• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • چرا آمار کشته شده های حادثه منا پر از تناقض است؟

    تقدیمی هدف:

    پس از فاجعه تاریخی که دو روز پیش در مکه اتفاق افتاد، مقامات عربستانی آمار کشته شده ها را 717 نفر اعلام کرد و با این وجود که حدود 850 نفر زخمی هستند و تعداد زیادی از حجاج نیز گم شده اند، این آمار تغییر چندانی نکرد و به 719 نفر رسید.

    صبح روز پنجشنبه پس وقوع حادثه منا، رسانه های خارجی مانند گاردین آمار کشته شده ها را حداقل 150 نفر اعلام کردند، اما فقط 5 ساعت بعد این آمار به 717 نفر رسید، چیزی که مقامات عربستانی نیز آن را تایید کردند اما به شکل عجیبی با وجود زخمی شدن حدود 850 نفر و مفقود شدن هزاران نفر پس از گذشت حدود 2 روز فقط 2 نفر  به تعداد کشته شدگان اضافه شد.

    این در حالی است که رئیس سازمان حج و زیارت ایران تعداد کشته شده ها را حدود ۲هزار نفر نفر اعلام کرده است یعنی حدود سه برابر بیشتر از آمار تایید شده توسط مسئولان عربستانی. البته یک رسانه چینی نیز اعلام کرده است که تاکنون 1300 کشته و 2000 نفر نیز زخمی شده اند.

    آمار کشته شده های هر کشور

    مردم بیش از 180 کشور در فاجعه امسال حضور دارند و بسیاری از کشورها در حادثه منا آسیب دیده اند؛ از کشور های آفریقایی تا استرالیا و بسیاری کشور های اروپایی تاکنون 120 مسلمان بریتانیایی و 236 مسلمان مقیم پاکستان پس از این فاجعه گم شده اند.

    اما آمار کشته شده های تعدادی از کشور ها از این قرار است:

    تعداد کشته شده ها

      کشور

    131

    ایران

    87

    مراکش

    18

    ترکیه

    30

    مالی

    14

    هند

    14

    مصر

    7

    پاکستان

    5

    سنگال

    6

    نیجریه

    3

    کنیا

    3

    الجزایر

    3

    اندونزی

    1

    افغانستان

    1

    هلند

    1

    سودان

    1

    فیلیپین

    البته در مجموع تعداد کشته ها در این آمار 325 نفر است یعنی حدود 400 نفر کمتر از آمار اعلام شده توسط مسئولان عربستان. درواقع سعودی‌ها هنوز به شکل دقیقی ملیت و تعداد کشته شده ها را منتشر نکرده اند.

    آمار مفقود شده ها در بعضی از کشور ها:

    تعداد مفقود شده ها

    کشور

    365

    ایران

    236

    پاکستان

    120

    بریتانیا

    8

    افغانستان

    5

    ترکیه

     

    یکی از دلایلی که ایران توانسته Hمار دقیق تری نسبت به دیگر کشورها داشته باشد، نظم خوب کاروان ایران در ساماندهی زائران خود است. تقریبا هیچ زائر ایرانی به طور متفرقه برای حج تمتع به عربستان نمی رود. حتی ایرانیان خارج از کشور هم ترجیح می دهند با ساز و کار سازمان حج و زیارت ایران به حج مشرف شوند. به همین دلیل ایران بهتر می تواند زائران خود و حوادث اینچنینی را مدیریت کند.

    چنین شرایطی برای زائران بسیاری از کشورها وجود ندارد. به همین دلیل مسوولان سعودی توانسته اند تاکنون در یک بایکوت خبری، تلفات حادثه روز پنجشنبه جمرات را مسکوت نگه دارند. حتی آنها به مسوولان ایرانی اجازه بررسی اجساد را نداده اند. تنها دیروز مجوز بررسی بیمارستان ها برای یافتن مفقودان از میان مصدومان حادثه داده شد در پی این اتفاق هم تعداد مصدومان کاروان ایران بالا رفت و از مفقودان ایرانی کاسته شد.

    vvv

    vvv

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.