• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • هشدار به تئاتری‌ها: مواظب عکس‌هایتان در فضای مجازی باشید

    تقدیمی هدف:

    هشدار به تئاتری‌ها: مواظب عکس‌هایتان در فضای مجازی باشید

    مهدی شفیعی معتقد است اعتراض به حضور چهره‌ها در تئاتر، گفتمانی انحرافی است

    فرهنگ > تئاتر – رئیس مرکز هنرهای نمایشی می‌گوید گاهی اوقات در اثر غفلت‌هایی، شاهد انتشار بعضی عکس‌ها یا فیلم‌ها از صحنه یا پشت صحنه تئاترها هستیم که هنرمندان باید حساسیت بیشتری در مورد انتشارشان داشته باشند.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف ، مهدی شفیعی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه نهم آبان با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، مهمان غرفه خبرآنلاین شد.

    با او در مورد چهار موضوع صحبت کردیم. نخست ارزیابی‌اش از زمزمه‌هایی که در مورد تغییر در معاونت هنری به گوش می‌رسد، دوم داستان دنباله‌دار و پایان بازِ بازسازی مجموعه تئاترشهر، سوم نظرش در مورد وضعیت فعلی تئاتر خصوصی و در آخر نظرش در مورد استقلال یا عدم استقلال شورای نظارت و ارزشیابی و مطالبی که هر چند وقت یک بار حاشیه‌هایی برای گروه‌های تئاتری درست می‌کند.

    تا انجام تغییرات مدیریتی، ‌برنامه‌های قبلی همچنان دنبال می‌شوند

    شفیعی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمزمه‌هایی که در مورد تغییر معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیده می‌شود، تاثیر این تغییرات را بر مرکز هنرهای نمایشی به عنوان زیرمجموعه معاونت هنری چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «بحث تغییر مدیران رده میانی پس از تغییر در رده بالاتر طبیعی است ولی مسلما تا زمان انجام تغییرات، دلیلی برای عدم انجام برنامه‌های از پیش تعیین شده وجود ندارد.»

    در دو سال اخیر پیشرفتی در بازسازی تئاترشهر ندیده‌ایم

    شفیعی در جواب سوال دوم در خصوص وضعیت بازسازی مجموعه تئاترشهر که به ماجرایی دنباله‌دار و تمام‌نشدنی تبدیل شده است، گفت: «بحث بازسازی تئاترشهر یا به عبارت دیگر مرمت و بازسازی این مجموعه با توجه به قدمت آن، یکی از امور ضروری است. در سال‌های قبل این اتفاق برای تالار سایه، تالار قشقایی و بخشی از کُریدورهای زیرزمینی رخ داد اما متولی بحث بازسازی چه به لحاظ اعتباری و چه به لحاظ اجرایی نه معاونت هنری که معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مشخصا دفتر توسعه طرح‌های عمرانی. حال به هر دلیل اعم از کمبود اعتبارات یا هر چیز دیگر، در دو سال اخیر پیشرفتی در ادامه این بازسازی ندیده‌ایم. به اعتقاد ما اگر قرار باشد بحث بازسازی سالن اصلی یا سالن چهارسو یا ادامه بازسازی کُریدورهای زیرزمینی یا بحث تکمیل موارد ایمن‌سازی ساختمان انجام شود باید اعتبار آن وجود داشته باشد و به صورت تمام و کمال تامین شود تا در حداقل زمان شاهد اتمامش باشیم و این گونه توقف‌های طولانی مدت را نداشته باشیم.»

     

    اعتراض به حضور چهره‌ها در تئاتر، گفتمانی انحرافی است  

    سوال سوم ما از مهدی شفیعی در فضایی متفاوت بود؛ تئاتر خصوصی که مدافعانی دارد و مخالفانی.

    هیچ کدام از هنرمندان بحثی در مورد لزوم وجود تئاتر خصوصی ندارند و بودنش را ضروری می‌دانند اما کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند تئاتر خصوصی در نبود کمک هزینه‌های دولتی، ناچاری هنرمند برای پرداخت اجاره بهای بالای سالن‌های خصوصی و اجباری بودن جذب تماشاگر برای بازگشت هزینه‌ها ناچار است به هر آن‌چه در دسترسش است چنگ بزند تا دخل و خرجش با هم بخواند، از جمله این چیزها استفاده از بازیگران چهره است.

     

    مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: «تئاتر امروز هنری است برخوردار از تنوع مضامین و تنوع شیوه‌های اجرایی و از این نظر در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. این که هنر تئاتر در این حد جدی و جذاب شود که چهره‌های سینمایی که تا به حال روی صحنه نرفته‌اند، بودن در آن برایشان اهمیت پیدا می‌کند، فی‌النفسه اتفاق بدی نیست. از سوی دیگر اگر به نمایش‌های در حال اجرا نگاه کنید به راحتی می‌توانید مصادیقی بیابید که از هیچ چهره‌ای استفاده نکرده‌اند اما با استقبال مخاطب مواجه شده‌اند، یعنی آن تئاتر آن قدر سطح کیفی‌اش بالاست که مخاطب بدون آن که لازم باشد به واسطه حضور چهره‌ها به خریدن بلیت تشویق شود، خودش بلیت می‌خرد و به تماشای اثر می‌نشیند.»

