• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • دولت برای اجرای برجام و دستورات رهبر انقلاب چه خواهد کرد؟

    تقدیمی هدف:

    عراقچی:1+5 تاکنون به تعهداتش عمل کرده

     معاون ارشد وزیر امور خارجه و گفتگو کننده بلندپایه هسته ای کشورمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری اقدامات دولت در اجرایی کردن برجام و دستورات رهبر انقلاب در این زمینه را تشریح کرد.

    سید عبا عراقچی که در روزهای تصویب برجام بیش از همه دیپلماتهای کشورمان در رسانه ها به خصوص رسانه ملی حاضر می شد و توضیحات کاملی درباره توافق تاریخی ایران و ۱+۵ می داد، پس از چند ماه دور بودن از رسانه ها، بار دیگر به جعبه جادو آمد تا در مقابل امیرشجاعی، مجری توانمند سیاسی شبکه ۲ به تشریح اقدامات دولت در زمینه اجرای برجام بپردازد.

    زمینه بحث، دستور مقام معظم رهبری درباره جزئیات اجرای برجام بود و عراقچی نیز در خصوص نحوه اجرای برجام و پیش بینی های دولت در این باره توضیح داد.

    آنچه می خوانید بخشهایی از پاسخهای عباس عراقی به مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری است.

    -در ابتدا تشکر صمیمانه از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایتهایی که از ما داشتند و تاییدی که امروز از برجام فرمودند و همچنین الزامات و تکالیفی که در انجام برجام برای ما مشخص فرمودند و اجرای مطلوب برجام را تضمین فرمودند، داشته باشیم.
    خوشحالم بعد از ۳ ماه گذشته که روال قانونی طی شد، یک روند دقیق و کار فشرده ای صورت گرفت. هیچ موضوعی اینطور به صورت دقیق و شفاف با جزئیات که مورد بررسی در منظر افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته باشد و مخالفان و موافقان از زوایای مختلف بررسی کردند نبوده است. البته ارزش نیز داشت که نتیجه ۱۲ سال مقاومت مردم ایران در مقابل زورگویی ها بود و باید با حساسیت کامل با آن برخورد می شد.

    -ما خوشحالیم این بررسی و دقت صورت گرفت و توسط نهادهای مهم قانونگذاری، مجلس، شورای عالی امنیت و نهایتا توسط مقام معظم رهبری اینها بررسی شد. خوشحالم این برجام از این تست ۳ ماهه با همه جزئیات توانست عبور کند و همه مقامات ذیربط، با دقت بسیار زیادی که انجام دادند و در کمیسیونهای مختلف مجلس، بررسی شد و نهایتا کمیسیون ویژه برجام ساعتها شرکت کردیم و توضیح دادیم. همه بحثها نیز زنده پخش شد و بررسی ها با دقت انجام شد و نهایتا مجلس به دولت اجازه اجرا داد و شورای عالی امنیت ملی نیز تصویب کردند و مقام معظم رهبری در نهایت، همه این مطالب را ملاحظه فرموده و نهایتا امروز مصوبه شورای عالی امنیت ملی را تایید فرمودند. این نشان می دهد برجام توانست آزمایش سنگین را بگذراند و این نشان دهنده تحقق خواسته های اصلی ملت ایران در رفع تحریم ها و تثبیت برنامه های هسته ای و تثبیت حقوق ما بود.

    -در عین حال نقاط ضعفی نیز وجود دارد که برای آنها تکالیف و شروط و الزام تعیین شده. برجام در شرایطی اجرا می شود که نقاط ضعف پوشش داده شود و این نقاط ضعف نیز توسط شورای عالی اممنیت ملی و مجلس و در نهایت رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شد. بنابراین در برجام، حتما به الزامات و شروط و تکالیف توجه می کنیم تا اینکه اجرای برجام به صورت صددرصد صحیح و کامل صورت گرفته و منافذ ورود دشمن گرفته شود و حقوق ملت بزرگ ایران نیز رعایت شود.

