• ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   ...
  • ماجرای هجمه روحانی به شورای نگهبان    :   ماجرای هجمه روحانی به شورای نگهبان/ مسئله «فامیلی» است یا «ملی»؟اظهارات روحانی علیه شورای نگهبان پس از عدم احراز صلاحیت دامادش بسان اظهارات وی علیه قوه قضائیه پس از زندانی شدن برادرش است که نشان می‌دهد دغدغه‌های «فامیلی» بر «ملی» رئیس جمهور غلبه دارد.
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   ...
  • آخرین تدابیر برای مدیریت سیل احتمالی خوزستان    :   مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب خوزستان با اشاره به آخرین تدابیر برای مدیریت سیل احتمالی خوزستان گفت: با توجه به ۸.۸ میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی مخازن سدهای استان،نیازی به آزادسازی آب نیست.
  • پشت پرده لبنیات سمی    :   پشت پرده لبنیات سمی/ توضیحات کارشناس جنجال آفرین.سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به حواشی پیرامون خبر آلوده بودن شیرهای پاستوریزه به سم آفلاتوکسین، توضیحاتی ارائه داد.
  • تصمیم‌های آموزش و پرورش و تاثیری که بر نگرش دانش‌آموزان می‌گذارد    :   آموزش وپرورش تهران در حالی امروز را برای مقاطع ابتدایی تعطیل اعلام کرد که در اکثر مناطق شهر تهران نه نشانه ای از برف بود نه یخبندان اما مهمترین ضربه این تصمیم برای دانش آموزان چه خواهد بود؟
  • جلوگیری از اشتهای کاذب با5راه ساده

    جلوگیری از اشتهای کاذب با۵راه ساده

    تقدیمی هدف:

    اشتهای زیاد داشتن یکی از دردسرهایی است که فقط افراد خوش خوراک با آن سر و کار دارند.

     

    در این مطلب برای شما از راه های جلوگیری از اشتهای کاذب یا اشتهای عصبی صحبت کرده ایم که به تناسب اندام شما کمک می کند و هر لحظه به دنبال خوراکی نمی گردید.

     

     

    انرژی‌تان پایین آمده، شکمتان به سر و صدا افتاده است و اخلاقتان هم از یک فرد مهربان و دوست‌داشتنی به فردی عصبی و تندمزاج تبدیل شده‌. گرسنگیتان تبدیل به عصبانیت شده است. این اتفاق برای همه ما افتاده است و می‌دانیم که اصلاً وضعیت خوبی نیست. اما خوشبختانه بخاطر روابط و زندگی اجتماعی‌تان هم که شده، می‌توان از بروز چنین موقعیتی جلوگیری کرد. در زیر به ۵ قانون برای جلوگیری از اشتها و گرسنگی کاذب اشاره می‌کنیم.

     

    تعداد وعده‌های غذایی‌تان را بیشتر کنید

    خیلی‌ها آنقدر در طول روز درگیر کار، مسئولیت‌های خانوادگی یا مسائل مختلف می‌شوند که زمان از دستشان رفته و برای غذا خوردن زمان نمی‌گذارند و در آخر می‌بینند که از گرسنگی اعصابشان حسابی بهم ریخته است. وقتی حواستان پرت کارهای دیگر می‌شود، به پیام‌هایی که بدنتان برای گرسنگی می‌فرستد توجه نمی‌کنید و بعد می‌بینید که بیشتر از ۴ تا ۵ ساعت است که هیچ نخورد‌ه‌اید.

     

    یا اگر در ساعات نامنظم غذا بخورید، پیام‌رسان‌های بدنتان از نظم خارج می‌شوند. در هر دو حالت، بدنتان همچنان به یک منبع مداوم سوخت نیاز دارد تا بتواند هم ذهنی و هم جسمی عملکرد خوبی داشته باشد: وقتی قندخونتان خیلی پایین بیاید، عوارض جانبی شامل سردرد، اضطراب و آشفتگی خواهد داشت.

