• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • شایع ترین بیماریهای مرتبط با فناوری را بشناسید

    تقدیمی هدف:

    با فراگیر شدن اینترنت و فناوری اختلالات جسمی و روحی مختلف میان کاربران در حال افزایش است این اختلالات از فناوری زدگی گرفته تا سندروم صدای موبایل، زندگی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

    خبرگزاری هدف  : فناوری و اینترنت راه های بسیار زیادی برای کسب و گسترش دانش در برابر انسان گشوده و به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی انسان مدرن تبدیل شده است. دستیابی به منبع عظیم و سریع اطلاعات سبب می شود افراد بتوانند با یک کلیک به دنیایی از اطلاعات دسترسی یابند یا با دوستان و خانواده خود در آنسوی کره زمین ارتباط برقرار کنند. هیچ یک از امکانات بدون اینترنت و رشد فناوری ممکن نبود. اما روی دیگر سکه اختلالاتی است که این موارد در زندگی انسان امروزی ایجاد می کنند.

    همزمان با فراگیر شدن اینترنت و فناوری شاهد افزایش اختلالات جسمی و روحی مرتبط با استفاده از فناوری های دیجیتال هستیم. این اختلالات خوش خیم یا بدخیم تا همین اواخر از چشم جامعه پزشکی دورمانده است. جالب آنکه بسیاری از این اختلالات تاقبل از اوج گیری روند دیجیتالیزه شدن وجود نداشته اند.

    سندروم شست بلک بری

    در این بیماری دور مفاصل شست به طور مداوم احساس درد وجود دارد و احتمالا به تغییر در شکل استخوان در این مفصل منجر می شود. این بیماری به دلیل تایپ کردن زیاد با موبایل هایی شبیه بلک بری با انگشت دست به وجود می آید.

     سندروم آرنج موبایل

     سندروم نفوذ اعصاب اولنار در آرنج به دلیل استفاده مداوم از موبایل به وجود می آید. این مفصل در حالت خمیده به مدت طولانی نگه داشته می شود.

    سندروم صدای موبایل

    این سندروم زمانی اتفاق می افتد که فرد دائما تصور می کند موبایل او در جیبش در حال زنگ خوردن است. به گفته دتر لاری روزن مولف کتاب iDisorder ، ۷۰ درصد افرادی که به طور مداوم از موبایل استفاده می کنند، به این سندروم دچار هستند.

    سندروم نوموفوبیا

    این سندروم در حقیقت اضطراب ناشی از آن است که فرد به موبایل خود دسترسی نداشته باشد. واژه نوموفوبیا Nomophobia) )در حقیقت فوبیای نبود موبایل(no mobile phobia) است. این احساس زمانی به وجود می آید که فرد به موبایل خود دسترسی ندارد یا آنکه پریز برق و شارژر موبایل در نزدیکی او نیست. برخی افراد مبتلا به این سندروم مضطرب می شوند و حتی عده ای دیگر در چنین وضعیتی دچار حمله عصبی می شوند.

    بیماری فناوری زدگی

    در این شرایط فرد در برخی محیط های دیجیتال دچار سرگیجه و توهم می شود. احساس سرگیجه و حالت تهوع ناشی از محیط های مجازی سایبر زدگی یا Cybersicknessنامیده شده است. این واژه در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی برای توصیف  احساس توهمی به وجود آمد که کاربران سیستم های اولیه واقعیت مجازی احساس می کردند. در این شرایط مغز افراد فریب خورده و با وجود آنکه فرد درحال حرکت نیست دچار حرکت زدگی می شود.

    افسردگی فیس بوک

    این نوع افسردگی از برخوردها در شبکه های اجتماعی یا نبود آن به وجود می آید. انسان ها موجودات اجتماعی هستند بنابراین فرد تصور می کند افزایش ارتباطات با کمک رسانه های اجتماعی او را خوشحال تر و راضی تر می کند. در حقیقت برعکس این امر واقعیت دارد. در همین راستا تحقیقی که در دانشگاه میشیگان انجام شد نشان داد افسردگی میان جوانان رابطه مستقیم با مدت زمانی دارد که در رسانه های اجتماعی سپری می کنند. یکی از دلایل احتمالی آن است که افراد در شبکه های اجتماعی فقط اخبار خوب خود را منتشر می کنند. بنابراین به سادگی فرد تصور می کند همه زندگی بسیار خوشحال و موفقی دارند و او از قافله عقب مانده است.