     

    -همانطور که مقام معظم رهبری فرموده بودند هدف عمده ما رفع تحریمهای ظالمانه بود. این رفع تحریمها با توجه به پیچیدگی هایی که دارند و توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا به صورت دوجانبه و چندجانبه، در باره موارد هسته ای، اشاعه ای، مالی و … داده شد، لغو و برداشته شدن اینها ترتیباتی در برجام دارد. آنچه خواسته ما بوده و در برجام نیز پیش بینی شده، لغو همه تحریمهای اقتصادی و مالی در مرحله اول است. یعنی همه تحریمها باید برداشته شود. یک اشکال درباره کنگره آمریکا بود که گفتند نمی توانیم این را در مرحله اول لغو کنیم. رئیس جمهور آمریکا می تواند متعهد به توقف اجرای تحریمهای کنگره باشد. این فرمول را ارائه دادیم و پذیرفته شد و مقام معظم رهبری نیز این فرمولها را مورد توجه قرار داده بودند. در عمل، تحریمهای اقتصادی و مالی لغو و بخش کنگره متوقف می شود. حتما باید به صورت رسمی و کتبی این تحریمها لغو می شود و پس از این، ایران فعالیتهای خود را انجام دهد. به این فرمول رسیدیم و روز یکشنبه گذشته به عنوان روز تصویب اجرا شد. شورای وزیران اتحادیه اروپا، سه مصوبه داشت و تمام تحریمهای اقتصادی و مالی علیه ایران را لغو کرد و قانون آن تصویب شد و این مصوبات حدود ۲۰۰ صفحه است و در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا ثبت شده و کاملا شکل قانونی و رسمی و کتبی دارد.

    -ولی این قانون پس از اجرای اقدامات ایران، اجرایی می شود. رییس جمهور آمریکا نیز قرار بود برای توقف تحریمهای کنگره دستور بدهد. این نیز یکشنبه خطاب به وزیرخارجه، انرژی و خزانه داری صادر شد و دستور داده شد پس از راستی آزمایی آژانس، دستورهای اجرای تحریمهای ۵ گانه لغو می شود و تحریمهای کنگره متوقف می شود. دستور را رئیس جمهور آمریکا صادر کرده و در روز موعود که آژانس اعلام کرد با دستور وزیر خارجه آمریکا، لغو می شود. این دستور در فدرال رجیستر نیز ثبت شده. لذا آنها تا اینجا به تعهدات خود عمل کردند.

     

    -تحریمهای اتحادیه اروپا از regulations ها حاصل می شود که همه لغو شده. این رگولیشن زیر چتر هیات وزرا قرار دارند. این قرار را داشتیم و در برجام آمده و بر همین صورت نیز اتفاق افتاده. ۲۰۰ صفحه مصوباتی که تحریمها را لغو می کند را داریم مطالعه می کنیم و تا اینجا ظواهر امر نشان می دهد تعهدات آنها اجرایی شده. دقیقتر را حقوقدانان ما در حال بررسی هستند.
    در ساختار، تحریم های اتحادیه اروپا لغو می شود و قسمتی که متعلق به اقدامات ایران است، لغو می شود و ۸ سال بعد که روز انتقال است، تحریمها لغو کامل می شود. اما الان تحریم بخشهای اقتصادی و مالی برداشته می شود. نامه رئیس جمهور آمریکا را هم دستور داده و شکل قانونی لازم را یافته و ما در حال مطالعه بیشتر دستور رئیس جمهور آمریکا هستیم که مطمئن شویم خواسته ما و تاکید مقام ممعظم رهبری تضمین شده.

     

    -ما تضمین گرفتیم که امضا و دستور رئیس جمهور آمریکا محقق شده و شورای وزیران اتحادیه اروپا نیز مصوبه دارد و در بولتن رسمی اتحادیه اروپا وجود دارد. هنوز حقوق دانان ما در حال بررسی هستند که این اسناد طبق انتظارات ماست. فرمایش مقام معظم رهبری را دنبال کردیم تا اینجا نیز این تضمین ها توسط آنها داده شده.

