• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • ورود بدون ویزا به کشور عراق به هیچ وجه امکان پذیر نیست

    تقدیمی هدف:

    پیش بینی سفر 2 میلیون زائر در ایام اربعین

    xx

    xx

    ورود بدون ویزا به کشور عراق به هیچ وجه امکان پذیر نیستپیش بینی سفر 2 میلیون زائر در ایام اربعین

    جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از پیش بینی سفر 2 میلیون زائر به عتبات در اربعین امسال خبر داد.

    جلسه هماهنگی ستاد اربعین صبح امروز برگزار شد که ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مورد جزئیات این جلسه توضیحاتی ارائه داد.
    او در ابتدای نشست خبری گفت: کار بزرگی را پیش رو داریم که نقش رسانه ها برای هماهنگ سازی مراسم و کاهش مشکلاتی که در طول سفر ممکن است وجود داشته باشد بسیار کلیدی است.
    ذوالفقاری ادامه داد: در سفری که به کشور عراق داشتیم، اولین و مهمترین نکته ای که بحث شد، این بود که زائران به هیچ وجه در اربعین امسال نمی توانند بدون ویزا به عراق سفر کنند و دیگر امسال چیزی به عنوان ورود بدون ویزا در دقیقه 90 را نداریم. مقامات عراقی گفتند ما شنیده ایم در برخی شهرهای شما این گونه مطرح است که دقایل آخر بدون ویزا امکان خارج شدن از کشور هست که از این امر به شدت جلوگیری به عمل خواهد آمد.
    او گفت: نکته بعدی که وجود دارد این است که از مقامات عراقی خواستیم افرادی که در عراق مفقود می شوند و مهلت ویزایشان به اتمام می رسد تحویل مقامات قضایی داده نشوند که آن ها نیز پذیرفتند و بنا شد که این افراد به مرزبانان ایران تحویل داده شوند.
    معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مورد تدابیر امنیتی در کشور عراق گفت: از مسئولین امنیتی عراق خواستیم با توجه به مجموعه برآورد های صورت گرفته درباره امنیت، تدابیر شدیدی در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم به زائران کشور خودمان اطمینان خاطر بدهیم. آن ها اعلام کردند که این تدابیر ایجاد شده است.
    ذوالفقاری همچنین از آمادگی برای امداد و نجات هوایی خبر داد و گفت: ما به مسئولان عراقی اعلام کردیم برای تصادفات و مسمومیت ها می توانیم امداد و نجات هوایی را اعزام کنیم که آن ها گفتند آمادگی لازم را داریم و چنانچه لازم بود از شما کمک خواهیم گرفت.
    معاون وزیر کشور در مورد عوارض ورود کالاها گفت: کالاهایی که برای تغذیه زائران انتقال داده می شد عوارض داشت و رقمی معادل 100 دلار برای هر راننده در نظر گرفته می شد که این مقدار به 5 دلار کاهش پیدا کرده است.
    صدور روزانه 300 ویزا در ایران


    ذوالفقاری با تاکید بر این که هیچ زائری امسال بدون ویزا به خاک عراق وارد نخواهد شد، گفت: برای این منظور، لازم است سرعت صدور ویزا در ایران افزایش یابد. در گذشته 4 نقطه کنسول های ایران ویزا صادر می کردند که امسال 11 نقطه دیگر تعیین شده که کار این دفاتر متاسفانه هنوز سرعت لازم را ندارد و فقط 5 تای آن های شروع به صدور ویزا کردند.
    او با بیان این که در حال حاضر روزی 300 ویزا صادر شده گفت: مطالبه جدی ما این بود که سرعت صدور ویزا بیشتر شود و بستر لازم برای خروج بدون ویزا از کشور فراهم شود.
    معاون وزیر کشور ادامه داد: 11 کمیته در ستاد مرکزی پیش بینی شده که هر کدام از کمیته ها وظایفی را به عهده دارند. کمیته حمل و نقل، انتظامی، ازعام و اسکان و تغذیه، کنسولی، اطلاع رسانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشت و درمان، مشارکت های مردمی و نظارت و ارزیابی هر کدام وظایف خودشان را دارند و برنامه ریزی ها انجام شده است.
    ذوالفقاری بیان کرد: علاوه بر این کمیته ها ما ستاد ویژه استانی در استان های خوزستان و ایلام داریم و ستاد مرکزی ما به مسئولیت سفیرمان در عراق اداره می شود. 6 قرارگاه در عراق کارهای خدماتی و هماهنگی را انجام می دهند و در سایر استان ها هم به عنوان استان های معین در زمینه حمل و نقل و اسکان ستادهایی را ایجاد کردیم.
    او با بیان این که تلاش شده نسبت به سال گذشته وضعیت حمل و نقل و اسکان بهتر شود گفت: زائران اربعین در جریان باشند که در کربلا و نجف ظرفیت لازم برای استقرار این تعداد زیاد از افراد در یک مقطع زمانی سه روزه وجود ندارد و اگر تمامی ظرفیت ها مثل مدارس و مساجد و موکب های مختلف را هم در نظر بگیریم و بسیج کنیم، باز هم پاسخگوی این حجم از زائران نخواهد بود. پس زائران محترم می بایست با برنامه ریزی بهتر پیش بینی های لازم را انجام دهند.
    هوای کربلا و نجف در ایام اربعین بارانی است


