• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • روحانی به مودی: ایران می‌تواند انرژی هند را تأمین کند

    تقدیمی هدف:

    روحانی به مودی: ایران می‌تواند انرژی هند را تأمین کند

    استقبال از حضور فعال‌تر شرکت‌های هندی در ایران | روابط ایران و هند به ضرر هیچ کشوری نیست

    سیاست > دولت – رئیس جمهور، تعمیق دوستی های تاریخی میان دو ملت ایران و هندوستان در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی و تجاری را مسوولیت امروز سیاستمداران دو کشور دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط همه جانبه با هندوستان به عنوان یک کشور دوست در منطقه، استقبال می کند.

    به گزارش خبرهدف  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار ” نارندرا دامورداس مودی” با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط تهران – دهلی نو اظهارداشت: روابط ایران و هند به ضرر هیچ کشوری نیست و ظرفیت های گسترده ای برای توسعه و تعمیق روابط ایران و هندوستان وجود دارد که باید از تمامی این ظرفیت ها در راستای منافع و آینده ای بهتر برای دو ملت و منطقه ، بیش از پیش بهره گرفت.

    وی تقویت زبان فارسی در هندوستان را برای توسعه روابط دو کشور مهم برشمرد و با بیان اینکه بدون زبان فارسی تعمیق پیوندهای تاریخی دو ملت دشوار خواهد بود؛ بر ضرورت مبادلات فرهنگی، تقویت و ایجاد کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های هندوستان تاکید کرد.

    رئیس جمهور، حوزه های مرتبط با انرژی و حمل و نقل را دو ظرفیت مهم برای همکاری راهبردی ایران و هندوستان خواند و افزود: بندر چابهار به عنوان پل ارتباطی هند به افغانستان و آسیای مرکزی و اروپای شرقی ، می تواند روابط تاریخی دو کشور و منطقه را مستحکم تر سازد.

    روحانی اظهار داشت: روابط ترانزیتی دو کشور ظرفیت های چندجانبه و منطقه ای با مجموعه کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد و ما آماده قراردادهای سه جانبه و چندجانبه ایم تا این مسیر ترانزیتی از چابهار ، به مسیر استراتژیک برای استحکام روابط منطقه ای تبدیل شود.

     

    رئیس جمهور در ادامه با اشاره به علاقه مندی شرکتهای هندی برای توسعه فعالیتهایشان در ایران گفت: این شرکتها می تواند در حوزه های انرژی، تاسیسات شیرین سازی آب، کشاورزی و ایجاد شهرکهای فناوری و انرژی خورشیدی فعال شوند.

     

    نخست وزیر هند نیز در این دیدار روند توسعه روابط دو کشور را رضایتبخش خواند و تاکید کرد که کشورش مصمم به توسعه همه جانبه روابط با ایران است و باید از ظرفیت های گسترده ای که در روند توسعه این مناسبات وجود دارد ، بهره برداری کرد.

    نارندرا دامورداس مودی گفت: با برداشته شدن بسیاری از موانع بر سر راه توسعه همکاری اقتصادی ایران و هندوستان، عمده سرمایه گذاری های دوجانبه به نتیجه رسیده و به روند توسعه مناسبات تهران – دهلی نو شتاب داده است.

    وی با بیان اینکه هندوستان آماده همکاری های درازمدت با ایران در همه زمینه های مورد علاقه دو کشور است ، تصریح کرد: شرکت های هندی آماده اند سرمایه گذاری های خود را در حوزه های همکاری های مشترک از جمله نفت و گاز توسعه دهند.

    نخست وزیر هندوستان همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه بندر چابهار برای توسعه همکاری های منطقه ای اشاره و با تاکید بر اینکه “چابهار می تواند بازی مناسبات تجاری در منطقه و جهان را عوض کند” ، گفت: ما هم اکنون صدور محصولات خود از جمله گندم را از طریق بندر چابهار به افغانستان آغاز کرده ایم.