    -تضمین های کتبی و نامه هایی که گرفته شده و مصوبات صادر شده، اینها اطمینان ۱۰۰ درصد ایجاد نمی کند و همواره این بحث هست که اینها تخلف کنند، تضمین اصلی، اختیار و توان بازگشت پذیری ما است. یعنی هر گاه مطمئن شویم اینها تعهدات خود را انجام ندادند، بازگشت پذیری وجود داشته باش. اینها نگران بودند و دستاورد خود حساب می کردند که زمان بازگشت پذیری ایران یک سال است.
    -در صورتی که دستور اوباما کافی نباشد طبعا خواهیم خواست تجدید نظر صورت گیرد و دستور جدید صادر شود. علی رغم اینکه چند روز از دستور اوباما گذشته، ما کاری نکردیم و رئیس جمهور محترم دستور اقدامی را نداده اند تا مطمئن شویم آنها کار خود را درست انجام دادده اند. در برجام ذکر شده که تحریمهای مرتبط با هسته ای است. در برجام نیز هست که تحریمهای برداشته شده را حق ندارند به بهانه دیگر و به نام دیگر اعمال کنند. این تعهد آنهاست و قبول کردند تحریمها را با عناوین دیگری برنگردانند. طبعا تحریم جدیدی را نیز تصویب نکنند. این تحریمها را تعهد کردند نباید مجددا اعمال کنند. در فرمایش مقام معظم رهبری نیز آمده که تحریمهای جدید اگر داشته باشند، نقض برجام است. این برای ما نیز لازم الاتباع است. بخشی از این توسط تعهدات طرف های ما تضمین شده و بخشی نیز توسط مقام معظم رهبری اضافه شده که مورد توجه دولت خواهد بود.

     

    -در هر توافقی دو طرف سعی می کند نقاط قوت دستاوردهای خود را بزرگ کنند آمریکایی ها این را زیاد می کنند. اینها امتیازات زیادی به ما دادند، قطعنامه ها را لغو کردند. اقدامات هسته ای ما و وجود آب سنگین اراک را پذیرفتند. به خواسته های ملت ایران تن دادند و سعی می کنند برخی قسمتهای دستاوردهای خودشان را بزرگنمایی می کنند. مثلا می گویند ساختار تحریمها باقی می ماند. بله، تا چه روزی؟ تا روز اجرایی شدن.
    -اگر هر مانور آنها برای پیروزیهای خود بدهند برای این ۳ ماه است، وقتی آژانس گزارش خود را بدهد، تمام تحریمها لغو می شود. بنیان تحریمها که قطعنامه های شورای امنیت بوده، فرو می ریزد. ساختمان تحریمها با لغو دستورات اجرایی و متوقف شدن تحریمها کنگره و لغو تحریمهای اتحادیه اروپا این تحریمها فرو میریزد. البته به این آسانی نیست ساختار فروریخته را سر جای خود بگذارند. برای ما نیز برنامه برگشت پذیری پیش بینی شده. برای ما نیز آسان نیست، ولی ما نیز این ساختار را برای بازگشت، نگه داشته ایم. زیرساخت قانونی تحریمها کنار رفته و در روز اجرایی شده، تحریمها فروخواهد ریخت و تحریمهای اقتصادی و مالی لغو می شود. این که آمریکایی ها بگویند ساختار را نگه داشتیم، از موارد تبلیغاتی است تا بتوانند امتیازاتی را که به ملت ایران دادند، پوشش دهند.

     

