• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • روز سخت وزیر بهداشت در مجلس؛ از عصبانیت تا عذرخواهی

    تقدیمی هدف:

    وزیر بهداشت که برای پاسخ به سئوالات دو وزیر در مجلس حضور یافته بود با واکنش‌های شدیدی از سوی نمایندگان مواجه شد.

    به گزارش خبرنگارهدف، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز برای پاسخ به سئوالات محجوب نماینده تهران و قاضی پور نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس حضور یافت.

    در ابتدای جلسه نادر قاضی پور با انتقاد ازعملکرد برخی مسئولان که موجب تضعیف روند صادرات شده اند،تصریح کرد: آقای وزیر گفته است که تولیدکنندگان داخلی این محصولات را با دوبرابر قیمت به ما می فروشند و این درحالی است که قیمت را همیشه وزارت بهداشت تعیین می کند. از سوی دیگر در کمیسیون بهداشت گفته است که تولیدکنندگان دزد هستند، بنابراین بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری اعلام می کنم که تولیدکنندگان داخلی و کارگران ناموس مان هستند، بنابراین اجازه نمی دهم آنها را نابود کنند و این حاشیه سازی ها بازار را برهم زند. قطعا حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باید پیگیری شود.

    وی افزود: آیا وزارتخانه ای به این گستردگی وظیفه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را ندارد و نباید برای تسریع روند صادرات اقدامی کند؟ چرا واردکنندگان کالاهای پزشکی عوارض گمرکی کمتری پرداخت می کنند؟ هیات امنای ارزی دراین میان چه وظیفه ای دارد؟چرا تولیدکنندگان باید ۹ درصد مالیات ارزش افزوده علاوه بر بیمه و مالیات بپردازند،ولی واردکنندگان از آن معاف باشند؟ اختلاف قیمت اینجا آشکار می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: اگر به من اعتماد ندارید از آقای عارف که زمانی معاون اول رئیس جمهور بود بپرسید که چرا بخشنامه کرد که هیات امنا واردات نداشته باشند؟ و چرا بر خلاف آن واردات انجام شده است؟

    اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولیدکنندگان داخلی را داشت، قوانین را نادیده نمی گرفت.

    وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: شاید در این شرایط بگوییم که به دنبال خرید محصول ارزانتر هستید، اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولیدکنندگان داخلی را داشت، قوانین را در جهت تسهیل روند واردات نادیده نمی گرفت.از سوی دیگر شما گفته اید قیمت تولید صافی دیالیز در داخل گران است، اما یک بار رفتید بپرسید چطور می خواهند با قیمت پایین تر صادرات داشته باشند و در عین حال با تولید محصولات باکیفیت بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند آنهم درشرایطی که یارانه متعددی به واردات دارو و لوازم یک بار مصرف اختصاص یافته است؟

    قاضی زاده :به قوه قضائیه شکایت می کنم

    سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: صافی دیالیز در داخل تولید نمی شود بلکه فقط سرهم می شود و مواد اولیه آن نیز از خارج وارد کشور می شود.

    وی تصریح کرد: آنچه مهم است قطعات داخلی صافی است که سم بدن بیمار کلیوی را تسویه می کند.

    وی با اشاره به اظهارات نمایندگان سوال کننده مبنی بر تولید ۱۰ میلیون صافی دیالیز در داخل کشور با رد این آمار گفت: کل چیزی که در داخل تولید می شود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد صافی دیالیز است که فقط توسط دو شرکت انجام می شود، در حالی که نیاز ما ۴.۵ میلیون صافی است و هیچ بحران و تنشی هم در این حوزه نداریم.

    وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نباید از شعار تولید داخلی سوء استفاده شود که عده ای منفعت طلب جنس کم کیفیت خودشان را به چند برابر قیمت بفروشند و قطعاً حرف مقام معظم رهبری هم این نیست.

    قاضی زاده هاشمی گفت: در این ۵ سال که ما در وزارت بهداشت بوده ایم، سهم تولید داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: در ۵ سال گذشته حدود ۲۰ میلیون از این صافی های دیالیز استفاده شده که فقط ۵۰۰ هزار عدد از آنها را از خارج وارد کرده ایم که این هم مطابق قانون بوده است.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه تفاوت قیمت بهترین برند صافی دیالیز با آن چیزی که عده ای در داخل تولید می کنند ۲۵ میلیون دلار است، تاکید کرد: با این اختلاف قیمت سالانه چند ده هزار صافی دیالیز با کیفیت وارد کشور می شود.

    قاضی زاده هاشمی اظهارداشت: به اسم حمایت از تولید داخل، می خواهند چیزی شبیه ایران خودرو را راه بیندازند.

