• ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   ...
  • انگلیس ۱.۶ میلیارد دلار به ایران غرامت می‌دهد    :   به گزارش خبرهدف  ،روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داده دولت انگلیس پذیرفته که پس از پرونده‌ای حقوقی که ۱۰ سال طول کشید به بانک ملت ایران ۱.۶ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.
  • افزایش قیمت لبنیات از اول تیر ماه    :   افزایش قیمت لبنیات از اول تیر ماه / کمبود شیر داریم
  • آخرین قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران    :   برای خرید آپارتمان ۷۵ متری در محدوده خیابان دماوند به سرمایه ۷۷۰ میلیون تومانی نیاز است. به گزارش خبرهدف  به نقل از میزان، برای خرید آپارتمان‌ در مناطق مختلف تهران باید هزینه‌های ...
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   ...
  • ایالات متحده قصد دارد تا حمله محدودی به یکی از مکان های برنامه هسته ای ایران انجام دهد.    :   به گزارش خبر هدف به نقل از ، نشریه جروزالم پست با اشاره به دیپلمات های غربی در سازمان ملل متحد نوشت: ایالات متحده قصد دارد تا حمله محدودی به ...
  • اینستاگرام، انقلابی در شبکه‌های اجتماعی

    اینستاگرام، انقلابی در شبکه‌های اجتماعی

    تقدیمی هدف:

    اینستاگرام، انقلابی در شبکه‌های اجتماعی و عامل اساسی مهاجرت از رایانه‌ها به تلفن همراه محسوب می‌شود». اما دلایل این «انقلاب» و «مهاجرت» را چگونه می‌توان تبیین کرد.

    خبرگزاری هدف:

    آیا برای شما پیش آمده است که برای تفریح به یک منطقه دور و صعب‌العبور سفر کرده باشید که کمترین امکاناتی در زمینه برق و مخابرات تلفن ثابت نداشته باشد؟ احتمالاً این وضعیت را تجربه کرده‌اید. هم‌اکنون نقاط زیادی در محدوده سرزمینی ما وجود دارد که این شرایط را داشته باشد و تنها سیگنال‌های تلفن همراه در این مناطق قابل دریافت است. بنابراین قبل از سفر، سعی می‌کنیم که چند پاوربانک قدرتمند برای شارژ تلفن همراه در اختیار داشته باشیم. اما وقتی پا در این مناطق می‌گذاریم مشاهده می‌کنیم که افراد محلی، حتی در کمبود برق، از باتری‌های پرتابل برای شارژ گوشی خود استفاده می‌کنند و تلفن همراه، شاید تنها وسیله ارتباطی و الکترونیکی آنان باشد که البته آن‌ها را به جهان متصل می‌کند. آن‌ها از همه بهره‌های ارتباطی یک شهروند کلان‌شهری بهره می‌برند و مداوماً کاربری شبکه‌های اجتماعی مجازی را تجربه می‌کنند. آن‌ها همان تجربه‌ای را از «ترند شدن» موضوعات دارند که یک شهروند کلان‌شهری داشته است. همه این‌ها نشان می‌دهد که اتفاقی مهم رخ داده که پیش از این نمی‌توانستیم از آن سخن بگوییم. آنجا که تامین‌کننده برقی وجود ندارد و گوشی‌های روشن هوشمند و متصل به اینترنت خودنمایی می‌کند!

