• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • نظام مالیاتی کشور رانتی است

    نظام مالیاتی کشور رانتی است

    تقدیمی هدف:

    اقتصاد کشور را دوباره معطل مذاکره با اروپا نکنید/ نظام مالیاتی کشور رانتی است

    یک کارشناس اقتصادی با هشدار نسبت به معطل کردن اقتصاد کشور به مذاکرات با اروپا گفت: اگر مجدد قرار باشد که کشور معطل مذاکره با اروپائی ها باشد این یعنی فعال کردن مجدد آتش فشان نابود کننده اقتصاد کشور.

    به گزارش خبرهدف ، افزایش نرخ ارز یک رویداد اقتصادی بسیار مهم است که تبعات آن دامنگیر بخشهای مختلف اقتصاد کشور می شود. در دولت یازدهم نرخ ارز  روند تقریبا ثابتی  داشت اما   در سال 1397 افزایش افسار گسیخته ای را آغاز کرد. برخی از کارشناسان عامل این افزایش افسار گسیخته را ثبوت تصنعی آن در بین سالهای 92 تا 96 دانستند چرا که به طور طبیعی وقتی رکود حاکم باشد خواه ناخواه ارزش پول به طور طبیعی کاهش پیدا می کند. در سال گذشته ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای جهانی به پایین‌ترین سطح در تاریخ رسید. در این رابطه با محمدرضا مهدیار اسماعیلی کارشناس اقتصادی  و استاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت و گو کردیم؛

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا طبیعی است با افزایش نرخ تورم، قیمت دلار نیز  افزایش یابد گفت: از دیدگاه اقتصادانها دلار و به طور کلی هر ارز خارجی یک کالا حساب می شود و وقتی کالا محاسبه شود متأثر از میانگین تورم عمومی در کشور است.

    این کارشناس اقتصادی  با ابراز اینکه  این موضوع یک قاعده کلی نیست یعنی اینگونه نیست که لازمه هر تورمی در جامعه افزایش قیمت ارز باشد گفت: تورمهایی که منشأ آن کسری بودجه، کمبود منابع درآمدی کشور و مواردی از این دست باشد لازمه اش افزایش قیمت ارز است چراکه چنین مواردی باعث به هم ریختگی تعادل در تراز پرداختها می شود یعنی درآمدهای ارزی کشور که ماحصل تولید ملی است وقتی  دولت بخواهد آن را تبدیل به ریال کند  نمی تواند  و مجبور به استقراض است  به این دلیل نتیجه چنین تورمی افزایش نرخ ارز خواهد بود.

    محمد رضا اسماعیلی افزود: در نتیجه به نظر می رسد مهمترین عامل نوسانات ارزی اخیر رکود تورمی و فقدان نظام مالیاتی کارآمد  بود که منشأ آن معطل گذاشتن اقتصاد  در دولت یازدهم و دوازدهم بود چرا که با بی توجهی های صورت گرفته بسیاری از کارخانجات تولیدی کشور تعطیل و نیمه تعطیل شدند در نتیجه تولید داخل به شدت صدمه دید و بخشی از کاهش صادرات به جهت صدمه دیدن بخش تولید کشور بود.

    * معطل کردن اقتصاد کشور یعنی فعال کردن آتش فشان نابود کننده اقتصاد کشور

    وی با هشدار به اینکه مجدد نباید تجربه ناموفق گذشته را تکرار کرد گفت: معطل کردن اقتصاد کشور به اروپا  به بهانه اینستکس و هر علت دیگر یعنی فعال کردن مجدد همان آتش فشانی که سال گذشته اقتصاد کشور را تخریب کرد.

    این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند افزایش نرخ ارز متضمن رشد صادرات است  و به طور کلی افزایش نرخ ارز را نمی توان  اتفاق نا مبارکی دانست افزود: این موضوع بستگی دارد که صادرات شما از چه عناصری تشکیل شده باشد و نهاده هایی که در کشور شما یک تولید را رقم می زند چقدر وابسته به ارز است اما به طور کلی این حرف درستی است و در اغلب موارد افزایش نرخ ارز باعث رشد صادرات می شود.

