بازگشت عادل بعد از ۴ هفته

چاپ

گزارش برنامه نود/ بازگشت عادل بعد از ۴ هفته .عادل فردوسی‌پور پس از چهار هفته دوباره برنامه نود را اجرا کرد و به حواشی هفته اخیر فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش خبرهدف ، برنامه نود که آخرین بار در شانزدهم مهرماه با حضور سید جلال حسینی پخش شده بود، پس از چهار هفته دوباره از ساعت 22:55 امشب(چهاردهم آبان ماه) روی آنتن شبکه سه رفته که تماشای دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین کاشیما آنتلرز ژاپن و پرسپولیس در مدارس، حواشی هفته دهم لیگ برتر و … ازجمله بخش‌های این برنامه است.
* نظرسنجی
مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «آیا پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود؟»، یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» را انتخاب و ارسال کنند.
* کلیپی از لحظات جذاب بازی‌های آسیایی پرسپولیس که صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد، با حضور علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، کمال کامیابی‌نیا و … پخش شد که در آن برانکو ایوانکوویچ عنوان کرد: «به بازیکنان و هوادارن‌مان اطمینان دارم و انتظار دارم که پس از مسابقه همه شادی کنند.»
* عادل فردوسی‌پور با صحبت‌های اعتراضی به نحوه بلیت‌فروشی دیدار برگشت پرسپولیس برابر السد و همچنین بازی روز شنبه آینده فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنترلز اشاره کرد و پس از آن یاد و خاطره زنده یاد بهرام شفیع را زنده نگه داشت.
* خلاصه‌ای از دیدار رفت تیم‌های کاشیما آنتلرز ژاپن(2) پرسپولیس ایران(0) در فینال لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.
* گزارشی به امیرمحمد علامه، فوتبالیست نوجوان اهل دهدشت کهگیلویه و بویراحمد که علاقه‌مند به دیبالا، ستاره یوونتوس است و با کلیپ و شادی گل خود شهرت جهانی پیدا کرد، اختصاص داشت.
* تماشای بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در یکی از مدارس تهران که در آن دانش‌آموزان شور و حال زیادی در جریان مسابقه داشتند، در آیتمی پخش شد.
* قلعه‌نویی: از کی‌روش خواستم مثل مرفاوی باشد
امیر قلعه‌نویی که به‌عنوان مربی برتر ماه‌های شهریور و مهر فوتبال ایران از سوی برنامه نود انتخاب شده بود، در گفت‌وگویی ضبط شده اظهار کرد: لطف و عنایت خداست و دادن تندیس بهترین مربی به من هم حاصل کار جمعی است و آن را به کارگران فولاد مبارکه تقدیم می‌کنم.
او ادامه داد: تیمی را تحویل گرفتیم که چهاردهم جدول بود و تغییرات زیادی داشتیم؛ نگرش تیم عوض شد و هفت بازیکن اصلی تیم تغییر کردند که احتیاج به زمان داشتیم، اما خوشحال هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این شرایط خوب رسیدیم.
سرمربی سپاهان درباره اینکه گفته می‌شود تیمش هزینه زیادی کرده است، گفت: از سازمان لیگ بخواهید تا قرارداد تیم‌ها را نشان دهد؛ اعتقاد دارم از نظر هزینه‌ای تیم پنجم هستیم؛ به نظرم در موفقیت تیم ملاک پول نیست و ساختار، ذهنیت، همیت و فعل خواستن است که بتوانید در تیم تزریق کنید و بر اساس افکار درست یار بگیرید.
قلعه‌نویی یادآور شد: بهترین بازی ای که انجام دادیم، مقابل پارس جنوبی بود که می‌توانستیم با اختلاف سه، چهار گل برنده شویم؛ هر لحظه از مربیگری فشار است ولی همین مسابقات آخر با پنالتی‌ها خیلی اذیت شدیم.
