوند، چون توافق کرده و در واقع یک سری موافقت‌نامه در ژنو، لوزان و غیره انجام و در نهایت به وین ختم شد. اجرایی شدن توافقات نیازمند گذر از یک سری تشریفات هست که به عنوان نمونه مصوبه قطعنامه شورای امنیت یکی از آنها بود و تمام تحریم‌های علیه ایران را معلق کرد. خوشختانه تصویب این قطعنامه برای نظام و دولت یک توفیق بزرگ بود. همچنین باید از مجلس کشور یک مصوبه بگیریم که آن هم در جریان است.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: «حضور هیات‌های ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و غیره یکی از راه‌های نشان‌دهنده آمادگی این کشورها برای همکاری با ایران است. بعضی‌ها معتقد هستند که بعد از انجام توافقات اگر همه امیدوار شده و تصمیم به کسب و کار بگیرند. قطعا باید کسب و کار رونق بگیرد و برخی دیگر اعتقاد دارند اصلا رونق نمی‌گیرد.»

    6 ماه دیگر رونق کسب‌وکار اتفاق می‌افتد

    عسگراولادی یادآور شد: «قطعا در آینده کسب و کار کشور رونق خواهد گرفت، ولی لازمه آن رونق اشتغال و سرمایه گذاری است. در حال حاضر در رکود هستیم و بعد از پایان رکود حداقل تا 6 ماه آینده رونق کسب و کار را شاهد خواهیم بود. تا چهار ماه آینده باید به سمت اقتصاد مقاومتی در حرکت باشیم.»

    وی تاکید کرد: «به نق زن‌هایی که با این توافق مخالفت دارند، اعلام می‌کنم که هیچ وقت نباید از رهبری جلوتر حرکت کنند. مقام معظم رهبری بهتر از ما انقلاب را می‌شناسد و وقتی از تیم مذاکره کننده تقدیر کرده بنابراین دیگران نیز نبایند جلوتر از رهبر حرکت کنند.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: «رونق در کسب و کار نیاز به پول دارد، ولی بانک‌های کشور قفل هستند. کلید باز کردن بانک‌ها در دست دولت بوده و با پرداخت بدهی‌های بانکی قفل بانک‌ها باز می‌شود. در حال حاضر کشورهای خارجی این آمادگی را دارند که ایران از آنها خرید کنند، ولی نباید به واردات روی آورد.»

    عسگراولادی تصریح کرد: «دلارهای آزاد شده قدرت مالی کشور را افزایش خواهد داد که مقرر شده تا 13 هزار میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده کشور را در مرحله اولیه آزاد کنند. این میزان دلار معادل 390 هزار میلیارد تومان است که در امکان بانک مرکزی کشور قرار می‌گیرد. سیستم بانکی کشور با آزادسازی این میزان پول می‌تواند مطالبات خود را دریافت کند.»

    وی اظهار کرد: «صندوق ذخیره با یک هدفی شکل گرفته و برای ذخیره ابدی پول‌ها ساخته نشده است. پول‌های این صندوق باید طبق برنامه‌ریزی برای توسعه زیربنای کشور از اموال این صندوق هزینه شود. در واقع صندوق نباید پول را راکت باقی بگذارد، بلکه باید آن را برای زیربنای کشور یعنی تقویت راه آهن، جاده‌ها و فناوری هزینه کند.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه صنایع کوچک کشور در حال حاضر دچار فقر تولید شدند، گفت: «باید با آزاد شدن این دلارها به کارخانه‌های مختلف فاینانس و امتیاز افزایش تولید بدهیم و باید مشخص شود که چرا اقدام به خرید جنس‌های آشغال ترکیه می‌کنیم. به جای اینکه از کشورهای چین و ترکیه جنس‌های بی‌کیفیت وارد می‌کنیم، بهتر است که کارخانه‌های خود را تقویت کنیم.»

    عسگراولادی بیان کرد: «متاسفانه در گذشته با کشور روسیه مشکل حمل‌ونقل داشتیم که هنوز هم حل نشده و این مشکل از سمت مدیریت بود. در حال حاضر با انجام توافقات اتفاق خوبی رخ داده و در واقع پول‌های بلوکه شده کشور ظرف یک سال به تدریج آزاد می‌شوند. به نظر من این پول باید صرف تولید و فناوری شده و نباید صرف امور جاری شود.»

    در صورت عدم حل بحران آب در آینده دچار گرسنگی می‌شویم

    وی عنوان کرد: «پول‌های آزاد شده نباید صرف معیشت شود، باید صرف ارتقای فناوری شود. اگر برای رفاه هزینه شد، در واقع یک تورم بی‌جا به کشور وارد کرده و پول‌ها نیز تلف می‌شود. الان در زمینه آب بحران داریم و هر چقدر که صندوق توسعه ملی برای حل آن بودجه بگذارد، خوب است. بحران آب اگر حل نشود تا 50 سال آینده دچار گرسنگی می‌شویم.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اضافه کرد: «باید با فناوری‌های جدید برداشت محصولات کشاورزی از هر هکتار زمین را افزایش دهیم. باید در مدیریت‌ها تجدید نظر شود. به عنوان نمونه در حال حاضر مدیریت‌های کشاورزی کشور دچار ضعف است و باید بهره برداری این بخش را با ماشین آلات و تکنولوژی بیشتر، بالا ببریم. قطعا اگر فناوری و علم را توسعه دهیم قطعا به سایر بخش‌ها هم خواهیم رسید.»

