• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • 22 «اخطار» به مجموعه «ناایمن» ۶۰ ساله

    22 «اخطار» به مجموعه «ناایمن» ۶۰ ساله

    تقدیمی هدف:

    ۲۲ «اخطار» به مجموعه «ناایمن» ۶۰ ساله/ شاید تفریح آخرتان باشد!

    مجموعه‌ای که روزانه بیش از پنج هزار نفر از آن برای تفریح استفاده می‌کنند تاکنون اخطارهای زیادی برای ایمن‌سازی دریافت کرده اما با وجود مرگ چند نفر، مسئولان توجهی به اخطارها نداشته‌اند!

    خبرگزاری هدف : تاریخ ورزش ایران مانند خیلی دیگر از کشورها، حوادث زیادی به خود دیده که تبعات آن بعضا گریبانگیر افرادی غیر از خودِ ورزشی ها شده است. خیلی از این اتفاقات در ورزشگاه ها – نه صرفا در جریان بازی – رخ داده است؛ آنجا که نه توپی در گردش بوده، نه ورزشکاری در حال تلاش برای نتیجه گیری و نه داوری در حال دمیدن در سوت.

    شاید خیلی از این اتفاقات ختم به خیر شده باشد مانند آتش سوزی که ۲۱ فروردین ماه امسال در خانه شطرنج مجموعه ورزشی انقلاب رخ داد یا اتفاق مشابهی که مردادماه سال گذشته به دلیل اتصالی برق در یکی از ساختمان های اصلی این مجموعه افتاد و این ساختمان که بخش هایی از حراست، انبار و اداری هم در آن مستقر بودند را دچار حریق  کرد.

    علاوه بر آتش سوزی اما محیط های ورزشی آبستن حوادث دیگری هم بوده اند مانند سقوط یک خانم ۲۷ ساله به یک چاه؛ این حادثه مردادماه سال گذشته رخ داد و طی آن این عضو مجموعه انقلاب در محوطه فوت کورت به داخل چاه آبی با عمق ۵۰ متر سقوط کرد.  وی که رزیدنت سال دوم پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی بود بعد از ۱۰۰ دقیقه نفسگیر از چاه بیرون کشیده شد و به بیمارستان انتقال یافت. این پزشک هسته ای در جریان این حادثه به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت اما به خاطر شکستگی مهره های پشت و کمر، مفصل مچ هر دو پا و پارگی کبد، طی چند مرحله تحت عمل جراحی قرار گرفت.

    غیر از این اما مجموعه های ورزشی بعضا محل وقوع حوادثی بوده اند که با تلفات جانی همراه شده است مانند آتش سوزی که مردادماه گذشته در اثر یک انفجار مهیب در بخش موتورخانه و تاسیسات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک رخ داد. شدت این انفجار تا حدی شدید بود که ساختمان های اطراف محل حادثه را لرزاند و منجر به جان باختن سه نفر از کارگرانی شد که در محوطه مشغول به خدمت بودند. البته که ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از انفجار در صحنه حاضر شدند و وضعیت را به خوبی کنترل کردند که اگر غیر از این بود چه بسا ساختمان آکادمی که محل اردوی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی هم بود، تخریب زیادی می شد.

    جالب اینکه محل وقوع بیشترِ این اتفاقات، مجموعه ورزشی انقلاب تهران بوده است؛ قدیمی ترین مجموعه ورزشی ایران که اتفاقا یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های فعلی در کشور و خاورمیانه به حساب می آید ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی، فضای سبز و ساختار فیزیکیِ خاص آن باعث شده در دنیا کم مانند باشد. با همه اینها اما این مجموعه طی سال های گذشته محلِ حوادثی تلخ از این دسته بوده است.