     

    و دیگر اینکه برای ایجاد سوختی که بدنتان نیاز دارد، به سمت اندوخته‌ها می‌رود اما بااینکه خیلی خوب بود اگر برای این منظور چربی‌های بدن را می‌شکست، اما اینطور نیست. کم‌خوری موجب شکسته شدن سلول‌های عضلات بدنتان می‌شود. برای نگه داشتن ذهن و جسمتان در بهترین حالت، ساعت موبایلتان را کوک کنید تا برای غذا خوردن به شما یادآوری کند. اگر برای خوردن یک غذای کامل وقت ندارید، غذایتان را به صورت ساندویچ درست کنید که خوردن آن هم برایتان راحت‌تر باشد. یک مشت خشکبار یا آجیل هم تنقلات بسیار خوبی برای میان‌وعده می‌تواند باشد.

     

     

    فیبر بخورید

    جویدن فیبر زمان بیشتری می‌برد، فضای بیشتری از دستگاه گوارشتان را به خود اختصاص می‌دهد، حسابی سیرتان می‌کند و به تنظیم قندخون و واکنش انسولین کمک می‌کند که همه اینها باعث می‌شود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده‌های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می‌رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل ۱۵ گرم در روز است که بهتر است مصرف ۲۵ گرم روزانه را هدف قرار دهید.

     

     

    برای این منظور باید در روز دو وعده میوه (یکی در صبحانه و یکی در میان‌وعده) بعلاوه مقداری سبزیجات به همراه ناهار و شام مصرف کنید، غلات سفید مثل برنج و نان سفید را با غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای یا نان گندم کامل جایگزین کنید، از عدس و حبوبات دیگر بعنوان منبع پروتئینی خود استفاده کنید و در برنامه‌غذایی روزانه‌تان آجیل و دانه‌ها را نیز قرار دهید. بعضی از بهترین منابع فیبر عبارتند از: تمشک (۸ گرم در هر یک لیوان)، گلابی و سیب (حدود ۵ گرم در یک عدد متوسط)، بروکلی (۵ گرم در هر یک لیوان پخته)، عدس و لوبیاها (۸-۷ گرم در هر نصف لیوان) و بادام (۴ گرم در هر ۳۰ گرم).

     

     

    پروتئین و چربی‌های سالم را هوشمندانه مصرف کنید

    هم پروتئین و هم چربی خالی شدن شکم را به تعویق انداخته و احساس سیری را تقویت می‌کنند. این یعنی به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و دیرتر به حالت گرسنگی برگردید. از اینرو وارد کردن آنها به برنامه‌غذایی روزانه‌تان راهی هوشمندانه برای جلوگیری از نوسانات قندخون است.

     

    اگر تابحال ماده کم‌فیبر، کم‌پروتئین و چربی خورده باشید (مثل شکلات، نان شیرینی مربایی، یک کاسه پاستا با سس گوجه‌فرنگی)، احتمالاً متوجه شده‌اید که چقدر گرسنگی‌تان سریع برمی‌گردد، حتی اگر مقداری که از آن ماده‌غذایی مصرف کرده باشید زیاد باشد. درواقع، دو غذا با میزان کالری‌های مشابه تاثیرات کاملاً متفاوتی را بر احساس سیری، انرژی بدن، متابولیسم و روحیه و خلق و خو خواهند داشت.

     

    توصیه ما این است که در هر وعده غذایی خود از مقداری پروتئین خالص یا چربی‌های سالم استفاده کنید. گیاهخواران هم می‌توانند از حبوبات و منابع پروتئینی گیاهی استفاده کنند و بعضی از انواع گیاهخواران هم تخم‌مرغ و لبنیات و بعضی دیگر مرغ و ماهی را هم به لیست غذایی‌شان اضافه می‌کنند. چربی‌های سالمی که متخصصین معمولاً پیشنهاد می‌کنند عبارتند از آوکادو، آجیل، دانه‌ها، کره‌ها، روغن زیتون و روغن نارگیل.

     

     

    غذاهای روحیه‌ساز بخورید

    تحقیقات بسیار زیادی تاثیر بسیاری از موادغذایی را بر روحیه و خلق‌وخو نشان می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید شادتر زندگی کنید و بازده کاری بالاتری داشته باشید، انتخاب‌های غذایی شما اهمیت بسیار زیادی دارند. بعنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که دارچین تمرکز را ارتقا داده، گردو قدرت منطق ذهن را بالا برده و سبزیجات مثبت‌گرایی را تقویت می‌کند.

