• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • هشدار وزیر بهداشت برای احتمال بازگشت بحران دارو

    تقدیمی هدف:

    هشدار وزیر بهداشت برای احتمال بازگشت بحران دارو/ نقدینگی تهدید می‌کند/ پیشنهاد بیمه خاص دندان‌پزشکی

    جامعه > سلامت – وزیر بهداشت ضمن اشاره به تهدید نقدینگی در حوزه دارو و ایجاد مشکل در چرخه اقتصاد دارو، در عین حال به کمبود ۱۰۰هزار نیروی پرستاری در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که دولت در ارایه صدور مجوز استخدام پرستاری همکاری کند.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر سید حسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی درباره بررسی عملکرد وزارت بهداشت در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت دوازدهم، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در حوزه دارو رخ داد، تغییر مدیران ارشد سازمان غذا و دارو بود و لازم است که از تیم مدیریتی قبلی این سازمان که تلاش وافری داشتند و ناملایمات زیادی را تحمل کردند، تشکر کنم.

     

    سخت‌گیری در کیفیت دارو و کاهش واردات

    وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز نقدینگی تبدیل به تهدیدی برای دارو شده است، افزود: ما در مورد کیفیت دارو باید سخت‌گیر باشیم. در این دولت با وجود اینکه طرح تحول آغاز شد و ۱۱ میلیون نفر نیز بیمه شدند و مصرف دارو و تجهیزات پزشکی گسترده‌تر شد، اما واردات دارو به ۴۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرد؛ معنی این کاهش واردات، حمایت از تولید داخل است. در حال حاضر واردات دارو به ۱۰ درصد کاهش یافته است. درست است که دارو کالایی استراتژیک است، اما نمی‌توان مردم را اجبار به مصرف دارویی کرد که اثربخشی آن در مقایسه با داروهای دیگر کمتر است. ما باید بهترین دارو و تجهیزات را در اختیار مردم قرار دهیم. تلاش کرده‌ایم که ۷۵ درصد بالاترین قیمت داروی خارجی را به تولید کننده نمونه مشابه داخلی آن بدهیم.

    وی تاکید کرد: نباید اختیار انتخاب دارو را از پزشک و بیمار بگیریم. اگر جلوی واردات را بگیریم، مردم اعتراض می‌کنند. شرکت‌های داخلی نیز نباید برای مصرف داروهای داخلی از زور استفاده کنند.

    وزیر بهداشت با اشاره به وارد شدن بیش از ۱۰۰ قلم داروی جدید در بازار دارویی کشور طی چهار سال گذشته، ادامه داد: نباید اعتماد مردم در زمینه تجهیزات و دارو سلب می‌شود. آنها باید اعتماد کنند که برای سایر مسئولین کشور و شخص اول مملکت نیز از همان دارو و تجهیزاتی استفاده می‌شود که آنها مصرف می‌کنند. اعتماد مهمترین سرمایه ماست و به نفع شرکت‌های داخلی است که همین مسیر را طی کنند. اینکه بگوییم بهترین دارو و تجهیزات را داریم، کفایت نمی‌کند. مهم این است که در بازارهای بین‌المللی سهم خوبی از بازار دارو پیدا کنیم.

    عملکرد دستگاه‌های مسئول کنترل قاچاق مناسب نیست

    وزیر بهداشت درخصوص نحوه نظارت بر سلامت غذایی نیز توضیح داد و گفت: بسیاری از غذاهایی که استفاده می‌کنیم باعث ایجاد بیماری‌های غیرواگیر می‌شوند، البته حجم و مقدار غذا نیز بسیار مهم است. هر نوع روغن نیز می‌تواند باعث گرفتگی رگ‌های بدن شود. ۵۰ درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل ابتلا به فشار خون است. ۳۰ درصد مردم فشار خون دارند، اما از آن بی‌اطلاع هستند. ۵۰ درصد دیابتی‌ها نیز بیماری خود را کنترل نمی‌کنند. ۴۰ درصد مردم نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این ناشی از سبک زندگی نادرست و ورزش نکردن است.

    وی افزود: بعضی از موادغذایی موجود در کشور قاچاق و تقلبی هستند. دستگاه‌های مسئول در این زمینه خیلی موفق عمل نکرده‌اند. ما در موضوع نظارت کارآمد نیستیم، البته نظارت بر محصولات غذایی که از گمرک وارد می‌شوند خوب است، اما مجموع تیمی که نظارت بر محصولات بازار را انجام می‌دهند کمتر از ۲۰۰ نفر است.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایران برای نظارت کمتر هزینه می‌کنیم، تصریح کرد: یکی از اشکالات ما این است که قانون می‌نویسیم، اما نظارت نمی‌کنیم. من باید سیاستگذار و ناظر باشم، اما الان کار من شده بیمارستان، تهیه شیر خشک و دارو و… و. تصدی‌گر شده‌ام و خودم باید بر خودم نظارت کنم. بنابراین باید ساختار را تغییر داد و برای نظارت هزینه کرد.

