• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • برای شاد بودن به چه میزان درآمد نیاز دارید؟

    تقدیمی هدف:

    اقتصاد > بازارکار – بارها شنیده ایم که پول باعث خوشبختی و خوشحالی نمی شود ولی مطالعه اخیر دانشگاه پرینستون امریکا عکس این مساله را اثبات کرده است.

     طبق این مطالعه با افزایش ثروت شادی مردم بیشتر می شود ولی این ارتباط تا مرز کسب درامد ۷۵ هزار دلاری در سال  ادامه دارد. به این معنا که هر چه درامد فرد از مرز ۷۵ هزار دلار در سال کمتر باشد آن فرد ناشادتر است و برای تامین نیازهای زندگیش با مشکلات زیادی مواجه است.  اما با بیشتر شدن درامد از مرز ۷۵ هزار دلار در سال میزان شادی و خوشحالی او  بیشتر نمی شود.

    در واقع افراد در مرز کسب درامد ۷۵ هزاردلاری  در اوج شادی هستند و  کسب درامد بیشتر تاثیر معنا داری در شادی انها ندارد. لازم به ذکر است متوسط درامد خانوارها در امریکا برابر با ۵۹ هزار دلار است و مرز تعیین شده  توسط دانگشاه پرینستون ۱۶ هزار دلار در سال بیش از متوسط درامد مردم این کشور است.
    این مرزی است که می تواند تضمین کننده افزایش سطح رفاه و تفریح در خانواده ها و کاهش سهم هزینه های ضروری به کل درامد خانواده باشد.

    اما این مطالعه در روزهای اخیر به بحث اصلی رسانه های غربی تبدیل شده است. آیا واقعا می توان ارتباطی بین میزان درامد و اوج شادی  افراد از درآمدشان پیدا کرد؟ آیا دلیل شاد بودن  افراد، میزان نیازهای انها و خواسته افراد از زندگی  یکسان است و اگر پاسخ به این سوال منفی است چگونه می توان معیاری برای  این رابطه در نظر گرفت؟

    منتقدان به نتیجه مطالعه دانشگاه پرینستون

    ارتور واندی تحلیل گر و پژوهشگر اقتصادی دانشگاه هاروارد  این نظریه را  کاملا رد می کند. او بر این باور است که میزان درآمدی که هر فرد برای شادی نیاز دارد بستگی به جاه طلبی او و خواسته اش از زندگی دارد . برای یک خانواده چهار نفری ساکن در منهتن  که خواستار اسکان در یک آپارتمان مجلل هستند و مستخدم و راننده  دارند، برای خانواده ای که فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام می کنند و برای تعطیلات خود برنامه های لوکسی در نظر می گیرند  سقف ۷۵ هزار دلار درامد سالانه مرز شادی نیست.

    در حالی‌که برای ساکنان یک شهر کوچک که  انتظار زیادی  از زندگی ندارند  این درآمد را می توان مرز کامیابی در زندگی قلمداد کرد. از طرفی شمار افرادی که با این درامد ۷۵ هزار دلاری زندگی می کنند هم اهمیت دارد.  اگر این درامد صرف هزینه های خانواده ۴ با ۵ نفره بشود  رقم قابل ملاحظه ای نمی شود ولی اگر برای یک خانواده  یک نفره صرف شود رقم چشمگیری خواهد بود.

    در واقع  نمی توان مرزی برای  ارتباط بین شادی و درامد در نظر گرفت زیرا درآمد هر فرد  زمانی برای او کافی است که زمینه را برای داشتن هر آنچه  از زندگیش می خواهد را فراهم کند. حال فردی با داشتن ۷۵ هزار دلار در سال به این رضایت می رشد و دیگری با داشتن ۱۰۰ میلیون دلار هم نمی تواند از این رضایت برخوردار شود. اما در مورد اینکه افزایش درامد باعث افزایش شادی و خوشحالی و در نهایت کامیابی افراد می شود شکی نیست. بحث اصلی بر سر این مساله است که مرز این درامد برای رسیدن به اوج شادی غیر قابل محاسبه است.

    راشل شرمان استاد جامعه شناسی در دانشگاه نیو اسکول نیویورک می گوید:«خوشحالی یک حس انسانی است و بسته به شرایط فرد دارد.بدون شک پول می تواند نیازهای انسان را تامین کند و باعث حس امنیت و آرامش شود، ولی شاد کردن یک انسان مساله دیگری است.»

    به عنوان مثال وارن بافت که سرمایه ای  معادل ۷۸.۴ میلیارد دلار امریکا دارد و سومین فرد ثروتمند روی کره زمین است می گوید که برای شاد بودن نیازی به این حجم پول ندارد.

    او می گوید:« من با صد هزار دلار در سال هم می توانستم  بسیار شاد زندگی کنم.»

    اواضافه می کند که هم اکنون در خانه ای زندگی می کند که در سال ۱۹۵۸ میلادی خریداری کرده  وبا وجود داشتن ثروت کلان  ولی قصدی برای خرید خانه مجلل تری ندارد. او می گوید شادی اش وابسته به افرادی است که در کنارش هستند و خاطره هایی که در آن خانه شکل گرفته است.

    بدون شک مطالعه در این زمینه ادامه خواهد یافت زیرا هنوز دنیا نتوانسته به این سوال پاسخ دهد که یک انسان برای رسیدن به اوج شادی به چه مقدار پول نیاز دارد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.