    -مطابق برداشت مقام معظم رهبری و ما، تحریم جدید نقض برجام است. پیش بینی ایشان تشکیل یک هیات از سوی شورای عالی امنیت ملی برای نظارت دقیق و حساس درباره این موارد است. اگر کنگره تحریمها را لغو نکند یا رئیس جمهورشان اینها را برنداشته باشد، نقض برجام است. اگر دوباره همین ها گذاشته شود نقض است. به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر تحریمهای جدید به بهانه حقوق بشر و تروریسم گذاشته شود، این نیز نقض است که برداشت جدیدی است. این موارد رصد و پیگیری و تصمیم مقتضی اتخاذ می شود.
    -موضوع ادعای مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه ما در این فاصله حل و فصل شود. در کنار مذاکرات هسته ای، مذاکرات با آژانس درباره حل و فصل PMD صورت گرفت. ما با آژانس به نقشه راه برای بستن مطالعات ادعایی رسیدیم. این پرونده سنگین با جعل حقایق و برخی وقایع درست کردند و ۱۲ فصل دارد. این پرونده باعث شد همه ماجراها و سر و صدا و تبلیغات و تحریمها بر مبنای این پرونده باشد. در طول ۱۲ سال گذشته سعی کردیم این پرونده حل و فصل شود و گذشته جمهوری اسلامی ایران ثابت شود. تا حالا اراده سیاسی نبود و همکاری با آژانس اثر معکوس داشت. یعنی هر چه جوابی می دادیم سئوالات جدید می ساختند. در طول مذاکرات یک سیاست بسیار درست را پیش گرفتیم که همزمان با مذاکرات، PMD هم باید حل شده باشد. این منجر شد به اینکه دو موضوع را هماهنگ کنیم تا اقدامات خود را تکمیل کنیم. مخصوصا در نقشه راه ما با آژانس تاریخها طوری انتخاب شده که PMD یک قدم عقب تر باشد.
    -ممکن است تا پرونده pmd بسته نشده، مقدماتی مانند قرارداد فروش سوخت را ببندیم که در مقابلش کیک زرد بگیریم. ممکن است بسته بندی ها صورت بگیرد. ممکن است دریافت مواد اورانیوم طبیعی زودتر صورت گیرد ولی انتقال مواد به خارج بعد از Pmd انجام می شود. ما یک مرحله مهم که ۱۵ اکتبر گذشته بود را پشت سر گذاشتیم که آژانس گفت کارم با ایران تمام شد. این را بعد از ۱۲ سال گفت که هر سئوالی داشتم کردم و هر سندی می خواستم دیدم. هر جایی را می خواستم بازرسی کنم دیدم. دیگر درباره Pmd سفر آژانس به ایران صورت نمی گیرد. خواسته هایی مانند مصاحبه با دانشمندان و مسئولان داشتند که ما نپذیرفتیم. روز یکشنبه گذشته، آژانس اعلام کرد کارم با ایران تمام شد. الان گزارش ارزیابی از pmd را در وین می نویسد که در ۱۵ دسامبر نیز گزارش به شورای حکام می دهد. یعنی تا ۲۴ آذر فرصت دارد که ممکن است زودتر اقدام کند. طبق برجام، پیش نویس قطعنامه توسط کشورهای طرف ما، با هدف بستن پرونده، به شورای حکام می دهند و اگر این قطعنامه تصویب شود، پرونده Pmd بسته می شود. ما اراک و انتقال مواد را تا بسته شدن این پرونده نگه می داریم. ولی به لحاظ موارد اداری و اسنادی داریم کارهایی می کنیم. بیانیه مشترک بین ایران و چین و آمریکا صادر شد که درباره مدلسازی اراک بود. سند دیگری را داریم مذاکره می کنیم که بین ایران و ۶ کشور درباره اراک امضا شود. درباره برجام چیزی امضا نکردیم ولی سند اراک رسما امضا می شود و ۶ کشور تعهد می کنند که پروژه مدلسازی اراک به سرانجام برسد و مسئولیت ها مشخص می شود. مثلا چین پیش قراول است در امورات ساختمانی و ساخت راکتور جدید کمک می کند. دیگران در مسایل ایمنی، تامین تجهیزات و سایر موارد کمک می کنند.

     

    -طبق برجام این سند رسمی تا پیش از روز اجرایی شدن، مهلت دارد. خود ما جلو انداختیم و مذاکرات را شروع کردیم. دوشنبه به وین رفتیم و تقریبا نهایی کردیم و روز سه شنبه سند نهایی شد و الان در پایتخت هاست که بررسی شود و در نهایت توسط وزرای خارجه ایران و ۶ کشور امضا می شود. این سند رسمی می شود برای مدل سازی اراک و تقسیم مسئولیت ها ذکر شده و مالک و مدیر ایران است و آنها به ایران کمک می کنند.

     

    -چین و آمریکا بیشترین نقش را در بازسازی نیروگاه آب سنگین اراک دارند ولی همه کشورها ولو در حد مشاوره، ایمنی و تامین تجهیزات، مشارکت می کنند. ولی مسئولیت اصلی با چین و آمریکا است. این سند که اجرا شد، تعهدات قطعی کشورها را داریم و خیال ما راحت خواهد شد و بقیه ترتیبات را انجام داده و آماده می شویم وقتی PMD را شورای حکام بست، قلب راکتور را درمی آوریم و با قلب جدید جایگزین می کنیم.

     

    -این فاصله تصویب قطعنامه تا روز تصویب آنها است. یعنی ۲۹ تیر تا ۹۰ روز است که الان گذشته، ولی سند نهایی درباره اراک تا روز اجرایی شدن فرصت دارد.

    -آقای صالحی به چین رفت و مذاکره کرد. در وین، بین ایشان و آقای مونیز و رئیس سازمان انرژی اتمی چین توافق شد و این بیانیه صادر شد. درباره اراک کار کردیم تا با اطمینان قلب راکتور اراک را تخلیه و با قلب جدید که بسیار کارامدتر و کم خطرتر است، جایگزین کنیم.
    -اطمینان دارم با توجه به توانایی دانشمندان و سازمان انرژی اتمی ما، اطمینان دارم به سوی بسیار بالاتر می رسیم. طبق برجام درباره تحقیقات تکمیل ir6 , ir8 را خواهیم داشت. در سال ۸.۵ به زنجیره بالاتر از ۳۰ تایی خواهیم توانست برسیم. تا سال ۱۳ و ۱۴ به نقطه ای می رسیم که دارای توان تولید انبوه ماشینهای ir6 , IR8 خواهیم داشت و تا ۱۵ سال به ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون سو خواهیم رسید.