او راجع به اینکه گفته می‌شود داوری‌ها به سود سپاهان است، عنوان کرد: در این چند هفته بیشترین ضرر از اشتباهات داوری که البته داوران بسیار خوبی داریم را سپاهان داشته است؛ در آن بیانیه سپاهان راجع به داوری‌ها خواستیم تا عدالت اجرا شود؛ کلمه عدالت که ایرادی ندارد و همه باید از آن استقبال کنند.
سرمربی سپاهان درمورد عملکرد خوب کی‌روش استنلی، مهاجم تیمش گفت: سه، چهار ماه اول در ذوب‌آهن از دست کی‌روش خیلی اذیت شدم؛ در برزیل می‌گویند که مهاجمان بلند قامت باید به تیرک دوم بروند ولی ما گفتیم باید به تیرک اول نزدیک شوی و توپ‌ها را قطع کنی، کاری که صمد مرفاوی انجام می‌داد.
* استنلی: مهم نیست آقای گل شوم
کی‌روش استنلی، مهاجم برزیلی سپاهان که از سوی برنامه نود به‌عنوان بازیکن برتر ماه‌های شهریور و مهر انتخاب شده بود، در مصاحبه‌ای ضبط شده عنوان کرد: وقتی شما به یک باشگاهی ورود می‌کنید و آن تیم همه شرایط‌اش راضی کننده و خوب است، انگیزه بالایی پیدا می‌کنید و من با تلاش‌های متداوم کاری کردم تا روز به روز بهتر شوم.
او ادامه داد: بخاطر اینکه مهاجم بلند قدی هستم، با تدابیر آقای قلعه‌نویی و کادر فنی فکر می‌کنم بهتر است از سرم در بازی ها استفاده کنم.
استنلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهترین گل‌اش به کدام تیم بوده است، عنوان کرد: تا جایی که یادم می‌آید، گلی که به نساجی زدم، گل زیبایی بود ولی روی هم رفته، تمام گل هایم ارزش داشت.
او تاکید کرد: نگران آقای گل شدن یا نشدن نیستم و هدفم کمک به تیم است؛ حالا اگر آقای گل هم شدم، چه بهتر؛ عملکردم در این فصل بخاطر زحمات تیم و مربیانم بوده است.
* استقلال تهران 2 (1) سایپا 2 (3)
– نکات بازی
سارفو در این فصل دو بار مقابل استقلال بازی کرده و دو پنالتی داده و دو بار اخراج شده است.
اولین گل الحاجی گرو در استقلال.
سید حسین حسینی، هفت بازی در لیگ و جام حذفی مقابل سایپا و بدون کلین‌شیت.
در دو تقابل اخیر علی دایی و استقلال در جام حذفی، استقلال حذف شده است.
استقلال بعد از هشت فصل در رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ناکام ماند.
حذف استقلال توسط شاگردان علی دایی
* آنالیز عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
بخش آنالیز برنامه نود به دلایلی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند، پرداخت که در آن به آماده شدن بازیکنان در شهریورماه، عدم بهانه‌جویی برانکو با وجود دست خالی او در نفرات تیم، شجاعت بازیکنان، اعتماد برانکو به مجموعه محدود بازیکنان و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها، نمایش دفاعی در مسابقات و ماکلیت کمتر توپ از بازی با الدحیل قطر تا فینال، مثلث دفاعی قدرتمند(علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده)، تولد دوباره تعدادی از بازیکنان مثل گادوین منشا، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و … و همچنین موج قرمز ورزشگاه آزادی که در برتری 89 درصد دیدارهای خانگی آسیایی تاثیر گذاشت، اشاره داشت.
* کارشناسی داوری بازی جام حذفی استقلال تهران و سایپا با مسعود مرادی
دروازه‌بان سایپا با دست به سر گرو، مهاجم استقلال زد که تصمیم داور در اعلام پنالتی درست بود ولی نیازی به دادن کارت زرد نبود که همین اتفاق هم افتاد.
