• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۳ هزار نفر

    تقدیمی هدف:

    اقتصاد > بازارکار – خبر هدف  نوشت:راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار در آینده نزدیک، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۳ هزار نفر در کشور و حل فقر و ایجاد شغل دو رویکرد مهم دولت در بودجه ۱۳۹۷ از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.

     این هفته وزیر کار سفری به مازندران داشت و در این سفر از به ثمر نشستن اشتغال روستایی و تسهیلات ویژه برای روستاییان خبر داد.

    ربیعی گفت: دولت پنج برنامه اشتغالزا را برای جهت‌گیری اشتغال میلیونی طراحی کرده که برنامه اول اشتغال ناشی از رشد و سرمایه‌گذاری‌ها تولیدی است. برنامه دوم اشتغال فراگیر، برنامه سوم اشتغال حمایتی توسط نهادهای کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان، برنامه چهارم اشتغال روستایی و برنامه آخر سیاستهای مداخله بازار کار است.

    وی افزود: در کنار اشتغال سنتی روستایی برنامه‌هایی داریم که با دادن وام برای کارهای مکمل همان منطقه، روستاییان درآمد بیشتری داشته باشند.

    به گفته وزیر کار سیاست اشتغال روستایی با شعار هر روستا یک مهارت در حال اجراست و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استانداردهای خوشه‌ای هر روستا را مشخص و آموزشهای لازم را در این خصوص داده است.

    از دیگر خبرهای این هفته بهره‌مندی ۲۲۳ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری بود.

    آنطور که مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته، در حال حاضر ۲۲۳ هزار نفر از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند، از مستمری بیمه بیکاری برخوردارند.

    یاوری گفت: تا سال ۱۳۸۱ میزان منابع و مصارف از تعادل خوبی برخوردار بود و مشکلی نداشتیم اما از آن پس با افزایش میزان مصرف دچار چالش شدیم. از سال ۱۳۹۳ شرایط کمی بهتر شد و با تشکیل کارگروه تخصصی بین اداره کار، تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای موضوع بیمه بیکاری مورد توجه قرار گرفت.

    وی افزود: در سال ۹۳ حدود ۲۴۵ میلیارد تومان، در سال ۹۴ حدود ۲۸۲ میلیارد تومان و سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان افزایش منابع داشتیم که این موفقیت با همکاری همه دستگاههای ذیربط و مدیریت منابع محقق شد.

    به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری کار در حال حاضر ۲۲۳ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که ۵۳ هزار نفر آنها در استان تهران هستند.

    وی از معرفی ۱۶ هزار نفر از مقرری بگیران بیکاری به مراکز فنی و حرفه ای در نیمه اول امسال برای کسب مهارتهای فنی و حرفه ای و بازآموزی و تجدید مهارت خبر داد.

    این هفته وزیر کار از حل فقر و ایجاد شغل به عنوان دو هدف عمده دولت دوازدهم در بودجه سال آینده یاد کرد.

    ربیعی گفت:‌ سیاست‌گذاری دولت این است که تا پایان دولت دوازدهم این دو هدف را اجرایی کند و به همین دلیل بودجه بیشتری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال افراد دهه ۶۰ و همچنین دهه ۷۰ و ۸۰ دغدغه دولت است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد، گفت: عرضه نیروی کار از یکسو و افزایش تمایل جامعه برای دریافت کار از سوی دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر شده است. متولدین دهه شصت امروز به سنی رسیده‌اند که باید وارد بازار کار شوند، ولی متاسفانه کیک بازار کار کوچک شده و همه کسانی که باید سر کار می‌رفتند از اشتغال جواب نگرفتند.

    به گفته ربیعی، طی سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ جمعیت بیکار کشور ۹۰۰ هزار نفر بیشتر شده و ما هر قدر شغل ایجاد کنیم باز هم عده‌ای بیکار می‌مانند چرا که نیروهای جدید در حال ورود به بازار کار هستند.

    راه اندازی سامانه جامع روابط کار در آینده نزدیک خبر دیگری بود که از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

    مشیریان، گفت: این سامانه برای برون سپاری مسئولیتهای غیرحاکمیتی این دستگاه است که تمامی فعالیتهای مربوط به معاونت روابط کار، بازرسی کار، تشکلهای کارگری، بیمه بیکاری و آموزش های مرکز تحقیقات را به طور مکانیزه دنبال می کند تا بتوان روند فعالیتها و سیاستها را به طور جامع و هدفمندتری دنبال کرد.

    وی مزیت راه اندازی این سامانه را سهولت گردش کار کارگران و کاهش مراجعات حضوری آنان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و اظهار کرد: با فعالیت این سامانه کارگران شاغل در صورت داشتن هرگونه شکایت از کارفرما نیازی به مراجعه به ادارات کار ندارند و از طریق این سامانه می توانند حتی در منزل خود طرح شکایت و از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنند.

    به گفته مشیریان، با فعالیت این سامانه تمامی کارفرمایان موظف خواهند بود در اجرای تبصره ماده ۱۰ قانون کار یک نسخه از قرارداد کار را در سامانه قرار دهند.

    این هفته ثبت نام آزمون متقاضیان پروانه مشاوره روابط کار در راستای اجرای ماده ۲۰۱ قانون کار و مواد ۹و ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری آغاز شد.

    این آزمون به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در جهت تعمیم و توسعه فرهنگ روابط کار، ایجاد ساز وکار نظام‌مند و اعمال نظارت بر مشاوران روابط کار، ایجاد وحدت رویه در ارائه مشاوره در زمینه مسائل مربوط به قانون کار و کاهش مراجعات کارگران و کارفرمایان به ادارات کار و مراجع حل اختلاف برگزار می شود.

    ثبت نام به صورت اینترنتی از ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۱ دی ماه جاری آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۶ دی ماه از طریق http://www.samaat.net صورت خواهد پذیرفت.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.