• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • ایران در شرایط حاد آبی است، این نکات را جدی بگیرید

    تقدیمی هدف:

    جامعه > محیط زیست – چالش آب شرب شهری در شرایط “حادّ” آبی حال حاضر ایران نیازمند تعاملات میان رشته ای و فرا رشته ای، باز تعریف الگو های شهریت و سبک زندگی شهری، و به روز رسانی تعابیر و روش ها و منش های تاریخی ایرانیان بر مبنای کم آبی و سخت یابی آب، و باز تعریف رویکرد ها ی آبی بر مبنای این “حکمت سرزمینی” معاصر سازی شده است.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف برگزار کنندگان و متخصصین شرکت کننده در همایش میان-رشته ای “بحران بی آبی” بیانیه را در پایان این همایش منتشر کردند که امضای ۳۶ کارشناس آب و معماری در پی خود دارد. مشروح این بیانیه ای را در ادامه می خوانید؛

    در ایران امروز، بازشناسی چالش آب به عنوان یک ضرورت، نیازمند تلاشی جمعی در جهت کاربست ابزار تفکر برای بازتعریف مرزهای عملکردی فعالیت‌های محوری توسعه (کشاورزی، صنعت و شهریت) است. به همین دلیل، به عنوان اولین تمرین از تمرین های دوازده گانه پروژه “ایران فردا،” همایش میان-رشته ای “بحران بی آبی” به میزبانی و مدیریت مرکزنوآوری های شهری تهران (توییک) و با همکاری موسسه بین المللی توسعه دانش فردای ایرانیان طی روز های 27 و 28 تیرماه 1396 ، با شرکت جمعی از پژوهشگران و متخصصین حوزه آب و معماران و شهرسازان مدعو برگزار گردید و چالش آب از زوایای مختلف مورد بررسی و رایزنی شرکت کنندگان قرار گرفت و خلاصه موضوعات به شرح ذیل مستند شده و مورد وثوق امضاء کنندگان شرکت کننده در این رویداد است:

    سه گانه تغییرات اقلیمی، الگو های استخراج و مدیریت آب در سطح ملی و منطقه ای، و نهایتا کمیت و کیفیت مصرف آب در چهار حوزه کشاورزی، صنعت، شرب و محیط زیست در ایران معاصر، بی شک ایران را در شرایطی “حادّ” قرار داده است. اگر چه صاحب نظران با توجه به پیشینه تاریخی ایران در کم آبی و سخت یابی آب، بعضا از استفاده واژه “خشکسالی” برای توصیف شرایط وضع موجود آبی ایران احتراز می کنند، شکی نیست که تصویر کلی امروز ما از آینده نزدیک چندان امیدوار کننده نیست.

    با وجود این که قدر السهم حوزه کشاورزی از تخصیص منابع آبی با اختلاف معنی دار از حوزه های دیگر بوده و در نتیجه بخش عمده ای از رای زنی های مرتبط در راستای تعدیل و بهینه سازی چرخه تولید و مصرف آب در این حوزه متمرکز شده است، رابطه پارادایم های شهریت و آب شهری نمی بایست در گمانه زنی های تخصصی و نظامات مدیریتی مغفول واقع گردد. این بدین معنی است که حداقلی فرض کردن تاثیر و تاثرات شهریت در شرایط آبی ایران توهمی بیش نیست.

     

    با چنین پیش زمینه ای از شرایط وضع موجود، همایش “بحران” بی آبی تلاشی دوروزه برای ایجاد بستری مناسب جهت همنشینی و تعامل مابین سه رسته تصمیم ساز در حوزه آب و پارادایم های شهریت معاصر بود: معماران و شهرسازان که متولی ساخت کالبد شهری و به واسطه آن، بازتعریف و به روز رسانی فرهنگ شهرنشینی هستند، متخصصین و پژوهشگران حوزه آب که بواسطه رسته پژوهشی خود قادر به تبیین دقیق و مبتنی بر واقعیت شرایط موجود آبی کشور هستند، و در نهایت، مدیران و تصمیم سازان که در مقیاس شهری، منطقه ای و ملی، مدیریت آب را موضوعی در حوزه حکمرانی ارزیابی کرده و بر مبنای این ارزیابی سعی در یافتن راهکار در مواجهه با چالش های آبی منطقه ای، ملی و بین المللی دارند.

    موضوع آب در شرایط حادّ وضع موجود به شرح زیر است:

    1. تغییرات اقلیمی منتج از افزایش گاز های گلخانه ای و روند رو به رشد دما به خصوص در محیط های شهری امری محتوم است که موجب کاهش حجم آب های سطحی شده و نتیجه آن نایاب تر شدن آب نسبت به شرایط تاریخی و وضع موجود آن در ایران خواهد بود. بنا براین، در حوزه حکمرانی بین المللی، تعهد به کاهش تولید گاز های گلخانه ای امری عقلانی خواهد بود.

    2. در حوزه حکمرانی ملی، مدیریت آب می بایست در مقیاس منطقه ای و با وقوف به مناقشات محتمل منتج از تضاد منافع، راهبری شود. در عین حال، مدیریت منطقه‌ای می‌بایست مبتنی‌ بر داده‌های منتج از مدل سازی یکپارچه حوزه‌های آبی در سطح ملی‌ تدقیق شود.

