• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • موشکهای انصارالله کابوس آل سعود

    تقدیمی هدف:

    موشکهای انصارالله کابوس آل سعود؛وحشت در اردوگاه متجاوزان رخنه کرد.درحالی که ریاض گمان می‌کرد زرادخانه های موشکی یمن رو به اتمام است، هر روز موشک‌های بالستیک جدیدتری از سوی یمنی‌ها به مواضع متجاوزان شلیک می شود.

    خبرگزاری هدف:  مدتی است که حملات موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه متجاوزان سعودی و مزدوران آنها به ویژه در شهرها و مناطق مرزی تشدید شده است. در همین راستا منابع رسانه ای هفته پیش پیش از وقوع چند انفجار مهیب در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی خبر دادند؛ انفجارهایی که در نتیجه حملات موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن رخ دادند.

    در همین حال یگان موشکی ارتش یمن طی چند نوبت به وسیله موشک بالستیک «بدر ۱» موفق شد شرکت نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار دهد. علاوه بر این، مقر وزارت دفاع عربستان سعودی در شهر ریاض به وسیله موشک بالستیک «برکان ۲» ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفت. هرچند که سعودیها و رسانه های جیره خوار آنها مدعی هستند که سامانه های دفاع موشکی عربستان موشک های یمنی ها را رهگیری کرده است، اما تمامی شواهد و قرائن دال بر اصابت موشک ها به اهدافشان در ریاض است و شهرهای مرزی یعنی جیزان، نجران و عسیر است.

     موشک های یمنی ها که البته از امکاناتِ هوشمند زیادی هم برخوردار نیستند از سامانه های دفاع موشکی عربستان عبور می کنند و به اهدافشان اصابت می کنندواقعیت این است که مقامات عربستان سعودی در طول جنگ یمن همواره گمان می کردند که سامانه های دفاع موشکی آنها به ویژه سامانه دفاع موشکی پاتریوت قادر هستند تمامی موشک های شلیک شده به سمت عربستان را رهگیری و ساقط کنند. با این حال،  حملات یگان های موشکی یمن به مواضع نظامی استراتژیک سعودی ناکارآمدی نسبی تسلیحات آمریکایی فروخته شده به ریاض را نمایان ساخت.

    این حملات نشان داد که تبلیغات واشنگتن درخصوص پیشرفته بودن سلاح‌هایش تنها در حد حرف و کلام است. امروز همه به عینه می بینیم که موشک های یمنی ها که البته از امکاناتِ هوشمند زیادی هم برخوردار نیستند از سامانه های دفاع موشکی عربستان عبور می کنند و به اهدافشان اصابت می کنند.

    از سوی دیگر باید گفت که تمامی توهمات مقامات سعودی و متحدان آنها مبنی بر محدود بودن ذخایر موشکی نیروهای یمنی از بین رفته است. نیروهای یمنی ثابت کردند که در حملات موشکی خود به مواضع سعودی با هیچگونه محدودیتی مواجه نیستند. این یک عامل بازدارنده در برابر حملات عربستان سعودی است. شلیک‌های متعدد موشک های بالستیک نشان داد که ذخایر موشکی یمنی ها همچنان پابرجاست و عربستان سعودی هیچ راهی جز تن دادن به شکست و خروج از یمن ندارد.

    از سوی دیگر، حملات عربستان سعودی به یمن در حالی برای چهارمین سال متوالی همچنان ادامه پیدا می کند که سعودیها درجریان این عملیات تجاوزکارانه از حمایت نظامی غربی-عربی، ماهواره‌های پیشرفته، جنگنده‌های و ناوشکن‌های پیشرفته و سامانه دفاعی موشکی و پشتوانه مالی زیاد برخوردار هستند. با این حال، هیچ یک از این‌ها، نه فقط برای این کشور متجاوز، اهرم فشار سیاسی به یمن ایجاد نکرد و پیروزی میدانی و نظامی رقم نزد، بلکه این تجاوزگری عربستان، شکست مفتضحانه به بار آورد.

    درهمین ارتباط، پایگاه خبری «النجم الثاقب» یمن در یادداشتی نوشت، عربستان سعودی با چندین کشور از جمله فرانسه، قراردادهای خرید تسلیحات بسته است، به گونه‌ای که مطابق برخی عربستان سعودی با چندین کشور از جمله فرانسه، قراردادهای خرید تسلیحات بسته است، به گونه‌ای که مطابق برخی گزارش‌ها، این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد خرید تسلیحات عربستان و فرانسه استگزارش‌ها، این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد خرید تسلیحات عربستان و فرانسه است. ارزش این قرارداد ۱۰ میلیارد یورو بوده و بخشی از آن شامل خرید ۳۵ قایق جنگی گارد ساحل مجهز به سامانه جنگی «تاکتیکس» است.

