علی پاکدامن: اولین مدال جهانی‏ام را مدیون مربی‎ام و زحماتش هستم

چاپ

ملی‎پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران که در جام جهانی لهستان موفق به کسب اولین مدال جهانی خود شد، گفت: این مدال را مدیون زحمات مربی‎ام و تلاش‎هایش هستم.

به گزارش خبرنگار هدف، مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان در اسلحه سابر در حالی پس از سه روز رقابت شرکت کنندگان در بخش انفرادی و تیمی بسته شد که تیم چهار نفره ایران موفق به کسب مدال برنز بخش انفرادی و مدال نقره بخش تیمی شد.

علی پاکدامن مدال آور ایران در بخش انفرادی بود. این اولین مدال جهانی پاکدامن بود که با غلبه بر حریفان مدعی و قهرمانان المپیک و جوانان به دست آمد. این شمشیرباز کشورمان که در بازی های المپیک ریو نیز حضور داشت، تاکید دارد به اینکه مدال کسب را مدیون مربی اش است.

علی پاکدامن در گفتگو با خبرنگار هدف با تاکید بر اینکه رقابت های شمشیربازی جام جهانی لهستان در سطح خیلی بالایی برگزار شد، گفت: مسابقات خیلی خوب بود طوریکه یکی از بالاترین سطوح مسابقات را داشت. ۲۰۲ شمشیرباز از کشورهای مختلف در این رقابت ها شرکت داشتند. البته در همه جام های جهانی تقریبا همین تعداد نفرات شرکت دارند که همگی هم از قهرمانان جهان و المپیک هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدال های کسب شده برای شمشیربازی ایران هم با از پیش رو برداشتن خیلی از مدعیان به دست آمد، تصریح کرد: خیلی خوشحالم که موفق به کسب انفرادی این رقابت ها شدم. افتخار بزرگی برایم بود. این مدال را  مدیون مربی ام هستم به خاطر تمام زحماتی که برایم کشیده است.

پاکدامن خاطرنشان کرد: باید از هم تیمی هایم هم تشکر کنم. به هر حال در طول اردو و تمرینات من با این افراد تمرین می کنم و اگر موفقیت و پیشرفتی حاصل می شود به خاطر تمرین با همین نفرات است.

این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان با تاکید بر اینکه جام جهانی لهستان برایم خیلی خوب بود و در کل سه روز خیلی خوبی را در این رقابت ها پشت سر گذاشتم، به نتایج بخش تیمی اشاره کرد و گفت: در بخش تیمی عالی بودیم و توانستیم نایب قهرمان شویم. کره جنوبی خیلی قوی است. قبل از دیدار با کره ای ها توانستیم ایتالیا که تیم دوم رنکینگ است را شکست دهیم. قبل از آن هم مجارستان که تیم سوم رنکینگ است را شکست دادیم. اوکراین هم از تیم هایی بود که در این رقابت ها مقابل ایران شکست خورد. در حالیکه چند دوره قهرمان جهان و المپیک را در کارنامه دارد.

علی پاکدامن با اشاره به اینکه بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و موفقیت در این بازی ها یکی از مهمترین اهداف شمشیربازی ایران است، گفت: در نهایت همه موفقیت ها و مدال آوری های مان باید به این بازی ها ختم شود و اینکه بتوانیم خوش رنگ ترین مدال را در جاکارتا به دست بیاوریم.