     

    در یک تحقیق، دانشمنان از حدود ۳۰۰ جوان خواستند که برای ذکر موادغذایی مصرفی روزانه‌شان و احساسی که بعد از آن پیدا می‌کنند، دفتر یادداشت روزانه داشته باشند. محققان دریافتند که مصرف بالاتر میوه‌ها و سبزیجات انرژی، آرامش و حس خوشبختی را در فرد افزایش می‌دهند.

     

     

    نوشیدنی آرامش‌بخش بنوشید

    یکی از بهترین راه‌ها برای تعدیل و تنظیم روحیه و اعصاب خودداری از مصرف نوشیدنی‌های قنددار و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است و به جای آنها تا می‌توانید از آب و چای سبز بدون قند استفاده کنید. در یک تحقیق انگلیسی مشخص شد که بیشتر از ۷۰٪ از شرکت‌کننده‌ها گزارش  داده‌اند که بالا بردن مصرف آب روزانه‌شان تا حد زیادی روحیه‌شان را تقویت کرده است. و یک تحقیق ژاپنی که روی بیشتر از ۴۰۰۰۰ نفر انجام گرفت، مشخص شد که سطح استرس روانشناختی در آنهایی که در روز حداقل ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، تا ۲۰٪ پایین‌تر بوده است

    gps1

    مطالب مرتبط :

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    دود قلیان موجب بروز حمله قلبی می شود

    مطالعات نشان می دهد دود قلیان موجب تشدید سرعت لختگی خون می مطالعات نشان می دهد دود قلیان موجب تشدید سرعت لختگی خون می شود و در نتیجه خطر حمله قلبی و سکته افزایش می یابد. مطلب کامل

    دود قلیان موجب بروز حمله قلبی می شود

    ... مطلب کامل

    مالیات دو پله‌ای به نفع نجومی‌بگیران است

    مالیات دو پله‌ای به نفع نجومی‌بگیران است/ شکاف طبقاتی زیاد می‌شود.یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مالیات ۵ پله‌ای به عدالت‌محوری نزدیک‌تر است، گفت: مالیات دو پله‌ای به نفع نجومی‌بگیران بوده و شکاف طبقاتی بین کارمندان را افزایش می‌دهد. مطلب کامل

    ۲۶دی ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    بازاریابی برای میوه‌های ممنوعه در شبکه‌های اجتماعی

    اگرچه گمان می شد بساط میوه های قاچاق از بازار داخلی برچیده شده است اما مدتی است قاچاقچیان در حال بازاریابی برای فروش این میوه ها در شبکه های اجتماعی هستند. مطلب کامل

    بازاریابی برای میوه‌های ممنوعه در شبکه‌های اجتماعی

    مطلب کامل

    بلاتکلیفی مهم ترین نهاد امدادی کشور در روزهای سیل

    با وجود گذشت چندین روز از وقوع سیل در استان های جنوبی کشور و نیاز به شدید به امدادرسانی، مهم‌ترین نهاد امدادی کشور همچنان مدیر ندارد و رئیس جمهور نیز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. مطلب کامل

    میزان پایین سلول های اصلی خون نشانه خطر بالای مرگ

    مطالعه جدید نشان می دهد مشکلی موسوم به «لنفوپنی» که حاکی از وجود میزان پایین سلول های خونی لنفویست است، می تواند هشدار اولیه بیماری باشد. مطلب کامل

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

  • برچسب

    000 000 33 000 نمودار تغییر قیمت سمند سورن ELX سال . کد 57511 سمند سورن ELX توربو . کد 58201 39 000 نمودار تغییر قیمت وانت آریسان دوگانه‌ سوز . کد 16401 سمند SE . کد 57310 28 500 آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) آنلاین قیمت سکه ( ریال آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها اجتماعی اخبار استقلال اقتصاد انلاین ایران خودرو ایران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) بازارها و شاخص های مالی مرتبط تابلو آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) تابلو آنلاین قیمت سکه ( ریال ) تابلو آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) تابلو آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها ( سنا ) خبر خبرهدف خبرگزاری خبرهدف دانلود دولت رئیس جمهور سایپا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) فروشگاه وردپرس قیمت سکه قیمت طلا و نقره مجلس مدیران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نرخ ارز نرخ ارز مرجع بانک مرکزی وردپرس فارسی ورزش ورزشی پارس خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) پرسپولیس کارمانیا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) کاریکاتور کرمان خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) گروه بهمن نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان )
  • پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2020 خبر هدف. محفوظ است.