سارفو، مدافع سایپا روی دانشگر مرتکب خطا شد که داور در اعلام پنالتی و دادن اخطار دوم به او تصمیم درستی داشت.
ارسال کوتاه گرو به دست رضا علیاری، مدافع سایپا برخورد کرد و باید پنالتی سوم هم به سود استقلال اعلام می‌شد.
بعد از شوت آرمان رمضانی، توپ روی خط دروازه استقلال فرود آمد که تصمیم داور در عدم اعلام گل به سود سایپا درست بود.
داور به درستی در برخورد رضا اسدی و فرشید اسماعیلی به هافبک سایپا اخطاری نشان نداد.
* ترین‌های هفته دهم لیگ برتر
– حرکات تکنیکی: آرش رضاوند، جاناتان بالوتلی، بشار رسن، حسن بیت‌سعید، عبدالله ناصری، حسین ابراهیمی، ولادیمیر کومان، یوکیا سوگیتا و مهدی ترابی.
– تیرک دروازه: محسن مسلمان(مقابل پیکان).
– کار تیمی: پارس جنوبی جم(برابر صنعت نفت آبادان).
– موقعیت از دست رفته: محمد عباس‌زاده(مقابل ماشین‌سازی).
– پاس گل: سعید آقایی(برابر استقلال تهران).
– مهار: کوروش ملکی(مقابل تراکتورسازی).
– گل: کمال کامیابی‌نیا(برابر سایپا).
* ترین‌های بازیکنان در هفته دهم لیگ برتر
پاس: پیمان شیرزادی؛ شوت: آنتونی استوکس؛ پاس کلیدی: دانیال اسماعیلی‌فر؛ نجات دروازه: علیرضا بیرانوند؛ قطع پاس: وحید نامداری؛ دفع توپ: ایوب کلانتری؛ دریبل موفق: علی دشتی؛ تکل موفق: میلاد قربان‌زاده؛ نبرد هوایی: کی‌روش استنلی و خطای متحمل شده: سید محمد خرم‌الحسینی.
* مصاحبه‌ای با بهداروند، هوادار استقلالی‌ای که در فینال جام حذفی در برخورد سنگ با چشم او، بینایی‌اش را از دست داد، پخش شد که او عنوان کرد وعده‌هایی که سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ و دیگر مدیران باشگاه استقلال در برنامه نود هفدهم اردیبهشت ماه 97 به او داده بودند، انجام نشده و وضعیت کاری و سلامتی مناسبی ندارد.
* گزارشی به مراسم یادبود دومین سالگرد درگذشت منصور پورحیدری، اسطوره باشگاه استقلال اختصاص داشت که در آن با تعدادی از اعضای خانواده وی و پیشکسوتان استقلال مصاحبه‌هایی انجام گرفته بود.
* پدیده مشهد 3 نساجی مازندران 0
-نکات بازی
چهارمین شکست پیاپی خارج از خانه نساجی.
سومین برد متوالی پدیده.
پدیده 300 دقیقه بدون گل خورده.
– کنفرانس مربیان
جواد نکونام: نتیجه 3 بر صفر شد ولی تفاوت این تعداد نبود؛ تیم ما خیلی خوب بازی کرد ولی متاسفانه مشکل از اول فصل تا حالا که نزدن توپ‌های آخر بود، امروز هم موجب شد گلزنی نکنیم.
یحیی گل‌محمدی: اختلاف کیفیت فوتبالی دو تیم 3 گل نبود؛ اینکه از موقعیت‌ها استفاده کنیم و به گل برسیم، بازیکنان خاص خود را می‌خواهد که ما آنها را داشتیم.
* پیکان 1 تراکتورسازی 2
-نکات بازی
دهمین گل دانیال اسماعیلی‌فر در تاریخ لیگ برتر.
پیکان یکی از دو تیمی که در این فصل با ضربه سر گل نخورده بود ولی برابر تراکتور گل خورد.
