• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • انتشار کارنامه نشر ایران در فرانکفورت و حضور در استانبول و وین

    تقدیمی هدف:

    انتشار کارنامه نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و حضور در نمایشگاه های استانبول و وین از جمله خبرهای مهم حوزه کتاب در این هفته هستند.

    خبرگزاری هدف _ : طی ماه های گذشته، گزارش هفتگی «یک هفته با کتابِ» این هفته، پرخبرترین گزارشی است که منتشر می شود. این گزارش دربرگیرنده ۲۱ خبر داخلی و خارجی از حوزه کتاب و نشر است که ۱۷ خبر آن مربوط به حوزه های داخل کشور و ۴ خبر دیگر گزارش، بین المللی هستند.

    گزارش با مرور خبرهای مربوط به حضور ایران در نمایشگاه های خارجی چون فرانکفورت، استانبول و وین آغاز می شود و در ادامه به خبرهای مربوط به هفته کتاب و سخنان مدیرعامل خانه کتاب در این باره می رسد. جایزه جلال، نمایشگاه های استانی کتاب، نشست معاونان فرهنگی وزارت ارشاد در استان ها و … از جمله خبرهای دیگری هستند که در بخش خبرهای داخلی این گزارش مرور می شوند.

    در بخش بین المللی هم که ۴ خبر پایانی گزارش، آن را تشکیل می دهند، خبرهایی درباره دو جایزه ادبی مهم فرانسه، جایزه ادبی دوبلین، اسرار جیمز باند و رمان آمریکایی «سه شنبه ها با موری» درج شده است.

    در ادامه گزارش هفتگی این هفته را از نظر می گذرانیم:

    انتشار دستاوردهای امسال ایران در نمایشگاه فرانکفورت

    شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ مهر برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان با برپایی غرفه ملی حضور داشت.

    بر اساس گزارشی که موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران منتشر کرد، در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ۱۵۹ مورد از توافقات فروش رایت به قرارداد قطعی رسید و پیش‌نویس ۶۶ مورد دیگر نیز امضاء شد. با توجه به تداوم تعاملات و گفتگوهای ناشران ایرانی با طرفین خارجی در روزها و ماه های آینده به این توافقات اضافه خواهد شد.

    آغاز به کار سی و ششمین نمایشگاه کتاب استانبول

    سی و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول روز شنبه این هفته با حضور ایران آغاز به کار کرد. ایران، رومانی، جمهوری آذربایجان، کره جنوبی، آلمان، چین، امارات، بلغارستان، گرجستان، صربستان، مقدونیه، تایوان، آلبانی، قطر، هند، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، لبنان، قزاقستان و مجارستان کشورهایی هستند که در نمایشگاه امسال کتاب استانبول حضور دارند. کره جنوبی مهمان ویژه این نمایشگاه است.

    این نمایشگاه از ۱۳ آبان شروع به کار کرده و تا ۲۱ آبان برپاست.

    امضای قرارداد رایت ۱۶ کتاب ایرانی در استانبول

    خبری که از اولین روز فعالیت ایران در نمایشگاه استانبول منتشر شد، این بود که قرارداد واگذاری رایت ۱۶ عنوان کتاب از کشورمان امضاء شد. این قراردادها بین انتشارات «فان نولی» از کشور آلبانی، فلونسی قزاقستان با آژانس ادبی پل از ایران منعقد شد.

    از جمله آثاری که در این قرارداد جهت ترجمه و انتشار آنها در کشورهای آلبانی و قزاقستان توافق شد، می‌توان به «قصه‌های رومی»، «منطق الطیر»، «افسانه شهرزاد»، «دختری به نام آرام»، «یک کلاغ، چهل کلاغ» (۵ جلد)، «ماجراهای ماهی طلایی» (۵ جلدی) اشاره کرد.

    نمایش ۵۰۰ عنوان کتاب از ایران در نمایشگاه کتاب وین

    هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب وین دیروز چهارشنبه ۱۷ آبان در این شهر افتتاح شد و ایران نیز با ۵۰۰ عنوان کتاب در آن شرکت کرده است. در غرفه ایران که ۳۶ متر مربع مساحت دارد، ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات، تاریخ، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کتب تخصصی دانشگاهی و منشورات دانشگاه‌های کشور از جمله سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه کردستان، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد و دانشگاه رازی کرمانشاه به نمایش گذاشته می‌شود.

    این نمایشگاه تا ۲۱ آبان برپا خواهد بود.

    تشریح برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب

    مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در نشستی که روز دوشنبه این هفته در سرای اهل قلم برگزار شد، در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه به تشریح برنامه های هفته کتاب امسال پرداخت.

    گلایه مدیرعامل خانه کتاب از وزارت ارشاد

    جلیسه همچنین در یکی از خبرهایی که این هفته منتشر شد، گفت: حداقل سهم نهادهای دولتی در بهتر برگزار شدن هفته کتاب، فعال کردن مجموعه‌های تحت پوشش‌ خود است؛ ارشاد حتی برای جامعه خودش هم برنامه‌ای ندارد.

    وی همچنین گفت: همچنین باید به فقدان برنامه‌ریزی خاص شهرداری در این هفته اشاه کرد.