     اعتیاد به اینترنت

    این اختلال یک نیاز مداوم و ناسالم برای دسترسی به اینترنت است. اعتیاد به اینترنت در حقیقت استفاده بیش از حد از اینترنت در زندگی روزمره است. واژه اعتیاد و اختلال  گاهی اوقات در دنیای پزشکی نشان دهنده استفاده مفرط و البته نشانه یک اختلال بزرگتر است.

    دکتر کیمبری یانگ در این باره می گوید: تشخیص های دوگانه بخشی از درمان است. در این وضعیت نیز اعتیاد به اینترنت نشان می دهد این مشکل از اختلالات دیگری مانند افسردگی،وسواس، اختلال توجه و اضطراب اجتماعی ریشه می گیرد. یانگ مدیر مرکزی برای درمان اعتیاد به اینترنت است و اشکال مختلف اعتیاد به اینترنت را درمان می کند. به عقیده او اعتیاد به اینترنت به مواردی مانند مهارت های ارتباطی ضعیف و اعتماد به نفس کم مربوط است.

     اعتیاد به بازی های آنلاین

    این نیز یک نیاز ناسالم به بازی های رایانه ای آنلاین است. طبق گزارشی که در ۲۰۱۰ میلادی  و با بودجه دولت کره جنوبی انجام شد حدود ۸ درصد جمعیت ۹تا ۳۹ ساله این کشور از اعتیاد به اینترنت یا اعتیاد به بازی های آنلاین رنج می برند. در این کشور حتی قانونی وضع شده که دسترسی به بازی های آنلاین از ۱۲ نیمه شب تا ۶ صبح را برای کاربران زیر ۱۶ سال قطع می کند.

    سندروم سایبرکوندریا

    فرد مبتلا به سندروم سایبرکوندریا(Cyberchondria) تصور می کند مبتلا به هر بیماری است که در سایت های مختلف درباره آن مطالعه کرده است. بدن انسان به طور مداوم علائم مختلف و مرموزی از دردها دریافت می کند. بیشتر این دردها منشا خاصی  ندارد اما آرشیو عظیم وب سایت ها از متون علمی سبب می شود انسان بدترین سناریوهای پزشکی را تصور کند. هنگامیکه فرد سردرد دارد با مراجعه به وب سایت های مختلف ممکن است به خود بقبولاند نشانه های تومور مغزی در او وجود دارد.در این حالت فرد مبتلا به Cyberchondria بدترین نتیجه گیری ها را انجام می دهد. تحقیقی که مایکروسافت در ۲۰۰۸ میلادی انجام داد نشان داد اصولا فرایند تشخیص بیماری با کمک موتور جستجوهای اینترنتی سبب می شود فرد بدترین نتایج را در نظر بگیرد.

    اضافه وزن

    یکی از مشکلات مرتبط با  فناوری نیز چاقی مفرط و اضافه وزن است. هنگام استفاده از یک گجت اصولات کاربر در یک نقطه بی حرکت می  ماند. افرادی که به طور مداوم از فناوری استفاده می کنند، اصولا زیاد ورزش نمی کنند و همین امربه چاقی و اضافه وزن منجر می شود.

    فشار به ستون فقرات

    استفاده مداوم از فناوری واینترنت  به قوز کردن و فشار به ستون فقرات منجر می شود.   شاید حتی برخی کاربران نوجوان از وجود این قوز به خود ببالند و آن را نشانه هوشمندی بدانند. اما چنین روندی به اختلال حرکتی فرد منجر می شود. ممکن است فرد هنگام تماشای تلویزیون متوجه شود که حرکات دست او محدود شده یا نمی تواند سر خود را خم کند.

    کنترل استفاده از فناوری

     به هرحال فناوری نیز مانند شمشیری دو لبه عمل می کند. این اختلالات هرچند ساده، زندگی انسان را مختل می کنند. این اختلالات همیشه در کمین کاربران و به خصوص نوجوانان و کودکان هستند . درهمین راستا کاربران باید میزان استفاده از فناوری های نوین و اینترنت را کنترل کنند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.