هفتادمین گل محمد قاضی در تاریخ لیگ برتر.
محمد قاضی به هیچ دروازه‌بانی به اندازه محسن فروزان گل نزده است؛ 4 گل.
تراکتورسازی 4 بازی و 3 برد.
هشت تقابل اخیر پیکان و تراکتورسازی مساوی نشده است.
اولین شکست خانگی پیکان در لیگ هجدهم.
– کنفرانس مربیان
محمد تقوی: شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند که اینطور بازی کنیم؛ برای تمام دقایق بازی برنامه داشتیم و بازیکنان دستورات تاکتیکی را در زمین اجرا کردند.
مجید جلالی: در 10 دقیقه اول بازی را از دست دادیم؛ روی دو کرنر گل خوردیم و با وجود اینکه 80 دقیقه تلاش کردیم، نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم و شکست خوردیم.
* پیگیری دوباره جان باختن 2 فوتبالیست نوجوان یزدی
عادل فردوسی‌پور مجددا به پرونده جان باختن دو فوتبالیست نوجوان یزدی که دو ماه قبل در سفر یک مدرسه فوتبال به گرجستان جان خود را از دست داده بودند، اشاره کرد و با پدر و مادر مرحوم محمدحسین ورمزیار گفت‌وگویی داشت که آنها عنوان کردند مدیر مدرسه فوتبال(محمدی) متخلف که عامل سفر فرزندشان به گرجستان بوده، همچنان در عرصه ورزشی فعالیت دارد و در یک مدرسه فوتبال دیگر به نام توان کار می‌کند
محمدی، مالک باشگاه آرمان کویر یزد(مدرسه فوتبالی که نوجوانان یزدی را به گرجستان برد)، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود عنوان کرد: دو سال است با بهترین امکانات و بدون اینکه مبلغی از خانواده‌ای دریافت کنم، فعالیت دارم.
او ادامه داد: افرادی که در پرونده جان باختن فوتبالیست‌ها در گرجستان مقصر بودند، به سزای اعمال خود می‌رسند؛ اتفاق خیلی دردناک بود و من هم از این شرایط دلشاد نبودم چون آنها مثل بچه‌های خودم بودم؛ مطمئنا این اتفاق مسببین و مقصرانی دارد ولی بنده و خانواده‌ها نیز کمی مقصر هستند!
محمدی ابراز کرد: چرا 120 نفر دیگر از خانواده نوجوانان فوتبالیست ما دفاع کردند؟؛ من نگفته بودم همراه بازیکنان به گرجستان می‌روم؛ بنده با 6 گروه بازیکنان را به گرجستان فرستادم.
در ادامه پدر مرحوم محمدحسین ورمزیار، یکی از فوتبالیست‌های نوجوان یزدی روی خط برنامه نود آمد و تاکید کرد که محمدی(مدیر باشگاه آرمان کویر) گفته بوده همراه بازیکنان به گرجستان می‌رود و اگر هم بازیکنی از این مدرسه فوتبال به گرجستان نرود، 5 میلیون تومان جریمه می‌شود.
* کارشناسی داوری
– پدیده و نساجی
حمیدرضا دیوسالار به دلیل خطای شدید روی سر بازیکن پدیده باید کارت قرمز می‌گرفت که فغانی در این صحنه فقط اخطار نشان داد.
مرادمند روی جعفری مرتکب خطای پنالتی شد و باید کارت زرد می‌گرفت که فغانی به اشتباه هیچ یک از این دو کار را انجام نداد.
– پیکان و تراکتورسازی
مشکل‌پور با کف استوک روی پای مسعود شجاعی زد که باید با کارت زرد جریمه می‌شد.
– سپیدرود و پارس جنوبی
کمک داور اول تصمیم اشتباهی در اعلام آفساید وینگر چپ پارس جنوبی داشت.