    برنامه های هفته کتاب امسال با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از ۲۰ تا ۲۶ آبان برگزار می شود.

    توقف ۱۰ سای و کانال غیرمجاز کتاب

    خبر دیگری که جلیسه محور آن بود، درباره کمپینی بود که چندی است توسط وی و با هدف جلوگیری از انتشار غیرقانونی کتاب‌ها و ترویج فرهنگ کپی رایت آغاز کرده است.

    جلیسه در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت، درباره نتیجه فعالیت های این کمپین، ازتوقف فعالیت دست کم ۱۰ سایت وکانال متخلف در این زمینه خبر داد.

    سخنان مشاور معاونت فرهنگی درباره فاصله گرفتن دولت از هفته کتاب

    پس از سخنان جلیسه و گلایه اش از وزارت ارشاد، نیکنام حسین پور مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب هم گفت: دولتی‌ها باید از برگزاری برنامه‌های مختلف برای هفته کتاب قدری فاصله بگیرند هرچند که ممکن است این موضوع قدری سخت باشد اما نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی، وزیر ارشاد، حرکت این برنامه‌ها به سمت مردمی شدن است که امیدواریم بتوانیم پایه‌های این موضوع را قرار دهیم تا در سال آینده به صورت گسترده‌تر انجام شود.

    تاخیر در معرفی هیئت علمی و دبیر جایزه جلال

    مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگویی که این هفته درباره جایزه جلال با خبرنگار مهر داشت، گفت: کارهای این جایزه طبق روال انجام شده است، آثار گردآوری شده و فراخوان نیز منتشر شده است و باقی مقدماتی که برای برگزاری جایزه بر عهده ما بوده است نیز به پیش رفته است اما در سال جاری به دلیل تغییرات در حوزه وزارت و معاونت طبیعی بود که مقداری روند مربوط به معرفی هیئت علمی و دبیر ما با تاخیر مواجه شود. سابقه تاخیر در برگزاری جایزه جلال در سال‌های قبل نیز وجود داشته است. امسال نیز به احتمال زیاد مراسم پایانی جایزه در تاریخی پس از دوم آذرماه (سالروز تولد جلال آل احمد) برگزار خواهد شد.

    قزلی درباره وضعیت انتخاب دبیر علمی و هیات علمی جایزه نیز گفت: دوستی که برای حضور در دبیر علمی انتخاب شده مراحل مربوط برای معرفی و صدور حکمش را طی کرده است و تا هفته آینده معرفی خواهد شد. هیئت علمی نیز به همین ترتیب به زودی معرفی خواهند شد.

    تمدید مهلت ثبت‌نام ناشران برای نمایشگاه‌های استانی

    طبق یکی از اخبار روز دوشنبه این هفته، مهلت ثبت نام ناشران برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های فارس، خراسان رضوی، گیلان، بوشهر و سمنان تا ۲۱ آبان ماه تمدید شد. به این ترتیب، ناشران تا تاریخ ۲۱ آبان ماه مهلت دارند برای ثبت نام و حضور درنمایشگاه به سایت www.icfi.ir بخش نمایشگاه‌های استانی مراجعه وثبت نام کنند.

    نمایشگاه کتاب استان فارس از تاریخ ۲ تا ۷ آذر، نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی از تاریخ ۹ تا ۱۵ آذر، نمایشگاه کتاب استان گیلان از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ آذر، نمایشگاه کتاب استان بوشهر از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ آذر و نمایشگاه کتاب استان سمنان از تاریخ ۲۶ آذر تا ۱ دی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مراکز استان‌ها برگزار می‌شوند.

    برگزاری نشست معاونان فرهنگی استان های وزارت ارشاد

    «نشست معاونان فرهنگی استان‌ها با موضوع رویدادهای ترویج کتابخوانی» با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی این وزارتخانه و ابراهیم حیدری دبیر رویدادهای ترویج کتابخوانی، دوشنبه ۱۵ آبان در سالن زنده‌یاد علی عاشوری در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در تهران برگزار شد.

    اعطای مهم ترین نشان تصویرگری ایران

    همزمان با ۱۵ آبان ماه و روز تصویرگری، مراسم اختتامیه هفته تصویرگری با حضور پرشور تصویرگران در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد که در این مراسم نشانِ آبان به فرشید مثقالی، مهدی حجوانی، بهزادغریب پور و عاطفه ملکی جو اهدا شد.

    انتشار فراخوان دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال

    فراخوان ارسال آثار به دومین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه شبه قاره هند منتشر شد و به موجب آن، دبیرخانه این جایزه با هدف  شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند در حوزه مطالعات ایرانی در حوزه منطقه شبه قاره هند، دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال را در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح و در میان آثاری که برای اولین بار طی دو سال قبل میلادی(۲۰۱۶-۲۰۱۵) در شبه قاره هند چاپ شده است، برگزار می کند.

    انتشار فراخوان چهارمین کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری دستان

    طبق یکی دیگر از فراخوان هایی که این هفته منتشر شد، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، چهارمین کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری «دستان» را برگزار می‌کنند.

