• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • بخشی از وثایق تسهیلات معوق، غیرقابل وصول شده است

    بخشی از وثایق تسهیلات معوق، غیرقابل وصول شده است

    تقدیمی هدف:

    بخشی از وثایق تسهیلات معوق، غیرقابل وصول شده است

    شرکتی دولتی باید مسئول وصول وثایق وام‌های معوق سیستم بانکی شود

    اقتصاد > اقتصاد سیاسی – حسین سلیمی می‌گوید: تا زمانی که تکلیف دارایی های اسمی بانک ها روشن نشود، اصلاح ساختار بانکی امکان پذیر نیست.

    نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرهدف  به مساله مطالبات معوق بانک ها اشاره کرد و گفت: این موضوع سال هاست سیستم بانکی ایران را آزار داده و مشکلات متعددی را برای آن ایجاد کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه بانک ها در ازای مطالبات معوقی که از برخی مشتریان بد حساب خود دارند، وثایقی را نیز دریافت کرده اند که اقدامی روی آن صورت نگرفته است، ادامه داد: نکته مهم اینجاست که بسیاری از این ذخایر دیگر قابلیت نقد شوندگی خود را از دست داده اند اما همچنان در محاسبات بانک ها مورد استناد قرار گرفته و تبدیل به دارایی سمی می شوند .

    این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: این چنین است که دارایی های سمی نظام بانکی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر به دلیل بانک محور بودن اقتصاد، کلیت اقتصاد نیز از این وضعیت تاثیر منفی می گیرد .

    دارایی سمی، به آن دسته از دارایی‌های مالی گفته می‌شود، که قابلیت نقدشوندگی آنها، از دست رفته و بازار ثانوی برای معامله آنها نیز به دلیل کمبود تقاضا، دیگر موجود نیست. بر این اساس سلیمی معتقد است بخشی از وثایقی که بانک ها در ازای پرداخت تسهیلات نزد خود نگه داشته اند مشمول چنینی وضعیتی است.

    سلیمی با تاکید بر اینکه بدهکاران بزرگ بانکی گه بنایی برای بازگرداندن اقساط خود نداشته اند، باید تعیین تکلیف شوند، گفت: در شرایط کنونی نه عزمی برای معرفی این افراد وجود دارد و نه تلاشی برای تعیین تکلیف وثایق بانکی و این وضعیت راه را بر اصلاح سیستم بانکی ایران بسته و سبب شده است توان بانک ها در به روز رسانی استانداردهایشان به شدت کاهش یابد .

     تشکیل موسسه وصول وثایق

    وی گفت: لازم است همزمان با رسیدگی به پرونده بدهکاران بانکی در کشور ، برخوردی اقتصادی با هدف سالم سازی سیستم بانکی نیز در دستور کار قرار گیرد.به عبارت دیگر باید شرکتی صد در صد دولتی تشکیل شود تا وثایق بانک ها و دارایی‌های سمی بانک ها برای تعیین تکلیف در اختیار این شرکت قرار گیرد. این شرکت نیز پس از وصول اموال آن را در اختیار بانک می گذارد .

    وی در توضیح این مطلب افزود: در این راستا ممکن است بانک 10 درصدی ، یا کمی بیشتر و کمتر متضرر شود و بخشی از اموالی که پیش بینی می کرد در اختیار دارد را از کف بدهد چرا که امکان وصول آن نیست اما در کل این زیان در برابر سالم سازی نظام بانکی و پس از آن سیستم اقتصادی ناچیز است .

    به گفته وی تشکیل چنین شرکتی با تصویب مجلس شورای اسلامی باید صورت گیرد تا پروسه تعیین تکلیف ، وارد مرحله قانونی شود .

    سلیمی به ضرورت برنامه ریزی هر چه سریع تر برای آغاز این کار را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال هاست درباره بدهکاران بزرگ بانکی صحبت می کنند، این ها چه کسانی هستند که پول ملت را پس نمی دهند چگونه است که نه تعیین تکلیفی در خصوص پرونده این افراد صورت می گیرد و نه برخوردی اقتصادی برای وصول وثایق و تبدیل دارایی ها.

    گفتنی است پیش از این عباس آخوندی وزیر راه و شهرسای نیز دو پیشنهاد برای تعیین تکلیف بدهکاران بانکی ارائه و تاکید کرد: ” دولت رقمی در حدود 100 میلیارد دلار از درآمدهای آتی نفت را در بازه زمانی 10 تا 15 ساله با نرخ بین‌المللی اقدام به انتشار اوراق اسناد معادل ارزی کند و بدین ترتیب بخشی از درآمد‌های نفتی به پاکسازی اقتصاد ایران اختصاص یابد.”

    وی همچنین در مورد تعیین تکلیف دارایی‌های سمی ایران گفته بود: ” باید یک شورای مستقل زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شود و تکلیف این پول‌ها را مشخص کند و گرنه کسانی که ثروت ملت ایران را تصاحب کرده‌اند نشان داده‌اند اهل برگشت دادن این پول‌ها نیستند و اموال ملت را به یغما می‌برند.”

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.