• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تبعات عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها

    تقدیمی هدف:

    تبعات عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها/واکنش موافقان و مخالفان.مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو می گوید قرار است توزیع داروهای مخدر در سطح داروخانه های بخش خصوصی صورت بگیرد که این موضوع با واکنش های متفاوتی همراه شده است.

    به گزارش خبرنگار هدف، داروخانه های بخش خصوصی همواره از این موضوع گلایه داشته اند که بخش دولتی در توزیع داروها، ارجح تر است و سازمان غذا و دارو اجازه نمی دهد همه داروها در داروخانه های خصوصی توزیع شود. همین گلایه، منجر به این تصمیم شده که سازمان غذا و دارو، برای حمایت از اقتصاد داروخانه های خصوصی، برنامه های جدیدی برای توزیع برخی اقلام دارویی در بخش خصوصی داشته باشد که موضوع عرضه داروهای مخدر در داروخانه های خصوصی نیز، از جمله همین تصمیمات است.

    هفته گذشته بود که دکتر اکبر برندگی مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در گفتگو با خبرنگار هدف از برنامه توزیع برخی داروها با هدف بهبود اقتصاد داروخانه های بخش خصوصی کشور خبر داد و گفت: ما می دانیم اقتصاد داروخانه بیمار است، از همین روبرای بهبود اقتصاد داروخانه های خصوصی، برنامه هایی داریم که به تدریج اجرا می شود.

    وی، از توزیع داروهای مخدر در سطح داروخانه های بخش خصوصی به عنوان یکی از تصمیمات وزارت بهداشت برای عرضه برخی داروهای خاص در سطح داروخانه های خصوصی نام برد و افزود: ما داروهای مخدر را عرضه می کنیم، اما اگر داروخانه ای متقاضی نشد، آن وقت مجبوریم به شیوه قبل باز گردیم. چون توزیع داروهای مخدر در داروخانه های خصوصی، با مشکلاتی همراه است که شاید داروخانه نخواهد عرضه این قبیل داروها را قبول کند.

    توزیع داروهای مخدر در داروخانه های خصوصی با مشکلاتی همراه است که شاید داروخانه نخواهد عرضه این قبیل داروها را قبول کنداما این تصمیم با واکنش تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مواجه شد. بطوریکه برخی از این تصمیم دفاع، و برخی به شدت مخالف آن هستند. از جمله مخالفان این تصمیم، اکبر ترکی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است که معتقد است؛ توزیع داروی مخدر در داروخانه‌های بخش خصوصی امری نسنجیده است که به اشاعه اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کنونی در سطح جامعه منتهی خواهد شد.

    وی با طرح این سئوال که اگر قرار باشد داروهای حاوی مواد مخدر از طریق داروخانه‌ها توزیع شود نسخه آن باید توسط کدام مرکز یا پزشک نوشته شود، گفت: نحوه کنترل بر روند توزیع این نوع داروها چگونه صورت می‌گیرد و بر اساس چه معیاری و در اختیار چه افرادی قرار خواهد گرفت.

    ترکی افزود: اگر این امکان وجود داشته باشد که هر فردی بتواند این داروها را از داروخانه‌ها تهیه کند اقدامی در جهت اشاعه اعتیاد در سطح جامعه خواهد بود، مگر اینکه افراد معتاد را شناسایی کرده و به آنها کارت سهمیه داده شود تا بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد مواد مخدر مورد نیاز خود را دریافت کنند که در این صورت مراکز ترک اعتیاد چه جایگاهی خواهند داشت.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: قطعا در مورد اینکه چرا داروخانه‌ها ممکن است در این زمینه همکاری نداشته باشند باید ازمسئولان فنی این مراکز نظرسنجی شود تا دلایل عدم تمایل آنها برای همکاری در این مسیر مشخص شود، ضمن اینکه آسیب‌شناسی این مهم نیز برعهده مسئولانی است که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند.