    نویسنده و تصویرگر برتر این کارگاه با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بلونیا ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند و داوطلبان شرکت در این کارگاه باید آثار خود را تا ۱۹ آبان ماه ارسال کنند.

    شروع به کار دومین دوره جایزه ادبی چهل

    دومین دوره جایزه ادبی چهل با قصد ایجاد ارتباط بین نسل های مختلف ادبیات داستانی و برقراری پلی مشترک بین نویسندگان و هنرمندان، با همکاری مکتب تهران کلید خورد.

    در این دوره نویسندگان فارسی زبان با حداقل سه اثر داستانی منتشر شده با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و دارای شرایط سنی سی و پنج تا چهل سال شرکت خواهند کرد و کارنامه سال های فعالیتشان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    پایان داوری سومین دوره جشنواره دهخدا

    طبق خبری که روز دوشنبه منتشر شد، دبیرخانه سومین دوره جشنواره نشان دهخدا که توسط انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می شود، اعلام کرد داوری آثار ارسالی به پایان رسیده است. در این دوره از جشنواره، ۳۱هزار و ۷۹۵ عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود.

    این آثار که درحوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قران و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده اند، طی سه مرحله، به وسیلۀ اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده اند.

    آغاز به کار کتابخانه کودک‌محور یحیی مافی

    دیروز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر این که، کتابخانه کودک‌محور یحیی مافی، جدیدترین عضو گروه کتابخانه‌های کودک محور «با من بخوان» در شهر معلم‌کلایه شهرستان قزوین گشایش پیدا کرد.

    کارگروه تجهیز کتابخانه‌های «با من بخوان» از شهریورماه ۱۳۹۶ کار برنامه‌ریزی برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه کودک‌محور یحیی مافی را آغاز کرده و پس از تعمیر و رنگ‌آمیزی فضای کتابخانه، در آبان‌ماه ۱۳۹۶ با حضور در محل کتابخانه و فضاسازی و تجهیز آن با کتاب‌ها و نشریات باکیفیت، اجرای این پروژه را به پایان رسانده است.

    معرفی برگزیدگان دو جایزه ادبی مهم فرانسه

    داوران جایزه گنکور طبق معمول هر سال در رستوران دروان پاریس جمع شدند تا برنده نهایی جایزه گنکور ۲۰۱۷ را معرفی کنند. آنها از رمان «صورت جلسه» نوشته اریک ویلارد، به عنوان برنده نهایی این جایزه نام بردند.

    در همین حال اندکی پس از معرفی برنده جایزه گنکور، جایزه ادبی رنودو اولیویه گوئز نویسنده ۴۳ ساله رمان «ناپدید شدن جوزف منگل» را به عنوان برنده معرفی کرد. این رمان درباره شکنجه‌گر زندان آشویتس جوزف منگل است. او برای تجربیاتش در اتاق گاز، شناخته می شود.

    معرفی نامزدهای جایزه ادبی دوبلین

    یکی از خبرهای سه شنبه این هفته این بود که جایزه معتبر ادبی ایمپک دوبلین اسامی ۱۵۰ کتاب را برای شرکت در رقابت ۲۰۱۸ اعلام کرد. امسال ۱۵۰ کتاب از ۱۱۱ شهر و ۳۷ کشور انتخاب شده‌اند. ۶ داور از میان این آثار که به هشت زبان مختلف نوشته شده‌اند، فهرست نهایی و در نهایت برنده را انتخاب می‌کنند.

    این جایزه به مدیریت کتابخانه شورای شهر دوبلین اهدا می‌شود و از گران‌ترین جوایز ادبی جهان محسوب می‌شود، به برنده خود ۱۰۰ هزار یورو اهدا می‌کند.

    کشف اسرار چرکنویس های جیمزباند

    مجموعه‌ای از چرک‌نویس‌های «جیمز باند» و کتاب‌های نادری که یان فلمینگ خالق این مجموعه عادت به جمع‌آوری آن‌ها داشت، در قالب یک نمایشگاه در کتابخانه دانشگاه ایندیانا در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. کتابخانه لیلی در دانشگاه ایندیانا نسخه‌های چرک‌نویس اولین چاپ از کتاب‌های «باند» را در معرض نمایش گذاشته است. این یادداشت‌ها همه با ماشین تحریر نوشته شده‌اند.

    این نمایشگاه که تا ۲ مارس ۲۰۱۸ ادامه دارد اطلاعات جالبی درباره «جیمز باند» ارایه می‌کند.

    برگزاری جشن تولد ۲۰ سالگی «سه شنبه ها با موری»

    میچ آلبوم نویسنده پرفروش آمریکایی روز شنبه این هفته با حضور در جمع طرفدارانش در کلیسای ویلوکریک ۲۰ ساله شدن «سه شنبه ها با موری» کتاب مشهورش را گرامی داشت.

    این کتاب درباره گذراندن روزهای یک دانشجو با استادش موری شوارتز در آخرین روزهای زندگی وی است. آلبوم کتاب‌های دیگری نیز دارد که «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنی» و «پیام‌های جادویی از فرانکی پِرِستو» از جمله آنهاست.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.