    خیلی راحت می‌توان با آمار نشان داد که چگونه تلفن همراه از رایانه‌ها پیشی گرفته و بستر استفاده از وب به گوشی تلفن منتقل شده است. با همین نگاه، می توان اینستاگرام را مهم‌ترین شبکه اجتماعی تلفن همراه نامید که از دیگر شبکه‌های اجتماعی جلوتر است. زیرا فعالیت در این شبکه در تلفن همراه خلاصه می‌شود و به معنای واقعی، بین شبکه اجتماعی و امکانات گوشی هوشمند (دوربین‌های دیجیتال باکیفیت) نسبتی وثیق ایجاد می‌کند. این مزیتی است که هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی پیشین نداشته‌اند. هرچند که همه آن‌ها امروز اپلکیشینی برای تلفن‌های همراه طراحی کرده‌اند. فیس‌بوک یک نمونه بسیار عینی در این زمینه است. این شبکه اجتماعی قدرتمند، کار خود را از رایانه‌ها آغاز کرد و امکانات متنوعی برای پخش متون، تصاویر و فیلم‌ها برای کاربران ارائه داد، اما با رشد فزاینده تلفن‌های همراه هوشمند، روند افزایشی استفاده از آن نیز با کاهش روبرو شد. به‌گونه‌ای که حتی نرم‌افزار موبایلی آن نیز نتوانست همان کارکرد قبلی را داشته باشد. بنابراین فیس‌بوک با خرید اینستاگرام، حیات خود را در بازار شبکه‌های اجتماعی تداوم بخشید. شاید به جرات بتوانم بگویم که فیس‌بوک هچ‌وقت به طور کامل از میان ما نخواهد رفت، اما نمی‌تواند نقش دنیای جذاب اشتراک تصاویر اینستاگرام را برای ما ایفا کند. اینستاگرام در بستری قرار دارد که امروز حتی به عنوان جزئی از بدن ما عمل می‌کند  و همیشه همراه ماست. یعنی عملاً بدون تلفن همراه هوشمند، شاید زندگی و ارتباط با جهان خارج ممکن نباشد. از طرف دیگر، اینستاگرام، به‌مثابه نگارگری عمل می‌کند که هر لحظه معنا را می‌سازد. حتی فراتر از آن، این دوربین‌ها و تصاویر اینستاگرام هستند که به عنوان «چشم» ما عمل می‌کنند و قسمت عمده‌ای از درک ما از جهان را می‌سازند. این «همراهی» و «نگارگری»، اینستاگرام را به قدرتمندترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل کرده است. به‌گونه‌ای که نمی‌توانیم از کنار آن ساده عبور کنیم. تصاویر آن چیزی هستند که اینستاگرام (و یا اساساً هر شبکه اجتماعی تلفن همراه که مبتنی بر تصویر باشد) را متمایز می‌کند.

    اینستاگرام؛ انقلاب و مهاجرت

    یک جمله کلی که نیازمند توضیح بیشتری است: «اینستاگرام، انقلابی در شبکه‌های اجتماعی و عامل اساسی مهاجرت از رایانه‌ها به تلفن همراه محسوب می‌شود». اما دلایل این «انقلاب» و «مهاجرت» را چگونه می‌توان تبیین کرد. در این بخش می‌خواهم از شواهدی سخن به میان آورم که این دو اتفاق را با توجه به اینستاگرام توضیح دهد. شاید کلیدواژه اصلی این توضیح را بتوان وجوه «اقتصادی» و «الزامات بازار آزاد» دانست. به نظر می‌رسد که مسئله اصلی مهاجرت و انقلاب، «گسترش بازار» و «مکان‌هایی برای فروش» باشد. در حالی که بسترهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی در رایانه‌ها، از محدودیت‌هایی زیادی رنج می‌برد و توان افزایش کاربران کمتری داشت، با ورود تلفن‌های همراه هوشمند، انقلابی رخ داد. انقلابی که اگر نیک بنگریم، تنها «گسترش بازار» را در ذهن تداعی می‌کند. بازاری که تعداد مشتریان بیشتری را می‌تواند در خود جای دهد، اگرنه از منظر روابط در شبکه اجتماعی، نمی‌توان اینستاگرام را در ادامه شبکه‌های اجتماعی پیشین در رایانه‌ها ندانست. به جز تمرکز بر تصاویر ثابت و متحرک که اینستاگرام را از آن‌ها متمایز می‌کند و اتقاقاً «امکان بازار» را افزایش می‌دهد، زیرا «تصویر» می‌تواند بهترین جایگزین برای «ویترین» و «جایگاه عرضه» باشد. اینستاگرام با همین ویژگی، بازار بهتری به نسبت فیس‌بوک فراهم می‌کند و بازار و مشتریان آن را گسترش می‌دهد. در همین راستا، آماری در زمینه بهره‌گیری شرکت‌های تجاری و برندها از بستر شبکه‌های اجتماعی برای فروش در ایران وجود ندارد. ولی شواهد نشان می‌دهد که توجه شرکت‌های تجاری در ایران به فضای شبکه های اجتماعی در سال‌های اخیر و بعد از فراگیری پیام‌رسان‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام جلب شده است و پیش از آن به دلیل عدم فراگیری استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بستر رایانه‌ها، فعالیت کمی در این زمینه وجود داشت. اما از بُعد جهانی، آمارها نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های تجاری و بهبود فرایند فروش، با ورود تلفن‌های همراه هوشمند به طور عام و اینستاگرام به طور خاص، متحول شده است. همان‌گونه که تمرکز و حجم ارزش مالی فرایندهای برندسازی و تبلیغات تجاری از «پخش‌های تلویزیونی» به «فضای مجازی» انتقال می‌یابد. آماری که پیش از این «اکونومیست»[۱] در گزارشی منتشر کرد به خوبی این امر را نشان می‌دهد که از ۲۰۱۸، تبلیغات تجاری در فضای مجازی از تبلیغات تلویزیونی پیشی می‌گیرد.[۲] در حالی که، همه بسترهای تبلیغاتی دیگر همانند تبلیغات محیطی، رادیو، روزنامه‌ها و مجلات با روند کاهشی شدیدی روبرو هستند. بنابراین بازار به طور خاص به سمت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک منتقل شد و شرکت‌های تجاری سعی داشتند که جامعه‌ای مجازی حول برندهای خود و در خلال گفتگو و تعاملات ایجاد کنند. فضایی که با ورود تلفن همراه، به آن منتقل شد.