    محمد رضا اسماعیلی با تصریح بر اینکه برای پویایی اقتصاد یک کشور مهمتر ازمباحث ارزی اهمیت به رونق تولید داخلی است گفت: زیرا حتی در زمانیکه تمامی داده های یک تولید وارداتی باشد به میزانی که نیروی کار داخلی را درگیر می کند  این کالا آورده خواهد داشت و واردات آن به صرفه  خواهد بود.

    این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا پایین بودن نرخ ارز باعث سلطه واردات و تضعیف اقتصاد داخلی می شود گفت: به این سؤال نیز نمی توان جواب مطلقی داد؛ اما موضوعی که تمامی کارشناسان به آن اذعان دارند این است که پائین نگه داشتن دستوری نرخ ارز اتفاق نامبارکی برای اقتصاد کشور است.

    * نتیجه پایین نگه داشتن تصنعی پول هدر رفت منابع است

    اسماعیلی  با بیان اینکه یکی از مهمترین استدلالهای دولتها برای پایین نگه داشتن نرخ ارز حفظ ارزش پول ملی است گفت: اگر این حفظ ارزش پول تصنعی باشد توان تاب آوری ندارد و باعث هدر رفت منابع می شود.

    وی  با ابراز اینکه  نمونه بارز  پائین نگه داشتن تصنعی قمیت ارز که باعث هدر رفت منابع می شود کشورهای عربی است که با این کار در حال از دست دادن منابع خود هستند گفت: تنها در شرایطی پائین نگه داشتن قیمت ارز باعث هدر رفت منابع نمی شود که همچون انگلستان کشورهایی تحت سلطه داشته باشید و بازارهای آنها در اختیار شما باشد.

    این استاد د انشگاه با بیان اینکه دولتها در مواجه با پدیده نرخ ارز  رفتار  مشابهی دارند و آن را همواره تکرار کردند گفت: دولتها آسانترین و ساده ترین راهکاری را که به ذهنشان در این زمینه می رسد  دنبال می کنند و  هیچگاه به دنبال کار اصولی و پایدار  نیستند.

    اسماعیلی با ابراز اینکه اگر نگاهی به سیاستهای اعمالی ارزی در چند دهه گذشته نگاه کنیم متوجه بسیط بودن آن می شویم گفت:  چنین اتفاقی در سیاستهای مالیاتی نیز حاکم است دولت به جای این که درآمد خود را از محل مالیات تأمین کند آن هم نه به شیوه ای که به تولید کننده فشار بیاورد بلکه با برنامه ریزی و سیاستهایی بخش تولید را رونق دهد تا درآمدهای مالیاتی اش نیز افزایش یابد اما به جای آن به دنبال راه ساده یعنی فروش منابع و دست اندازی به نفت هستند.

    این کارشناس اقتصادی با انتقاد از بی توجهی به درآمدهای مالیاتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که کمترین اثرپذیری را از رویدادهای خارجی داشته باشد و این مهم تا زمانی که دست از اقتصاد نفتی بر نداریم و به سراغ درآمدهای مالیاتی نرویم روی نمی دهد  چون در اقتصاد نفتی است که کشور متأثر از  نوسانات ارزی است.

    * نظام مالیاتی کشور رانتی شده است

    وی با ابراز اینکه اکنون نظام مالیاتی رانتی شده است و چون تولید کننده کمترین رانت را دارد بیشترین مالیات را می دهد گفت: نظام مالیاتی کشور باید بر اساس میزان بهره وری  و بهره مندی تغییر پیدا کند اکنون چرا نباید بازیگران، وکلا و دلالان که بهره مندی به مراتب بیشتری نسبت به تولید کندگان دارند مالیات به مراتب کمتری نسبت به تولید کنندگان بدهند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.