    توزیع مواد مخدر دولتی باید به منظور جلوگیری از رانت به بخش خصوصی واگذار شوددر همین حال محمد حسین قربانی یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر خلاف نظر همکارش در کمیسیون، معتقد است که توزیع مواد مخدر دولتی باید به منظور جلوگیری از رانت به بخش خصوصی واگذار شود.

    وی گفت: بی‌تردید تجربه چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هر جا بخش خصوصی ورود پیدا کند بهتر اقدام می‌شود به این دلیل که نسبت به تعهداتشان پایبندتر هستند و نظارتبیشتری را نیز می‌توان اعمال کرد، اما هر کجا که بخش دولتی ورود پیدا کرده هم رانت بیشتری ایجاد شده و هم ارائه خدمات به خوبی صورت نگرفته است.

    قربانی ادامه داد: ما باید در این زمینه به بخش خصوصی اعتماد کرده و برون‌سپاری کنیم و امکانات را در اختیار آنها بگذاریم و به عنوان بخش حاکمیتی بر روند فعالیت آنها نظارت کنیم، ضمن اینکه نباید این نوع نظارت هم آلوده به رانت شود.

     

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: تجربیات نشان داده است برای مبارزه با مصرف مواد مخدر الزاما نباید از قوه قهریه استفاده کرد، چرا که ما با شدیدترین وضع با این معضل مبارزه کرده‌ایم، اما به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده‌ایم، بنابراین آنچه می‌تواند مانع از گسترش این معضل شود ایجاد اشتغال برای جوانان، حمایت خانواده، فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در مورد نوع بیماری‌هایی است که از کانال اعتیاد وارد بدن فرد می‌شوند.

     

    وی اظهار کرد: بنده در کل موافق توزیع مواد مخدر رایگان، سیستماتیک و کانالیزه شده برای معتادان هستم، ضمن اینکه در این مسیر باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، همچنین باید از تجربیات گذشته هم استفاده کنیم، کما اینکه پیش از این مراکز ترک اعتیاد را ایجاد کردیم، اما می‌بینیم که متاسفانه اغلب آنها تنها به مرکزی برای متادون‌تراپی و متادون‌فروشی تبدیل شده‌اند.

    قربانی تاکید کرد: هم‌اکنون بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد سنتی که توسط افراد نجات‌یافته از دام اعتیاد اداره می‌شوند از کلینیک‌های ترک اعتیاد کنونی موفق‌تر عمل می‌کنند، البته برای واگذاری توزیع مواد مخدر دولتی به داروخانه‌های خصوصی نبایدافراط و تفریط هم وجود داشته باشد، چرا که قطعا نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

    اجرای طرح توزیع مواد مخدر دولتی در داروخانه‌ها به صلاح نیستاین در حالی است که اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس، معتقد است که اجرای طرح توزیع مواد مخدر دولتی در داروخانه‌ها به صلاح نیست.

    سلیمی تاکید کرد: البته این امر شایسته‌ای نیست که داروخانه‌ها به توزیع شربت‌های حاوی تریاک یا مشتقات آن بپردازند و این اقدام علمی نیست که این داروها را در اختیار آنها قرار دهیم، چراکه این امکان وجود دارد که در رابطه با نحوه مصرف آنها اطلاعات کافی به متقاضیان داده نشود یا در یخچال‌های منازل نگهداری شده و به طور اشتباه در اختیار اطفال یا سایر افرادی که اعتیاد ندارند قرار داده شده و مصرف این داروها باعث مرگ آنها شود.

    وی تصریح کرد: هم‌اکنون به صلاح نیست که مواد مخدر در قالب شربت یا قرص از طریق داروخانه‌ها در سطح عمومی توزیع شود، بنابراین تا قبل از بررسی‌های جامع نسبت به اجرای این طرح یا بهره‌مندی از نتایج کشورهای موفق در این زمینه نباید این طرح اجرا شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.