• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • گام اصلی در تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک برداشته شد

    گام اصلی در تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک برداشته شد

    تقدیمی هدف:

    مُهر تایید بر اساسنامه کمیته ملی المپیک/ حذف دبیرکل پس از ۷۲ سال

    خبرگزاری هدف : اساسنامه کمیته ملی المپیک که دو سال پیش و بر اساس قانون ابلاغی رئیس جمهور مبنی بر انتزاع دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، اصلاح و برای اخذ تائیدیه در اختیار هیات وزیران قرار گرفت، این روزها وارد فاز جدیدی از بررسی و تصویب نهایی شده است. این یعنی قطعی شدن اعمال تغییرات پیش بینی شده در چارت کمیته ملی المپیک به خصوص اینکه رایرنی های بین المللی لازم هم در این زمینه هم صورت گرفته است.

    گام اصلی در تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک برداشته شد

    اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک بعد از ماه ها بالاخره مصوبه کمیسیون فرعی هیات دولت را اخذ کرده و برای ادامه مراحل قانونی تا ابلاغ نهایی در اختیار کمیسیون اصلی قرار گرفته است. ١- تصویب در این کمیسیون، ٢- تاییدیه هیات دولت و٣- مصوبه مجمع عمومی سه مرحله دیگری است که اساسنامه کمیته ملی المپیک تا قبل از مُهر تایید نهایی کمیته بین المللی المپیک و اجرایی شدن باید طی کند.

    البته چگونگی طی شدن مراحل باقی مانده تا تصویب نهایی اساسنامه کمیته ملی المپیک در روند کار و کلیات موضوع تاثیر منفی نخواهد داشت. به هرحال بررسی های اصلی و تاثیرگذار طی ماه ها در کمیسیون فرعی انجام شده و بررسی در کمیسیون اصلی و هیات دولت صرفا برای قانونمند شدن مسیر تصویب انجام می شود. اینکه در این دو مرحله به کلیات موضوع ایرادی وارد شود، بعید است به خصوص با رایزنی هایی که پیش از این توسط رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در دولت انجام شده بود.

    موافقت مجمع و رایزنی های بین المللی برای تصویب اساسنامه اصلاحی

    مسیری که برای مصوب کردن اساسنامه کمیته ملی المپیک در حال طی شدن است، در واقع ادامه مسیری است که توسط مدیریت دوره قبل این کمیته آغاز شده بود و بر همین اساس اعضای مجمع این کمیته، بعد از اتمام مراحل دولتی به صورت مستقیم و شفاف در جریان ماهیت اساسنامه اصلاحی و تغییرات اعمال شده در آن قرار می گیرند. این تغییرات با الگوبرداری از موارد مشابه بین المللی که اتفاقا در فدراسیون های داخلی هم اجرا می شود، اعمال شده و به همین دلیل احتمال تایید آنها در مجمع عمومی و توسط اعضای مجمع خیلی بیشتر از نقد شدن شان است.

    دیگر اینکه مصوبه کمیته بین المللی المپیک (IOC) که لازمه سندیت و ملاک عمل قرار گرفتن اساسنامه اصلاحی است نیز از حالا به کمیته ملی المپیک داده شده چرا که لابی های بین المللی در این زمینه صورت گرفته است.

    رضا صالحی امیری که دو هفته پیش به لوزان سوئیس سفر کرده برد، در جریان دیدار با توماس باخ رئیس IOC در رابطه با همین موضوع رایزنی های لازم را با وی انجام داد. بدین ترتیب تغییرات مورد نظر برای اجرا در چارت کلی کمیته ملی المپیک خیلی نزدیک است.

    حذف کامل «دبیرکل» از کمیته ملی المپیک بعد از ٧٢ سال

    به گزارش خبرنگار هدف ، کمیته بین المللی المپیک تیرماه سال ١٣٢٥ (٢٠ ژوییه ١٩٤٧) درخواست ایران برای عضویت در این کمیته را پذیرفت و همزمان کمیته ملی المپیک در کشورمان تشکیل شد.تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهپور علیرضا پهلوی و شاهپور غلامرضا پهلوی ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده داشتند. در ادامه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم افراد مختلفی عهده دار این مسئولیت شدند.

    در کنار تمام افرادی که ریاست کمیته ملی المپیک را عهده دار شدند، همواره «دبیر کل» به عنوان اجرایی ترین مقام حضور ثابت داشت. از سال ١٣٥٨ تاکنون هم ٨ نفر در دوره های چهارساله مختلف به عنوان دبیرکل در کمیته ملی المپیک فعالیت داشته اند. حالا و بعد از گذشت بیش از ٧ دهه، پست دبیرکلی طبق تغییرات اعمال شده در اساسنامه به طور کامل حذف می شود.

