با این راهکارها می‌توانید خوش اخلاقی را تجربه کنید

چاپ

جامعه > سلامت – خبرهدف  نوشت: خوش اخلاقی و خوش رو بودن از مهم ترین خصلت های یک انسان است که برای برقراری روابط اجتماعی سالم و موفق لازم است. اما برای خوش اخلاقی چه باید بکنیم؟ در این خبر پاسخ داده شده است.

 خوش اخلاق و خوش رو بودن در ایجاد روابطی پایدار و موفق نقشی معجزه آسا دارد . به طوری که اگر به آدم های اطراف خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که آدم های خوش برخورد دوستان بی شماری دارند. اما گاهی پیش می آید که بنا به اتفاقات روز و حال بد نتوان خوش اخلاقی خود را حفظ کرد. به همین خاطر باید به فکر چاره بود و راهکارهایی را برای بهبود خلق پیدا کرد. البته لازم نیست کار خاص و خیلی سختی برای این که خوش خلق بمانید، انجام دهید. ما در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان سعی داریم شما را با راهکارهایی برای “خوش اخلاقی” آشنا کنیم ، با ما همراه باشید.

ساده ترین راهکارهای خوش اخلاقی

همیشه لبخند بر لب داشته باشید!

لبخند زدن باعث جذابیت شما شده و افراد را دعوت به دوستی و شادی می کند، پس برای این که خوش اخلاق شوید به افراد غریبه و آشنا لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی جلوه می دهد. حتی اگر وضع روحی خوبی ندارید باز هم لبخند بزنید تا انرژی آن را در روند زندگی خودتان و دیگران احساس کنید.

معرف خودتان باشید!

افراد خوش خلق تمایل زیادی برای برقراری ارتباط با افراد جدید دارند. پس اگر در جمعی ناشناس و تازه قرار گرفتید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که هستید. اگر مکالمه را شروع کنید افراد مقابل شما هم به ادامه آن کمک خواهند کرد.

مکالمه های کوتاهی داشته باشید!

سعی کنید برای نشان دادن خوش اخلاقی تان در یک جمع و یا کنار شخصی از موضوعاتی صحبت کنید که آن فرد به آن ها علاقه مند است. اما اگر او شناخت کافی ندارید از مسائل مثبت روزمره سخن بگویید تا طرف مقابلتان هم مایل به گفت وگو شود. لبخند و شوخ طبعی را نیز هرگز فراموش نکنید.

انرژی دهنده باشید!

از چیزی که واقعا خوشتان آمده تعریف کنید و به انسان های اطراف خودتان بگویید که چه قدر از کار یا حتی از لباسشان خوشتان آمده است. اما مواظب رعایت حد و حدود خود باشید و چاپلوسی نکنید. از راهکارهای خوش اخلاقی این است که به دوستان و آدم های دور و بریمان انرژی مثبت بدهیم.

 

 

افراد خوش اخلاق قضاوت نمی کنند!

انسان خوب نباید قاضی کارهای دیگران باشد، پس اگر می خواهید خوش خلق باشید بهتر است دست از قضاوت کردن دیگران بردارید تا هم ذهن خودتان آرام گیرد و هم زندگی دیگران در آرامش باشد. این کار باعث خواهد شد روح و روانی سالم داشته و خوش اخلاقی تان تقویت گردد.

فردی مودب باشید!

از راهکارهای خوش اخلاق شدن با ادب بودن و مودبانه رفتار کردن با دوستان و افراد غریبه است. سعی کنید با مودب تر شدن روابط اجتماعی تان را بهبود ببخشید. مثلا در اتوبوس دو صندلی را اشغال نکنید، در بیرون به ویژه مکان های بسته با تلفن بلند حرف نزنید. اگر نمی توانید به خاطر روز بدی که پشت سر گذاشته اید بخندید ، لااقل بگویید که حالتان خوب نیست و نمی خواهید حرفی بزنید یا کاری کنید.

افراد خوش اخلاق مهربانانه رفتار می کنند!

انسان باید مهربان باشد و تا می تواند خوبی کند. وظیفه انسان خدمت به هم نوع خود است . پس اگر می خواهید مانند یک آدم رفتار کنید کارهای خوب انجام دهید چرا که خوش اخلاقی در گرو انجام کارهای خوب و رفتارهای مهربانانه است.

دواطلب کمک کردن به دیگران شوید!

اگر در موقعیتی قرار گرفتید و مشاهده کردید که فردی نیازمند یاری است به او کمک کنید. لازم نیست کارهای چندان بزرگی انجام دهید فقط کافی است کمی مهربان و انسان گونه رفتار کنید همین. با انجام کمک های کوچک هم خودتان احساس بهتری خواهید گرفت و هم در نظر دیگران خوش اخلاقی تان ثابت خواهد شد.

هرگز از الفاظ زشت و دشنام استفاده نکنید

فحش و دشنام دادن شما را نزد دیگران یک فرد بی شعور، خشن و بد اخلاق جلوه گر خواهد کرد. اگر در شرایطی قرار داشتید که شما را عصبی می کند از راه های کنترل خشم استفاده کنید.

افراد خوش اخلاق با اشتیاق نام اشخاص را می گویند

اگر با اشخاص جدیدی در زندگی تان آشنا شده اید، سعی کنید در پایان مکالمه هایتان اسم آن ها را نیز بگویید تا فرد بداند چه قدر برایش اهمیت دارید. برای نمونه بگویید: من کاملا امروز تو را درک کردم مهری! امیدوارم زود تر مشکلت بر طرف شود. یا بگویید: چه کاری از دست من بر می آید مهری؟

موارد نوشته شده گوشه ای از راهکارهایی برای خوش اخلاقی بود ،امید واریم با رعایت آن ها بتوانید فردی خوش رو شوید و دامنه ارتباطات اجتماعی و عاطفی و … را گسترش و بهبود ببخشید.