• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • دستاوردهای ایران از بزرگ‌ترین رویداد نشر جهان

    تقدیمی هدف:

    دستاوردهای ایران از بزرگ‌ترین رویداد نشر جهان/ پیش‌روی قدم‌به‌قدم ناشران باسابقه حاضر در نمایشگاه‌های جهانی کتاب از جمله نمایشگاه فرانکفورت معتقدند رویه فعلی حضور ایران در این نمایشگاه‌ها باید حفظ شود و برای نتیجه نیاز به سعه صدر بیشتر داریم.

    خبرگزاری هدف-: شصت و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در حالی به پایان رسید که در محافل نشر ایران درباره کیفیت و نحوه حضور در این رویداد مهم جهانی اظهارنظرهای متعددی مطرح شده است. از سویی برخی بر این باورند که حضور ایران با محوریت دولت و به عبارت بهتر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضوری تشریفاتی بوده و دستاوردی برای کشور ندارد و از سوی دیگر برخی بر اساس مشاهدات خود بر این باورند که حضور ما در این رویداد بر خط و مدار صحیحی در حال شکل‌گیری است و باید با سعه صدر و نگاه اصلاحی هر سال کیفیت این حضور را ارتقا دهیم.

    این اظهارنظرها در حالی مطرح می‌شود که از نظر کمی و کیفی پنل‌ها و رویدادهای غرفه ایران در چهار سال گذشته به شکلی بوده که به وضوح می‌شود تلاش برای ارتقا کیفیت و استاندارد این نشست‌ها در کلاس کاری این رویداد را دید. حضور نمایندگان نشر کشورهای مختلف، روسای نمایشگاه‌ها، فعالان فرهنگی و نویسندگان و اساتید دانشگاه‌های غیر ایرانی در کنار ارائه اطلاعات دقیق و هدفمند از رویدادهای نشر ایران و تولیدات ادبی کشور در این نمایشگاه گواهی است بر این مدعی. با این همه این سوال کماکان به قوت خود باقی است که آیا حضور در چنین آوردگاهی که بزرگتررین رویداد جهانی صنعت نشر به شمار می‌رود برای ایران دستاوردی ملموس داشته و خواهد داشت و آیا کسب این دستاورد مستلزم تغییر برخی از رویه‌ها هست یا خیر؟

    حتی حضور ویزیتوری هم مفید است

    محسن طائب مدیرعامل انتشارات پیدایش که سابقه ۲۰ سال حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد در این زمینه به مهر می‌گوید: ما نباید به دنبال این باشیم که بگوییم حضور ناشران در این رویداد هدفمند بوده یا نبوده است. کمترین خاصیت حضور در این نمایشگاه حتی به صورت بازدید بدون هدف، این است که ناشر با آثار و تازه‌های نشر در دنیا از نزدیک مواجه می‌شود و همین مساله موضوع ارتقا استاندارد کاری را در ذهن او متبادر می‌کند. به نظر من حضور ناشران ایرانی حتی به عنوان ویزیتور در این رویداد نیز در کیفیت ارائه آثارشان در ایران تاثیر می‌گذارد.

    طائب در ادامه با تصریح بر اینکه ناشران ایران هنوز آداب برقراری ارتباط صحیح با ناشران و آژانس‌های ادبی معتبر بین‌المللی را به خوبی بلد نیستند گفت: می‌دانم که ما با مناسبات جهانی حاکم بر بازار خرید حق رایت کتاب در دنیا آشنا نیستیم و با اعتماد به نفس با این پدیده برخورد نمی‌کنیم اما فکر می‌کنم مهمتر از همه مسائل اینچنین این است که حرکت خودجوشی در ایران شکل گرفته که ناشران طی آن می‌توانند تلاش کنند تا در این موقعیت خاص نمایشگاهی حضور داشته و به خرید و فروش حق رایت کتاب بپردازند.

