• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تیر میرداماد به فردوسی خورد

    تقدیمی هدف:

    تیر میرداماد به فردوسی خورد

    وضعیت بازار اجاره‌بها نامناسب‌تر از بازار خرید است | مقصد بعدی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    اقتصاد > اقتصاد کلان – در حالی بازار طلا و سکه در دو روز گذشته تحت تاثیر سیاست های تازه بانک مرکزی مبنی بر کنترل نرخ سود بانکی دستخوش تغییر و تحول شده که پیش تر مقامات بانکی تصمیم کاهش نرخ سود بانکی به میزان 15 درصد را موجب بهبود وضعیت اقتصادی عنوان می کنند.

     بازار طلا و سکه در دو روز گذشته نوسان دارد؛تصمیم بانک مرکزی برای اجرای سیاست کنترل نرخ سود بانکی به میزان 15 درصد با هدف جلوگیری از خروج سپرده ها صورت گرفته و اعلام شده است که این سیاست تازه قرار است موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود.

    پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی پیش از این در موعد ابلاغ این بخشنامه تاکید کرد که حتی کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد نیز جذابیت های لازم را برای سپرده گذاران دارد چرا که نرخ تورم در ایران در شرایط کنونی در محدوده 10 درصدی است و نرخ 15 درصدی برای سپرده های یک ساله بدان معناست که سپرده گذاران 5 درصد بیش از تورم سود دریافت می کنند.

    رییس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به اظهاراتی در خصوص اتخاذ این تصمیم ، سود در نظر گرفته شده برای سپرده های بانکی را به اندازه کافی جذاب خواند.

    در شرایطی بازارهای موازی از قبل تصمیمات تازه بانک مرکزی تکانی خورده اند که بررسی ها نشان می دهد هنوز خروج سپرده از بانک ها کلید نخورده و بسیاری از کسانی که سپرده های کوتاه مدت داشتند، با تبدیل آن به سپرده بلند مدت ، تلاش کردند در شرایط کنونی امکان دریافت سود بانکی با نرخ های بالاتر از 15 درصد را از میان نبرند. با این حال به نظر می رسد جو روانی کنونی بازارهای موازی را دستخوش تغییر کرده است.

    اجاره، طلا، سکه ، ارز

    بدل سود بانکی برای سپرده‌گذارانی که در صدد حفظ قدرت خرید خود هستند ، چیست؟ طلا و سکه سال های مامن خوبی برای سرمایه های سرگردان بودند. ارز، یا به عبارت بهتر دلار نیز خود ماوایی برای کسانی بود که حفظ قدرت خریدشان را در نظر داشتند.
    مبادله ریال با دلار، سال های در میدان فردوسی،رایج ترین اقدام سرمایه گذارانی بود که می خواستند سرمایه های خردشان را از گزند دستبرد تورم مصون بدارند.

    وضعیت اما در سال های 1390 تا 1392 بحرانی شد.رجوع خریداران دلار به فردوسی،ماجراهای عجیبی را در این خیابان رقم زد.
    کار بدان جا کشید که دلار روی چهار هزار تومان را نیز دید و ریال بود که در حاشیه خیابان با دلارها معاوضه می شد.

     

    هر چند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر آمار ناا مید کننده اشتغال در آمریکا و طوفان رخ داده در این کشور نیز در رشد بهای این فلز گران قیمت تاثیر دارد اما با این حال آنچه مهم است اینکه اقتصاد ایران امروز بیشتر تحت تاثیر جو روانی شرایط تازه است تا واقعیت رخ داده در بازارهای جهانی.

    و اما مسکن

    بازار مسکن هنوز تحت تاثیر سایه سنگین رکود، با سختی و سنگینی قدم بر می دارد اما اجاره بها این روزها بر طبل گرانی می کوبد. مسکن، این سرمایه ای ترین کالا در ایران، 33 درصد از سبد هزینه های خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص می دهد.

     

    گزارش های میدانی نشان می دهد در روزهای پایانی شهریور ماه، مالکانی که هنوز قراردادهای یک ساله اجاره هایشان را منعقد نکرده اند ، از رهن دل کنده اند و به اجاره های ماهانه تمایل نشان می دهند.

    یکی از مشاوران شرق تهران در این خصوص گفت: در حال حاضر بیشتر مستاجرانی که قدر به تمدید قراردادهای خود نیستند و ترجیح داده اند آپارتمانی جدید پیدا کنند، کسانی هستند که با تبدیل رهن به اجاره موافق نیستند.

    او گفت: به عنوان مثال مالکی که 170 میلیون تومان رهن گرفته، ناگهان می گوید قصد دارد خانه را به قیمت صد میلیون رهن، سه میلیون اجاره ماهانه به مستاجر بدهد و در نتیجه فشار از این جهت به مستاجران افزایش یافته است .

    او افزود : کاهش سود بانکی مالکان را به سمت دریافت اجاره ماهانه سوق داده در حالی که این شرایط برای مستاجران چندان مطلوب نیست.به گفته وی این شرایط در کنار افزایش فصلی بهای اجاره در شهریور ماه، موقعیت این بازار را دستخوش تغییراتی، حتی نسبت به خرداد و تیرماه سال جاری کرده است.

    اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بورس

    بورس تهران در اولین روز اجرای بخشنامه جدید سود بانکی هر چند سبزپوش شد اما تاثیر چندانی از این تغییر را به خود ندید. با این حال کارشناسان معتقدند بازار اوراق بدهی برای سرمایه گذاران از این پس بازاری مهم و جذاب تلقی می شود و با توجه به نرخ های بالاتر از 15 ردصد برای این اوراق، بالا رفتن حرارت آن را از همین حالا می توان پیش بینی کرد.

    از سوی دیگر صندوق های سرمایه گذاری بانک ها که کارکردی شبیه سپرده را برای سرپرده گذار دارند نیز از این پس رونق بیشتری را به خود خواهند دید. بسیاری از بانک ها سودهایی در اندازه 22 تا 22.5 درصد را به کسانی که در صندوق های سرمایه گذاری شان ورود می کردند، اعطا می کنند. افتتاح حساب در صندوق های سرمایه گذاری تفاوت هایی با سپرده بانکی دارد.

    به عنوان مثال برداشت آن لاین از موجودی این حساب ها قابل انجام نیست و باید برای برداشت پول حتما به شعبه مراجعه شود. با توجه به اینکه صندوق های سرمایه گذاری بانک ها از شمول کاهش سود بانکی خارج هستند، به نظر می رسد تمرکز سپرده گذاران و بانک ها بر این صندوق ها افزایش یابد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.