طرح عربی برای مقابله با عضویت غیر دائم اسرائیل در شورای امنیت

چاپ

کمیته فلسطین در پارلمان عربی اعلام کرد طرحی در پارلمان عربی ایجاد شده تا با تلاش اسرائیل برای به دست آوردن عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری هدف به نقل از «الیوم السابع»، کمیته فلسطین در پارلمان عربی از یک طرح عربی برای مقابله با تلاش اسرائیل برای به دست آوردن عضویت غیر دائم شورای امنیت برای سال های 2019 تا 2020 خبر داده است.

این طرح در نشست روز سه شنبه کمیته فلسطین در پارلمان عربی مطرح شده و قرار است طرح اصلی آن روز پنجشنبه در جلسه آتی پارلمان عربی مورد بررسی قرار بگیرد.

کمیته فلسطین در پارلمان عربی همچنین اقدامات اتخاذ شده در قبال تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را بررسی و اعلام کرده است که از همه اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای مقابله با تصمیم آمریکا حمایت خواهد کرد.

کمیته فلسطین ضمن تأکید بر لزوم پایان دادن به شکاف های موجود میان جریان های فلسطینی از رئیس پارلمان عربی خواسته با دبیرکل سازمان ملل در ارتباط باشد و از کمیساریای عالی حقوق بشر نیز بخواهد که برای توقف اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین وارد عمل شوند.

این کمیته با اشاره به بازداشت «عهد التمیمی» و مادرش در روستای «نبی صالح» در نزدیکی رام الله و شهادت «ابراهیم ابوثریا» به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی، از سازمان ملل خواسته برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به حقوق بشر و قوانین بین المللی، وارد عمل شود.