    وی همچنین پیشنهاد داد که در آینده نزدیک سمیناری متشکل از نمایندگانی از کشورهای منطقه از جمله روسیه و کشورهای اوراسیا در چابهار برگزار شود.

    مودی در ادامه ترویسم و گسترش آن را موجب نگرانی همه کشورهای منطقه و ازجمله هندوستان برشمرد و گفت که کشورش آماده همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم است.

    در حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر هندوستان؛ تهران و دهلی نو 15 سند همکاری امضا کردند

    همچنین جمهوری اسلامی ایران و هندوستان برای تعمیق سطح مناسبات مشترک ، 15 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

    این اسناد و یادداشت تفاهم همکاری روز شنبه در دهلی نو و در حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و ” نارندرا دامورداس مودی” نخست وزیر هندوستان از سوی مقامات عالی رتبه دو کشور به امضاء رسید.

    اسناد و تفاهم نامه های امضا و مبادله شده در حضور دکتر روحانی و آقای “مودی” به این شرح است:

    1- موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف

    2- یادداشت تفاهم لغو روادید سیاسی

    3- یادداشت تفاهم چارچوب همکاریها در زمینه کشاورزی

    4- یادداشت تفاهم همکاری در حوزه آنتی دامپینگ

    5- یادداشت تفاهم مدیریت موقت فاز اول بندر اول بندر چابهار

    6- یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و اداره پست هند

    7- یادداشت تفاهم همکاری بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری ایران و وزارت امور زنان هند

    8- موافقتنامه استرداد مجرمین(امور کنسولی)

    9- موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری

    10- یادداشت تفاهم همکاری های بهداشت، درمان و دارو بین وزارتین بهداشت دو کشور

    11- یادداشت تفاهم همکاری در حوزه طب سنتی بین وزارت بهداشت ایران و وزارت طب سنتی هند(آیوش)

    ب: فهرست اسناد؛

    1- یادداشت تفاهم صدور روادید الکترونیک

    2- یادداشت تفاهم همکاری اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی فیکی(ficci)

    3- یادداشت تفاهم همکاری اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی آسوچم(asshocham)

    4- یادداشت تفاهم اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی پی. اچ. دی. چمبر (phd. chamber)

    همچنین در حاشیه این مراسم از تمبر مشترک جمهوری اسلامی ایران و هند رونمایی شد.

    ایران برای توسعه روابط همه جانبه با هندوستان، محدودیتی قائل نیست

    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین روز شنبه در دیدار”سوشما سواراج” وزیر خارجه هندوستان در دهلی نو، با بیان اینکه دو کشور برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و همکاری ها، تجربه و ظرفیت گسترده ای دارند، گفت: در دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان اشاره کردم اگر بتوانیم به نقطه ای از روابط عالی برسیم که اجداد ما در ایران و هندوستان داشتند، کار بزرگی کرده ایم.

     

    روحانی به اراده مقامهای ارشد دو کشور برای توسعه همکاری های مشترک اشاره کرد و گفت: ایران و هندوستان در حوزه های انرژی، حمل و نقل، معدن، صنعت و فناوری های نوین می توانند همکاری‌های خود را توسعه دهند و تهران با ارائه تسهیلات به شرکتهای هندی، از حضور فعالتر آنها در بازارهای ایران استقبال می‌کند.

    رییس جمهور همچنین تقویت همکاری‌های دو کشور در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را ضروری برشمرد و اظهارداشت: تقویت همکاری‌های ایران و هند در مسایل منطقه‌ای می‌تواند پایه‌های ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند.

    وزیر خارجه هندوستان نیز در این دیدار که در هتل اقامت رئیس جمهور انجام شد، تاکید کرد که کشورش مصمم است روابط خود را در همه عرصه‌ها با جمهوری اسلامی ایران تقویت کند.

     

    وزیر خارجه هندوستان همچنین طرح توسعه بندر چابهار را نه تنها برای ایران بلکه منطقه بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: مردم افغانستان، هند و منطقه از پروژه توسعه چابهار بسیار خرسند هستند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.