    ادامه حمایت از بیماران صعب‌العلاج

    وزیر بهداشت درباره چگونگی حمایت از بیماران صعب‌العلاج نیز توضیح داد و گفت: تمام تلاش ما این است که حمایت‌هایی که آغاز شده، آسیب نبیند و استمرار داشته باشد. آقای روحانی نیز به تمام دولت این موضوع را تاکید می‌کنند و می‌گویند مراقبت کنید مردم در تهیه تجهیزات، کاهش پرداختی از جیب و غیره مثل گذشته دوباره به زحمت نیفتند.

    پیشنهاد بیمه خاص دندانپزشکی در کشور

    هاشمی با بیان اینکه در زمینه خدمات دندان پزشکی ناقص عمل کردیم، تصریح کرد: ما توانستیم کار پیشگیری را برای کودکان زیر ۱۴ سال انجام دهیم. در حال حاضر شیوع پوسیدگی چهار صدم درصد کاهش یافته و ۳۵ میلیون خدمت به این گروه سنی ارائه شده است. علاوه بر این سه هزار کلینیک دندان پزشکی نیز راه‌اندازی شده است.

     

    دولت در ارایه مجوز استخدام پرستاران همکاری کند

    وزیر بهداشت در ادامه درباره حوزه پرستاری نیز با بیان اینکه وضعیت معیشت پرستاران در مقایسه با پزشکان و پرستاران کشورهای دیگر مناسب نیست، ادامه داد: در دولت قبل کمک‌هایی در زمینه کارانه پرستاران صورت گرفت، اما کافی نیست. پرستاران نیز از این وضعیت ناراضی هستند و حق دارند. تعداد آنها کم است و به اندازه دو برابر کار می‌کنند. ما صد هزار پرستار در کشور کم داریم. این به معنی نبود پرستار نیست، بلکه دولت اجازه استخدام نمی‌دهد. ما آنها را مجبور می‌کنیم که اضافه کار بایستند، بنابراین فشار زیادی به این گروه وارد می‌شود. امیدوارم دولت در این مورد همکاری کند و در دولت دوازدهم متفاوت‌تر در حوزه پرستاری عمل شود.

    طرفدار “طب سنتی” هستیم نه “شیادی”

    هاشمی در ادامه صحبت‌هایش درباره طب سنتی نیز با بیان اینکه ما طرفدار طب سنتی هستیم اما شیادی قابل ورود به این حوزه نیست تصریح کرد: افرادی در لباس‌های رنگارنگ از باورهای مردم سوءاستفاده می‌کنند و خودشان را پشت تابلوی طب سنتی پنهان می‌کنند. ما در این زمینه کوتاهی زیادی کردیم. طب سنتی مکمل است و پزشکان نباید در حوزه طب مدرن از اثرات آن غافل شوند.

    عدم پرداخت حق بیمه توسط افراد متمول در بیمه سلامت، تکرار اشتباه عدم حذف یارانه نقدی است

    وزیر بهداشت همچنین درباره بیمه سلامت ایران نیز گفت: حرف بیمه سلامت ایرانیان، حرف حساب شده و درستی است زیرا می گوید بنا بود افراد کم بضاعت به صورت رایگان بیمه شوند اما در نهایت ۵ میلیون نفر از افرادی که ۵۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می کردند، به دلیل رایگان بودن به این صندوق، مهاجرت کردند.

     

    وزیر بهداشت همچنین درباره تغییرات صورت گرفته در وزارت بهداشت دولت دوازدهم گفت: یکی از اقدامات دولت و وزارتخانه ها پس از انتخابات، انتخاب مدیران است که وقت زیادی می گیرد. در وزارت بهداشت بیش از ۵۰ درصد از معاونین و بیش از ۸۰ درصد از روسای دانشگاه های علوم پزشکی در کلانشهرها، تغییر کردند. از منتقدان طرح تحول سلامت در معاونت های وزارت بهداشت استفاده کردیم تا اشکالات موجود را با دقت و وسواس بیشتری برطرف کنند.

