• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • واکنش به افشای سلامت افراد مشهور

    واکنش به افشای سلامت افراد مشهور

    تقدیمی هدف:

    واکنش به افشای سلامت افراد مشهور/بازار دارویی روزانه رصد می شود .سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: اطلاعات لازم در مورد کمبود و قیمت داروها، در اختیار مردم قرار دارد.

    به گزارش خبرنگارهدف، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، ابتدا به تشریح وضعیت کلی حوزه سلامت پرداخت و در ادامه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

    وی افزود: حساسیت نسبت به سلامت افراد مشهور و معروف از جمله موضوعاتی است که مورد توجه افکار عمومی است. در همین زمینه سئوالی که مطرح می شود این است که آیا مجاز هستیم وضعیت سلامت و سوابق درمانی آنها را افشا کنیم.

    حریرچی ادامه داد: طبق ماده ٤٨ راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی، لازم است شاغلین حرف پزشکی و وابسته انصاف را در مورد تمام بیماران و مراجعین پاس بدارند.

    وی در مورد اولویت دادن به بیماران و توزیع منابع که در اختیار ارائه کنندگان خدمات سلامت است، گفت: باید شاخص های موجه و مشخصی مانند اورژانسی بودن و همچنین موثر بودن اقدامات درمانی را در نظر گرفت.

    سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: طبق ماده ٤٩ همین راهنما، شاغلین حرف پزشکی و وابسته نباید در ارائه خدمات به بیماران مرتکب اعمالی مانند مانند ارائه خدمات خارج از نوبت شوند که تبعیض بین بیماران محسوب می شود.

    وی با عنوان این مطلب که اخلاق پزشکی تحت تاثیر اخلاق رسانه ای است، افزود: رسانه ها نباید به بزرگ نمایی یا کوچک نمایی خبر بپردازند. گاهی بزرگنمایی خبر به جامعه آسیب می رساند.

    سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به مشکلات دارویی اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با مراجعه به آدرس irc.fda.gov.ir ، اطلاعات لازم در مورد کمبود و قیمت دارو، داروخانه های عرضه کننده دارو و داروهای مشابه ژنریک را دریافت کنند.

    وی در ادامه با اشاره به تعداد تخت های بیمارستانی کشور که ۱۳۰ هزار و ۵۸ تخت است، افزود: با حمایت مجلس و دولت با احداث تخت های جدید در طرح تحول سلامت، قسمت عمده ای از کمبود امکانات بیمارستانی کشور، خصوصا در مناطق محروم، جبران شد و برای اولین بار از مرز ۱۳۰ هزار تخت در کشور فراتر رفتیم.

    حریرچی گفت: ضمن حرکت به تامین استاندارد مناسب تخت بیمارستانی در کشور، از لحاظ تعداد و کیفیت، برنامه های متعددی برای اجتناب از بستری غیر ضروری، جایگزینی درمان های سرپایی با بستری و ارائه خدمات مراقبت بستری در منزل در حال انجام و توسعه است.

    وی افزود: ۶۸.۵ درصد تخت های بستری کشور در بیمارستان های وزارت بهداشت، ۶ درصد در سایر بخش های دولتی و ۹.۵ درصد در نهادهای عمومی غیر دولتی مثل سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. همچنین ۱۳ درصد تخت های بستری کشور در بیمارستان های بخش خصوصی و ۳ درصد در بخش خیریه وجود دارند

    حریرچی با عنوان این مطلب که ۹۸۱ بیمارستان در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: چندین بیمارستان بزرگ و کوچک هم آماده افتتاح است.

    وی ادامه داد: ۴۰۱ هزار و ۳۹۵ نفر در بیمارستان های کشور مشغول کار هستند. البته این آمار به غیر از افرادی است که در خارج از بیمارستان ها، در امور پشتیبانی و تهیه تجهیزات و ملزومات بیمارستانی مشغول به کار هستند. از این تعداد ۶۴.۶ درصد یا ۲۵۹ هزار و ۶۰۸ نفر در بیمارستان های وزارت بهداشت اشتغال دارند.

    سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، ۳۴ میلیون و  ۲۱۵ هزار و نفر در بیمارستان های وزارت بهداشت از یک تا چندین روز و بیشتر بستری شده اند و از مزایای طرح تحول سلامت و حمایت مالی آن بهره مند شده اند. البته ممکن است یک نفر در طول این دوره به دلیل نوع و شدت بیماری چندین بار بستری شده باشد. این بدین معنی است که برای ۷۷.۴ درصد بیماران بستری کشور حفاظت مالی در برابر هزینه های کمرشکن و فقرزای سلامت و حمایت مالی قابل توجه در بیمارستان های دولتی به صورت هدفمند انجام شده است.

