• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • برخی فکر می‌کنند سانتیریفیوژها نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد

    تقدیمی هدف:

    برخی فکر می‌کنند سانتیریفیوژها نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد

    بعضی‌ها حوصله ندارند آن روی سکه را نگاه کنند | آقای جدیدی در آمریکا تلاش می‌کند برجام را بشکند

    سیاست > دولت – رئیس‌جمهور گفت: برخی فکر می‌کنند در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت هسته‌ای ما کند شده است و سانتیریفیوژهای ما نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد. به ملت ایران با صراحت و شفافیت می‌گویم صنعت هسته‌ای ما با توان و دقت بیشتر و محاسبه دقیق‌تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد.

    به گزارش خبرهدف به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای عنوان کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای برای حضار محترم، اندیشمندان و دانشمندان جوان هسته‌ای ما و همه ملت ایران مبارک باشد. قبل از هر چیز باید سپاسگذاری کنیم از همه آنهایی که در طول سالیان گذشته در زمینه این فناوری گام برداشتند.

    وی افزود: در دولت‌های مختلف حداقل من از سال ۱۳۶۰ در کنار مسئولان و محققان این رشته به تناسب مسئولیت‌هایی که داشتم بودم و کاملا آشنا و آگاه هستم که چه گام‌های مهم و استوار و سختی در این مسیر برداشته شده است.باید درودمان را تقدیم شهدای هسته‌ای کنیم؛ آنهایی که در راه افتخار ملی جان خود را نثار کردند و برای خانواده‌های آنها از خدا تقاضای صبر بیشتر و اجر وافر داشته باشیم.

    روحانی گفت: گزارش امروز توسط رئیس سازمان انرژی اتمی داده شد و در نمایشگاهی از ۳۸ دستاورد یکسال گذشته بازدید کردم و پروژه‌هایی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و برخی دستاوردها امروز رونمایی شد که پیام روشنی دارد برای برخی از دوستانی که گاهی بی‌دقت حرف می‌زنند.

    اهم اظهارات روحانی به شرح زیر است:

    * برخی فکر می‌کنند در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت هسته‌ای ما کند شده است و سانتیریفیوژهای ما نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد. به ملت ایران با صراحت و شفافیت می‌گویم صنعت هسته‌ای ما با توان و دقت بیشتر و محاسبه دقیق‌تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد. پارسال ۴۰ پروژه افتتاح کردیم و دستاوردهای آن را مشاهده کردیم امسال افتتاح ۸۳ پروژه نشانگر آن است که در مسیر فناوری علمی راه خود را ادامه خواهیم داد.

    * اقتصاد ما امروز دانش‌بنیان است و زندگی ما هم امروز دانش بنیان است. کسب و کار ما هم به تدریج دانش‌بنیان خواهد شد، بیش از سه هزار شرکت دانش‌بنیان در طول چند سال اخیر مشغول فعالیت شدند و دارای درآمدهای فراوانی هستند. مراکز تحقیقاتی ما و پردیس‌های ما و شرکت‌های دانش‌بنیان ما امروز با سرعت بسیار تحسین‌برانگیز در مسیر علم و توانایی کشور تلاش می‌کنند

    * همه ما باید توجه کنیم، یکی از اهداف مهم ما اقتدار ملی است، ما نیاز به قدرت و توان داریم. البته از تعبیر قدرت بهتر، اقتدار است. اقتدار به معنای قدرت مشروع و مفید برای کشور و جامعه است؛ قدرتی که مبنای آن تهدید و زورگویی و تجاوز نیست. این قدرتی است مشروع برای منافع ملی و ثبات و امنیت منطقه و صلح جهانی. در این قدرت و اقتدار ملی ما نیاز به قدرت نرم و سخت داریم که ترکیب صحیح این دو قدرت، قدرت هوشمند را برای ما می‌سازد.

    * دیپلماسی و فعالیت اندیشمندان هسته‌ای ما دو روی یک سکه است. در یک سمت تلاش می‌کنیم تا به یک فناوری روز که برای انرژی کشور و برای بهداشت و سلامت کشور و برای کشاورزی کشور و معادن ما و صنعت ما و مواد غذایی و امنیت غذایی ما لازم است، برسیم و تلاش‌های خود را به صورت مستمر ادامه دهیم. در این تلاش‌های مستمر قدرت علمی و فناوری برای ما ساخته می‌شود. در کنار آن به قدرت دیپلماسی نیاز داریم.

    *قدرت دیپلماسی همان هنری هست که حق ما را تثبیت می‌کند، حقی که بدخواهان می‌خواهند از ما بگیرند یا متزلزل کنند یا در برخی مراجع بین‌المللی نامشروع جلوه دهند. دیپلماسی این حق را پایدار و تثبیت می‌کند. دیپلماسی نشان می‌دهد ملت ایران تنها ملتی نیست که در دفاع مقدس پیشتاز باشد یا در صحنه اقتصادی قدم‌های مهمی بردارد بلکه منطق کافی و استدلال کافی برای حرف زدن پای میز مذاکره را هم دارد و می‌تواند با بزرگترین قدرت‌های دنیا از لحاظ فنی، حقوقی و سیاسی حرف بزنند و حق ملت ایران را تثبیت کند و به توافقی برسد که بار را بر دوش مردم کم کند و مسیر پیشرفت را برای مردم فراهم کند. دیپلماسی به راه ما سرعت می‌دهد و هزینه ما را کم می‌کند.