    وی در پاسخ به بخشی از صحبت های نادر قاضی پور نماینده ارومیه که گفته بود وزیر ثروت بالای هزار میلیارد تومان دارد و نماینده انحصاری واردات لنز چشم از آمریکا برای او است و به همین دلیل دغدغه تولید ایرانی ندارد، تصریح کرد: چرا تهمت می زنید، یا این حرفها راست است یا دروغ؛ اگر راست باشد که من وزیر، لیاقت این جایگاه را ندارم و باید پشت میله های زندان باشم و یا دروغ است که ایشان باید حد بخورد و پشت میله های زندان باشد. من از قوه قضائیه می خواهم که به این تهمت ها رسیدگی کند.

    قاضی پور: من را با شکایت در قوه قضائیه نترسانید

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: شما با استفاده از انواع یارانه ها،ارز مبادلاتی و معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و بیمه ،صافی دیالیز را ارزانتر وارد می کنید و این در حالی است که در تمامی دنیا دولتها از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کنند،اما در کشور ما خلاف این روند رفتار می شود که این در تضاد با سیاست های تصدی گری دولت و اصل ۱۴۴ قانون است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: ما در مقابل اینگونه اقدامات می ایستیم و اجازه نمی دهیم تولیدی که با این زحمت به گفته آقای نوبخت سرپا ایستاده است، با اقدام سودجویان رانت خوار واردکننده نابود شود.

    عضو فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: ما از اینجا اعلام می کنیم امکان ندارد به راحتی از این موضوع بگذریم؛بنابراین با تمام قوا از هزاران کارگر شاغل در کارخانجات تولیدکننده صافی دیالیز مملکت حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم واردات افزایش یابد.

    قاضی پور خطاب به وزیر بهداشت افزود: من را با شکایت در قوه قضائیه نترسانید، چرا که پیش از این بارها از سوی دولت، معاون سیاسی وزیر کشور، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مسئولان تهدید به شکایت شده بودم،بنابراین بدانید که حاضرم در جهت حمایت از تولید ملی و کارگران ایرانی اعدام شوم،اما نظام پایدار بماند.نهادهای پایین آسیب دیده جامعه حفظ شوند، اقتصاد پایدار بماند اما اجازه نمی دهم دلالان به کشور حاکم شوند.

    وزیر بهداشت: حقوق ما وزرا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است

    وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حقوق ما وزرا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است و کسی هم نمی داند که من حقوق دانشگاه را می گیرم که ۳ میلیون تومان است.

    وی افزود: چرا از مقام معظم رهبری بی خودی هزینه می کنیم! آیا رهبری از این مدل تولید داخل حمایت می کنند؟

    وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در جلسه ای در حضور رهبر انقلاب که عزیزان ما در جهاد دانشگاهی هم حضور داشتند، آقا به من رو کردند و فرمودند که اگر به دیگران سخت می گیرید، به اینها (جهاد دانشگاهی و پژوهشگران داخلی) باید چند برابر سخت بگیرید تا مطابق استانداردهای دنیا کار کنند.

    به گزارش خبرنگار هدف، در ادامه بررسی سئوال علیرضا محجوب نماینده تهران از وزیر بهداشت در دستور کار مجلس قرار گرفت. این سئوال صحنه رویاروی وزارت رفاه و وزیر بهداشت بر سر سازمان تامین اجتماعی بود. این سوال در مورد علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت و درمان بود.

    علیرضا محجوب گفت: با وجود اینکه فقط ۷ درصد از حق بیمه برای درمان، قابل هزینه است مصادره اموال بیمه شدگان با چه مجوزی صورت می گیرد. آیا مطالبه ۹ درصد محل سود سپرده ها و سرمایه و اعتبارات بانکی صحیح است؟ چرا دولت از پرداخت سه درصد از سهم مشارکت دولت، مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی خودداری می کند؟

    وی افزود: چرا وزارت بهداشت از پرداخت سرانه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی خودداری می کند؟

    قاضی زاده: به خاطر عصبانیت از این تریبون عذر می خواهم، تاکنون نه شرکت داشتم و نه دنبال واردات و تجیهزات بودم

    سیدحسن قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در ابتدا به خاطر عصبانیت از این تریبون عذر می خواهم، تاکنون نه شرکت داشتم و نه دنبال واردات و تجیهزات بودم، صرفاً به دنبال تحصیل رفتم و به دنبال این بودم که یک کار را درست انجام دهم بهتر از ۱۰ کار غلط است. اگر لحنم در امر به معروف و نهی از منکر، تند بود عذرخواهی می کنم.

    وی افزود: این سوال به من ربطی ندارد. کسی اموال بیمه شدگان را مصادره نکرده است.

    قاضی زاده هاشمی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس اظهار داشت: مجلس تصمیم گرفت که سازمان تأمین اجتماعی موظف شود هزینه های درمان را به حسابی واریز کند که فقط برای بخش سلامت هزینه کند.

    وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی سال های ابتدایی انقلاب به عنوان سازمانی موفق زیر نظر وزارت بهداشت بود اما به وزارت تعاون واگذار شد و امروز کارنامه اش نزد ملت است.