    بنابراین «مهاجرت» به‌واسطه انقلاب فناورانه، هم در بعد کاربران و هم در بعد شرکت‌های تجاری رخ داد. مهاجرتی که همزمان با «رشد تبلیغات در بستر فضای مجازی» همراه بود و یا اساساً همین مهاجرت از رایانه به تلفن همراه، موجب این نوع از رشد تبلیغاتی شد. بنابراین رابطه‌ای دوطرفه میان انقلاب و مهاجرت با رشد تبلیغات تجاری در فضای مجازی وجود دارد. ضمن اینکه اساساً به نظر می‌رسد که اینستاگرام برای سازماندهی و انجام فعالیت‌های بازاریابی، به نسبت فیس‌بوک و توئیتر، جذابیت‌های بیشتری برای شرکت‌ها داشته است. شاید مهم‌ترین دلایل این جذابی را بتوان «سادگی استفاده» کاربران از این نرم‌افزار و بهره‌گیری از «جذابیت‌های بصری» دانست. کاربران برخلاف رایانه‌ها، نیازمند دانش کمتری برای استفاده از تلفن همراه هوشمند هستند و شیوه استفاده از آن بسیار ساده‌تر است.  شاید بتوان گفت که در پس پرده این سادگی و سهولت استفاده نیز شرکت‌های بزرگی مانند اپل قرار داشته‌اند. آن‌ها با حذف کلیدها و فناوری لمس، نقش ویژه‌ای در این سادگی ایفا می‌کنند. سیستم عامل‌های «ای.او.اس» و «اندروید»، بیش از پیش، این احساس را در میان کاربران تقویت کرده‌اند که استفاده از شبکه اینترنت به واسطه تلفن همراه، امری «کاربردی» است که در نهایت، موجبات «آسایش» آن‌ها را فراهم خواهد کرد و «سرعت» عملکرد آن‌ها را به اندازه قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. فرایندهای انتقال و مهاجرت، به‌گونه‌ای طراحی شده است که دیگر کاربران برای انجام فعالیت‌های روزمره، اساساً نیازی به استفاده از رایانه‌ها ندارند. علاوه بر انقلاب فناورانه در سخت‌افزار، انقلابی در حوزه نرم‌افزارها نیز رخ داد که اینستاگرام را می‌توان محصول این انقلاب دانست. طی این انقلاب، بازارهای فروش نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه[۳] (مانند اپ استور، گوگل‌پلی و کافه بازار در ایران) گسترش زیادی یافت و به معنای واقعی، بازار نرم‌افزار – که پیش از این در رایانه‌ها، بسیار محدود بود – را تبدیل به یک بازار همگانی کرد که استفاده از آن نیز نیازمند دانش چندانی نیست. همچنین بستری فراهم شد که توسعه‌دهندگان خرد در حوزه نرم‌افزار به آسانی محصول خود را در بازار نرم‌افزار عرضه و کسب درآمد کنند. در این میان، اینستاگرام خود° یک انقلاب ایجاد می‌کند و ضمن  وجود ویژگی‌های «کاربرمحوری» و «سهولت و آسانی دسترسی»،با ایجاد قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر ثابت و متحرک توانسته بهترین بستر را برای بازار فراهم کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    شرط ظریف برای مذاکره با ترامپ