    -از حدود سال ۱۲ و ۱۳ تحقیقات و توسعه ماشینهای IR6 , IR8 برای ما کامل خواهد شد و در برجام آمده که ایران طبق برنامه خود به تولید ماشین ها می رسد. از سال ۱۳ به بعد می توانیم هر میزان ماشین IR8 را تولید کنیم.
    -در برجام، ایران ماشینهای IR6 , IR8 را طبق برنامه تا سال ۸ انجام می دهد. از سال ۸ ما سالی ۲۰۰ تا می توانیم تولید کنیم و از سال ۱۰ به بعد طبق برنامه خود می پردازیم. این برنامه چیست، همین که مقام معظم رهبری فرمودند و ما به تولید می پردازیم. ما خواهیم دید ظرفیت ظرفیت تولید انبوه ماشینهای IR6 , IR8 برای ما فراهم می شود. از سال ۱۰ ما زیرساخت می سازیم. برای رفع این تردیدهاست که مقام معظم رهبری فرمودند ما به آژانس برنامه خود را بدهیم که در سال ۱۵ به ۱۹۰ هزار سو برسیم. امیدواریم انشالله نظر مقام معظم رهبری را بیش از آن تامین کنیم. این طرح ۲ ماه فرصت داده شده که سازمان ما طرحی را بدهد که اگر آنها نقض کردند تعهدات خود را، چطور به سمت ۱۹۰ هزار سو برویم. این را مجلس خواسته سازمان دو ماهه بدهد ولی طبق برجام تا روز اجرایی شدن وقت داریم برنامه ۱۵ ساله را بدهیم و در آن چشم انداز صنعتی شدن برنامه غنی سازی معرفی شود و همه تردیدها در آن برنامه مرتفع می شود. این نظر مقام معظم رهبری باعث می شود ابهامات و تردیدها رفع شود و برنامه ما از سال۱ تا ۱۵ روشن می شود.
    -رتور حساس ترین بخش سانتریفیوژ است. ما تا سال ۱۲ نمی توانیم روی کارهای تحقیق و توسعه خود تولید انبوه کنیم، این منطقی نیست رتور بسازیم و بگذاریم در انبار بماند. باید صبر کنیم تحقیق و توسعه کامل شود و سپس شروع به تولید انبوه می کند. بر اساس برجام، ما قسمتهای دیگر را می توانیم تولید کنیم ولی رتور را نمی توانیم. این به صلاح نیست. طرح که بیاید همه این سئوالات و تردیدها رفع می شود. تردیدها تا جایی پیش رفت که می گفتند ما نمی توانیم کاری کنیم. ولی تردیدها رفع می شود.

     

    -وقتی به اختلاف نظر و ابهام برسیم و طرفین تفاسیر متفاوت داشته باشند، در برجام کمیسیون مشترک پیش بینی شده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در این کمیسیون مشترک به متن مذاکرات مراجعه می کنیم و قطعا زیر بار تفسیر های یک جانبه طرف مقابل نمی رویم و حتما نظر ما باید تامین شود.
    -همه تصمیمات کمیسیون با اجتماع است به جز یک مورد بازرسی که رای گیری خاصی دارد. خاصیت اجماع این است که دو طرف باید راضی شودو هر مورد اختلافی به آنجا می رود و کمیسیون مشترک بدون نظر ما نمی تواند تصمیمی بگیرد. همه تصمیمات به جز بازرسی با اجماع است. مجددا از مجلس محترم و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعضا شورای عالی امنیت ملی که با دقت و حساسیت برجام را بررسی کردند تشکر می کنم. نقاط ضعفی اگر هست، با این فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پوشش داده می شود و طبیعی است در هر معامله و بده بستان همه چیز به نفع شما نیست و با تدابیر ایشان، پیشنهادهای مجلس و شورای عالی امنیت ملی، این نقاط ضعف به نوعی پوشش داده می شود که منافع ملت بزرگ ایران محقق شود.

    1

    1

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.