    شفیعی افزود: «چهره‌ها هم دو دسته‌اند. خیلی از بازیگران سینما که جلوی دوربین درخشیده‌اند، شروع کارشان از صحنه بوده، بازگشت مجدد این چهره‌ها به صحنه ابدا چیز مذمومی نیست و بحثی در مورد آن نداریم و اتفاقا نشان‌دهنده تعهد آن‌ها است. دسته دیگر چهره‌هایی‌اند که از طریق سینما شناخته شده‌اند و برای بار اول است که تئاتر را تجربه می‌کنند، این‌ها می‌توانند به گسترده‌تر شدن دایره تماشاگران تئاتر کمک کنند که باز هم اتفاق خوبی است و جزو مسئولیت همه ماست. من به هیچ عنوان به مفاهیم و دسته‌بندی‌هایی چون تماشاگر کاذب و تماشاگر اصیل معتقد نیستم، آن‌چه برای ما مهم است گسترده شدن تبلیغات و به دنبال آن گسترده شدن دایره تماشاگران تئاتر است. این هنر ماست که اگر تماشاگری به واسطه حضور چهره‌ای برای اولین بار به تماشای تئاتر نشست، در بانک تماشاگران تئاتر حفظش کنیم. به عقیده من در تعریف آن‌چه ضرورت امروز تئاترمان است، باید با حساسیت بیشتری پیش برویم، تنوع اجرا و مضامین را از یاد نبریم و به آورده‌ها اهمیت دهیم.»

    ا

    هشدار به تئاتری‌ها بابت انتشار عکس‌ها در فضای مجازی

    آخرین سوال از مهدی شفیعی در مورد اتفاقی بود که هر از چندگاهی با روی صحنه رفتن یک نمایش شاهدش هستیم.

    کم نبوده مواردی که شنیده‌ایم یا خوانده‌ایم روزنامه‌ای یا رسانه‌ای در مطلبی با عنوان «پوشش نامناسب بازیگران روی صحنه تئاتر» با ملاک قرار دادن عکس یا فیلمی که معمولا هم به صورت پنهانی از صحنه، حاشیه‌هایی ایجاد کرده است. در صورتی که همه آثاری که روی صحنه می‌روند پیش از اجرا از مجرای شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی گذر کرده‌اند. آیا این گونه مطالب را می‌توان مصداقی از اداره شدن امور با چند قانون دانست و این که هر نهادی امور را با قوانین خود می‌سنجد و نه با قانونی واحد؟ یا این امر ناشی از کم‌توجهی گروه‌های تئاتری‌ است نسبت به آن‌چه از اثرشان در فضای مجازی منتشر می‌شود و این حواشی را به راه می‌اندازد؟

    مهدی شفیعی در این مورد گفت: «خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های شورای نظارت و ارزشیابی در چند سال اخیر، کمتر دستگاهی داشته‌ایم یا اصلا نداشته‌ایم که بخواهد در کار این شورا مداخله کند، اگر نظری، پیشنهادی یا انتقادی داشته‌اند منتقل شده اما مداخله‌ای در کار نبوده است.»

    او ادامه داد: «فضای مجازی و ظرفیت‌های آن، جدا از آن که آورده‌های بسیاری برای ما دارد که منجر به جذب تماشاگران بسیاری هم شده و توانسته درصدی از جذب مخاطب را تضمین کند، مضراتی هم دارد. گاهی اوقات در اثر غفلت‌هایی شاهد انتشار بعضی عکس‌ها یا فیلم‌ها از روی صحنه یا پشت صحنه تئاترها هستیم که به عقیده من چون دایره مخاطبان فضای مجازی بسیار گسترده است باید با حساسیت بیشتری در موردشان عمل کرد و این وظیفه تک‌تک افراد در نهاد بزرگی به نام تئاتر است اعم از افراد گروه و مسئولین سالن‌ها که به این موارد دقت کنند. نکته دیگری هم که باید مد نظر گرفت این است که گاهی اهمیت گردش اقتصادی و جذب مخاطب، منجر به چنین شیطنت‌هایی هم می‌شود.»

    مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان گفت: «یکی از وظایف گروه‌های نمایشی و وظایف کارگردان این است که اطلاعاتی را در مورد اجرایش به مخاطب بدهد که اجرای من دارای چه ویژگی‌هایی است و برای چه مخاطبی است و غیره تا مخاطب با اطلاع و آگاهی وارد سالن شود. این نکته را در تبلیغات هم باید مدنظر داشت و مراقب بود که چه تصاویری از اجرا در فضای مجازی منتشر می‌شود. شما بهتر از من می‌دانید که بعضی از تصمیم‌گیرانِ ما شاید به دلیل مشغله‌شان کمتر تئاتر ببینند و اطلاعاتشان از فضای تئاتر از مجرای همین عکس‌ها و تصاویر و حاشیه‌هایی باشد که به گوش‌شان می‌رسد و همین باعث شود تصویر مغشوشی از تئاتر در ذهن‌شان شکل بگیرد.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.