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با یک رسانه عربی که بخش‌هایی از آن منتشر شده ضمن انتقاد از سیاست برخی کشورهای منطقه گفت: تا زمانی که آمریکا اقدامات تروریستی انجام می‌دهد با آن کشور گفتگو نخواهیم کرد. مطلب کامل

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ –  نظر عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    [Increase] [Normal] [Decrease] تاريخ انتشار: ۰۷:۳۰ – ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد کد خبر: ۱۴۸۳۹۴ تعداد نظرات : ۰ برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را کلاس می‌دانند، عقل کجا رفته؟

    برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را کلاس می‌دانند، عقل کجا رفته؟/انتقاد یک امام جمعه از شیطنت‌ها در روز عید فطر. مطلب کامل

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

     ... مطلب کامل

    هشدار جدی سیدحسن خمینی به مسئولین

    یادگار امام با تأکید بر مسئولیت یکایک افراد جامعه در بالا بردن کارآمدی نظام، گفت: از دید من بزرگترین انتظار امام، شهدا، مجاهدین اسلام و پیامبر اسلام(ص) از یکایک ما این است که مقداری بیشتر تلاش کنیم و مجموعه را کارآمدتر کنیم. مطلب کامل

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    افزایش حقوق کارمندان چقدر اعمال شد

    مجلس بنا به بودجه پیشنهادی دولت، میزان افزایش حقوق‌ کارمندان در سال ۹۸ را تصویب کرده و سازوکار آن را به گونه ای طراحی کرد تا عدالت به سمت کسانی باشد که از پایه حقوق درآمدی کمتری برخوردار هستند. مطلب کامل

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    نفتکش چینی خط شکن تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران

    یک سوپر نفتکش چینی که حامل نفت خام ایران به مقصد چین است، اولین محموله نفت صادراتی ایران به چین پس از لغو معافیت ها توسط دولت ترامپ است. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

  • برچسب

    000 000 33 000 نمودار تغییر قیمت سمند سورن ELX سال . کد 57511 سمند سورن ELX توربو . کد 58201 39 000 نمودار تغییر قیمت وانت آریسان دوگانه‌ سوز . کد 16401 سمند SE . کد 57310 28 500 آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) آنلاین قیمت سکه ( ریال آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها اجتماعی اخبار استقلال اقتصاد انلاین ایران خودرو ایران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) بازارها و شاخص های مالی مرتبط تابلو آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) تابلو آنلاین قیمت سکه ( ریال ) تابلو آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) تابلو آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها ( سنا ) خبر خبرهدف خبرگزاری خبرهدف دانلود دولت رئیس جمهور سایپا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) فروشگاه وردپرس قیمت سکه قیمت طلا و نقره مجلس مدیران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نرخ ارز نرخ ارز مرجع بانک مرکزی وردپرس فارسی ورزش ورزشی پارس خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) پرسپولیس کارمانیا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) کاریکاتور کرمان خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) گروه بهمن نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان )
  • پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2019 خبر هدف. محفوظ است.