    وی افزود: کمترین خاصیت این کار هم این است که ناشران برند و نام موسسه خود را نه در ایران که در جهان خوشنام می‌کنند. به باور من این کار چه ظاهری باشند و چه غیرظاهری، قدمی است برای رشد کما اینکه من امسال و با آنچه در نمایشگاه دیدم حس می‌کنم که از منظر ظاهری و بصری کار تولید کتاب ما هیچ عقب ماندگی نسبت به صنعت نشر دنیا نداریم ولی در معرفی کارمان مشکلات زیادی داریم.

    انتظار بازخوردهای فوری نداشته باشیم

    در همین زمینه داوود موسایی مدیرعامل انتشارات فرهنگ معاصر هم که سابقه هفده سال حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را دارد درباره کیفیت حضور ایران در چنین رویدادی بر این باور است که نباید انتظار دریافت بازخوردهای سریع و فوری از چنین مجامعی برای خود داشته باشیم.

    موسایی به خبرنگارهدف می‌گوید: منتقدان فکر می‌کنند ما باید در نمایشگاهی مانند فرانکفورت نیز بلافاصله به نتیجه دست پیدا کنیم در حالی که ورود به جایی که نزدیک به هفتاد سال سابقه برگزاری دارد، منجر به کسب نتیجه فوری برای ما نمی‌َشود و نباید هم انتظار داشت که ظرف یکی دو سال به همه زیر و بم این نمایشگاه دست پیدا کنیم. نمایشگاه‌هایی مانند فرانکفورت جایی است برای آموزش قدم به قدم رفتار حرفه‌ای در نشر و این آموزش آنطور که از نامش پیداست به صورت تدریجی منجر به نتیجه می‌شود.

     

    محسن شاهمرادی مدیر روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز چندی قبل در همین زمینه به خبرنگار هدف گفته بود: مخاطب آثار با موضوع انقلاب اسلامی و دین اسلام در خارج از کشور یا مسلمانانی هستند که دنبال آثاری از امام خمینی(ره) و یا رهبر معظم انقلاب اسلامی یا مراجع و سایر بزرگان دینی هستند که ما به آنها راهنمایی می‌کنیم تا چطور به این آثار دست پیدا کنند. بخش دیگر هم مخاطبان غیرمسلمانی هستند که نسبت به موضوع دین اسلام و انقلاب اسلامی کنجکاو است و سراغ کتاب در این زمینه را می‌گیرد. عمده این افراد ناشرانی هستند که به دنبال آثاری برای انتشار هستند.

     

    وی افزود: من سال گذشته با بیش از سی‌ناشر غیر ایرانی در این نمایشگاه صحبت کردم و همه اذعان داشتند که سرمایه و وقت برای ترجمه این آثار ندارند. من فکر می‌کنم ما باید در گام نخست در حوزه کتاب‌های انقلاب اسلامی و دینی مساله ترجمه را سامان دهیم. به باور من تقویت فعالیت آژانس‌های ادبی در این زمینه می‌تواند موثر و مثمر ثمر باشد

    این اظهارنظرها که به طور عمده از سوی افرادی مطرح می‌شود که سال‌های گذشته در این رویداد جهانی حاضر شده‌اند نشان می‌دهد که نشر ایران برای تداوم حضور موفقی که در چند سال اخیر در عرصه جهانی از خود به نمایش گذاشته، نیاز به سعه صدر، اعتقاد برای اصلاح ساختارها و عزم جدی برای تصحیح روندها و رویه‌های حاکم بر  مناسبات جهانی دارد.

    اگر چنین عزمی را بتوان در نشر امروز ایران ردیابی کرد می‌توان امیدوار شد که حضور در عرصه‌های جهانی نشر تاثیرقابل اعتنایی بر بدنه نشر جهان داشته و در غیر این صورت باید امید داشت تا چنین حضورهایی، پوسته نرم تغییرناپذیری رویه‌های نشر در ایران را ترد و شکننده کند تا در نهایت بتوان آن را شکست و نوزاد تازه‌ای از دل آن برای نشر ایران متولد کرد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.