    این قایق‌ها و ناوچه‌های ساخت فرانسه در کنار تسلیحات آمریکایی و انگلیسی خریداری شده از طرف عربستان در جنگ علیه یمن، راه به جایی نبردند و نابودی ناوچه جنگی ساخت‌فرانسه عربستان سعودی در ساحل یمن گواه بر این ادعاست.

    با این حال، سعودیها با وجود در دست داشتن چنین تسلیحات پیشرفته ای، از قدرت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن غافل بوده و به نوعی از عدم اتمام زرادخانه های موشکی یمن پس از گذشت بیش از سه سال غافلگیر شده اند. در همین ارتباط، «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن از دقت موشک‌های شلیک شده به پایگاه های ارتش عربستان خبر داد و تاکید کرد که این موشک‌ها با دقت به اهداف خود اصابت می کنند.

    وی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک درباره توان موشک‌های بالستیک یمن در اصابت به اهداف مورد نظر و قدرت انفجاری و تخریبی این موشک ها نیز گفت: «توان تخریبی این موشک‌ها بیش از چند متر مربع است. این موشک ها بر اساس برنامه‌های ما به اهداف تعیین شده اصابت می کنند. ضریب خطای این موشک ها از ۲۵ تا ۳۰ متر به ۵ تا ۱۰ متر کاهش یافته است. ما همچنان روی دقت این موشک ها کار می کنیم. بنابراین، هر موشکی که شلیک می شود به مقر اصلی در همان پایگاه ها اصابت خواهد کرد».

    جنبش انصارالله پس از تحت کنترل گرفتن شهر صنعا در دسامبر سال ۲۰۱۴، روی انبارها و  مراکز موشکی این کشور در اطراف پایتخت دست گذاشته استیک افسر عالی‌رتبه در وزارت دفاع در صنعا که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه الاخبار گفت که از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن  در سال جاری میلادی دست کم ۹۰ موشک بالستیک  به مراکز نظامی و فرودگاهها و تاسیسات نفتی عربستان شلیک شده است. منابع نظامی متعدد تاکید دارند که  جنبش انصارالله پس از تحت کنترل گرفتن شهر صنعا در دسامبر سال ۲۰۱۴، روی انبارها و  مراکز موشکی این کشور در اطراف پایتخت دست گذاشته است. در آن زمان یمن موشک‌های زیر را در اختیار داشت؛

    *موشک‌های زمین به زمین با برد حدود ۱۲۰ کیلومتر.

    *موشک‌های با برد حدود ۳۲۰  کیلومتر.

    *موشک‌هایی از نوع «اسکاد بی» که تعداد آنها بالغ بر ۵۰۰ فروند ارزیابی شده و یمن آنها را در  دهه ۸۰ قرن گذشته میلادی از اتحاد جماهیر شوروی خریداری کرده است.

    *علاوه بر این‌ها موشک‌های روسی «توشکا» با برد ۱۲۰  کیلومتر در اختیار نیروهای انصارالله قرار گرفت. انصار الله اولین موشک توشکا را در  سپتامبر سال ۲۰۱۵ شلیک کرد و پایگاه صافر در جنوب مأرب را  هدف قرار داد که در نتیجه این حمله ۹۹ نفر از عناصر ائتلاف سعودی کشته شدند که بیشتر آنها افسر و نظامیان اماراتی بودند.

    موشک‌های موجود در نزد نیروهای یمنی گر چه در شرایط کنونی شاید در ایجاد موازنه قدرت با نیروهای ائتلاف چندان موثر نبوده است، اما می‌تواند عامل بازدارندگی قابل توجهی به شمار رود عملیات توسعه توانمندی‌های موشکی یمن تنها منحصر به  نیروهای زمینی نیست،  بلکه نیروهای هوایی و دریایی را نیز شامل می‌شودو همین تعداد از شلیک‌ها نیز سعودی‌ها را دچار ترس و واهمه کرده و تا بارها صدای آژیر خطر را در پایتخت این کشور بلند کرده است. عملیات توسعه توانمندی‌های موشکی یمن در نزد ارتش و کمیته‌های مردمی تنها منحصر به  نیروهای زمینی نیست،  بلکه نیروهای هوایی و دریایی را نیز شامل می‌شود که فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند و طی فاصله زمانی کوتاهی این فعالیت‌ها به بار نشسته است.

    درهمین ارتباط، سامانه های ضد هوایی یمن در ۸ ژانویه جاری موفق شده یک هواپیمای وابسته به نیروهای ائتلاف از نوع اف ۱۵ را در صنعا  پایتخت یمن هدف قرار دهد. همچنین سامانه‌های مذکور یک هواپیمای وابسته به نیروهای ائتلاف از نوع تورنیدو را در استان صعده ساقط کردند. نیروهای دفاع هوایی یمن موفق شدند یک هواپیمای جاسوسی وابسته به نیروهای ائتلاف در استان مأرب را ساقط کنند. در ماه گذشته میلادی نیز یک هواپیمای مشابه در استان حجه ساقط شده بود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.