    * بدون دیپلماسی هم می‌شود کار کرد ولی با هزینه بسیار بالا و به خاطر موانعی که البته غیر قانونی است و با مصوباتی می‌خواهند آنها را قانونی کنند و حرکت ما را کند می‌کند، دیپلماسی موانع را برمی‌دارد و هزینه‌ها را می‌کاهد. برای دستیابی به منافع ملی مسیر را کوتاه‌تر می‌کند. ما نیاز به همه قدرت‌ها داریم. ما قدرت نظامی و دفاعی و اقتصادی و فرهنگی می‌خواهیم و قدرت سیاسی در سیاست داخلی و خارجی نیاز داریم. ما قدرت سخت و نرم را نیاز داریم. ما یک اقتدار مشروع را در منطقه و جهان نیازمندیم.

    * بعضی‌ها فقط یک روی سکه را نگاه می‌کنند. اگر سکه را یکم بلند کنند، پشت آن معلوم است حوصله آن را ندارند فکر می‌کنند پشت آن خبری نیست و روی آن را نگاه می‌کنند ما ملت بزرگی هستیم ما در روزهای سخت روی پای خود ایستاده‌ایم می‌دانیم بدخواهان از ما خشنود نیستند و نخواهند شد.

    * عده‌ای می‌خواهند ما تسلیم و تابع باشیم، عده‌ای می‌خواهند قدرت‌های بزرگ در دنیا باشند و ما از منافع خودمان چشم‌‌‌پوشی کنیم. ما هیچ وقت به فکر رضایت و خشنودی بدخواهان و دشمنان و دیگران نیستیم. ما اول رضای خدا را می‌خواهیم، بعد خشنودی ملت خودمان و البته برای همه ملت‌های جهان هم آرزوی خوشبختی داریم و اگر کمکی هم از ما برآید به ملت‌های دیگر کمک می‌کنیم. همان طور که در یکی دو سال گذشته دنیا شاهد بود ما برای کمک به ملت‌های منطقه در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردیم و پشت تروریست‌ها و آنهایی که تروریست‌ها را پرورش داده بودند و می‌خواستند در منطقه استفاده کنند، شکستیم از ما ناراحت و ناراضی‌اند.

    * اگر در جامعه ما مشکل کوچکی باشد آن مشکل را چند برابر می‌کنند، اگر در جامعه ما مشکلی ایجاد شود فکر می‌کنند ما راه حل نداریم ما برای تمام مشکلات دیروز و امروز و فردایمان هر مشکلی باشد هر چقدر بزرگ باشد راه‌حل داریم. ملت ما از مشکلات بزرگ‌تر عبور می‌کند و خدای قادر ما توان و قدرتش بی‌نهایت است اتکای ما به خدای بزرگ است و به ملت یکپارچه و متحد خود اطمینان داریم.

    *مراکز جدیدی را در فردو برای تحقیقات و ایزوتوپ‌های پایدار به وجود آوردیم و مسیر تحقیقات ما با سرعت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

    * بیش از ۱۲۰ دستاورد مهم در طول دو سال گذشته پس از برجام در صنعت هسته ای داشتیم پس برجام حرکت ما را کند نخواهد کرد و اتفاقاً پس از برجام توانستیم از همکاری کشورهای دیگر هم به خوبی استفاده کنیم.ما در حال حاضر با برخی کشورهای اروپایی همکاری داریم، با روسیه و چین هم همکاری های مختلفی را در حوزه هسته ای داریم. مسیر تحقیق و توسعه و حوزه تحقیقات ما در بخش هسته ای با سرعت و دقت بیشتر ادامه پیدا می کند.

    * ما برای اولین بار پس از برجام، وارد تجارت هسته ای شدیم. مواد هسته ای را خریدیم، فروختیم و حدود ۴۰۰ تن کیک زرد را از خارج خریداری و وارد کشور کردیم و مقداری مواد غنی شده را توانستیم بفروشیم. بنابراین ما در تجارت هسته ای ورود پیدا کرده ایم و در همکاری هسته ای با دنیا، مسیر جدیدی را آغاز کردیم.

    * ما قدم های اولیه ساخت رآکتورهای بوشهر را برداشتیم و همه اینها نشان می دهد که ما در مسیر فناوری هسته ای، کوتاه نیامده و نخواهیم آمد. ملت ایران بداند که جوانان غیور این کشور، برای دستاوردهای علمی و فناوری، یک لحظه هم درنگ نمی کنند و ما برای تحقیق از کسی اجازه نمی گیریم، ما برای فناوری از کسی اجازه نمی گیریم. البته که آماده همکاری هستیم و مبنای ماهم از ابتدا تعامل سازنده با دنیا بوده است.