    وی یادآور شد: ما بسیار خوشحال می شویم اگر دولت بدهی هایش را به حوزه سلامت بدهد. در روستاها با این که حق بیمه را سازمان تأمین اجتماعی می گیرد، وزارت بهداشت خدمات می دهد.

    قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مجلس در قانون بودجه سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کرد تمامی سهم درمان را از حق بیمه در حسابی نزد خزانه داری کل کشور به عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز کند و مجددا به سازمان تأمین اجتماعی دستور داده شد این منابع را تأمین کند.  لذا این منابع و چگونگی هزینه کرد آن به وزارت بهداشت ارتباطی ندارد.

    در ادامه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: قصد شما وصول مطالباتتان است. البته کسی شما را به خاطر این موضوع تقبیح نمی کند. اما هزینه های درمان طی سال های گذشته به شدت افزایش یافته است. در سال ۹۱، منابع درمانی ۵۴ هزار میلیارد  و هزینه ها ۲۳ هزار میلیارد تومان بود.

    وی افزود: امسال ۵۰۰ درصد هزینه های درمان افزایش یافته است. منابع بیمه تأمین اجتماعی ۷ درصد در اختیار درمان، ۹ درصد در اختیار بازنشستگان و یک درصد در اختیار دولت است اما وزارت بهداشت سهم تأمین اجتماعی را پرداخت نکرده است.

    در ادامه قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: مجلس می تواند تحقیق و تفحص کند تا حقیقت معلوم شود. سال ۹۱ با مجلس چه کردید؟ ارز از هزار تومان به سه هزار تومان رسید. اختلاف قیمت شدیدی برای دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شد.

    قاضی زاده هاشمی خطاب به نمایندگان: شما من را به این چاه انداختید

    وی خطاب به محجوب گفت: وزارت رفاه دست شما بود. امضای شما پای آن است. شما ما را در این چاه انداختید. اگر می دانستم حمایت نمی کنید وارد میدان نمی شدم.

    قاضی زاده اظهار داشت: یک سال است پول پرستار و پزشک را ندادم. من فروشنده خدمات هستم مگر مجبورید از من بخرید! وقتی وارد بیمارستان دولتی می شوید باید خدمات را با قیمت من خریداری کنید.

    قاضی زاده هاشمی خطاب به محجوب: شما را نماینده قشر کارگری نمیدانم و به شما رأی نمیدهم

    وی خطاب به محجوب خاطرنشان کرد: من شما را نماینده قشر کارگر نمی دانم. کارگران کسانی هستند که امروز حقوق نگرفته اند و امروز در معادن کشته می شوند. من در تمام دوره ها به آقای محجوب رأی داده ام اما از این به بعد رأی نخواهم داد.

    در ادامه علیرضا محجوب خطاب به وزیر بهداشت گفت: اتهام، اتهام است. فحاشی، فحاشی است. هتاکی، هتاکی است. چطور در قسمت قبل انتقاد کوچک آقای قاضی پور را برنتافتید؟ من به شما توهین نکردم اما شما مرتباً به بنده توهین می کنید.

    نماینده مردم تهران همچنین نسبت به سکوت هیئت رئیسه مجلس در برابر توهین های وزیر بهداشت اعتراض کرد.

    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ۷۰ بیمارستان تحویل گرفته و ۱۳۷ بیمارستان را تحویل داده است.

    محجوب تأکید کرد: مشروح مذاکرات مجلس در سال ۶۸ را بررسی کنید. نمایندگان در مورد وضعیت بیمارستان ها چه گفتند و به چه دلایلی قانون را اصلاح کردند. موقعی که می خواستند سازمان را خالی کنند نام های مراکز را هم کندند و بردند.

    وی ادامه داد: ما در بسیاری از انتقادات در مورد سازمان تأمین اجتماعی و درمان با شما هم نظر هستیم.

    محجوب خطاب به وزیر بهداشت: امیدوارم به غرورتان خاتمه دهید

    وی خطاب به قاضی زاده گفت: امیدوارم به این غرور خاتمه دهید و با غرور با مردم صحبت نکنید. باید در مقابل نمایندگان خاضع باشید و گردن کج کنید. در منش تان تجدیدنظر کنید.

    محجوب در ادامه با ارائه آمار و ارقام نسبت به افزایش هزینه های درمان در دولت دهم و یازدهم انتقاد کرد و تصریح کرد: در سال۹۰ هزینه های درمان ۴۹ هزار میلیارد بود. در سال ۹۲ هزینه های درمان ۷۶ هزار میلیارد و منابع آن ۷۸ هزار میلیارد بود. در سال ۹۳ هزینه های درمان ۱۱۸ هزار میلیارد و منابع ۲۴۸ هزار میلیارد بود. اما از زمانی که شما طرح سلامت را اجرا کردید و تعرفه ها را افزایش دادید این بیماری به حوزه سلامت منتقل شد و هزینه ها نسبت به منابع افزایش یافت.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.