داور تصمیم درستی در خطای هند پنالتی مدافع پارس جنوبی گرفت.
داور چهارم نباید به داور وسط بگوید که فردی از روی نیمکت اخراج شود و فقط باید شرح اتفاقات کنار زمین را به داور وسط عنوان کند.
– استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان
کمک داور دوم به درستی روی گل دوم نفت آفساید اعلام نکرد و جای‌گیری خوبی داشت.
* گزارشی از دو مسابقه جام حذفی بین تیم‌های مس کرمان 0(8) – سپاهان 0(9) و همچنین ماشین‌سازی تبریز 1 (2) – داماش گیلانیان 1(3) پخش شد.
* ماشین‌سازی تبریز 0 استقلال تهران 0
– نکات بازی
شفر سه بازی در تبریز بدون پیروزی.
نخستین کلین‌شیت دخسوس مقابل استقلال.
ماشین‌سازی بدون شکست با مهاجری.
ماشین‌سازی با هشت تساوی رکورددار لیگ هجدهم.
– کنفرانس مربیان
وینفرد شفر: روش بازی و کار ما این است که بازی را کنترل کنیم، توپ را از حریف بگیریم و حمله کنیم؛ این 11 نفر هیچ‌وقت کنار هم بازی نکرده بودند؛ باید با هر دو پا روی زمین باشیم و صبر پیشه کنیم تا جوانان ما بهتر کار کنند.
محمدرضا مهاجری: تا دقیقه 10 سه، چهار موقعیت خوب داشتیم؛ مگر مقابل تیمی مثل استقلال چند فرصت گلزنی به دست می‌آوریم؛ با این حال بچه‌های ما جانانه جنگیدند و تلاش کردند.
توقف استقلال در تبریز برابر ماشین سازی
* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در یک هفته اخیر پخش شد.
بررسی عملکرد لژیونرها در هفته گذشته
* صنعت نفت آبادان 0 فولاد خوزستان 0
– نکات بازی
صنعت نفت یک برد در 13 تقابل اخیر مقابل فولاد.
هفت بازی بدون برد برای فولاد.
فولاد سه بازی بدون گل زده.
– کنفرانس مربیان
ایلی استان: امروز تیم ما به خود اثبات کرد که بدون دوندگی و فداکاری نمی‌توان به برد رسید؛ با اینکه 10 نفره شدیم برای گلزنی تلاش کردیم ولی در خط حمله مشکل گلزنی داریم.
سرجیو: خیلی خوب دفاع کردیم و با اینکه سه امتیاز را می‌خواستیم، اما یک امتیاز برای هر دو تیم قابل قبول بود.
* کارشناسی داوری
– ماشین‌سازی و داماش گیلانیان (جام حذفی)
بازیکن ماشین‌سازی روی مهاجم داماش مرتکب خطا شد و داور به درستی اعلام پنالتی کرد.
فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان
تصمیم داور در دادن کارت قرمز مستقیم به فرزاد جعفری بخاطر خطای شدید درست بود.
شهاب گردان با خروج از محوطه جریمه روی مهاجم فولاد مرتکب خطا شد و باید کارت قرمز می‌گرفت که پیام حیدری هیچ یک از این اقدامات را انجام نداد.
حیدری به اشتباه به سود فولاد اعلام پنالتی کرد ولی اقدام علی صفایی، داور چهارم در اعلام داور مبنی بر اشتباه اعلام شدن پنالتی تصمیم درستی از سوی او بود.
احتمالا حسین بغلانی در زمان ورود به زمین حرفی به صفایی، داور چهارم می‌زند که منجر به اخراج او می‌شود.
– ماشین‌سازی و استقلال تهران
* نتیجه نظرسنجی
حدود یک میلیون و 835 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که بیش از 62 درصد اعتقاد داشتند پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.
برنامه نود این هفته ساعت 02:11 بامداد روز سه‌شنبه، پانزدهم آبان ماه خاتمه یافت.