    بعد از مجموعه ورزشی آزادی که سال ۱۳۵۳ به نام «آریامهر» و ویژه بازی های آسیایی تهران (۱۹۷۴) ساخته شد، «انقلاب» بزرگترین مجموعه ورزشی ایران محسوب می شود که البته قدمتی بیشتر از آزادی هم دارد. این مجموعه سال ۱۳۳۷ به نام «باشگاه شاهنشاهی» ساخته و آغاز به کار کرد. اگرچه از همان ابتدا استفاده از امکانات این مجموعه برای همه رایگان نبود اما موقعیت خاص آن در کنار ارائه تسهیلات کامل و خانوادگی در بسیاری رشته ها در کنار دسترسی به نسبت راحت، باعث شد این مجموعه محل تردد سالیانه خیلی از خانواده ها و اعضای آنها باشد.

    این در حالی است که طی سال های گذشته مجموعه ورزشی انقلاب آنطور که باید بازسازی و بهسازی نشده است. به هر حال ۶۰ سال از ساخت این مجموعه می گذرد، طی این مدت ۱۴ نفر مدیریت این مجموعه را بر عهده داشته اند اما در دوره مدیریتی هیچ یک از آنها، اقدام اساسی برای مراقبت و حفظ ساختار مجموعه انجام نشده است.

    عدم رسیدگی، نگهداری و تجدید حیات مجموعه ورزشی انقلاب به تدریج فرسودگی بسیاری از بخش های آن را موجب شده طوریکه امروز بافت های فرسوده قسمت عمده ای از بافت های مجموعه را شامل می شود. همین فرسودگی عاملی است که به تدریج افول حیات و «ناایمنی» در بخش های مختلف مجموعه را موجب شده است تا آنجا که سازمان آتش نشانی تهران تاکنون بارها مکاتباتی را برای رعایت اصول ایمنی در مجموعه ورزشی انقلاب، با مدیریت این مجموعه داشته است.

    خبرنگارهدف کسب اطلاع کرده که طی چند سال گذشته ۲۲ مکاتبه با درخواست سازمان آتش نشانی و با عوامل مجموعه ورزشی انقلاب انجام شده است. این مکاتبات از طریق شهرداری منطقه ۳ و با عنوان «اخطاریه»، «دستور العمل ایمنی»، «استنکاف» و «عدم اجرای دستور العمل ایمنی»  انجام شده است اما تاکنون هیچ یک از آنها به نتیجه ای منجر نشده است.

    اولین نامه که به درخواست سازمان آتش نشانی و توسط شهرداری برای مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب ارسال شد، به تاریخ ۹۴/۵/۱۵ بود. آخرین مکاتبه این نهاد هم اول اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد. اما به گفته معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران تاکنون در پاسخ به این مکاتبات، هیچ اقدامی از سوی مدیریت باشگاه انقلاب انجام نشده است.

    محمود قدیری در گفتگو با خبرنگارهدف   در این زمینه توضیح داد و اظهار داشت: در بازدیدی که از مجموعه انجام شد به خیلی از کمبودها و ناایمنی ها پی برده شده و بر همین اساس مکاتبات متعددی با مدیریت داشته ایم و به تک تک این موارد اشاره کرده و خواستار رسیدگی به آنها شدیم.

    وی در رابطه با اینکه «عمده مسائلی که از نگاه سازمان آتش نشانی ناایمن تشخیص داده شده و منجر به مکاتبه و تذکر شده است، چیست؟»، گفت: موارد خیلی زیاد است و در هر مکاتبه هم به بخشی از آنها اشاره داشتیم. به طور مثال ساختمان مدیریت، ساختمان پذیرش و مرکز همایش ها جزو ساختمان هایی هستند که به دلایل مختلف ناایمن هستند و باید اخطارها و تذکرهایی که در رابطه با آنها داده شده، جدی گرفته شود.