    * در اینجا می خواهم سپاسگزاری کنم از تمام کسانی که در طول سالیان دراز و در سالهای اخیر زحمت کشیدند و ما دستاوردهای آنها را امروز مشاهده کردیم. ما نیاز به فناوری هسته ای برای علوم و رشته های مختلف علمی داریم و علوم هسته ای جزء علوم پیشتاز ما به حساب می آید و در عین حال، ما تعامل سازنده خود را با جهان ادامه خواهیم داد.

    * ما یک دستاورد جدیدی را در صنعت هسته ای به دست آوردیم و آن اینکه ثابت کردیم که به عهد خود وفادار هستیم. ما ملتی هستیم که فرهنگ و دینمان به ما یاد داد که اگر پیمانی یا قراردادی را بستیم، ما آغازگر نقض آن نخواهیم بود. خیلی تحریکات پس از برجام در دو سال اخیر انجام گرفت که در راستای تخریب برجام بود و آنها می خواستند که شرایط را به نحوی کنند که ما برجام را به دست خودمان تخریب کنیم و این از سادگی آنها بود، چرا که نمی دانستند ملت ایران، هوشیار تر از این حرفها است.

    * اگر شما می خواهید نقض عهدی کنید، تقاص آن را خودتان باید پرداخت کنید، ۱۵ ماه است آقای جدیدی که در آمریکا بر سر کار آمده و ادعاهای بسیار زیادی هم دارد و فراز و نشیب فراوانی در کلام و سخن و عمل وی شاهد هستیم، تلاش می کند که برجام را بشکند و ظاهراً می گویند که ما تازه متوجه شدیم که در برجام کلاه بر سر ما رفته است.اگر این مسئله را کسی ادعا کند، ادعای درستی نیست چرا که ما از ابتدا گفتیم که کاری که انجام دادیم، برد – برد بوده است و به نفع تمام جهان و دو طرف است و هیچ کس ضرر نمی کند اما اینکه آنها چنین احساس می کنند که ضرر کرده و سرشان کلاه رفته است، حرف دیگری است.

    * ساختمان برجام آنقدر محکم بوده که در این ۱۵ ماه انواع فشارها با ریشترهای مختلف را تحمل کرده، ساختمان برجام همچنان پابرجاست و این یکی از نکات مهمی است که ملت ما و نمایندگان ملت ما در مذاکرات خود با قدرت های بزرگ جهان همواره مدنظر داشته اند.این ساختمانی نبود که پس از یک یا چند روز با قدرت و فریاد یک کشور فرو بریزد. شما دیدید که میلیارد ها دلار پول خرج کردند تا این ساختمان را بلرزانند. چقدر توئیت کردند، فکر می کردند با توئیت می توانند این ساختمان را بلرزانند اما تا به امروز نتوانستند این کار را انجام دهند.

    * اگر روزی به برجام از طرف دیگران لطمه ای وارد شود، ما در افکار جهان پیروز هستیم، عقب نشینی طرف مقابل از برجام به بی آبرویی و بی حیثیتی آنها دامن خواهد زد. ما برای تمام حالت هایی که ممکن است برای برجام به وجود آید تمرین کرده ایم و مشکلی نه برای فناوری و نه برای زندگی ملت ما به وجود خواهد آمد. مردم ما صبورتر و ایستادگی بالاتر از آنچه که آنها فکر می کنند، دارند.
    * ملت ما از مسیر انقلاب و مسیر راه حق دست بر نخواهد داشت. ما آغازگر نقض تعهد نخواهیم بود اما طرف مقابل بداند که اگر نقض کنند، حتما پشیمان خواهند شد و در مدتی کمتر از یک هفته آثار آن را خواهند دید. آنها دیدند، که سال گذشته دستور تحقیق در خصوص پیشران هسته ای صادر شد و امسال شاهد نخستین دستاورد در این حوزه بودیم.
    *راه ما مشخص است و به فکر تهدید کسی نیستیم، روابطمان با همسایگان دوستانه خواهد بود. آنهایی که سخنان نادرست می زنند خواهند فهمید که این حرف ها به نفع آنها نخواهد بود.سلاح و موشک ما دفاعی است، برای دفاع از کشور هر نوع سلاحی که لازم باشد را می سازیم تا بتوانیم در این منطقه و جهان نا امن امنیت مان را حفظ کنیم.در این ۴۰ سال از این چنین افراد در آمریکا زیاد دیده ایم و مشکلی برای ما نخواهد بود و پشتوانه ای نیز برای آنهایی که به او تکیه کرده اند نخواهد بود.
    * روز ملی فناوری هسته ای روز تلاش مستمر دانشمندان ما برای منافع ملی است، دستاوردهای ما در صنعت هسته ای بیشتر خواهد شد و ملت ما در مسیر پیشرفت گام های بلندتری بر خواهد داشت.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.