    وی گفت: همچنین در این چهار سال، ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در بیمارستان های وزارت بهداشت به طور موقت بستری شده اند و از بسته های حمایتی طرح تحول سلامت نیز استفاده کرده اند.

    حریرچی افزود: در راستای ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران و سیاست های جمعیتی، دو میلیون و ۳۰ هزار مورد زایمان طبیعی رایگان بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام شده است، یعنی تعداد زایمان های طبیعی رایگان و حمایت شده در طرح تحول سلامت از مرز ۲ میلیون نفر گذشت. همچنین جهت رفاه مادران، ۱۸۰۰ واحد تک نفره زایمان مجهز به تمام امکانات برای انجام زایمان طبیعی در ۳۶۶ بیمارستان دولتی در دوره اخیر ایجاد شده است.

    وی گفت: هم اکنون ۸۵ درصد هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج های نابارور با منابع طرح تحول پوشش داده می شود و ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در ۶ استان فاقد مرکز (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، گلستان و لرستان) تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    حریرچی در ادامه به وضعیت بازار دارویی کشور پرداخت و افزود: در شرایط کنونی نوسانات نرخ ارز، مشکلی در حوزه دارو از نظر قیمت و دسترسی به وجود نیامده است. وزارت بهداشت به همراه تولید و واردکنندگان دارو، به این جمع بندی رسیدند که کل افزایش قیمت دارو در سال جاری ۹ درصد باشد که این دستاورد بزرگی است و در زندگی مردم تاثیر منفی ندارد.

    وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هیچ شرکت دارویی وجود ندارد که ادعا کند ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص نیافته است، گفت: برای کنترل وضعیت دارو، سیستم رصد و رسیدگی سریع ایجاد کردیم و هر روز، این بازار رصد می شود و بانک مرکزی نیز همکاری بسیار خوبی برای تامین ارز دارد.

    حریرچی ادامه داد: در بازاری با وسعت چند هزار قلم دارو، کمبود یک تا یک و نیم درصد دارو، اجتناب ناپذیر و قابل توجیه است. در برخی کشورها که خودشان تولیدکننده دارو هستند، ممکن است بین نیم تا یک درصد کمبود اقلام دارویی وجود داشته باشد. مشکل ما در تامین برخی داروهای خارجی، مزمن است، چون قبل از نوسانات اخیر نرخ ارز برخی نمی گفتند که داروی خارجی می خواهیم، اما براساس مصوبه مجلس و قانون برنامه توسعه، باید از داروی ژنریک حمایت و آن را در کشور تامین کنیم. اگرچه در حال حاضر حتی داروهای برند ژنریک و خارجی را نیز تامین می کنیم، اما در مورد برخی داروهای خارجی ممکن است کمبودهایی داشته باشیم.

    وی گفت: اگر دارو یا تجهیزاتی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده، باید با همان نرخ و سود منطقی به فروش برسد. برخی واردکنندگان و تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی عنوان می کنند که یک کالا را با دلار ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد کرده و حالا باید با نرخ بیشتری آن را تهیه کنند، این موضوع استدلال نادرستی است و در برخی داروها و تجهیزات، اجازه واردات موازی را داده ایم.

    سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: فرهنگ مردم در استفاده از داروی ایرانی را باید تغییر دهیم و مردم باید به این داروها اعتماد کنند، چون تمامی استانداردهای لازم رعایت شده است. به عنوان یک کارشناس، صادقانه می گویم که داروی ایرانی کیفیت لازم را دارد. از مشاهیر، افراد و مقامات سیاسی، اجرایی، هنرمندان و ورزشکاران می خواهیم که به ترویج فرهنگ استفاده از داروی ایرانی کمک کنند.

    وی گفت: پویش حمایت از مصرف داروی ایرانی می تواند همانند پویش حمایت از کالای ایرانی توسط افراد رسمی، دولتی و اثرگذار در جامعه راه اندازی شود.

    حریرچی با عنوان این مطلب که در حال حاضر برای در تامین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم و در سال های آینده نیز مشکلی نخواهیم داشت، افزود: صداو سیما در کشور نقش مهم و کلیدی داشته و در مسائل مربوط به حوزه سلامت و سبک زندگی، مورد توجه مردم قرار دارد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.