    این مقام مسئول در سازمان آتش نشانی تهران توضیحات خود را در این زمینه تکمیل کرد و گفت: راه های خروج جزو مواردی هستند که حساسیت زیادی روی آنها داریم و باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند. در راهروها نباید هیچ نوع وسیله قابل اشتهاردی باشد. این در حالی است که برخی پلکان های ساختمان های مجموعه قابل اشتهارد هستند و در آنها مانع دیده می شود. حتی درب موتورخانه مجموعه هم قابل حریق تشخیص داده شده است.

    وی با تاکید بر اینکه در بخش تاسیسات، برق عامل اصلی حریق به حساب می آید، خاطرنشان کرد: سیستم برق در ساختمان اصلی مجموعه از استانداردهای لازم برخوردار نیست طوریکه خطر آتش سوزی دارد. این سیستم ها باید بازنگری شود. حتی برخی از ایرادها نسبت به خاموش کننده ها در ساختمان مدیریت بود که یا به تعداد نبودند و یا شارژ نشده بودند. حتی در صورت شارژ، باید مشخص شود که شرکت شارژکننده چه شرکتی است که در صورت وقوع حادثه قابل پیگیری باشد.

    به گفته معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران، در تالار مهربانی مجموعه ورزشی انقلاب رعایت برخی موارد ایمنی نادیده گرفته شده است. حتی چگونگی برخی ساخت و سازها در این بخش به گونه ای است که قابل اشتهارد است. نکته مهم دیگر اینکه شبکه آب آتش نشانی در مجموعه ورزشی انقلاب به گونه ای نیست که بتواند همه قسمت ها و بخش های این مجموعه را پوشش دهد و همین مسئله مشکل ساز است.

    «طی مکاتبات انجام شده با ، در مورد اماکن ورزشی این مجموعه هم اخطاری داده شده است؟ مثلا در مورد سازه های یک زمین یا سالن ورزشی در مجموعه انقلاب؟»؛ قدیری در پاسخ به این پرسش خبرنگار هدف گفت: ما ۲۲ مورد مکاتبه کلی داشته ایم. بعضا هر یک از این مکاتبات، مکاتبه تکمیلی هم داشته است. موضوع هر یک از این نامه ها هم متقاوت بوده است. در هر صورت اینکه لازم نیست به موضوع نامه ها به صورت جداگانه پرداخته شود. فقط اینکه مجموعه انقلاب جزو اماکنی است که از نظر سازمان آتش نشانی موارد ناایمنی زیادی دارد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «واکنش مدیران مجموعه انقلاب به هر یک از مکاتبات انجام شده چگونه بوده است؟»، گفت: از سال ۹۴ تا به امروز ۲۲ مکاتبه شده است، اگر به اولین مکاتبات پاسخ داده بودند که تا این حد ادامه پیدا نمی کرد. ما حتی دستورالعمل ایمنی را برای این مجموعه ارسال کردیم و در آخرین مکاتبات هم تاکید کردیم که موارد موردنظر اجرا نشده و این یعنی اینکه اراده ای برای انجام کار نیست.

    معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی در پایان گفتگو با خبرنگار هدف  تاکید کرد: پرسنل نگهبانی در هر مجموعه ای از جمله مجموعه ورزشی انقلاب باید هر سال دوره های آموزش های آتش نشانی را بگذرانند. چرا که اولین واکنش ها بعد از وقوع حریق، توسط این افراد نشان داده می شود.

    به گزارش خبرنگار هدف ، هرچند مجموعه ورزشی انقلاب به یکی از معدود شاهرگ‌های حیاتی و تنفسی شهر پرترافیک و آلوده تهران تبدیل شده، اما بی‌توجهی‌هایی که به برخی اماکن ناایمن این مجموعه شده، می‌تواند آبستن حوادث تلخ دیگری باشد. روزانه بیش از ۵ هزار نفر در این مجموعه تردد می کنند و با شرایطی که وجود دارد می تواند برای هر یک از آنها «تفریح» آخرشان رقم بخورد چرا که حادثه‌ای در کمین است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.