• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • «آتش‌بس» یک‌طرفه منتقدان دولت، به بن‌بست رسید

    تقدیمی هدف:

    «آتش‌بس» یک‌طرفه منتقدان دولت، به بن‌بست رسید

    آغاز اعتراضات؛ مگر جنگ است که آتش‌بس بخواهیم! | حامیان پیشنهاد اصول‌گرایانه چه می‌گویند؟

    سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – علیرضا زاکانی در حالی دم از «آتش‌بس» سیاسی زده و البته بعد رو به «آتش‌به اختیاری» آورده که واکنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد؛ واکنش‌هایی که عمدتا در نقد این موضوع هستند.

     29 تیرماه که از راه برسد دو ماه از برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گذشته است؛ انتخاباتی که حسن روحانی با 24 میلیون رای باز هم به صندلی پاستور رسید؛ صندلی ای که از ماه ها پیش اردوگاه راست ها برای آن نقشه کشیده بودند اما بازنده از این کارزار بیرون آمدند. شاید به همین خاطر هم بود که در همین فاصله دو ماه گذشته طیفی از تندروهای این اردوگاه به هر روشی برای تخریب رییس جمهور دست زده اند؛ از توهین به حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس تا مقایسه او با بنی‌صدر و مداحی هتاکانه در نماز عید فطر علیه رئیس‌جمهور.

    اما شاید آنچه در این میان چندان انتظار نمی رفت دعوت به آرامش از سوی کسی بود که در سال های گذشته تندترین اظهارنظرها را علیه دولت یازدهم و رییس دولت انجام داده بود؛ علیرضا زاکانی کم حرف نیست و از همان زمانی که نماینده مجلس بود و حتی بعدها که پایش به صندلی‌های سبز بهارستان در مجلس دهم نرسید تا همین امروز دست از اظهارنظر درباره موضوعات مختلف و البته همگی در انتقاد از دولت برنداشته است. اما او این بار اظهارنظری عجیب کرد که شاید کسی از او انتظار شنیدنش را نداشت. او با طرح واژه ای با نام «آتش بس» پا به میدان گذاشت و با مروری بر حوادث کوی دانشگاه در سال 78 نوشت: «به نظر امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی آتش بس یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب جز به همدلی و کمک برای برون رفت از وضع موجود و رفع مشکلات مردم نپرداخت و با نقد منصفانه- بدون نیش زدن های بیجا-  و دفاع واقع‌بینانه – از هرکس هر چند منتقدین خود –  در پرتو منطق و انصاف خویش با ایجاد آرامش، فرصتی به عموم مردم داد تا با بازشناسی سره از ناسره، راه اصلاح اساسی جهت گیری مسئولان کشور را فراهم آورند.»

    حامیان «آتش‌بس»

    زمان زیادی از طرح این موضوع نگذشته بود که یک اصولگرای دیگر به طرح «آتش بس» زاکانی واکنش نشان داد و با حمایت از این طرح در توییتر خود نوشت: «با این اختلافات خانه‌سوز، پیشنهاد دکتر زاکانی را باید با آب طلا نوشت که گفت حتی یک‌طرفه هم شده آتش‌بس دهیم تا اصلاحات اساسی به دست دولت انجام شود.» (اینجا)

    محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز یکی دیگر از کسانی بود که این طرح را به نفع کشور دانست و به خبرهدف گفت: «حرفی که آقای توکلی و آقای زاکانی درباره آتش بس فرمودند، خوب است و خود بنده هم همین را می گویم که امروز روزی است که ما با حفظ موازین چارچوب انقلاب، دست به دست هم بدهیم. بدون اینکه یک ذره از مواضع انقلاب عقب‌نشینی کنیم. با توجه به همان فرمایش آقا که فرمودند آتش به اختیار، دفاع از ارزش‎ها در مقابل تهاجم همچنان محفوظ است.» (اینجا)

    محمدرضا باهنر اما در واکنشی کج دار و مریز از این موضوع حمایتی ضمنی کرد و در واکنش به طرح مساله آتش بس از سوی اصولگرایان و قرابت آن با طرح گفت‌وگوی ملی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: «اگر دولت به این جمع‌بندی برسد که از نیروی رقیب در ادامه امورش استفاده کند این قدم رو به جلویی است اما گفت‌وگوی ملی اصلاح طلبان برای فتنه بود.» (اینجا)

    روزنامه جمهوری اسلامی هم  گرچه به اظهارات تناقض آمیز زاکانی درباره مووضع آتش بس اعتراض کرد اما نوشت که علیرغم این واقعیت‌های تلخ، اصل پیشنهاد آتش بس را باید به فال نیک گرفت و به اجرائی شدن آن باید کمک کرد. (اینجا)

    حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم  هم  گرچه به این موضوع انتقاداتی دارد اما با بیان اینکه مطرح کردن آتش‌بس سیاسی از سوی اصولگریان،‌ یعنی این که در‌صدد هستند خطاهای گذشته خود را جبران کنند، گفت: این بحث قابل کنترل است و می‌توان جلسات مشترکی بین دو جناح گذاشت تا مشکلات برطرف شود. همین که خودشان اقرار کردند که باید تنش‌ها کم شود، می‌توان امیدوار بود. (اینجا)

    آغاز اعتراضات؛ مگر جنگ است که آتش‌بس بخواهیم!