    بسته‌های طرح تحول در حال بازنگری است

    وی افزود: بسته های طرح تحول سلامت در حال بازنگری است، زیرا طرح تحول سلامت زمانی آغاز شد که تصور بر این بود که یارانه نقدی به جز برای فقرا، صحیح نیست و باید یارانه غیر نقدی پرداخت شود. دکتر روحانی با شناخت مشکلات حوزه سلامت برای مردم، اختصاص یارانه غیرنقدی برای حوزه سلامت را انتخاب کرد. منتقدان معتقد بودند که نباید طرح تحول سلامت به هدفمندی یارانه ها گره بخورد و از سوی دیگر دیدیم که کسی داوطلب حذف یارانه نقدی نشد و بدون پایداری منابع، طرح تحول سلامت آغاز شد و مشکلات ما از سال دوم اجرای این طرح شروع شد.

    هاشمی افزود: طرح تحول سلامت اقدام بسیار موثری بود که باید از ۲۰ سال پیش آغاز می شد و نباید منتی بر مردم بگذاریم. بیش از ۱۰ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و خدمت دریافت کردند، اما خوشحالیم که ۲۷ درصد از کسانی که خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کردند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند که این افتخار بزرگی برای نظام سلامت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است چرا که بخشی از وظیفه جمهوری اسلامی، تامین رفاه اجتماعی است. طرح تحول سلامت باید ادامه پیدا کند زیرا از دغدغه ها و دل نگرانی های رییس جمهور و نیاز مردم است و تامین سلامت جامعه بخشی از رشدیافتگی کشور است.

    وی ادامه داد: بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در حوزه سلامت را هزینه و سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز، جاده، ریل را سرمایه گذاری مفید می دانند در حالی که انسان سالم، محور توسعه جامعه است. ما باید متناسب با اعتباراتمان، بسته های طرح تحول سلامت را استمرار و یا در صورت عدم تامین اعتبار لازم آنها را کوچک کنیم.

    هاشمی افزود: اجرای کامل بسته های طرح تحول سلامت و بسته های جدید آن، به تصمیم دولت و تایید مجلس بستگی دارد و اطمینان داریم با توجه به اینکه در اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه و اولین بودجه دولت دوازدهم قرار داریم، باید منابع طرح تحول سلامت، تعیین تکلیف شود تا بخشی از نگرانی مدیران حوزه سلامت، برطرف شود.

    وی گفت: دکتر روحانی از طریق ابلاغیه و به صورت شفاهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مکلف کرده تا پایداری منابع حوزه سلامت را تضمین کند و این تصمیم با لایحه تقدیم مجلس می‌شود و باید ببینیم که این نیاز اساسی تامین می‌شود یا خیر اما من ناامید نیستم.

    آخرین وضعیت بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده

    وزیر بهداشت همچنین در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: به مردم مناطق زلزله زده قول دادیم که آنها را تنها نگذاریم و اقدامات بهداشتی و درمانی در این مناطق ادامه دارد تا وضعیت به شرایط پیش از زلزله باز گردد. بیمارستان قدیمی سرپل ذهاب را فعال کردیم و فردا افتتاح می‌شود و بیمارستان شهدای سرپل ذهاب که ۵۰ درصد تخریب داشت، تا پایان سال مقاوم سازی می‌شود.

     

    هاشمی افزود: ۱۵ سال پیش مطالعاتی در زمینه وضعیت مقاومت بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله انجام شد، اما شاهد اقدامی در این زمینه نبودیم، زیرا اعتبار مورد نیاز آن تامین نشد. حادثه زلزله غرب کشور نشان داد که نقش مکان‌های حمایتی مانند بیمارستان‌ها در حوادث طبیعی چقدر مهم است، زیرا اولین سرپناه مردم است و در صورت تخریب، حمایتی از مردم نخواهد شد.

    وی ادامه داد: نظام مهندسی دچار اشکالاتی است ۲۸ سد در مناطق زلزله زده هیچ آسیبی ندید اما بیمارستان اسلام آباد غرب که کمتر از یکسال از بهره برداری آن می گذرد و توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و دارای ناظر و مسئول فنی بوده، تخریب شد که این خجالت آور است و ظلم بزرگی در حق مردم است. انتظار داریم دستگاه قضایی به راحتی از کنار این کم کاری‌ها و تخلف‌ها نگذرد، ما از پیمانکار بیمارستان اسلام آباد غرب شکایت کردیم تا سایر پیمانکاران متوجه اهمیت این کار شوند که این مراکز قرار است در روزهای بحرانی، سرپناه مردم باشد و اگر دستگاه قضایی در این زمینه برخورد کند، بازدارنده خواهد بود. هیچ چیزی بهتر از امانتداری، راستی، درستی و صداقت نیست و پیامبر اسلام نیز به همین خاطر مبعوث شدند. حیف است که آیین اسلامی داشته باشیم اما کم فروشی و تقلب کنیم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.