    3. تولید، توزیع، مصرف و بازیافت آب، در کنار شرایط به روز منابع سطحی و زیرزمینی آبی، شبکه فوق پیچیده ای از ارتباطات و تعاملات سیستمی است که هرگونه ارزیابی و ارایه راهکار برای بهینه سازی آن در راستای گذار از بحران های ممکن و محتمل نیازمند داده های دقیق و به روز واقعی از شرایط وضع موجود می باشد. بنابراین داده نگاری و داده پردازی علمی و با استفاده از تکنولوژی های به روز ودقیق و واقعی، و ایجاد پایگاه جامع داده های آبی شرط لازم برای سیاست گذاری های کمی و کیفی در تمامی حوزه های مرتبط با آب است.

    4. ایران به صورت تاریخی همواره دچار چالش سخت یابی آب بوده و ارمغان قرن ها تمرین مواجهه با جبر اقلیمی در تاریخ شهر نشینی، “حکمت سرزمینی” است که موثر بر صورت بندی شهر و شهریت ایرانی است. در عصر حاضر، روند سریع مدرنیزاسیون شهریت، ارتباط دیرینه شهر و شهروندان و حکمرانان شهری با حکمت سرزمینی را مخدوش کرده است. از الزامات مواجهه با وضعیت حادّ آبی ایران امروز، نه بازگشت ایدئولوژیک به حکمت سرزمینی در شرایط غیر معاصر آن، بلکه به روز رسانی تعابیر و روش ها و منش های آن و باز تعریف رویکرد ها ی آبی بر مبنای این حکمت سرزمینی معاصر سازی شده است.

    5. بهینه سازی الگوی مصرف آب شهری بدون ارتباط و در نبود بازبینی الگو های مصرف انرژی در سبک زندگی شهری قابل انجام نیست. سبک زندگی مبتنی بر مصرف بهینه آب و انرژی در کنار جریان سازی های فرهنگی از طریق بازبینی الگوهای کالبدی سکونت و مدنیت، یا همان تایپولوژی های معماری و ریخت شناسی های شهرسازی، قابل اشاعه در سطح جامعه خواهد بود. بنابراین، از آورده های ملموس صاحب نظران رشته معماری و شهرسازی در گفتمان فرا رشته ای آب، بازبینی الگوهای فضایی متاثر از موضوعات آبی در مقیاس بنا و شهر خواهد بود.

    6. از موضوعات محسوس و سریع الوصول در حوزه تاثیر گذاری بر سبک زندگی از طریق بازبینی پارادایم های معماری و شهرسازی که از طریق معماران و شهر سازان قابل اشاعه می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    – اشاعه فرهنگ بازیافت و باز مصرف پسماند شهری شامل آب، فاضلاب و زباله از طریق تعبیه سیستم ها و تکنولوژی های مرتبط در مقیاس بنا و یا محله

    – باز بینی الگو ها و تکنولوژی های برودتی و حرارتی به همراه تاسیسات ساختمانی از لحاظ مصرف آب و انرژی و انتخاب تکنولوژی با الگوی مصرف بهینه دوگانه آب و انرژی

    – تعبیه سیستم ها و سامانه های غیرفعال (غیر عامل) برای کنترل حرارتی و برودتی بنا با بهره گیری از مصالح و تکنولوژی های ساختمانی مرتبط با انتقال حرارتی و برودتی حداقلی

    – باز بینی پوشش گیاهی همخوان با شرایط اقلیمی و آبی حال حاضر ایران برای عرصه های سبز عمومی و خصوصی شهری

    – بازبینی الگو های فضایی سکونت و کار وتجارت که به منظور کاهش تقاضای بازار ساخت و ساز به نوسازی و متراکم سازی بیش از حد شهرها، مبتنی بر به اشتراک گذاری فضاها و استفاده بهینه از کالبد موجود است.

    7. در کنار بازبینی روش و منش ساخت و ساز کالبدی در مقیاس بنا و شهر که متصدی آن رشته معماری و شهرسازی است، طراحان و ارایه دهندگان خدمات هوشمند شهری، چه در سپهر مجازی و چه در عرصه فیزیکی شهر، می توانند عاملان فرهنگ سازی در حوزه الگو های مصرف آب شهری باشند. در این حوزه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    – تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از ابزارک ها و اپلیکیشن های هوشمند در حوزه مردم سپاری داده نگاری آب شهری

    – تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از تکنولوژی های اندازه گیری و ثبت هوشمند مصرف آب و انرژی- · تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از ابزارک ها و اپلیکیشن های هوشمند محاسبه رد پای آبی و مصرف آب مجازی

    – تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از ابزارک ها و اپلیکیشن های هوشمند رابطه بی واسطه با تولید کننده محصولات کشاورزی به منظور بهینه سازی الگوی مصرف از طریق حذف نظام های واسطه گری و کاهش ضایعات غذایی

    . بی‌ شک در راستای‌ کاهش هزینه گذار به شهریت پایدار و حساس به منابع طبیعی‌ می‌‌توان از سرمایه تفکری شبکه ملی‌ و بین المللی شرکت کنندگان در همایش و الهام از تجربه‌های موفق و نا موفق در رابطه با مدیریت و طراح شهر پایدار استفاده کرد. بنابراین، امید است که در کارگروه ها و محفل های تعاملی آتی، شرایط همکاری های بیشتر فرا رشته ای در حوزه آب فراهم آید.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.