    اما همانطور که انتظار می رفت طرح موضوع آتش بس از سوی علیرضا زاکانی صدای اعتراضی خیلی ها را بلند کرد. سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز  در گفت وگو با خبرهدف گفت: «من خدمت آقای زاکانی عرض می کنم که آقای زاکانی! همین نامه اولیه شما که اعلام آتش‌بس بود با اتهام شروع شده است. شما گفته اید که طرف مقابل شما مرعوب و مفتون غرب هستید! خود این نقض غرض است. شما بگویید در جامعه مشکل وجود دارد. عوض اینکه ما مدام به یکدیگر بپریم و مچ همدیگر را بگیریم بیایید اول روبروی هم بنشینیم و مشکلات را مطرح کنیم و با کمک همدیگر آنها را حل و فصل کنیم. آن وقت نظراتتان را درباره کرسنت یا قرداد توتال مطرح کنید.» (اینجا)

    محمد هاشمی هم مانند بعضی دیگر از چهره های سیاسی با اعتراض به این موضوع گفت: «اشخاصی که حرف از آتش بس می‌زنند شناخت درستی از جامعه اسلامی و اخلاق محمدی(ص) ندارند. باید از آنها پرسید که مگر جنگی در داخل وجود دارد که اکنون باید دنبال آتش‌بس باشیم؟» (اینجا)

    منصور حقیقت پور مشاور رییس مجلس و نماینده پیشین مجلس هم در یادداشتی که برای خبرهدف نوشت، گفت: «مگر در کشور جنگ است که بخواهد آتش بس بشود. آتش را چه کسی در کشور به راه انداخته که الان بخواهد بس شود؟ مگر در کشور سنگربندی کرده بودیم که حالا آتش بس شود؟ این مسئله با هر هدفی که بیان شده بود اصلا ادبیات پسندیده‌ای نداشت.» (اینجا)

    علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در مورد به کار بردن اصطلاح آتش بس از طرف برخی اصولگرایان گفت: «دعوا و قهری وجود ندارد که نیاز به آتش بس باشد این اختلاف نظرها در محیط آزاد جمهوری اسلامی ایران طبیعی است و بحث این است در برابر توطئه های دشمن این اختلافات را کنار بگذاریم.» (اینجا)

    حسن غفوری‌فرد نماینده ادوار مجلس هم در رابطه با پیشنهاد آتش‌بس یک‌طرفه گفت: «آتشی نیست که آتش‌بس صورت گیرد اما باید هر چه زودتر این فضای سیاسی تلطیف شود و آتش‌بس شاید برداشت جالبی برای شرایط اکنون نباشد.» (اینجا)

    حسین کمالی دبير کل حزب اسلامي کار  هم در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه پیشنهاد «آتش بس یکطرفه» بیانگر یک فضای متشنج و تند غیردموکراتیک درون جامعه است، گفت: بر همین اساس استفاده از چنین تعابیری برای توصیف وضعیت درونی جامعه ایران را شایسته نمی دانم. (اینجا)

    بعد از 48 ساعت «آتش‌بس» «آتش به اختیار» شد!

    اما نقطه جالب این ماجرا چند روز بعد از طرح اولیه طرح «آتش بس» از سوی زاکانی بود. بطوریکه او در آستانه روزی که قرار بود قرارداد ایران و توتال به امضا برسد، بعد از گذشت تنها 48 ساعت حرفش را پس گرفت و  در یادداشتی نوشت: «اینجا موضوعی اصلی است نه فرعی، وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است و آتش‌بس، هرچند یک‌طرفه جایز نیست؛ پس بسم‌الله!» (اینجا)

    شاید از همین رو بود که معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرهدف، درباره طرح پیشنهاد آتش بس یکطرفه و پس گرفته شدن آن به کنایه گفت: «اینکه نیت افراد چیست؟ نمی شود قضاوت کرد چون فقط خدا می داند. انشاءالله که همه نیت ها خیر است. هدف تخریب و رقابت تخریبی، تضعیف است انشاءالله منظورشان از «آتش بس» انتقاد مشفقانه و توقف رفتارهای تخریبی علیه دولت بود.» (اینجا)

    اصولگرایان و نیاز به یک‌کاسه شدن بیشتر!

    طرح آتش بسی زاکانی و بعد، پس گرفتن آن از سوی خودش در حالی این روزها واکنش های زیادی را به دنبال داشته است که خود اصولگرایان حالا از منتقدان جدی این طرح هستند. به خاطر همین هست که به نظر می رسد اردوگاه راست ها گویی بعد از انتخابات 29 اردیبهشت گذشته از تمام ناکامی هایشان در حال ضربه خوردن از خودی‌ها است؛ هرچند از همان زمانِ مطرح شدن موضوع آتش بس عده ای این موضوع را عقب نشینی اصولگرایان برای پوشاندن خطاهای گذشته خود دانستند اما به نظر می رسد آن ها بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند یک کاسه شدن اظهاراتشان هستند؛ اظهاراتی که بتواند لااقل کمی از بار ناکامی های اخیرشان بکاهد نه آنکه دستاویزی برای انتقادهای درونی و بیرونی به این اردوگاه باشد. آن هم در روزهایی که تندروهای این طیف در حال سوء استفاده از لفظ آتش به اختیار هستند؛ استفاده ای که مورد سرزنش رهبری هم قرار گرفته است و به نظر می رسد چرخش دیدگاه کسانی همچون علیرضا زاکانی در این زمینه بیشتر استفاده از لفظ آتش بس برای ایجاد یک آتش به اختیاری ساختگی باشد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.