• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • وقتی اقتصادها مقابله به مثل می کنند

    تقدیمی هدف:

    تصمیم تازه فدرال رزرو امریکا چه تاثیری بر اقتصاد ایران می گذارد؟

    تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره چقدر اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار می دهد؟ این سئوالی است که هنوز پاسخ مشخصی برای آن وجود ندارد اما اقتصاددانان درباره پیامدهای احتمالی آن به دولت هشدار می دهند.

    nn



    هنوز بسیاری از اقتصادهای دنیا از شوک کاهش قیمت جهانی نفت خارج نشده اند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد.اولین پیام این افزایش برای اقتصادهای دنیا گران شدن دلار است.

    در حالی که افزایش نرخ بهره در امریکا با هدف مثبت شدن رشداقتصادی این کشور صورت گرفته اما به اعتقاد تحلیل گران این تصمیم تاثیر منفی زیادی بر اقتصادهای نوظهور خواهد گذاشت.به این دلیل که میزان بدهی این کشورها به آمریکا افزایش می یابد.اما آیا این کشورها عکس العملی نشان می دهند؟ بهترین اقدامی که کشورها می توانند در مقابل این اقدام آمریکا انجام دهند،چیست؟ و در نهایت اینکه چه تاثیری این تصمیم بر اقتصاد ایران که در آستانه خروج از تحریم هاست،می گذارد؟ برای این سئوالات هنوز پاسخ های روشنی وجود ندارد.تحلیل گران در حال بررسی بازار هستند.با این حال آنچه مشخص است،گران شدن دلار در بازار جهانی است  و نرخ برابری ارزها بالا می رود.مثلا یکصد ین ژاپن که در مقابل دلار 5 ین ارزان تر می شود.

    مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل در این رابطه گفته است:« هر چند که افزایش بهاى دلار امریکا در بازارهاى جهانى به راحتى انجام نمى شود و با موانع جدى مواجه است، ولى یک مساله را نمی‌توان انکار کرد که در سال ٢٠١۶ دلار امریکا همچنان پول پر قدرتى در بازارهاى جهانى خواهد بود و به همین دلیل نرخ ارزهاى دیگر همانند پوند و یورو و ارزهاى کشورهاى کالا پایه در سال ٢٠١۶ قدرت افزایش را نخواهند داشت و همچنان ضعیف باقى خواهند بود. از طرف دیگر می‌توان پیش بینى کرد که طلا و نفت هم همچنان در نرخ هاى پایین در بازارهاى جهانى معامله خواهند شد و چشم انداز خیلى روشنى در سال آینده میلادى براى آن‌ها متصور نیست.»

    مقابله به مثل اقتصادها

    اقتصاد جهانی رو به رکود است؛ با کاهش بهای نفت این رکود تشدید یافته  و با تصمیم فدرال رزرو این رکود ادامه خواهد یافت. محمد هادی مهدویان کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید:«اقتصادهایی که پیش از تصمیم فدرال رزرو از رکود خارج شده اند،در سال آینده میلادی رشد اقتصاد کندی خواهند داشت و آنهایی که از رکود خارج نشده اند، همچنان در رکود باقی خواهند ماند.»

    مهدویان معتقد است:«اقتصادهای بزرگ دنیا در مقابل تصمیم فدرال رزرو سکوت نخواهند کرد.احتمال اینکه این کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام متقابلی انجام بدهند و نرخ بهره خود را افزایش بدهند،زیاد است زیرا آنها به سمت موازنه بازار پول می روند.»

    اگر سایر اقتصادها هم مثل فدرال رزرو تصمیم بگیرند که نرخ بهره خود را افزایش دهند یعنی تصمیم بگیرند که پرتفوی پول را به سمت متعادل شدن هدایت کنند،رکود جهانی بیشتر خواهد شد،چرا که وقتی ارزش سایر پول در مقابل دلار کم می شود ، حتما کشورها مسابقه نجات اقتصاد ملی و جلوگیری از کاهش صادرات را درپیش خواهند گرفت.

    مهدویان می گوید:«واکنش کشورها دربرابر تصمیم فدرال رزرو سه دسته می شود؛ سکوت می کنند،عکس العمل متناظر نشان می دهند و یا تندتر از فدرال رزرو حرکت می کنند.»

    تاثیر تصمیم فدرال رزرو بر اقتصاد ایران

    تصمیم فدرال رزرو چه تاثیری بر اقتصاد ایران می گذارد؟ مهدویان در پاسخ به این سئوال می گوید:«هر تصمیمی که کشورهای دنیا در مواجهه با تصمیم فدرال رزرو بگیرند،بر اقتصاد ایران تاثیر می گذارد.اگراتحادیه اروپا که بیشترین مراوده تجاری ایران با آنهاست،نرخ بهره خود را بالا ببرد،یورو هم افزایش می یابد و در نتیجه اقتصاد ایران از این موضوع متاثر خواهد شد.»

    موسسه رتبه بندی مودیز اخیرا در گزارشی نوشت:« افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ریسک در بازارهای سرمایه گذاری کشورهای نوظهور را بیشتر خواهد کرد و این مساله تاثیرات منفی زیادی را برای این کشورها به همراه خواهد داشت.»

    تحلیل گران می گویند؛ بازارهای نوظهور از جمله برزیل، روسیه، ترکیه و آفریقای جنوبی بیشترین تاثیر منفی را از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا متحمل خواهند شد. این کشورها در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا با چالش های زیاد داخلی از جمله در بازار ارز و بی ثباتی بازارهای مالی روبرو می شوند. از آنجا که بازارهای نوظهور با ایران مراوده تجاری دارند،این موضوع هم به اقتصاد ایران منتقل خواهد شد.

    ایمانی راد در این رابطه در کانال تلگرام خود نوشت:« این تحولات یکبار دیگر با نمایندگان مجلس حرف می‌زند که براى احتیاط بیشتر و جلو گیرى از کسر بودجه هاى ناخواسته میزان صادرات و بهاى نفت و به خصوص قیمت ارز را معقولانه و با توجه به اتفاقات گفته شده تعیین کنند که مشکلات بودجه به طور ناخواسته و پیش بینى نشده بر دولت و مردم تحمیل نشود.»

    مهدویان اما معتقد است که بخش خصوصی ایران پیام بازارهای جهانی را گرفته ،اما اینکه دولت چه تدابیری خواهد اندیشید،موضوعی است که باید منتظر تصمیم دولت ماند.

    به گفته وی هر تصمیمی که دولت اخذ می کند،باید حفظ ارزش پول ملی در اولویت باشد.زیرا در شرایطی که ارزش پول های دنیا در مقابل تصمیم فدرال رزرو سیاست تقویت دلار است، سیاستگذاران پولی ایران هم باید این موضوع را مد نظر قرار بدهد.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.