    معاون وزیر کشور گفت: پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد که در ایام اربعین هوا بارانی خواهد بود به همین دلیل باید اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی انجام شود تا زائران وسایل گرم کننده و پیش بینی های لازم را داشته باشند.
    این مقام مسئول در ستاد اربعین از ورود 100 تن دارو به بغداد خبر داد و گفت: از طریق هلال احمر این مقدار دارو به نجف و کربلا انتقال پیدا خواهد کرد.
    ثبت نام 900 هزار نفر برای اخذ ویزای عراق


    ذوالفقاری در ادامه نشست خبری گفت: تا کنون حدود 900 هزار نفر در سامانه سماح و از طرق دیگر ثبت نام کردند که پیش بینی می کنیم این میزان به حدود 2 میلیون نفر برسد که این تعداد بسته به این است که چه میزان نیاز صدور ویزا پاسخ داده می شود.
    او در خصوص مسائل امنیتی کشور عراق گفت: این مسئله از طریق لایه های انتظامی و اطلاعاتی کشور عراق در حال پیگیری است. آن ها تدابیر مختلف مثل پوشش هوایی، کنترل های متعدد در محورهای مختلف و فعالسازی دستگاه های تشخیص دهند در گیت ها را در دستور کار دارند و با توجه به حساسیت امسال، در شعاع مناسبی پوشش امنیتی را برقرار کرده اند و ما در این زمینه تنها نقش مستشاری داشته ایم.
    معاون وزیر کشور ادامه داد: در جلساتی که داشتیم مکررا تاکید کردیم که سناریوهای مختلفی را طراحی کنند و بدانند اگر مسائل مختلف پیش آمد، باید چه برخوردی با آن داشته باشند و دچار انفعال نشوند که قرار شد این سناریوها بصورت مکتوب طراحی و سپس بررسی شود.
    سفر به سامرا با خطر همراه است
    او در مورد سفرهای انفرادی زائرین به سامرا و کاظمین گفت: توصیه ما این است که زائران به سامرا سفر نکنند چرا که محورهای منتهای به این شهر امنیت لازم را ندارد اما در مورد کاظمین مشکلی برای زیارت وجود ندارد.
    ذوالفقاری در خصوص مشکلاتی که سال گذشته در برگشت زائران از کشور عراق ایجاد شد گفت: تمام دست اندرکاران اتفاق نظر دارند که با همه تمهیدات قطعا انتقال 2 میلیون نفر در یک مقطع زمانی کم حتی اگر تمامی امکانات بسیج شوند و خدمت رسانی کنند باز با اختلال همراه خواهد بود. ما نمی خواهیم با وعده هایی توقع ایجاد کنیم که در صحنه عمل امکان تحقق آن نباشد. زائران باید بدانند حتی اگر وسیله نقلیه برای جابجایی آماده باشد، جاده ها و زیرساخت ها جوابگو نیستند و قطعا باز هم تراکم خواهیم داشت.
    معاون وزیر تاکید کرد: البته طراحی ها و پیش بینی ها بیشتر از سال قبل شده و شرکت های وابسته به حمل و نقل پایانه های کشور تمهیدات لازم را اندیشیده اند اما اکر سفر توسط زائران مدیریت نشود امکان این که بدون وقفه بتوانیم حمل و نقل را داشته باشیم غیرممکن است.
    او در مورد اتوبوس های متخلفی که مبالغ بیشتری از زائران می گیرند گفت: سازمان حمل و نقل پایانه ها مسئولیت نظارت و کنترل قیمت ها را به عهده دارد و چنانچه اجحافی به زائران شد، می توانند شماره پلاک اتوبوس را در اختیار سازمان حمل و نقل قرار دهند تا با آن ها برخورد شود.
    ذوالفقاری همچنین از فعال شدن شعبه بانک پاسارگاد در عراق خبر داد.
    رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: 40 نقطه بین نجف و کربلا برای گمشدگان در نظر گرفته شده که اگر فردی از کاروان و دوستان و خانواده جدا شد می تواند به آن جا مراجعه کند. مکانی با ظرفیت 400 نفر برای گمشدگان تعبیه شده که در صورت لزوم با قطار به بصره و سپس به ایران منتقل خواهند شد.
    معاون وزیر کشور از زائرین خواست تا علاوه بر پرداخت عوارض خروج در خصوص بیمه حوادث و بیمه های درمانی اقدام کنند. او در این باره گفت: چنانچه زائری بیمه حوادث نباشد در صورت بروز حادثه مبلغی به او پرداخت نخواهد شد و لازم است که زائران حتما بیمه درمانی را هم یش بینی کنند که به این منظور نماینده بیمه در کشور عراق مستقر است.
    ذوالفقاری در پایان گفت: از زائران می خواهیم که با استفاده از رادیو اربعین و سامانه پیامکی طراحی شده، از تمامی موارد مربوط به اربعین به صورت لحظه ای مطلع شوند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.