    «دبیر اجرایی»؛ پست جدید در کمیته ملی المپیک

    با حذف دبیرکل از هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک، فردی با عنوان «دبیر اجرایی» جایگزین وی می شود. این مسئول با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک و موافقت اعضای هیات اجرایی منصوب می شود. این در حالی است که دبیر کل از میان کاندیداهای مجمع انتخاباتی و با رای مستقیم اعضای مجمع مشخص می شد.

    دلیل تغییرات در کمیته ملی المپیک چیست؟

    کمیته بین المللی المپیک بالاترین نهاد ورزشی در جهان است که منشور آن، ملاک عمل کمیته های ملی المپیک تمام کشورها به حساب می آید. در IOC بعد از رئیس که اولین فرد تصمیم گیرنده به حساب می آید، دومین جایگاه مهم و تعیین کننده برای دبیر اجرایی تعریف شده است. در واقع در کمیته بین المللی المپیک مسئولی به عنوان دبیر کل حضور ندارد و انجام و پیگیری کارهای اجرایی بر عهده «دبیر اجرایی» است.

    کمیته ملی المپیک نیز با الگو برداری از IOC اقدام به اعمال برخی تغییرات در اساسنامه خود و جایگزین کردن دبیر اجرایی به جای دبیرکل کرده و اینکه معرفی وی بر اساس سیستم انتصابی باشد نه انتخابی.

    انتصابی بودن دبیر اجرایی؛ درست یا غلط؟

    تمام افرادی که تاکنون به عنوان دبیرکل در کمیته ملی المپیک حضور داشتند، منتخب اعضای مجمع بوده اند. اعضای مجمع هم روسای فدراسیون ها هستند که خود در مجامع انتخاباتی فدراسیون متبوع‌شان برای تعیین دبیر کل تفیض اختیار می گیرند. (معرفی دبیرکل فدراسیون ها بدون رای گیری)

    از طرفی در بسیاری از فدراسیون های بین المللی نیز انتخاب دبیرکل بدون رای گیری و به صورت انتصابی انجام می شود. مهمتر از همه اینکه در کمیته های بین المللی المپیک هم معرفی دبیر اجرایی با پیشنهاد رئیس انجام می شود. به همین دلیل بر انتصابی بودن دبیر اجرایی در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک تاکید شده است و انتقادی به آن وارد نیست.

    اتفاقا این موضوعی است که در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک لحاظ شده و بدون هیچ نقدی هم تصویب و به مرحله ابلاغ رسید. از دیگر انتصاب ها در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک برای خزانه داری است در حالیکه تا به امروز، مشخص شدن خزانه دار در مجمع انتخاباتی و با سیستم رای گیری انجام می شد.

    حذف مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک

    چهار سال پیش اعضای وقت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تشکیل «مرکز نظارت بر تیم های ملی» در این کمیته را تصویب کردند. این مرکز از همان ابتدا با مدیریت اصغر رحیمی آغاز به کار کرد و پیگیر وضعیت فدراسیون ها برای حضور در رویدادهای بین المللی بود. با اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه کمیته ملی المپیک اما این مرکز نیز دیگر جایی در کمیته ندارد و فعالیت های آن در قالب دیگر بخش ها پیگیری می شود.

    پایان کار شهنازی، سعیدی و رحیمی؟!

    به گزارش خبرنگار هدف ، روند تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک تا یکی دو ماه دیگر به پایان می رسد اما بعد  از آن نتیجه تغییراتِ اساسنامه در کمیته چگونه خواهد بود؟

    به هر حال طبق تغییرات، پست دبیرکلی که در اختیار شاهرخ شهنازی است، دیگر وجودِ خارجی در کمیته ندارد و باید فردی به عنوان دبیر اجرایی جایگزین وی شود. احتمال انجام این کار زیاد است به خصوص با توجه به شرایطی که شهنازی دارد.

    اما در مورد دو تغییر عمده دیگر مشخص نیست شرایط چگونه رقم می خورد؛ کیکاوس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک رابطه خوبی با صالحی امیری دارد و بعید نیست بعد از تصویب اساسنامه بازهم همکاری میان این دو نفر ادامه داشته باشد. رحیمی هم که این روزها درگیر  کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان و اعزام این کاروان به آرژانتین به عنوان سرپرست است اما مشخص نیست جایگاه وی بعد از ابلاغ اساسنامه چگونه می شود در حالیکه او تا همین چندماه پیش مدعی کاندیداتوری در انتخابات کمیته بود!

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.