تعرفه استفاده از پیام رسان های داخلی یک سوم خارجی است

چاپ

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: تعرفه استفاده از پیام رسان های داخلی یک سوم خارجی است.

به گزارش خبرگزاری هدف به نقل از  مرکز ملی فضای مجازی کشور، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی پس از بازدید از مرکز نگهداری داده مدرن و مجهز که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده بود تا برای پیام رسان های داخلی فراهم کند، در نشستی صمیمانه با مدیران پیام رسان های داخلی گفت: کوچ سازمان ها، دستگاه ها و کانال های پرظرفیت به پیام رسان های داخلی و در نتیجه ارائه سرویس بیشتر به مردم برنامه ای است که به طور جدی مورد وفاق مسئولین کشور است و قوای سه گانه کشور علاقمند هستند این کار به سرعت انجام شده و موانع این راه برطرف شود.

وی با اشاره به این که در این مسیر باید پیام رسان ها هم تلاش بیشتری داشته باشند، افزود: امیدوار هستیم تا در فرصت زمانی مناسب سرویس پایدار و فنی با استحکام امنیتی و رعایت حریم خصوصی از سوی پیام رسان ها به شهروندان ارائه شود.

فیروزآبادی با بیان این که در حوزه فضای مجازی می توانیم توسعه مناسبی در حوزه اقتصاد دیجیتالی داشته باشیم، عنوان کرد: با توجه به تاکید ویژه برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات باید خدمات پایه در کشور به سمتی برود که توسط شرکت های داخلی و بخش خصوصی ارایه شود و بومی سازی مناسبی در حوزه اقتصاد دیجیتالی داشته باشیم تا در این حوزه بتوانیم اقتصادی مناسب با استانداردهای بین المللی، پایدار و چالاک در برابر تحولات جهانی در داخل کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: باید پلتفرم ها، سکو ها و خدماتی که ارایه می شود ایرانی باشد و در این راه بایستی همه مردم نقش ایفا کنند. دولت به عنوان قوه مجریه کشور تصمیم دارد این کار صورت گیرد اما این کار بدون نقش آفرینی مردم امکانپذیر نیست.

 

وی گفت: باتوجه به ویژگی های فضای مجازی، رفتار مردم به شدت تابع خدماتی است که ارائه داده می شود و ما شاهد تغییر و تحول سریع در رفتار مردم هستیم بنابراین اگر پیام رسانی رفتار مناسب نداشته باشد، نیازهای مشتریان را برطرف نکند و در ذهن کاربران اقناع لازم را نتواند ایجاد کند به راحتی در مدت خیلی کوتاه و حتی در کمتر یک شبانه روز کاربران خود را از دست خواهد داد.

 

فیروزآبادی با اشاره به حوادث اخیر در جریان فیس بوک و سقوط ارزشی چند ده میلیارد دلاری آن، تاکید کرد: سایز اقتصاد ایران در این حد نیست؛ اما رفتار کاربران می تواند به همان شدت باشد چون جامعه ما یک جامعه همگرا و پیوسته تر نسبت به جامعه غربی است. در جوامع غربی فردی گرایی و واگرایی بیش از جوامع ماست و بر همین اساس رفتارهای ما نیز می تواند خیلی سریع تر و عکس العمل ها خیلی شدید تر باشد بنابراین پیام رسان های داخلی باید درارایه خدمات به مردم رضایتمندی آنها راهدف قرار دهند و رضایتمندی مردم در خدمات مناسب، پایدار و امن و همچنین ارایه خدمات نو است.

وی افزود: ما شاهد هستیم پیام رسان هایی مانند تلگرام در جهت ارایه خدمات نو حرکت کرده و علاوه بر این که پیام رسان و شبکه اجتماعی هستند در حال تبدیل به سکوی اقتصادی نیز بوده و می خواهند تا اقتصاد کشورها را در اختیار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: در حوادثی که در روسیه اتفاق افتاد غول های بزرگ اقتصادی آمریکا در این نزاع فضای مجازی میلیاردها دلار متضرر شدند و تلگرام اعتراف کرد که چند صد میلیون دلار متضرر شده و آمازون و گوگل هم قاعدتا به همین میزان باید متضرر شده باشند و این همه با هدف آماده سازی برای تصاحب بخشی از اقتصاد این کشور است.

 

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که پیام رسان های داخلی در مرحله بعد تبدیل به سکویی برای ارائه خدمات به مردم شوند و در فضای مجازی در کشور که از تامین پیام رسان با هدف خروج از انحصار پیام رسان خارجی کشور شروع شده و در نهایت دست یابی به سکوهای قابل توجهی برای ارایه خدمات است، نقطه آغاز یک تحول بزرگ باشیم.

 

وی افزود: همچنین در خصوص این که تعرفه استفاده از پیام رسان های داخلی یک سوم استفاده از پیام رسان های خارجی است و اپراتورها ممکن است ارتباطات مربوط به پیام رسان های داخلی را با کیفیت و اولویت کمتری به کاربران سرویس دهند، رسیدگی خواهیم کرد و اگر موردی به صورت واقعی و عملی بود گزارش دهند تا برطرف کنیم.