• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • جلال‌پور: اقتصاد را جراحی کنیم

    تقدیمی هدف:

    جلال‌پور: اقتصاد را جراحی کنیم

    نقاط مثبت دولت یازدهم ایجاد آرامش در بازار بود | با مُسکن‌ها نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد

    اقتصاد > اقتصاد سیاسی – رییس سابق اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: «اولین کار قبل از تشکیل کابینه دولت دوازدهم این است که یک عزم و اراده به‌وجود آید که ما نیاز به جراحی در اقتصاد کشور داریم و با مُسکن‌ها و تصمیمات یک‌ساله و دو ساله نمی‌توانیم اقتصاد کشور را اصلاح و سالم کنیم.»

    محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرهدف  با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و اولویت‌های دولت دوازدهم، اظهار داشت: «من اگر بخواهم راجع به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم صحبت کنم، باید از دو بعد زمان و مطلب به بررسی موضوع بپردازم.»

    وی افزود: «از بعد زمان، باید 4 سال عمر دولت را به سه دوره زمانی تقسیم کرد؛ کوتاه‌مدت (سه‌ماه اول)، میان‌مدت (دو ساله اول) و بلندمدت (دوره چهار ساله).»

    رییس سابق اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که من اعتقاد دارم در کوتاه‌مدت یعنی سه‌ماهه، دولت یازدهم عملکرد، تصمیمات و برنامه‌ریزی خوبی برای اقتصاد کشور داشت، تصریح کرد: «شما آن روزها را به خاطر دارید که کشور مشکل جدی در حوزه‌های مختلف اقتصادی داشت؛ مشکلات جدی در حمل‌ونقل، تحریم، تورم و… .»

    جلال‌پور عنوان کرد: «من فکر می‌کنم نباید از کنار این موضوع به‌راحتی بگذریم که دولت یازدهم بسیاری از مشکلات اقتصادی را مدیریت کرد و با وجود این‌که برخی از مسایل همچون کالاهای استراتژیک و نیازهای مردم به سمت بحران می‌رفت، اما آرامش به کشور بازگشت.»

    وی با اشاره به عملکرد دولت در دو سال اول، متذکر شد: «در دو سال اول دولت یازدهم نیز من نمره حد وسط را به دولت می‌دهم. فکر می‌کنم دولت در زمینه اقتصادی به این سمت حرکت کرد که عرصه بین‌الملل را برای اقتصاد ایران باز کند و عملا به جای این‌که اقتصاد ایرا در یک فضای محصور، بسته و گلخانه‌ای باشد، به فضای بین‌المللی وصل شود و در نهایت خیلی از گره‌ها توسط این جریان باز شود.»

    رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: «به نظرم دولت در این زمینه نیز موفق بود؛ ضمن این‌که در همان دو سال اول برخی از امور در مسایل اقتصادی به صورت علمی و کارشناسی مدیریت شد. یعنی همزمان با مذاکرات برجام، کنترل تورم اقدامی بسیار اثربخش بود. از سوی دیگر، با وجود تحریم‌ها، کشور در یک فضای آرامش و تورم قابل دفاع می‌رفت.»

    چرا نتوانستیم میوه برجام را برداشت کنیم؟

    جلال‌پور در ادامه گفت: «اما در این‌که بعد از برجام دولت چه کرد و برنامه 4 ساله و در نهایت برنامه‌ریزی‌ای که باید برای دولت‌های بعدی داشته باشد، من نمره قبولی را به دولت یازدهم نمی‌دهم؛ البته در نمره‌ای که عنوان می‌کنم، همه کم‌کاری و قصور به گردن دولت هم نیست.»

    وی توضیح داد: «عدم همکاری، عدم باور و هماهنگی، سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های جدی‌ای که بعد از برجام اتفاق افتاد، باعث شد میوه برجام را که هزینه زیادی بابت آن داده بودیم و سال‌ها بابت آن سختی دیده بودیم، برداشت نکنیم. در نتیجه یک نمره پایین را در مسایل اقتصادی برای دولت به‌وجود آورد؛ هر چند من اعتقاد دارم در این زمینه کمترین تقصیر را دولت داشت.»

     

    جلال‌پور افزود: «بزرگ‌ترین تقصیر دولت در این زمینه این بود که وزارتخانه‌های مربوطه در کل نهاد دولت را آماده برای جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از برجام نکرد. عمدتا به جای این‌که مجموعه‌های دولتی به بهبود فضای کسب‌وکار و رفع قوانین مزاحم بپردازند و رتبه ایران را بالا ببرند، به مسایلی پرداختند که از این فضا برای خودشان استفاده کنند.»

    وی تصریح کرد: «در دو سال پایانی دولت و برنامه‌ریزی برای دولت بعد، باید دولت یازدهم پایه‌ای برای دولت دوازدهم و دولت‌های بعد می‌گذاشت. امروز دولت دوازدهم در حالی روی کار آمده که هیچ استراتژی، کار مدون و برنامه‌ای دولت یازدهم برای او نگذاشته است.»

    جلوی تصمیمات ضد و نقیض گرفته شد

    رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهار داشت: «در بعد موضوعی و این‌که در چه زمینه‌هایی دولت موفق بود، باید بگویم دولت یازدهم در برخی موارد موفقیت‌های غیرقابل انتظاری داشت؛ مثل کنترل تورم. ما واقعا تصور نمی‌کردیم که در پایان دولت نرخ تورم زیر 10 درصد باشد که در دو سال دوم پایان دولت یازدهم تورم تک‌رقمی شد و این کار بزرگی بود.»

     

    وی با اشاره به برنامه و اولویت‌های دولت دوازدهم، عنوان کرد: «من فکر می‌کنم اولین کار قبل از تشکیل دولت دوازدهم و حتی قبل از تشکیل کابینه است. دولت دوازدهم و شخص رییس‌جمهور باید این عزم و اراده را در دولت داشته باشند که ما نیاز به یک جراحی در اقتصاد کشور داریم و با مسکن‌ها و تصمیمات یک‌ساله و دو ساله نمی‌توانیم اقتصاد کشور را اصلاح و سالم کنیم.»

    رییس سابق اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: «اول از همه، عزم رییس‌جمهور برای تغییر اساسی در ریل اقتصادی کشور و حرکت به سمت توسعه بخش خصوصی و کم کردن حضور دولت و شرکت‌های دولتی در اقتصاد است.»

    وی خاطرنشان کرد: «با این دیدگاه، در مرحله دوم باید یک تیم اقتصادی هم‌نظر و هماهنگ تشکیل شوند. ما متاسفانه در دولت یازدهم شاهد بودیم که تیم‌اقتصادی هم‌گرایی لازم را نداشتند.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.