    عسگراولادی تاکید کرد: «38 میلیون جوان زیر 35 سال در کشور داریم که باید فکری به حال آنها کرد. باید به فکر اشتغال جوانان باشیم و با یک تقسیم متوجه می‌شویم که هر سال یک میلیون و 500 هزار پسر و دختر زیر 25 سال تحویل جامعه می‌دهیم. مرکز آمار می‌گوید فردی که یک ساعت در هفته کار کند در صورتی که غلط بوده و بیکار است.»

    وی تصریح کرد: «از اردیبهشت 95 شاهد رونق کسب و کار هستیم و تا رسیدن به این زمان در تشریفات توافق قرار داشته و به تدریج ارتباط بیشتری با غرب خواهیم گرفت. کارخانه‌ها فاینانس‌های خارجی خود را دریافت کرده و ما هم به رونق بازار می‌پردازیم. چنین کارهای باعث اشتغالزایی و رونق فضای کسب و کار می‌شود البته تا چهار ماه آینده و حتی بعد از آن باید اقتصاد مقاومتی را بر اساس اصول کم اتکایی به ارز خارجی، بی‌نیازی به خارجی‌ها، افزایش منابع تولید و رونق منابع داخلی داشته باشیم. باید تا 80 درصد از نیازهای خود را از داخل کشور تامین کنیم.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: «هم اکنون بیشتر هزینه‌های جاری کشور بر اساس دلار سه هزار تومان تنظیم شده و اگر بخواهیم این میزان را تغییر بدهیم، هزینه‌هایمان دچار مضیقه می‌شود که نمی‌شود مضیقه را به راحتی از بین ببریم. به نظر من در تمام سال 95 نمی‌توانیم قیمت نفت را با دلار کمتر از سه هزار تومان به فروش برسانیم و قیمت بین سه هزار تا سه هزار و 300 تومان خواهد بود.»

    عسگر اولادی گفت: «واردات را در شرایطی انجام دادیم که نفت را هیچ جای دنیا خریداری نمی‌کردند و به قولی اجباری بوده و تنظیم روابط بین الملل قوانین خاص خودش را دارد.»

    فخرفروشی نمی‌کنم

    این تاجر باسابقه یادآور شد: «من ثروتی به جز انبار، ماشین و خانه ندارم و شایعات درباره من دروغ است. بنز هم ندارم و فقط به خاطر همین حرفا که می‌گفتن فخرفروشی می‌کند، ماشین خودم را فروختم. من با اعتبار خود دارم زندگی می‌کنم و با پول‌هایی که درآوردم خانه خریدم.»

    عسگراولادی در پاسخ به سوال مردم مبنی بر پیش بینی وضعیت دلار و صادرات فرش دستباف گفت:« پیش بینی می‌کنم دلار بین سه هزار و 200 و حداکثر سه هزار و 300 تومان قیمت داشته باشد. بعد از توافقات اتحادیه فرش دستباف باید هیئت‌هایی را به اروپا و چین اعزام کرده و بازارهای از دست رفته را برگرداند. این کسادی حاکم بر بازار کم کم برطرف شده و بازار فرش دستباف رونق هم می‌گیرد.»

    عسگراولادی افزود: «برای 10 سال آینده باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی بدهیم چون به آن نیاز داریم. در حال حاضر در قبال اخم غربی‌ها لبخند شرقی‌ها را پذیرفته ایم ولی خب این لبخندها پایدار نیست. بنابراین باید پایه‌های اقتصاد مقاومتی را مستحکم کنیم و برای آن به آموزش نیاز داریم و صدا و سیما باید در این زمینه همکاری کنند.»

    وی اظهار کرد: «تعداد زیادی از هیا‌ت های خارجی که آمده اند در واقع برای فروش خودرو به ما بوده که به آنها اعلام کردیم خودرو به ما بفروشید و ما از ما خرید کنید. در اروپا بازار خودرو متورم شده و می‌خواهند خودرو را بفروشند در حالی که در ایران وضعیت این بازار خوب است.»

    عسگراولادی بیان کرد: «انرژی را حاضریم بفروشیم ولی بعد از شکستن تحریم‌ها؛ یعنی انرژی‌ها را به فروش می‌رسانیم اما چوب حراج به آنها نمی‌زنیم. الان به دنبال فروش کالاهای مصرفی نبوده و به دنبال سرمایه گذاری‌های مشترک هستیم.»

    وی ادامه داد: «اگر تحریم‌ها کاملا در سه ماه آینده شکسته شود، قطعا کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری مشترک به ایران خواهند آمد. اروپایی‌ها به سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه در بخش انرژی اهمیت زیادی می‌دهند. به دولت توصیه می‌کنم هرگز به دنبال واردات نباشند چون ما را بدهکار می‌کنند. این مذاکرات هسته‌ای هنوز فرصتی برای ایجاد بازار صادرات ایجاد نکرده، ولی در آینده بیشتر می‌شود. افزایش حداقل 15 درصدی صادرات غیر نفتی بعد از شکسته شدن تحریم‌ها عملیاتی است.

    عسگراولادی در پاسخ به این سوال مجری که چقدر پسته می‌توانید صادر کنید، گفت: در تولید پسته به مرز تولید 300 هزار تن رسیده بودیم که به دلیل مشکلات منابع آبی به 200 هزار تن کاهش پیدا کرد. اگر می‌خواهیم شاهد افزایش صادارت این محصول باشیم باید مشکل آب را حل کنیم. امسال راحت می‌توانیم 160 هزار تن پسته را صادر کنیم ولی باید با بالا بردن تکنولوژی کشاورزی و حل مشکل آب این میزان صادرات را افزایش دهیم.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.